Řadím se mezi odpůrce kartonu, ale:
Svou teorii už jsem tu psal, nicméně Hardcam to praxí rozprášil. Pokud mu to začne dřív topit a má v malém okruhu dříve teplou vodu, pak zbývá jen dořešit, proč
1) malý, statisticky nevýznaný vzorek => Musíme to zkusit všichni a pak se uvidí.
2) vliv to má na chladič velkého okruhu, s malým okruhem to nemá nic společného, protože ten je oddělen termostatem a do provozní teploty motoru je velký okruh odpojen. ALE má to vliv na proudění studeného vzduchu prostorem motoru. Náporově to ve vyšších rychlostech ochlazuje motorový blok. A to by mohla být příčina, proč se to Hardcamovi dřive ohřeje. (jako kdyby motor zabalil do deky
)
Pokud použijeme výše zmíněnou teorii extrému, tak v obrovských mrazech se motor přespříliš chladí proudícím vzduchem a to tak, že se blok motoru i voda v malém okruhu sotva zahřeje na provozní teplotu. Termostat je stále zavřený a velký okruh je v podstatě zbytečný. Tady by asi pomohlo krom kartonu (žaluzie) před motor i vymyslet karton (žaluzii) pod motor, kde je většinou volný přístup vzduchu. Tím by se zamezilo proudění vzduchu kolem motoru úplně, a ten by si pak pod kapotou pěkně ohřál své místečko... Kdo kdy jezdil na vzduchem chlazené motorce, tak ví co udělá chlazení motoru pohým prodem vzduchu !