
Teplota chladiaceho okruhu motorov CRDI
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Teplota chladiaceho okruhu motorov CRDI
Niekde na tomto webe som čítal, že motory CRDI sa pri voľnobehu nenahrejú na pracovnú teplotu. Môžem iba potvrdiť, hlavne teraz v zime, že po jazde ak nechám bežať motor na voľnobeh, klesne podľa ukazovateľa teploty chladiaci okruh. Môže mi to niekto vysvetliť, veď nedochádza k náporovému chladeniu, ako je to možné??? 

Trajet 2.0 CRDI 2003
Škoda Forman
Lada 1200
Škoda Forman
Lada 1200
- Reklama
Re: Teplota chladiaceho okruhu motorov CRDI
moderní diesel nemá téměř žádné "odpadní" teplo, takže na volnoběh se opravdu nezahřeje natož aby ještě topil. Je potřeba si na to dávat hlavně v zimě pozor a vozit s sebou dostatek oblečení a deky. Při hodinové zácpě na dálnici (což je v zimě hned) ti v dieselu klesne teplotu bez problémů pod bod mrazu a u nás to ještě není jako v Německu, kde během "Stau" rozváží záchranáři nafťákům deky.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Teplota chladiaceho okruhu motorov CRDI
Ďakujem ti zdenek76 za vysvetlenie,zdenek76 píše:moderní diesel nemá téměř žádné "odpadní" teplo, takže na volnoběh se opravdu nezahřeje natož aby ještě topil. Je potřeba si na to dávat hlavně v zimě pozor a vozit s sebou dostatek oblečení a deky. Při hodinové zácpě na dálnici (což je v zimě hned) ti v dieselu klesne teplotu bez problémů pod bod mrazu a u nás to ještě není jako v Německu, kde během "Stau" rozváží záchranáři nafťákům deky.



Trajet 2.0 CRDI 2003
Škoda Forman
Lada 1200
Škoda Forman
Lada 1200
Re: Teplota chladiaceho okruhu motorov CRDI
Zas tak uplne horky to neni...stal jsem uz takhle parkrat, i pres hodinu v zacpe a teplota klesne zhruba na polovinu (dle raficky) a stale topi. Jinak na neutral se opravdu neohriva, ne v zime.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Teplota chladiaceho okruhu motorov CRDI
no, já mám jen jednu zkušenost z roku 2005, když jsme se v zimě vraceli z Oberstdorfu, na německé dálnici jsme stáli cca 40 minut a už po čtvrt hodině se k nám do auta (jel jsem tehdy benzin Omegou) nasáčkovali kolegové z Passatu diesel, neb zatímco u nás bylo furt 22, tak u nich už jen 14, když se tam pak vrátili, tak prý měli 7 stupňů. Venku bylo tehdy -9, takže zase ne nějak extra zima. Fakt bych to nepodceňoval.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Teplota chladiaceho okruhu motorov CRDI
zdenek: nemocnej Passat...
zitra jedu do Itosky pres Mnichov, kdyby byla aspon zima a zacpa, zkusil bych to, ale zacpa snad nebude a zima se taky ne ane dostavit. Sel bych se ohrat do Sonaty ...

zitra jedu do Itosky pres Mnichov, kdyby byla aspon zima a zacpa, zkusil bych to, ale zacpa snad nebude a zima se taky ne ane dostavit. Sel bych se ohrat do Sonaty ...

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Teplota chladiaceho okruhu motorov CRDI
Aby to vůbec topilo v zimě tak se používají vyhřívací tělíska viz příklad http://www.volvo.com/trucks/czech-marke ... heater.htm
Znám to z mercedesů tam se používalo jak u benzínových motorů tak hlavně u dieselových
Tam by jste fakt umrzli
Usnadnilo to samotný start vozu a samotná teplota motoru neklesla pod 75 stupňů i na volnoběh,bez toho se motory podle zimy podchlazovaly
Co se týče samotných vyhřívacích tělísek používaly se i na převodovky v létě to ochlazovalo převod.olej a v zimě zase ohřávalo převod. olej,hojně to používal třeba Renault Traffic
Znám to z mercedesů tam se používalo jak u benzínových motorů tak hlavně u dieselových


Usnadnilo to samotný start vozu a samotná teplota motoru neklesla pod 75 stupňů i na volnoběh,bez toho se motory podle zimy podchlazovaly
Co se týče samotných vyhřívacích tělísek používaly se i na převodovky v létě to ochlazovalo převod.olej a v zimě zase ohřávalo převod. olej,hojně to používal třeba Renault Traffic

Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)