Trochu teórie nikomu neuškodí
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
Pouze hnací náprava přenáší při jízdě krouťák, takže řetězy na hnací. Při brzdění je však síla (krouťák) více na předních gumách, takže předokolky mají výhodu v použití jedněch řetězů. Čtyřkolky by měly mít řetězy na obou nápravách, já, pokud bych šetřil, dal bych si je na přední. Zadokolky tedy holt vzadu, o předek se zde stará ABS, ESP a tvoje noha na brzdě či plynu, ve spolupráci s volantem.
Naposledy upravil(a) mechoun dne 10 led 2010, 20:03, celkem upraveno 1 x.
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
- Reklama
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
pepan,súhlas
..ale maximálně ti pomůžou udržet směr když ostřejc točíš...teda když se rozjedeš se zadokolkou s řetězama na předních kolech [/quote]
..ale maximálně ti pomůžou udržet směr když ostřejc točíš...teda když se rozjedeš se zadokolkou s řetězama na předních kolech [/quote]
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
ja by som v autoskole robil take kurzy ze by som kazdeho uchadzaca posadil na bicykel v zime na zamrznutu cestu alebo ujazdeny sneh. A povedal mu nech ide priemernou rychlostou zatoci do zakruty a nech zacne brzdit prednou brzdou. A myslim si ze vacsina by si to zapamatala na dost dlhu dobu To je to iste ako v aute
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
melouch:
je to tak , ako si napísal, ja som si len predstavil to video od majla a to, že sedím v jednom s tých áut, a vtedy by som asi prijal reťaze aj v predu. Skratka keď neprší, aspom kvapká. Ale nechcel by som si to vyskúšať
majlo: chodil som svojho času do práce na bicykli-skladačka-mal som to blízko. Keď sa ale ráno zobudíš a zistíš, že je nasnežené a namrznuté, nemáš na výber.
Jediné šťastie som mal, že tam nebol principál cirkusu, určite by ma zobral ako klauna
je to tak , ako si napísal, ja som si len predstavil to video od majla a to, že sedím v jednom s tých áut, a vtedy by som asi prijal reťaze aj v predu. Skratka keď neprší, aspom kvapká. Ale nechcel by som si to vyskúšať
majlo: chodil som svojho času do práce na bicykli-skladačka-mal som to blízko. Keď sa ale ráno zobudíš a zistíš, že je nasnežené a namrznuté, nemáš na výber.
Jediné šťastie som mal, že tam nebol principál cirkusu, určite by ma zobral ako klauna
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
u nas som tieto tvoje teorie na bicykli vyuzival dost casto pokym nebolo auto. Ked trebalo ist v zime do obchodu po neodhrnutych cestach Po rovinke sa dalo valit, ale ako prisla krizovatka, tak pred nou trebalo vzdy spomalit a cez nu prejst bez brzdenia a prechadzat nou velkym radiusom. Na bicykliku citis posobiace sily ovela lepsie a dokonca sa lepsie citi aj osobny kontakt s vozovkou v pripade chyby Preto je to na precvicenie zimnej teorie ten najlepsie sposob
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
Z hľadiska teorie som sa stretol z dvomi nezmyselnými tvrdeniami, žial vo vela prípadoch:
1) trenie je závislé od plochy-a teda čím väčšia pneumatika, tým väčšia plocha-tým lepšie
2) čelná zrážka dvoch vozidiel idúcich proti sebe rýchlosťou 60 km/h je zrážka pri 120km/h
1) trenie je závislé od plochy-a teda čím väčšia pneumatika, tým väčšia plocha-tým lepšie
2) čelná zrážka dvoch vozidiel idúcich proti sebe rýchlosťou 60 km/h je zrážka pri 120km/h
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
no pockaj, to akoze ten 1. pripad je blbost ? To mi ako vysvetlis ? Ak zabudneme na sneh a lad a budeme uvazovat suchu cestu
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
- Accentdevil
- *****
- Příspěvky: 1724
- Registrován: 03 úno 2009, 11:48
- Bydliště: Sokolov
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
to prvni je blbost, ale to druhe snad ne ne?
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)
V.a.l.i.5@seznam.cz
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)
V.a.l.i.5@seznam.cz
- pepan
- *******
- Příspěvky: 8540
- Registrován: 07 úno 2009, 19:13
- Bydliště: LIHOF
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
no ono ani na sněhu a ledu to není nijak výhra.s balonama..někdy si říkám,jak je to v pohodě jet v neujetým sněhu se 185 než s 265tkama..
ale z praxe je jasný ,že užší guma se zapadává...
ale z praxe je jasný ,že užší guma se zapadává...
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY
uplně bez hju
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY
uplně bez hju
- Accentdevil
- *****
- Příspěvky: 1724
- Registrován: 03 úno 2009, 11:48
- Bydliště: Sokolov
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
Uzka guma je v zimne ve snehu urcite dobre...siroky gumy jsou naprd, protoze pak se mas po cem klouzat a Majlo na suchu to myslim neva, v desti taky vadi, ale je rec o zime a tam to vadi taky
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)
V.a.l.i.5@seznam.cz
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)
V.a.l.i.5@seznam.cz
- pepan
- *******
- Příspěvky: 8540
- Registrován: 07 úno 2009, 19:13
- Bydliště: LIHOF
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
ale zase větší plocha-větší odpor
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY
uplně bez hju
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY
uplně bez hju
- Accentdevil
- *****
- Příspěvky: 1724
- Registrován: 03 úno 2009, 11:48
- Bydliště: Sokolov
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
Ale v zime to je naprd
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)
V.a.l.i.5@seznam.cz
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)
V.a.l.i.5@seznam.cz
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
no to mi je jasne ze v zime neni dobre mat siroke gumy. Je lepsie mat uzsie, ale zase nie je dobre mat galusky ako nejakej karicke
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
majlo
ďaľší? (bez urážky)
Plocha vplýva len na merný tlak.
Veľkosť trecej sily závisí len od prítlaku a koeficientu trenia.
Ftrecia= F prítlačná * f
Accentdevil:
Ak by sa zrazili dve autá zhodného typu a hmotnosti, idúce proti sebe rýchlosťou 60 km/h a dal by si medzi ne tenkú fóliu, nepohla by sa (teoria). To znamená, že je to to isté, ako keby narazilo auto do betonovej steny v 60-ke.
Neplatí to, ak by sa zrazil pepan s getzom. Ak by išli proti sebe 60-kou, pepan by to cítil možno ako náraz v 30-ke, getz ako v 90-ke. Jeho spomalenie by bolo väčšie, lebo po náraze by určite "cuval", kdežto pepan by zastal pár metrov v smere jazdy od nárazu.
ďaľší? (bez urážky)
Plocha vplýva len na merný tlak.
Veľkosť trecej sily závisí len od prítlaku a koeficientu trenia.
Ftrecia= F prítlačná * f
Accentdevil:
Ak by sa zrazili dve autá zhodného typu a hmotnosti, idúce proti sebe rýchlosťou 60 km/h a dal by si medzi ne tenkú fóliu, nepohla by sa (teoria). To znamená, že je to to isté, ako keby narazilo auto do betonovej steny v 60-ke.
Neplatí to, ak by sa zrazil pepan s getzom. Ak by išli proti sebe 60-kou, pepan by to cítil možno ako náraz v 30-ke, getz ako v 90-ke. Jeho spomalenie by bolo väčšie, lebo po náraze by určite "cuval", kdežto pepan by zastal pár metrov v smere jazdy od nárazu.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
- pepan
- *******
- Příspěvky: 8540
- Registrován: 07 úno 2009, 19:13
- Bydliště: LIHOF
- Kontaktovat uživatele:
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
no ne uplně bo když najedeš do závěje tak stojí...ale se sánkama -185- vjedeš jak do másla...
a větší plocha-větší trakce a větší záběr....
a flotace- ale to je už jen do sněhu-podhustíš a máš větší plochu... http://arctictrucks.com/pages/1571
a větší plocha-větší trakce a větší záběr....
a flotace- ale to je už jen do sněhu-podhustíš a máš větší plochu... http://arctictrucks.com/pages/1571
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY
uplně bez hju
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY
uplně bez hju