Ahoj,
Tak při dnešní ranní cestě do zaměstnání mě potkal další problém.Po zahřátí motoru mě i při jízdě i při stání začaly kolísat otáčky mezi 1000-1500 a při přezazování měly tendenci zustavat na 3000-4000,ale po chvili spadly zase na 1000-1500.Při studeném startu se zdá být zatím vše v pořádku ze začátku 1500 a pak mají tendenci klesat a až se motor zahřeje uplně tak to zase začne pulzovat.Napadlo mě restartovat ŘJ,ale nepomohlo to...Krokový motorek sem nedávno měnil,ale když byl špatný dělalo to něco jiného.Myslíte si že by něco podobného mohlo způsobovat teplotní čidlo?
A ještě jedna otázka-nevíte proč tam těch čidel nasázeli tolik?
kolísání otáček 1000-1500 a zasekávání ve 3000,4000 na 1s
Moderátoři: Lukino, Moderátoři
kolísání otáček 1000-1500 a zasekávání ve 3000,4000 na 1s
- Přílohy
-
- idla.jpg (69.63 KiB) Zobrazeno 1661 x
Sonata 2.0i DOHC r.96 102KW
- Reklama
-
- ****
- Příspěvky: 1057
- Registrován: 08 čer 2006, 17:17
- Bydliště: Rychnov n. Kn.
- Kontaktovat uživatele:
Re: kolísání otáček 1000-1500 a zasekávání ve 3000,4000 na 1s
me neco podobneho Sonata delala taky, ale jen kdyz jsem chvili jel rychle, ale casem se to pak nejak samo srovnalo.. zkousel jsi s tim jet na diagnostiku?
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
Re: kolísání otáček 1000-1500 a zasekávání ve 3000,4000 na 1s
ja mam sonatu 2,0 benzin rok vyroby 2003 a tiez mi robilo nieco podobneho ale mne zasa to ze chvilu ako by stratila vykon a potom zasa sla normalne ... a neviem cim to je
Re: kolísání otáček 1000-1500 a zasekávání ve 3000,4000 na 1s
Díky za vaše názory a zkušenosti. Na diagnostiku se chystám tedka po výkendu tak su sám zvědavej jestli to něco ukáže nebo ne.Ale je zajímavý že při studeným motoru se zdá být vše v pořádku(žádnej úbytek výkonu ani nic podobnýho sem nezaznamenal),tedka s tím dokonce díky panujícím mínus teplotám dojíždím 15Km do zaměstnání a to se to za tu dobu ani nestihne projevit
Snad to nebude nějaká (MAF) váha vzduchu nebo prostě něco co svoji hodnotou nového dílu převišuje hodnotu celýho auto to by se pak muselo řešit trošku jinak
Snad to nebude nějaká (MAF) váha vzduchu nebo prostě něco co svoji hodnotou nového dílu převišuje hodnotu celýho auto to by se pak muselo řešit trošku jinak
Sonata 2.0i DOHC r.96 102KW
Re: kolísání otáček 1000-1500 a zasekávání ve 3000,4000 na 1s
Takže dneska ráno se mě to podařilo napíchnout u jednoho známýho na diag. a vyhodilo to chybu: "špatné čidlo teploty nasávaného vzduchu"
Takže váha vzduchu by mohla být v pohodě jen ta součástka připevněná na ní uvnitř airboxu co snímá teplotu bude mít už asi nějakou špatnou charakteristiku či co.Kontakty se zdaj být v pohodě. Nemáte někdo tušení co je to zač Určitě obyč termistor ne
Kdybych měl kvůli tomu měnic celou váhu vzduchu přinde to určitě tak 12-15000,- ale ta součástka bude stát tak 1,- - 100,- max
musím se doma kouknout jaký by to mělo mít hodnoty případně to pak vymontuju a pohraju si s fénem a multimetrem jak se to chová
leda ještě přechodák někde na vztupu k ŘJ,ale ty konektory se mě zdaj všechy hodně v pohodě každej má těsněníčko a nebo to bude úplně něco jinýho
Takže váha vzduchu by mohla být v pohodě jen ta součástka připevněná na ní uvnitř airboxu co snímá teplotu bude mít už asi nějakou špatnou charakteristiku či co.Kontakty se zdaj být v pohodě. Nemáte někdo tušení co je to zač Určitě obyč termistor ne
Kdybych měl kvůli tomu měnic celou váhu vzduchu přinde to určitě tak 12-15000,- ale ta součástka bude stát tak 1,- - 100,- max
musím se doma kouknout jaký by to mělo mít hodnoty případně to pak vymontuju a pohraju si s fénem a multimetrem jak se to chová
leda ještě přechodák někde na vztupu k ŘJ,ale ty konektory se mě zdaj všechy hodně v pohodě každej má těsněníčko a nebo to bude úplně něco jinýho
Sonata 2.0i DOHC r.96 102KW
Re: kolísání otáček 1000-1500 a zasekávání ve 3000,4000 na 1s
Výsledek:
termistor při 0°C-6KΩ 80°C-0,8KΩ-OK
Napětí z ŘJ k termistoru v rozsahu podle manuálu 4,7V-OK
Napětí z ŘJ na váhu vzduchu také v rozsahu 5,1V-OK
pak sem ještě prosjistotu proměřil potenciometr škrtící klapky-plynule mění hodnotu-OK
tak jediný co mě ještě napadlo v tom konektoru trošku vychýlit piny, aby se jakoby víc "opíraly" o protikus a vyloučil tak jakýkoli přechodový odpor
Tak sem to všechno nastrojil zpátky, byl to tedka trošku agresivněji projet, a šlape to až se nestačím divit prostě paráda
snad sem to nezakřiknul a chvilu to tak aji zůstane
termistor při 0°C-6KΩ 80°C-0,8KΩ-OK
Napětí z ŘJ k termistoru v rozsahu podle manuálu 4,7V-OK
Napětí z ŘJ na váhu vzduchu také v rozsahu 5,1V-OK
pak sem ještě prosjistotu proměřil potenciometr škrtící klapky-plynule mění hodnotu-OK
tak jediný co mě ještě napadlo v tom konektoru trošku vychýlit piny, aby se jakoby víc "opíraly" o protikus a vyloučil tak jakýkoli přechodový odpor
Tak sem to všechno nastrojil zpátky, byl to tedka trošku agresivněji projet, a šlape to až se nestačím divit prostě paráda
snad sem to nezakřiknul a chvilu to tak aji zůstane
Sonata 2.0i DOHC r.96 102KW
Re: kolísání otáček 1000-1500 a zasekávání ve 3000,4000 na 1s
tak opravdu opraveno napřed sem tomu nechtěl věřit, ale někdy stačí fakt málo a motor šlape zase jak má...muselo to být někde bud v tom konektoru nebo to někde za filtrem ještě nasávalo vzduch.
každopádně další závada opravena a to za cenu diagnostiky 200,- to se ještě dá
přeju mnoho štastně ujetých km s
každopádně další závada opravena a to za cenu diagnostiky 200,- to se ještě dá
přeju mnoho štastně ujetých km s
Sonata 2.0i DOHC r.96 102KW
Re: kolísání otáček 1000-1500 a zasekávání ve 3000,4000 na 1s
Tak ještě změna je to nakonec potenciometr škrtící klapky když sem se na něj zaměřil důkladněji zjistil sem že v jedné poloze ukáže nesmislnou hodnotu (tak zhruba uprostřed)a to pak zmate ŘJ a ta pak asi jede v nouzovým režimu nebo něco.
Taky sem dneska zkoušel jet celou cestu jen s mimimem plynu a nedělalo to vůbec...
nevíte kde ho nejlépe sehnat? Pls poradte nejlépe někde v Brně a nebo obědnat přes net hlavně by to chtělo nějakou rozumnou cenu
Díky budu vám vděčný!!!
Taky sem dneska zkoušel jet celou cestu jen s mimimem plynu a nedělalo to vůbec...
nevíte kde ho nejlépe sehnat? Pls poradte nejlépe někde v Brně a nebo obědnat přes net hlavně by to chtělo nějakou rozumnou cenu
Díky budu vám vděčný!!!
Sonata 2.0i DOHC r.96 102KW
Re: kolísání otáček 1000-1500 a zasekávání ve 3000,4000 na 1s
Mé díky cipiskovy za zaslani plně funkčniho stejného potenciometru a teda především za kamarádskou cenu!!! Hnedka jak se k tomu dostanu tak ho du vyměnit to se bude hnedka jinak jezdit teda aspon doufám nechci to zakřiknout
tak good luck s !!
tak good luck s !!
Sonata 2.0i DOHC r.96 102KW