Problém s řízením motoru
Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři
-
- *
- Příspěvky: 41
- Registrován: 26 dub 2009, 21:57
- Bydliště: Orlová
Problém s řízením motoru
Hoši jsem korunovanej vůl. Měl jsem problém s kolísáním otáček motoru na volnoběh a vyřešil jsem to resetem ŘJ. A jako správný vidlák jsem na chvíli odpojil baterku, pak ji připojil a hned normálně odjel.... Až teď čtu postup uvedený zde:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=7&t=14841
Mno takže kolísání na volnoběh sice ustalo, ale motor nemá výkon v druhé polovině dráhy plynového pedálu a jede jako by na tři válce, poškubává atp. Při klidné jízdě je vše v normálu. Mohl jsem ŘJ něco udělat ? měl bych ji teda resetovat znovu a správně ? Díky
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=7&t=14841
Mno takže kolísání na volnoběh sice ustalo, ale motor nemá výkon v druhé polovině dráhy plynového pedálu a jede jako by na tři válce, poškubává atp. Při klidné jízdě je vše v normálu. Mohl jsem ŘJ něco udělat ? měl bych ji teda resetovat znovu a správně ? Díky
Lantra J2 - 1.8
Getz 1.3
Getz 1.3
- Reklama
Re: Problém s řízením motoru
to klidně můžeš, ale pokud ti to škube, neřekl bych, že tímhle to vyřešíš. Tím opětovným resetem nic nezkazíš, ale chyba bude asi jinde
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Re: Problém s řízením motoru
Ne, nic si tím nezkazil. Já baterku odpojuji tak 10x za rok a nějakej postup resetování ŘJ jsem ani nečetl. Autu asi 50-60 km kolísají otáčky po resetu, ale jinak se nic nestane. Tohle bude něco se zapalováním-svíčky, kabely (nejspíš)...
Hyundai Lantra GLS, 1,6i 16V 84kW, r.v.1996
Hyundai New Accent Elegance, 1,6i 16V 82kW, r.v.2008
bylo: 2x Hyundai Accent GLS, 1.3i 12V 55kW, r.v. 1994
VAZ 21011, 1.3 50kW, r.v. 1977
Hyundai New Accent Elegance, 1,6i 16V 82kW, r.v.2008
bylo: 2x Hyundai Accent GLS, 1.3i 12V 55kW, r.v. 1994
VAZ 21011, 1.3 50kW, r.v. 1977
-
- *
- Příspěvky: 41
- Registrován: 26 dub 2009, 21:57
- Bydliště: Orlová
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Problém s řízením motoru
to by byla spis vyjimka ze to zabere kdyztak si najdi na foru tema "lantra skube" sekci lantra, bylo tam zapojeni check engine - ten ti v kombinaci s vyblikavanim diagnostickych kodu dost pomuze
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
-
- *
- Příspěvky: 41
- Registrován: 26 dub 2009, 21:57
- Bydliště: Orlová
Re: Problém s řízením motoru
Tak beru zpět, zase nedrží volnoběh - pouze u zahřátého vozu mi volnoběh skáče od 500-1200 ot. a auto při brzdění motorem škube. V ostatních režimech je vše OK. Po pročtení tohoto fóra a dalších fórek ( ) mám tento plán.
1/ vyčistit konktakty od všech snímačů a čidel které na motoru najdu - to je asi jasné.
2/Vyčistit klapky a volnoběžný ventil. Jestli jsem dobře pochopil to co se píše v jiných threadech, tak škrtící klapka je umístěna tam, kde končí hadice, jež vede od filtrboxu k motoru (?) a měl bych tu hadici teda sundat, klapku otevřít a hadříkem a sprejem na karbece čistit a čistit a čistit ? Nebo musím sundavat celé to hliníkové ECFI, abych se dostal kam potřebuji ? ?
Volnoběžný ventil - tam je to asi jasné, odpojit hadici (nebo hadice, nevím ted jestli tam vede jedna nebo dvě) ventil sundat (asi bude přišroubovaný k tomu hliníkovému ECFI) a prostě proprat....
3/ Když nezabere ani to ani to, tak až pak pak diagnostika, jelikož čistit kontakty a sání je tak jako tak dobré udělat.......
PS: to oné aluminiuvé ECFI - jak se tomu říká ? sání ? vstřikování ? na starých autech byl v těchle místech prostě karbec ))
1/ vyčistit konktakty od všech snímačů a čidel které na motoru najdu - to je asi jasné.
2/Vyčistit klapky a volnoběžný ventil. Jestli jsem dobře pochopil to co se píše v jiných threadech, tak škrtící klapka je umístěna tam, kde končí hadice, jež vede od filtrboxu k motoru (?) a měl bych tu hadici teda sundat, klapku otevřít a hadříkem a sprejem na karbece čistit a čistit a čistit ? Nebo musím sundavat celé to hliníkové ECFI, abych se dostal kam potřebuji ? ?
Volnoběžný ventil - tam je to asi jasné, odpojit hadici (nebo hadice, nevím ted jestli tam vede jedna nebo dvě) ventil sundat (asi bude přišroubovaný k tomu hliníkovému ECFI) a prostě proprat....
3/ Když nezabere ani to ani to, tak až pak pak diagnostika, jelikož čistit kontakty a sání je tak jako tak dobré udělat.......
PS: to oné aluminiuvé ECFI - jak se tomu říká ? sání ? vstřikování ? na starých autech byl v těchle místech prostě karbec ))
Lantra J2 - 1.8
Getz 1.3
Getz 1.3
-
- *
- Příspěvky: 41
- Registrován: 26 dub 2009, 21:57
- Bydliště: Orlová
Re: Problém s řízením motoru
Ještě jsem si z jiného threadu vypůjčil tento obrázek. Volnob. ventil je označen červeně. škritící klapka je podle mne tam kde jsem to označil modře, je tak ?
- Přílohy
-
- J2.jpg (40.29 KiB) Zobrazeno 2720 x
Lantra J2 - 1.8
Getz 1.3
Getz 1.3
Re: Problém s řízením motoru
Na fitrboxu,nebo tesne za nim bude vaha vzduchu.
Jeste nez neco rozeberes tak ji zkus odpojit,jestli se to houpani nezhorsi tak mas zavadu najitou.
Ono houpani v tom rozsahu ot jak pises urcite nebude delat skrtici klapka.
Na 99% to bude vaha vzduchu.
Dalsi moznost je ze ti nekde praskla neco spadla nejak podtlakova hadicka.
Takze projdi hadicky podtlaku,a zkus tu vahu vzduchu.Muj odhad je ze je to ona.
Pokud bys cistil klapku,v zadnem pripade nehejbej s tim dorazovym sroubkem na plynu.
Tim by jsi si rozhodil nulovou polohu skrtici klapky,necha se to sice nastavit i doma ae uz to vyzaduje urcite znalosti.
A kdyz vidim jaxe ptas tak to ty urcite nemas.
Jeste nez neco rozeberes tak ji zkus odpojit,jestli se to houpani nezhorsi tak mas zavadu najitou.
Ono houpani v tom rozsahu ot jak pises urcite nebude delat skrtici klapka.
Na 99% to bude vaha vzduchu.
Dalsi moznost je ze ti nekde praskla neco spadla nejak podtlakova hadicka.
Takze projdi hadicky podtlaku,a zkus tu vahu vzduchu.Muj odhad je ze je to ona.
Pokud bys cistil klapku,v zadnem pripade nehejbej s tim dorazovym sroubkem na plynu.
Tim by jsi si rozhodil nulovou polohu skrtici klapky,necha se to sice nastavit i doma ae uz to vyzaduje urcite znalosti.
A kdyz vidim jaxe ptas tak to ty urcite nemas.
-
- *
- Příspěvky: 41
- Registrován: 26 dub 2009, 21:57
- Bydliště: Orlová
Re: Problém s řízením motoru
Jo to máš pravdu, znalosti elektronicky řízených motorů mám minimální. Kolísání volnoběhu z důvodů zanesené škrtící klapky se už probíralo, tak nevím proč by to tím najednou určitě nemělo být, když jindy tomu tak bylo. Ale budiž, na motoru je volnoběžný ventil, takže volnoběh se škrtícími klapkami možná nemá vůbec nic společného u tohoto typu motoru, protože vzduch jde při volnoběhu jen přes ventil (?).... nevím
Navíc, dozvěděl jsem se, že tam kde jsem škrtící klapku očekával, tak tam klapka není, tam je snad podle tebe váha vzduchu. Nicméně informaci kde teda je škrtící klapka jaxi nevidím. Ještě ohledně váhy vzduchu - nemá váha vzduchu vliv na řízení mototoru VŠECH režimech ? Já jen že mám problém čistě s volnoběhem. A dále, když už ji mám teda pokusně odpojit, tak za chodu motoru ? Nebo při odpojené baterii ?
No jak sám vidíš, v tvé odpovědi je (pro mne) víc nejasností než informací. Nicméně i tak díky a na ty hadičky se podívám. S dorazem plynu jebat nebudu, neboj, nejsem idiot a nerozštěluju si něco o čem nevím jak to pak nastavit......
Navíc, dozvěděl jsem se, že tam kde jsem škrtící klapku očekával, tak tam klapka není, tam je snad podle tebe váha vzduchu. Nicméně informaci kde teda je škrtící klapka jaxi nevidím. Ještě ohledně váhy vzduchu - nemá váha vzduchu vliv na řízení mototoru VŠECH režimech ? Já jen že mám problém čistě s volnoběhem. A dále, když už ji mám teda pokusně odpojit, tak za chodu motoru ? Nebo při odpojené baterii ?
No jak sám vidíš, v tvé odpovědi je (pro mne) víc nejasností než informací. Nicméně i tak díky a na ty hadičky se podívám. S dorazem plynu jebat nebudu, neboj, nejsem idiot a nerozštěluju si něco o čem nevím jak to pak nastavit......
Lantra J2 - 1.8
Getz 1.3
Getz 1.3
Re: Problém s řízením motoru
Tak to objasnime
Ano vaha vzduchu spusobuje kolisani jenom na volnobech.Pote to sice jede ale dost to zere protoze to jede v nouzovem rezimu.
Sice by ti mela svitit kontrolka poruchy,ale vaha vzduchu pomalu starne a pak nefunguje uplne presne jak ma,aniz by to rozsvitilo check
Skrtici klapka je tam kde ti konci plynovy lanko. Vetsinou je to hned na zacatku sani tam kde mas ten ctverecek.
Nekde tam taky bude krokovy motorek volnobehu,ale ten kolisani nezpusobuje.Ten ridi otacky motoru za studena ti je zvysi,pri zatezi taky.
Spinava skrtici klapka to nezpusobi hned,postupne by se to zhorsovalo.Pises ze to udelalo najednou.
ted jsem si to precet jeste jednou.Zkus teda jeste jednou reset.
Zapni zapalovani ale nestartuj.
Odpoj baterku.
klicek nech stale zapnuty
chvilku pockej mela by stacit minuta.
zapoj baterku.
Od sani by jsi mel slyset najizdeni motorku do nulove polohy.
Vypni zapalovani.
Zapni zapalovani ale nestartuj
Proslapni plynovy pedal az na podlahu.Potenciometr by si mel nacist drahu pohybu.
vypni zapalovani
Nastratuj
nech cca 5 minut na volnobeh
pak to projed ve vice rezimech
Nejjednodusi cesta by byla si to bliknout,v tvem pripade zkusit diagnostiku.
Ano vaha vzduchu spusobuje kolisani jenom na volnobech.Pote to sice jede ale dost to zere protoze to jede v nouzovem rezimu.
Sice by ti mela svitit kontrolka poruchy,ale vaha vzduchu pomalu starne a pak nefunguje uplne presne jak ma,aniz by to rozsvitilo check
Skrtici klapka je tam kde ti konci plynovy lanko. Vetsinou je to hned na zacatku sani tam kde mas ten ctverecek.
Nekde tam taky bude krokovy motorek volnobehu,ale ten kolisani nezpusobuje.Ten ridi otacky motoru za studena ti je zvysi,pri zatezi taky.
Spinava skrtici klapka to nezpusobi hned,postupne by se to zhorsovalo.Pises ze to udelalo najednou.
ted jsem si to precet jeste jednou.Zkus teda jeste jednou reset.
Zapni zapalovani ale nestartuj.
Odpoj baterku.
klicek nech stale zapnuty
chvilku pockej mela by stacit minuta.
zapoj baterku.
Od sani by jsi mel slyset najizdeni motorku do nulove polohy.
Vypni zapalovani.
Zapni zapalovani ale nestartuj
Proslapni plynovy pedal az na podlahu.Potenciometr by si mel nacist drahu pohybu.
vypni zapalovani
Nastratuj
nech cca 5 minut na volnobeh
pak to projed ve vice rezimech
Nejjednodusi cesta by byla si to bliknout,v tvem pripade zkusit diagnostiku.
-
- *
- Příspěvky: 41
- Registrován: 26 dub 2009, 21:57
- Bydliště: Orlová
Re: Problém s řízením motoru
OK.
K tomu zbytku - nemám krokový motorek....
Reset můžu prubnout klidně ještě jednou.......
Spotřebu mám v normálu, nicméně odpojit váhu pro pokus můžu jen nevím jestli teda váhu odpojit při nastartovaném motoru.... asi jo....... (?)Ano vaha vzduchu spusobuje kolisani jenom na volnobech.Pote to sice jede ale dost to zere protoze to jede v nouzovem rezimu.
K tomu zbytku - nemám krokový motorek....
Reset můžu prubnout klidně ještě jednou.......
Lantra J2 - 1.8
Getz 1.3
Getz 1.3
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Problém s řízením motoru
to odpojovani cidel za behu motoru je HODNE BLBY NAPAD. taky jsem to kdysi zkousel a mel jsem pak pamet zavad plnou nesmyslu!
nejlepsi je rovnou diagnostiku - uz se opakuju po tisicaty, ale na foru se da dohledat jak si s kusem dratu udelate diagnostiku sami doma!! kdyby to tak nekdo chtel prepsat na naky uceleny tema
nejlepsi je rovnou diagnostiku - uz se opakuju po tisicaty, ale na foru se da dohledat jak si s kusem dratu udelate diagnostiku sami doma!! kdyby to tak nekdo chtel prepsat na naky uceleny tema
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Re: Problém s řízením motoru
Je pekne ze mu radis timto spusobem rest jednotky,ale bude mit problem ze mu zustane rosvicenej airbag!Takze bude muset na vymaz do servisu!jinak Coupe NEMA VAHU VZDUCHU!pouze snimac teploty nasavaneho vzduchu!Smajloch píše:Tak to objasnime
Ano vaha vzduchu spusobuje kolisani jenom na volnobech.Pote to sice jede ale dost to zere protoze to jede v nouzovem rezimu.
Sice by ti mela svitit kontrolka poruchy,ale vaha vzduchu pomalu starne a pak nefunguje uplne presne jak ma,aniz by to rozsvitilo check
Skrtici klapka je tam kde ti konci plynovy lanko. Vetsinou je to hned na zacatku sani tam kde mas ten ctverecek.
Nekde tam taky bude krokovy motorek volnobehu,ale ten kolisani nezpusobuje.Ten ridi otacky motoru za studena ti je zvysi,pri zatezi taky.
Spinava skrtici klapka to nezpusobi hned,postupne by se to zhorsovalo.Pises ze to udelalo najednou.
ted jsem si to precet jeste jednou.Zkus teda jeste jednou reset.
Zapni zapalovani ale nestartuj.
Odpoj baterku.
klicek nech stale zapnuty
chvilku pockej mela by stacit minuta.
zapoj baterku.
Od sani by jsi mel slyset najizdeni motorku do nulove polohy.
Vypni zapalovani.
Zapni zapalovani ale nestartuj
Proslapni plynovy pedal az na podlahu.Potenciometr by si mel nacist drahu pohybu.
vypni zapalovani
Nastratuj
nech cca 5 minut na volnobeh
pak to projed ve vice rezimech
Nejjednodusi cesta by byla si to bliknout,v tvem pripade zkusit diagnostiku.
Accent 1.5 GT
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
-
- *
- Příspěvky: 41
- Registrován: 26 dub 2009, 21:57
- Bydliště: Orlová
Re: Problém s řízením motoru
Hoši už toho raději nechejme. Já nemám Hujere ani airbag, ani coupe ( i když to je teď asi jedno ). Reset řídíci jednotky jsem dělal, podle návodu tady z fóra ( odpojit baterku, sešlápnout brzdu nechat otevřené dveře, čekat pět min. pak připojit baterku, vypnout spotřebiče, nastartovat a 15 min nechat motor jet na volnoběh) .
Prostě udělám to co chci, bo by se to stejně udělat mělo ( čištění kontaktů, klapek a ventilu) a pak budu řešit diagnostiku. Na to čištění jsem si našel celkem podrobný postup na nějakém australském hyundai webu, takže už to neřešme, stejně ta debata odbíhá pořád jinam.
Prostě udělám to co chci, bo by se to stejně udělat mělo ( čištění kontaktů, klapek a ventilu) a pak budu řešit diagnostiku. Na to čištění jsem si našel celkem podrobný postup na nějakém australském hyundai webu, takže už to neřešme, stejně ta debata odbíhá pořád jinam.
Lantra J2 - 1.8
Getz 1.3
Getz 1.3
Re: Problém s řízením motoru
Motor v Coupe je ten samej co v Lantre!
Accent 1.5 GT
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)