Vibrace auta
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Vibrace auta
Již jsem psal o svém problému do sekce Getz, téma pneumatiky Kumho:
... udělali jsme si dobře a koupili proti vůli mé drahé polovičky nové alu. No a po přezutí se zvýraznili vibrace a po návštěvě gumoservisu, kde mi zjistili šlendrián nebo spíš "seru na to" z předchozí dílny a dovažovali každé kolo, se problém s vibrací kol pouze snížil a jediné co je výsledkem - házivost pneu. Je zajímavý, že to nebylo tolik patrný při origo obutí na plecháčích!?!?!?...
Protože se situace vyvinula dál, budu pokračovat s popisem - vibrace začínají v rychlosti asi 105km/h a po verdiktu nerovnost obvodu pneumatiky (bylo to vidět na roztočené vyvažovačce) došlo na zakoupení nových gum - a stále vibrujem, celkem třikrát nezávislá kontrola vyvážení kol na rozdílných vyvažovačkách - žádné zlepšení, přezutí na zimní sadu, kde vibrace byly nepatrné a nevěnoval jsem jim pozornost - opět vibrace. V technický sekci https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=1964 je zmínka o vlivu kroužků na výdrž podvozku a jeho poškození, je to možné, že by kroužky byly od výrobce vadné a byly příčinou vibrací? Měl jsem za to, že při dotažení matic se kolo vystředí na kuželové osazení matek?
Protože teď potřebuju autiko každý den, nemůžu ho odložit do servisu a na zavěšení jsem nic nenašel, poraďte, kde by mohl být zakopaný čokl? Nesetkal se už někdo z vás s tímhle problémem???? Díky za každou radu...
HELP, Mimoň za rohem a auto máme jak vibrátor
... udělali jsme si dobře a koupili proti vůli mé drahé polovičky nové alu. No a po přezutí se zvýraznili vibrace a po návštěvě gumoservisu, kde mi zjistili šlendrián nebo spíš "seru na to" z předchozí dílny a dovažovali každé kolo, se problém s vibrací kol pouze snížil a jediné co je výsledkem - házivost pneu. Je zajímavý, že to nebylo tolik patrný při origo obutí na plecháčích!?!?!?...
Protože se situace vyvinula dál, budu pokračovat s popisem - vibrace začínají v rychlosti asi 105km/h a po verdiktu nerovnost obvodu pneumatiky (bylo to vidět na roztočené vyvažovačce) došlo na zakoupení nových gum - a stále vibrujem, celkem třikrát nezávislá kontrola vyvážení kol na rozdílných vyvažovačkách - žádné zlepšení, přezutí na zimní sadu, kde vibrace byly nepatrné a nevěnoval jsem jim pozornost - opět vibrace. V technický sekci https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?t=1964 je zmínka o vlivu kroužků na výdrž podvozku a jeho poškození, je to možné, že by kroužky byly od výrobce vadné a byly příčinou vibrací? Měl jsem za to, že při dotažení matic se kolo vystředí na kuželové osazení matek?
Protože teď potřebuju autiko každý den, nemůžu ho odložit do servisu a na zavěšení jsem nic nenašel, poraďte, kde by mohl být zakopaný čokl? Nesetkal se už někdo z vás s tímhle problémem???? Díky za každou radu...
HELP, Mimoň za rohem a auto máme jak vibrátor
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
- Reklama
Jen se blbě zeptám identifikoval jsi odkud to jde myslím tím přední náprava nabo zadní. Přenáší se to do volantu? nebo vybruje auto jako takové. Tekon máš nový gumy a stále stejné problémy? V těch gumách to asi nebude chce to vylučovací metodu. Správný tlak v pneu, vystřeďovací kroužky, otestovat zavěšení kol a čepy řízení, ložiska v kolech Víc neporadím ale tohle stejně znáš.
Fšecko sem pruboval, kolo po kole jsem měnil rezervu a snažil se vyselektovat to vadný kolo i za učasti manika z pneuservisu - nezadařilo se.... Vibrace nejsou ani trvalého rázu, jen mám pocit, že v pravým oblouku (jízda na dálnici) "zmizí" a při jízdě vlevo jsou výraznější. Auto nemá tendeci při puštění volantu se někam stáčet, prostě se to projevuje jen intenzivním chvěním... nevím jak bych to přiblížil. Proto se ptám, zítra zkusím zajet k prodejci kol a vyměnit vymezovací kroužky, ale nevím, jestli to může mít takový vliv... To už se tím zabývají poměrně intenzivně i v tom pneuservisu, protože je zajímá, čím to je.
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Já se jen zeptám-to chvění ti dělá při jízdě normální nebo brždění???Já když měl sjetý destičky a trošku šlápnul na brzdu,auto se začalo celý chvět...Asi to je blbost,ale stejně jsem to napsal
Hyundai Coupé 2.0 16v
138 vraníků a 4 očíčka..Krásný očíčka
GREY SHEEP (ŠEDÁ OVCE) tohoto klubu, ale nejsem sám!!
138 vraníků a 4 očíčka..Krásný očíčka
GREY SHEEP (ŠEDÁ OVCE) tohoto klubu, ale nejsem sám!!
Pokud jsou gumy 100% vyvážený (tzn. i disk je v pohodě), pak to můžou být:
- středící kroužky (vysoká pravděpodobnost!)
- tlumiče / pružiny
- zvlněné kotouče (efekt hlavně při brzdění!) nebo nějak poškozený kotouč / náboj kola
- středící kroužky (vysoká pravděpodobnost!)
- tlumiče / pružiny
- zvlněné kotouče (efekt hlavně při brzdění!) nebo nějak poškozený kotouč / náboj kola
Benji
Hyundai Getz 1,3GLS/60kW 2003 - WO
Opel Vectra 2.0DTi/98kW HB 1999 - L147
Škoda Octavia II Elegance 2.0TDi/103kW
Hyundai Getz 1,3GLS/60kW 2003 - WO
Opel Vectra 2.0DTi/98kW HB 1999 - L147
Škoda Octavia II Elegance 2.0TDi/103kW
To je vcelku logické - originál kola (plechy vždy a AL-kola od výrobce často) mají přesnou díru o průměru o 0,1mm větším než náboj (např. Vectra má náboj 65mm, otvor disku je 65,1mm), takže kolo je nasazeno bez vůle a středící kroužky nejsou potřeba.Kyrglik píše:Ale zase Hanz psal že se mu to stalo až když koupil nový kola,u orig. se to neprojevovalo....Fakt si lámu hlavu a nic mi nenapadá...Ještě k tomu když mu nepomohli ani v pneuservisu...
Jakmile si koupíš jiná kola než originál od výrobce, kroužky jsou nutné!!!
Naposledy upravil(a) Benji dne 30 kvě 2006, 08:38, celkem upraveno 1 x.
Benji
Hyundai Getz 1,3GLS/60kW 2003 - WO
Opel Vectra 2.0DTi/98kW HB 1999 - L147
Škoda Octavia II Elegance 2.0TDi/103kW
Hyundai Getz 1,3GLS/60kW 2003 - WO
Opel Vectra 2.0DTi/98kW HB 1999 - L147
Škoda Octavia II Elegance 2.0TDi/103kW
Aha,takže když neoriginál kola,hned ještě středicí kroužky???Já totiš taky v budoucnu chci nějaká lepší kolaBenji píše:To je vcelku logické - originál kola (plechy vždy a AL-kola od výrobce často) mají většinou přesnou díru o průměru o 0,1mm větším než náboj (např. Vectra má náboj 65mm, otvor disku je 65,1mm), takže kolo je nasazeno bez vůle a středící kroužky nejsou potřeba.Kyrglik píše:Ale zase Hanz psal že se mu to stalo až když koupil nový kola,u orig. se to neprojevovalo....Fakt si lámu hlavu a nic mi nenapadá...Ještě k tomu když mu nepomohli ani v pneuservisu...
Jakmile si koupíš jiná kola než originál od výrobce, kroužky jsou nutné!!!
Hyundai Coupé 2.0 16v
138 vraníků a 4 očíčka..Krásný očíčka
GREY SHEEP (ŠEDÁ OVCE) tohoto klubu, ale nejsem sám!!
138 vraníků a 4 očíčka..Krásný očíčka
GREY SHEEP (ŠEDÁ OVCE) tohoto klubu, ale nejsem sám!!
Tak pánové a jestli je problém vyřešený, podělím se s Vámi o hříčku osudu nebo života - jak chcete. Frčel jsem po práci do gumárny a opět jsme řešili proublem s vibracema. Zavolal jsem opakovaně k prodejci liťáků a popsal dalšímu prodavači můj problém včetně zmínky o vystřeďovacích kroužcích (díky Benji), kouknul tam někde do PC a poradil, abych se podíval na vnitřní průměr kroužku, který má být u mého autika 54,1mm. Samo, že nebyl - záměna při prodeji, sjeli jsme k prodejci, vyměnili kroužky, servisák mi ještě upravil tlak v pneu na 1,9 atm. a celá záležitost se zdá být po ujetí kontrolních 50km vyřešená (zdá být, protože jsem se stal nedůvěřovým a počkám, jak se to bude chovat následujících min. 200km ) .
Co se týká té zkoušky přezutí na zimáky, já je nechal před výměnou pro jistotu vyvážit - a oni mi je "rozvážili", tak vibrace šli i z týhle sady... Takže se budu snažit věřit, že je vše OK a už vidím budoucnost (jako Mimoň)zase růžově
Takže vystřeďovací kroužky jsou nejspíš opravdu důležité pro správný usazení kol a díky vám za radu a jako odměnu za snahu poradit vám, pánové, posílám jednu slečinku pro potěchu nebo radši ještě tuhle - .
A ještě jednou
Co se týká té zkoušky přezutí na zimáky, já je nechal před výměnou pro jistotu vyvážit - a oni mi je "rozvážili", tak vibrace šli i z týhle sady... Takže se budu snažit věřit, že je vše OK a už vidím budoucnost (jako Mimoň)zase růžově
Takže vystřeďovací kroužky jsou nejspíš opravdu důležité pro správný usazení kol a díky vám za radu a jako odměnu za snahu poradit vám, pánové, posílám jednu slečinku pro potěchu nebo radši ještě tuhle - .
A ještě jednou
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Jsem rád, že to vypadá, že problém je vyřešen.
Nemám ve zvyku radit nesmysly, nýbrž pouze věci, které mám ověřené nebo na základě vlastních zkušeností.
Ještě jednou si dovolím zopakovat, že vibrace nápravy způsobují z 95% nevyvážená nebo nevystředěná (absence středících kroužků) kola.
Pravděpodobnost, že příčina je jinde, je mizivá.
Nemám ve zvyku radit nesmysly, nýbrž pouze věci, které mám ověřené nebo na základě vlastních zkušeností.
Ještě jednou si dovolím zopakovat, že vibrace nápravy způsobují z 95% nevyvážená nebo nevystředěná (absence středících kroužků) kola.
Pravděpodobnost, že příčina je jinde, je mizivá.
Benji
Hyundai Getz 1,3GLS/60kW 2003 - WO
Opel Vectra 2.0DTi/98kW HB 1999 - L147
Škoda Octavia II Elegance 2.0TDi/103kW
Hyundai Getz 1,3GLS/60kW 2003 - WO
Opel Vectra 2.0DTi/98kW HB 1999 - L147
Škoda Octavia II Elegance 2.0TDi/103kW
Jenom jedna vlastní zkušenost.Benji píše:...vibrace nápravy způsobují z 95% nevyvážená nebo nevystředěná kola...
Když jsem měl vykoupanýho plaváčka a vyschnul z nejhoršího. Tak jsem s ním jel do Prahy a při 95 km/hod. začal volant vibrovat jako blázen Dost jsem se vyděsil, že to vzalo někde v poli nápravu. Sundám tedy kolo a ejhle Z vnitřní strany ráfku bylo nalepeno asi 5 dkg krásně ztvrdlého jílu Stačilo pořádně umýt a bylo po vibracích Taky zkušenost
Taky jednu zkušenost přidám...
Jedu si to po dálnici....a ejhle..Koukám a majáčky za mnou Zastavím,pozdravím,usměju,zjistím kolik,zamračím se,zaplatím,odjedu a je mi smutno.Peněženka lehčí o 1000kč Takže....JEZDIT POMALU
Jedu si to po dálnici....a ejhle..Koukám a majáčky za mnou Zastavím,pozdravím,usměju,zjistím kolik,zamračím se,zaplatím,odjedu a je mi smutno.Peněženka lehčí o 1000kč Takže....JEZDIT POMALU
Hyundai Coupé 2.0 16v
138 vraníků a 4 očíčka..Krásný očíčka
GREY SHEEP (ŠEDÁ OVCE) tohoto klubu, ale nejsem sám!!
138 vraníků a 4 očíčka..Krásný očíčka
GREY SHEEP (ŠEDÁ OVCE) tohoto klubu, ale nejsem sám!!