Délka garanční prohlídky

Moderátoři: vipe, Moderátoři

Háza
Příspěvky: 7
Registrován: 29 bře 2007, 07:06

Délka garanční prohlídky

Příspěvek od Háza »

Ahoj, zajímalo by mě jaké máte zkušenosti s délkou garančních prohlídek. Nějaké střípky jsem se tu už dočetl a zarazilo mě, že mě stálo auto v servisu většinou od 7h do 13 až 15h. A to jsem byl vždy objednaný. Bylo to v Bohušovicích, tak nevim jestli tam maj tak špatně zorganizovanou práci...
Getz 1,5 CRDi 65kW
Reklama
 

Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1723
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Délka garanční prohlídky

Příspěvek od XMira »

No já to mám v CB podobně. Zavolám a objednám se. Většinou mají čas v několika následujících dnech. žádných čtrnáct dní, nebo tak. Mezi sedmou až osmou auto přivezu a kolem oběda mi volají. Je většinou celkem jedno, jestli dělají jen standartní úkony, nebo třeba i rozvody. Mě půlden nepřipadá jako problém a navíc se jedná o věc, která se dá docela dobře naplánovat.
Pokud šlo o nějakou urgentní věc, nebyl nikdy problém se narychlo domluvit.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Re: Délka garanční prohlídky

Příspěvek od zdenek76 »

na garanční jsem sice nikdy nebyl, ale je to myslím normální. To není o tom, že by tam bylo tolik práce, ale je nějaká normo hodina na garančku - řekněme 5 hodin - a tu ty pak jako zákazník platíš. Samotnou práci mají třeba za hodinku hotovou a pak tam to auto čtyři hodinky stojí, aby byla jakože splněna ta fakturovaná částka za práci. Možná se dá domluvit, že si počkáš, po hodině práce jim zaplatíš 5 hodin práce a pojedeš pryč. Těžko říct, to je nevýhoda ofiko servisu.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8141
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Délka garanční prohlídky

Příspěvek od Mexican »

garacka trva cca 1,5 do 3 hodin... ako to casovo zvlada servis, je uz otazka servisu. Idealne sa objednat presne aby olej menili pri teplom motore
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Hujer
*****
Příspěvky: 1812
Registrován: 09 říj 2006, 21:39
Bydliště: Praha

Re: Délka garanční prohlídky

Příspěvek od Hujer »

Pratele,kdyz vam rano kolem 8h prijede 8 aut a mate treba 3 mechose tak je jasne ze nemuzou delat na vsech hned od rana! :wink:
Accent 1.5 GT
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
Uživatelský avatar
XMira
*****
Příspěvky: 1723
Registrován: 23 lis 2005, 10:11
Bydliště: CB

Re: Délka garanční prohlídky

Příspěvek od XMira »

Obecně se dá říct, že všichni automaticky očekávají, že originální servis bude nejdražší a ještě ho okradou. Neříkám, že to tak nemůže být. Také nemám s orig. servisem jen dobré zkušenosti, ale pravda je, že se mi už několikrát stalo, že neoriginální servis, nebo nějaká dílna byla dražší, než originální servis.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8141
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Délka garanční prohlídky

Příspěvek od Mexican »

Hujer píše:Pratele,kdyz vam rano kolem 8h prijede 8 aut a mate treba 3 mechose tak je jasne ze nemuzou delat na vsech hned od rana! :wink:
toz moj nazor je, ze bez objednania (resp bez predchadzajuceho dohovoru) chodi do servisu (a nielen tam) len uplny buran, resp clovek co nevie co s casom
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Re: Délka garanční prohlídky

Příspěvek od zdenek76 »

Mexican píše:
Hujer píše:Pratele,kdyz vam rano kolem 8h prijede 8 aut a mate treba 3 mechose tak je jasne ze nemuzou delat na vsech hned od rana! :wink:
toz moj nazor je, ze bez objednania (resp bez predchadzajuceho dohovoru) chodi do servisu (a nielen tam) len uplny buran, resp clovek co nevie co s casom
Ono kolikrát se objednáš na určitou dobu, přijedeš a s tebou jsou na +- stejný termín objednaní další dva tři lidi a v servisu mají přitom jen dvě místa. Ale neplatí to samo jen v servisu - objednáš se na 8 hod k zubařovi, přijdeš tam a zjistíš, že ještě nejsou vyřízení ani lidi, co byli objednaní na 7.30 7.45.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8141
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Délka garanční prohlídky

Příspěvek od Mexican »

zdenek76 píše:
Mexican píše:
Hujer píše:Pratele,kdyz vam rano kolem 8h prijede 8 aut a mate treba 3 mechose tak je jasne ze nemuzou delat na vsech hned od rana! :wink:
toz moj nazor je, ze bez objednania (resp bez predchadzajuceho dohovoru) chodi do servisu (a nielen tam) len uplny buran, resp clovek co nevie co s casom
Ono kolikrát se objednáš na určitou dobu, přijedeš a s tebou jsou na +- stejný termín objednaní další dva tři lidi a v servisu mají přitom jen dvě místa. Ale neplatí to samo jen v servisu - objednáš se na 8 hod k zubařovi, přijdeš tam a zjistíš, že ještě nejsou vyřízení ani lidi, co byli objednaní na 7.30 7.45.
u toho zubara to chapem a nie je problem par minut pockat. Ale predsa v servise snad vedia kolko to trva. A ak si servis objedna na jeden cas viac aut, chcelo by to asi investovat minimalne do mobilneho telefonu s fungujucim kalendarom. To je akoby letecke spolocnosti naladovali do 200 miestneho lietadla 250 ludi. V inych sferach (hotely, doprava) to funguje tak nerozumiem preco by to nemohlo fungovat aj v servise. Z vlastnej skusenosti - nikdy som necakal viac nez 10 minut po objednani sa vopred. A to plati aj pre origo servis Fordu, pripadne Forstinger
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Hujer
*****
Příspěvky: 1812
Registrován: 09 říj 2006, 21:39
Bydliště: Praha

Re: Délka garanční prohlídky

Příspěvek od Hujer »

Muzu se zeptat vcem delas?
Promin,ale on kazdej by to chtel na 8mou!Co pak budes delat zbylej den?Proste se to nekdy povede a prijedes na osmou a dela se na tom hned od rana.Nekdy te pred behne jinej zakaznik protoze si se o deset minut opozdil a ja nebudu cekat jestli opravdu prijedes treba i hodinu!Protoze si panicek musel prispat,kdyz dava auto do servisu a v praci to ma dohodli ze prijde pozdejc!Mluvim z vlastni 15 lete skusenosti!A napriklad stim hotelem je to trosku jinak vis?Ja dopredu si rezervuji pokoj a platim dopredu zalohu tak me ho drzej,nebo se pletu? :-k V servisu dopredu zadnou zalohu neplatis!Atd.!
Accent 1.5 GT
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Délka garanční prohlídky

Příspěvek od Hardcam »

Mexican je asi z jine planety.
Na garanckach jsem byl parkrat (cca 5x), auto jsem odevzdaval pravidelne v 7 hodin a vyzvedaval nejdrive ve 12, 2x kolem 15. hod. Na co z toho delat kovbojku, kdyz je to jednou za cas.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Hujer
*****
Příspěvky: 1812
Registrován: 09 říj 2006, 21:39
Bydliště: Praha

Re: Délka garanční prohlídky

Příspěvek od Hujer »

Hardcam píše:Mexican je asi z jine planety.
Na garanckach jsem byl parkrat (cca 5x), auto jsem odevzdaval pravidelne v 7 hodin a vyzvedaval nejdrive ve 12, 2x kolem 15. hod. Na co z toho delat kovbojku, kdyz je to jednou za cas.
=D> :mrgreen:
Accent 1.5 GT
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Délka garanční prohlídky

Příspěvek od slabostka »

Ja som si tiež raz povedal že skúsim neorigo servis a ušetrím. No nakoniec som prerobil- najprv povedali že jasne všetko objednajú a urobia, potom v deň servisu sa ma opýtali kde má auto palivový filter, potom oznámili že je to v nádrži a to je robota na pol dňa. Olej vymenili iný než som chcel, zaplatil som viac ako by som ho objednal z netu a do ruky mi dali zvyšok ktorý mám dodnes v pivnici. Takže na palivový filter som beztak musel ísť inam, olej som preplatil, vymenili mi filter klimy ktorý som ani nechcel... Potom som si pozrel ako to bolo s olejom v origo servise- zaplatil som to čo tam naliali, nič navyše.... takže tak, servisov je plno ale dobrých servismenov pomenej. Origo- neorigo nehraje úlohu.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8141
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Délka garanční prohlídky

Příspěvek od Mexican »

Hujer píše:Muzu se zeptat vcem delas?
Promin,ale on kazdej by to chtel na 8mou!Co pak budes delat zbylej den?Proste se to nekdy povede a prijedes na osmou a dela se na tom hned od rana.Nekdy te pred behne jinej zakaznik protoze si se o deset minut opozdil a ja nebudu cekat jestli opravdu prijedes treba i hodinu!Protoze si panicek musel prispat,kdyz dava auto do servisu a v praci to ma dohodli ze prijde pozdejc!Mluvim z vlastni 15 lete skusenosti!A napriklad stim hotelem je to trosku jinak vis?Ja dopredu si rezervuji pokoj a platim dopredu zalohu tak me ho drzej,nebo se pletu? :-k V servisu dopredu zadnou zalohu neplatis!Atd.!
pracujem v IT. Ja napriklad nechcem a nepotrebujem na osmu - zavolam si do servisu a tam mi povedia co maju volne, proste sa dohodneme na case (a mne je proste jedno ci o 11.00 alebo 14.00), ak to auto nepotrebujem, tak ho tam nehcam do vecera (to samozrejme oznamim).. a funguje to. A ako som pisal, nie len u :hyu: To ze vam to nefunguje nie je moj problem, to je problem vas. Dohodnut si cas je to najjednoduchsie a dodrzat ho tiez. Obojstranna spokojnost. Ak si ale zakaznikov vyberat nemozte, musite sa im prisposobit. Mozno mam stastie na zubarov, servis, holica, realitnych maklerov a podobne ale povazujem za vysoko nestandartne ak by som sa dohodol na 10.00 cakal by som tm viac nez je predpisana casova dotacia. Mozno dalsia vec z inej planety - v servise kam chodim (Vista) ma zavezu do mesta a v pripade potreby ma dovezu naspat. Ked su hotovi, VZDY zavolaju ze si auto mozem prebrat.

Pracoval som dva roky v hoteli a tak mi prosim nerozpravaj o niecom v com evidentne plavas. Hotel (a teraz myslim hotel, nie nejaku kuticu na chorvatskej plazi) ti drzi izbu a podla podmienok (vacsinou do 17.00h toho vecera) sa da rezervacia zrusit bez akychkolvek penalizacii. Osobne by mi to nevadilo urobit aj u servisu a ak tak citam tak to tomu vasmu servisu len pomohlo

Tema je vsak dlzka garancky - a tam teda trvam na tom, ze viac ako 2 - 2,5 hodiny v pripade ze som na mieste, cakat proste nebudem a bude to pre mna dovod na zmenu servisu
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11627
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Délka garanční prohlídky

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

To mexican: Je vidět, že jsi servis aut viděl jenom zvenku a absolutně netušíš jak to ve skutečnosti funguje, každý máme svůj obor. Naplánovat si čas není samozřejmě vůbec problém, to umí i cvičená opice, ale dodržet ho není u aut téměř možné. Časová norma prohlídky je jedna věc (ve starých serviskách byla uváděna) - pohybuje se od zhruba 2 hodin do 8 :!: (obecně, bez rozlišování modelů, u Getze by se to takhle vysoko nevyšplhalo). Ale už neobsahuje vícepráce, jako výměnu brzdového obložení, výměnu nějaké žárovky. A tohle jsou prkotiny, které zaberou v podstatě pár minut. Mnohdy si u garančky zákazník přeje odstranit nějakou "závadu". Třeba klepání. Je absolutně neodhadnutelné kolik času strávíš hledáním závady a kolik času jejím odstraněním, nemluvě o tom, že Ti to stejně řekne až při předání auta do servisu a ne při objednávání. A kapacitu servisu musíš vytížit, takže metoda jedno auto na den pro jednoho mechanika je blbost, to sám uznáš. A tak musíš občas (vlastně pořád) improvizovat, např. dojet si pro díl, který nečekaně zjistíš, že je potřeba. Takže auto z heveru, udělat mezitím jiné a pak se k tomu původnímu vrátit.
A drtivá většina lidí není časově svobodná jako Ty. Takže to stejně funguje tak, že cestou do práce "vyklopí auto v servisu" a cestou z práce si ho vezmou. Sdělí tedy při příjmu zhruba čas vyzvednutí a při plánování denní práce se tomu mistr dílny přizpůsobí. Popř. se dohodne metoda zavoláme až to bude hotové.
A ještě drobnost k Tvé poznámce o neježdění do servisu bez objednání. Taky existuje skupinka zákazníků (a můžeš se do ní klidně dostat i Ty), kterým nic jiného nezbývá. Auto přestane jet, přestane normálně brzdit, začne vydávat zvuky při kterých vstávají vlasy hrůzou. To se prostě sebereš a jedeš do servisu pro pomoc a neřešíš nějaké objednání. A pomoc chceš hned. A máš tu další důvod proč se naplánovat nedá nic, protože toho zákazníka nepošleš do háje, ale snažíš se mu pomoci.
Co se týče vození do města, tak nemůžu soudit, ve všech servisech kam jezdím je v docházkové vzdálenosti 3 minuty buď přímo metro nebo tramvaj na metro. Ale v případě o němž se zmiňuješ by to měla být samozřejmost.
Naposledy upravil(a) Mr. HYUNDAI dne 17 úno 2010, 10:54, celkem upraveno 1 x.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Odpovědět

Zpět na „GETZ“