Sklápanie spätných zrkadiel pri cúvaní
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Sklápanie spätných zrkadiel pri cúvaní
Vie niekto, ako je urobené el. nastavovanie spätných zrkadiel?
Predpokladám dva motorčeky, jeden na horizontálne, druhý na vertikálne nastavenie.
Ďalej predpokladám, že do ovládača na dverách vodiča je privedené plus a mínus s poistky z polohy klúča II. Čudlík v strede prepína medzi lavým a pravým zrkadlom. Zatlačením ovladača pre naklopenie smerom "hore" zopne tento súčasne plus aj mínus v potrebnej kombinácii, smerom "dole" v opačnom smere.
Nemal som to rozobraté, takže toto je len úvaha. Je to tak, alebo je to zložitejšie?
Predpokladám dva motorčeky, jeden na horizontálne, druhý na vertikálne nastavenie.
Ďalej predpokladám, že do ovládača na dverách vodiča je privedené plus a mínus s poistky z polohy klúča II. Čudlík v strede prepína medzi lavým a pravým zrkadlom. Zatlačením ovladača pre naklopenie smerom "hore" zopne tento súčasne plus aj mínus v potrebnej kombinácii, smerom "dole" v opačnom smere.
Nemal som to rozobraté, takže toto je len úvaha. Je to tak, alebo je to zložitejšie?
Naposledy upravil(a) alarm dne 28 bře 2010, 13:38, celkem upraveno 1 x.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
- Reklama
Re: Sklápanie spätných zrkadiel
No oni to nejsou úplně motorky, mně to na Santíkovy připadalo jako nějaký aktuátor či co. Prostě takový jakoby mechanický měchy, který se nafukují/vyfukují. Přijde mi, že když to dojede do krajní polohy, tak můžeš mít dále stisknutý tlačítko a nic se tomu nestane, akorát se to prostě už více nevysune/nezasune.
Já bych to viděl takto:
1. Takže by se změřil časový interval pohybu od jedné krajní polohy do druhé (dejme tomu 2 sekundy) a tento by se tam natvrdo nastavil jako interval pro sklopení zrcátka do krajní polohy, tj. ať už by bylo zrcátko v jakékoli poloze, tak po 2 sekundové činnosti by bylo jasné, že je v krajní poloze.
2. No, z krajní polohy bys teď musel změřit interval potřebný k tomu, aby se zrcátko nastavilo do pozice, kterou chceš pro couvání. Tento interval by byl Paměť1. Pak by se změřil interval potřebný k nastavení z krajní polohy do běžné cestovní polohy, to by byl Paměť2.
Krok 1 a 2 by se samo musel udělat pro vertikální i horizontální nastavení. Máme tedy dvě Paměti, které vyvoláme dejme tomu 2 tlačítky.
Stisknu tlačítko 1 (Paměť1):
- zrcátko se 2 sekundy pohybuje do vertikální krajní polohy
- zrcátko se další 2 sekundy pohybuje do horizontální krajní polohy
- zrcátko se pohybuje do vertikální polohy Paměť1
- zrcátko se pohybuje do horizontální polohy Paměť1
A máme nastaveno pro couvání. Zacouvám a pak chci odjet.
Stisknu tlačítko 2 (Paměť2)
- zrcátko se 2 sekundy pohybuje do vertikální krajní polohy
- zrcátko se další 2 sekundy pohybuje do horizontální krajní polohy
- zrcátko se pohybuje do vertikální polohy Paměť2
- zrcátko se pohybuje do horizontální polohy Paměť2
A máme nastaveno do polohy pro cestování.
Možná to působí kostrbatě, ale podle mě je to technicky v pohodě schůdný a není potřeba na to mít nějakou složitou elektroniku.
Já bych to viděl takto:
1. Takže by se změřil časový interval pohybu od jedné krajní polohy do druhé (dejme tomu 2 sekundy) a tento by se tam natvrdo nastavil jako interval pro sklopení zrcátka do krajní polohy, tj. ať už by bylo zrcátko v jakékoli poloze, tak po 2 sekundové činnosti by bylo jasné, že je v krajní poloze.
2. No, z krajní polohy bys teď musel změřit interval potřebný k tomu, aby se zrcátko nastavilo do pozice, kterou chceš pro couvání. Tento interval by byl Paměť1. Pak by se změřil interval potřebný k nastavení z krajní polohy do běžné cestovní polohy, to by byl Paměť2.
Krok 1 a 2 by se samo musel udělat pro vertikální i horizontální nastavení. Máme tedy dvě Paměti, které vyvoláme dejme tomu 2 tlačítky.
Stisknu tlačítko 1 (Paměť1):
- zrcátko se 2 sekundy pohybuje do vertikální krajní polohy
- zrcátko se další 2 sekundy pohybuje do horizontální krajní polohy
- zrcátko se pohybuje do vertikální polohy Paměť1
- zrcátko se pohybuje do horizontální polohy Paměť1
A máme nastaveno pro couvání. Zacouvám a pak chci odjet.
Stisknu tlačítko 2 (Paměť2)
- zrcátko se 2 sekundy pohybuje do vertikální krajní polohy
- zrcátko se další 2 sekundy pohybuje do horizontální krajní polohy
- zrcátko se pohybuje do vertikální polohy Paměť2
- zrcátko se pohybuje do horizontální polohy Paměť2
A máme nastaveno do polohy pro cestování.
Možná to působí kostrbatě, ale podle mě je to technicky v pohodě schůdný a není potřeba na to mít nějakou složitou elektroniku.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Sklápanie spätných zrkadiel
To, čo si napísal vyzerá celkom jednoducho, ale je to asi trochu zložitejšie.
Celú noc som premýšĺal, ako je možné tromi drôtmi ovládať naklápanie, a nevyriešil som to.
Ak je výkonové zariadenie stavané na 12V, potrebuje plus a mínus na funkciu "HORE" a napätie v opačnom garde na funkciu "DOLE"..... to sú dva drôty, kde sa mení polarita.
Tretí drôt je na sklápanie do boku za predpokladu, že jeden pól využijem z funkcie "HORE".Ak je sem privádzané plus, druhý pól (mínus)berie z už zopnutej polohy napr. "HORE".
Ako ale ten tupec vie,že nechcem bočne sklápať na opačnú stranu? vtedy potrebujem spoločný plus???
Nebezpečenstvo vidím v tom, že sa teoreticky môže stať, že pri cúvaní omylom prepneš ovládač zrkadiel do nastavovacej polohy a trebárs lakťom nechtiac zmačkneš ovladač. Vtedy máš skrat, lebo výkonový prvok dostal povel na sklopenie dolu lebo budeš cúvať, a ja nevedomky púšťam opačnú polaritu.
Takže jednoznačne si myslím, že pred automatickým sklápaním zrkadiel treba ako prvý bod odpojiť tie tri drôty cez nejaké relé od ovladača na dverách.
Náhoda je blbec....
Ak niekto vie, ako funguje to trojdrôtové ovládanie, prosím prezradiť riešenie, ja som sa už vzdal a neuhádol
Celú noc som premýšĺal, ako je možné tromi drôtmi ovládať naklápanie, a nevyriešil som to.
Ak je výkonové zariadenie stavané na 12V, potrebuje plus a mínus na funkciu "HORE" a napätie v opačnom garde na funkciu "DOLE"..... to sú dva drôty, kde sa mení polarita.
Tretí drôt je na sklápanie do boku za predpokladu, že jeden pól využijem z funkcie "HORE".Ak je sem privádzané plus, druhý pól (mínus)berie z už zopnutej polohy napr. "HORE".
Ako ale ten tupec vie,že nechcem bočne sklápať na opačnú stranu? vtedy potrebujem spoločný plus???
Nebezpečenstvo vidím v tom, že sa teoreticky môže stať, že pri cúvaní omylom prepneš ovládač zrkadiel do nastavovacej polohy a trebárs lakťom nechtiac zmačkneš ovladač. Vtedy máš skrat, lebo výkonový prvok dostal povel na sklopenie dolu lebo budeš cúvať, a ja nevedomky púšťam opačnú polaritu.
Takže jednoznačne si myslím, že pred automatickým sklápaním zrkadiel treba ako prvý bod odpojiť tie tri drôty cez nejaké relé od ovladača na dverách.
Náhoda je blbec....
Ak niekto vie, ako funguje to trojdrôtové ovládanie, prosím prezradiť riešenie, ja som sa už vzdal a neuhádol
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Sklápanie spätných zrkadiel
Mám naSantamu el ovládaný zrcátka, ale rozebírat je nebudu. Podle mě jsou ovládaný motorkama. Protože když je nechám dojet na doraz, tak začnou "přeskakovat".
Bohužel schema nemám. Pokud ti stačí schema z Toyoty, tak tady je:
http://autolib.diakom.ru/CAR/Toyota/199 ... /12072.pdf
Bohužel schema nemám. Pokud ti stačí schema z Toyoty, tak tady je:
http://autolib.diakom.ru/CAR/Toyota/199 ... /12072.pdf
VAZ 2107 - 1989
Škoda Favorit - 1992
Hyundai Santamo 2.0 16V 4x4 - 1999
Chevrolet Aveo 1.4 16V - 2010
Chevrolet Captiva 2.2D 4x4 - 2011
Hyundai Bayon 1.2DPi - 2024
Škoda Favorit - 1992
Hyundai Santamo 2.0 16V 4x4 - 1999
Chevrolet Aveo 1.4 16V - 2010
Chevrolet Captiva 2.2D 4x4 - 2011
Hyundai Bayon 1.2DPi - 2024
Re: Sklápanie spätných zrkadiel
vďaka , naštudujem, je to trojdrôtové ovládanie, trochu sa ale budem musieť zorientovať v tých značkách.
Asi si to vytlačím a farebne budem musieť vyznačiť tok .
Neviem ako zisťuje ten pamäťový modul polohu.Ja pracujem s bránami na diaľkové ovládania, tiež to riadi elektronika a sú dve možnosti ako riešiť tento problém.
1) motor má zabudovaný encoder-zariadenie, ktoré sníma otáčky motora, a elektronika vie podľa toho určiť polohu brány- načítava počet impulzov, ktorý je úmerný prebehnutej vzdialenosti.
2) riadenie časom-elektronika nevie, kde je brána, a zavretie sa rieši pridaním času potrebného na zavretie (hlavne krídlové brány- reakcia na protivietor)
Riešenie 1 je pre sklápanie moc zložité.Takže ostáva riešenie 2.
Ako by to mohlo pracovať:
Do "krabičky" je dovedené :
PLUS s aku,
PLUS od cúvačiek,
ZEM.
Z "krabičky" sú vyvedené :
dva drôty na odpojenie pôvodného ovládania (odpájacie relé)
Dva drôty na zmenu polarity na motorček
Funkcia:
Po príchode impulzu + od cúvačiek "krabička"
-odpojí cez relé manuálne ovládanie zrkadiel
-vyrobí asi 5 sekundový impulz, počas ktorého nebude reagovať na prípadné vyradenie a -znovuzaradenie
spiatočky,
-pošle na výstup 1 až 2 sekundové plus na sklopenie zrkadiel
Po vyradení spiatočky (stratí sa + od cúvačiek) "krabička"
-pošle opačnú polaritu napätia na motorček v odladenom čase (1-2 sek)
-po strate tohoto napätia znovu spojí odpojené rele na manualne nastavovanie ovládania zrkadiel.
Takto postavený systém by mal riešiť aj také stavy, že zaparkujem so zaradenou spiatočkou a vypnem klúčik- zrkadlá sa vrátia do normálnej polohy.
Kto mozgovo stíha- oponujte a hladajte chyby
Asi si to vytlačím a farebne budem musieť vyznačiť tok .
Neviem ako zisťuje ten pamäťový modul polohu.Ja pracujem s bránami na diaľkové ovládania, tiež to riadi elektronika a sú dve možnosti ako riešiť tento problém.
1) motor má zabudovaný encoder-zariadenie, ktoré sníma otáčky motora, a elektronika vie podľa toho určiť polohu brány- načítava počet impulzov, ktorý je úmerný prebehnutej vzdialenosti.
2) riadenie časom-elektronika nevie, kde je brána, a zavretie sa rieši pridaním času potrebného na zavretie (hlavne krídlové brány- reakcia na protivietor)
Riešenie 1 je pre sklápanie moc zložité.Takže ostáva riešenie 2.
Ako by to mohlo pracovať:
Do "krabičky" je dovedené :
PLUS s aku,
PLUS od cúvačiek,
ZEM.
Z "krabičky" sú vyvedené :
dva drôty na odpojenie pôvodného ovládania (odpájacie relé)
Dva drôty na zmenu polarity na motorček
Funkcia:
Po príchode impulzu + od cúvačiek "krabička"
-odpojí cez relé manuálne ovládanie zrkadiel
-vyrobí asi 5 sekundový impulz, počas ktorého nebude reagovať na prípadné vyradenie a -znovuzaradenie
spiatočky,
-pošle na výstup 1 až 2 sekundové plus na sklopenie zrkadiel
Po vyradení spiatočky (stratí sa + od cúvačiek) "krabička"
-pošle opačnú polaritu napätia na motorček v odladenom čase (1-2 sek)
-po strate tohoto napätia znovu spojí odpojené rele na manualne nastavovanie ovládania zrkadiel.
Takto postavený systém by mal riešiť aj také stavy, že zaparkujem so zaradenou spiatočkou a vypnem klúčik- zrkadlá sa vrátia do normálnej polohy.
Kto mozgovo stíha- oponujte a hladajte chyby
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Sklápanie spätných zrkadiel
No, mě by to takhle vyřešit nešlo. Zrcátka se mi sice naklápěj, ale jen skla, kryty zůstavaj na místě. Musel bych přibastlit ještě nějakej ten motorek na přiklopení ke dveřím...
VAZ 2107 - 1989
Škoda Favorit - 1992
Hyundai Santamo 2.0 16V 4x4 - 1999
Chevrolet Aveo 1.4 16V - 2010
Chevrolet Captiva 2.2D 4x4 - 2011
Hyundai Bayon 1.2DPi - 2024
Škoda Favorit - 1992
Hyundai Santamo 2.0 16V 4x4 - 1999
Chevrolet Aveo 1.4 16V - 2010
Chevrolet Captiva 2.2D 4x4 - 2011
Hyundai Bayon 1.2DPi - 2024
Re: Sklápanie spätných zrkadiel
Romox:
asi išlo, ale je rozdiel sklápať a sklápať.
Mne ide o sklápanie spaťákov pri cúvaní, aby som videl na zem, a nie sklápanie pri parkovaní.
asi išlo, ale je rozdiel sklápať a sklápať.
Mne ide o sklápanie spaťákov pri cúvaní, aby som videl na zem, a nie sklápanie pri parkovaní.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Sklápanie spätných zrkadiel pri cúvaní
Vyfarbil som modrou a červenou cesty pre plus a mínus, na schéme od "Romox" a nefunguje mi to.
Ak obidva prepínače dám do polohy LEFT, tak na "1" sa dostane + , na "2" sa dostane -.
Ak súčastne stlačím prepínač na "UP", tak na "3" dostanem +, čo je v poriadku, ak ale stlačím "DOWN", dostane sa na "2" +, ale tam už je - , lebo mám stlačený "LEFT.
Pomóóóc.....
Ak obidva prepínače dám do polohy LEFT, tak na "1" sa dostane + , na "2" sa dostane -.
Ak súčastne stlačím prepínač na "UP", tak na "3" dostanem +, čo je v poriadku, ak ale stlačím "DOWN", dostane sa na "2" +, ale tam už je - , lebo mám stlačený "LEFT.
Pomóóóc.....
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Sklápanie spätných zrkadiel pri cúvaní
takhle to vypadá v mém Santíkovi, nestudoval jsem to detailně, ale přijde mi to jasný
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Sklápanie spätných zrkadiel pri cúvaní
Mě to, alespoň na papíře funguje.... teda za předpokladu, že v tomhle případě je (asi mechanicky) zablokovaná možnost aby se zrcátka mohla hýbat do stran, a nahoru dolu najednou.alarm píše:Vyfarbil som modrou a červenou cesty pre plus a mínus, na schéme od "Romox" a nefunguje mi to.
Ak obidva prepínače dám do polohy LEFT, tak na "1" sa dostane + , na "2" sa dostane -.
Ak súčastne stlačím prepínač na "UP", tak na "3" dostanem +, čo je v poriadku, ak ale stlačím "DOWN", dostane sa na "2" +, ale tam už je - , lebo mám stlačený "LEFT.
Pomóóóc.....
Naposledy upravil(a) Romox dne 29 bře 2010, 00:11, celkem upraveno 1 x.
VAZ 2107 - 1989
Škoda Favorit - 1992
Hyundai Santamo 2.0 16V 4x4 - 1999
Chevrolet Aveo 1.4 16V - 2010
Chevrolet Captiva 2.2D 4x4 - 2011
Hyundai Bayon 1.2DPi - 2024
Škoda Favorit - 1992
Hyundai Santamo 2.0 16V 4x4 - 1999
Chevrolet Aveo 1.4 16V - 2010
Chevrolet Captiva 2.2D 4x4 - 2011
Hyundai Bayon 1.2DPi - 2024
Re: Sklápanie spätných zrkadiel pri cúvaní
mne to dáva skrat pri súčasnom zatlačení LEFT a DOWN
obr. v pravo je pred prepnutím na DOWN. Ak to urobím, dostane sa + na už modrú vetvu od LEFT
obr. v pravo je pred prepnutím na DOWN. Ak to urobím, dostane sa + na už modrú vetvu od LEFT
- Přílohy
-
- HONDA1.JPG (90.67 KiB) Zobrazeno 2219 x
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Sklápanie spätných zrkadiel pri cúvaní
Tahle uprava by to měla odstranit. Když se bude pohybovat zrcatko vlevo, tak nepůjde ovládat dolu a tudiž do zkratu.
VAZ 2107 - 1989
Škoda Favorit - 1992
Hyundai Santamo 2.0 16V 4x4 - 1999
Chevrolet Aveo 1.4 16V - 2010
Chevrolet Captiva 2.2D 4x4 - 2011
Hyundai Bayon 1.2DPi - 2024
Škoda Favorit - 1992
Hyundai Santamo 2.0 16V 4x4 - 1999
Chevrolet Aveo 1.4 16V - 2010
Chevrolet Captiva 2.2D 4x4 - 2011
Hyundai Bayon 1.2DPi - 2024
Re: Sklápanie spätných zrkadiel pri cúvaní
asi pôjdem vrátiť diplom, nepochopil som
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Sklápanie spätných zrkadiel pri cúvaní
Tak, už je to jasné.
Nedá sa súčastne stlačiť DOWN a napr. LEFT. Je to blokované,skúšal som to, takže skrat nehrozí a ja som krok bližšie...Odskúšal som aj čas potrebný na sklopenie- vychádza to na 2s.
Nedá sa súčastne stlačiť DOWN a napr. LEFT. Je to blokované,skúšal som to, takže skrat nehrozí a ja som krok bližšie...Odskúšal som aj čas potrebný na sklopenie- vychádza to na 2s.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Sklápanie spätných zrkadiel pri cúvaní
aha, takhle si to myslel, mně furt nebylo jasný, kde se ti bere zkrat a ty si vycházel ze schématu zatímco já z konstrukce ovládání, proto jsem u prvního příspěvku psal, že je to řešení takový kostrbatý, ale jak píšeš, není možné sklem pohybovat zároveň ve dvou osách, ten ovládací kříž jsou jakoby čtyři spínače a vždy může být sepnutý maximálně jeden, je to tam ošetřeno mechanicky
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz