Kolísání otáček
Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři
Kolísání otáček
Neví někdo co je příčinou kolísání otáček při volnoběhu u Lantry 1.5 GLSi?
Když auto stojí jsou otáčky na 800/min, ale při dojížděni bez zařazené rychlosti se zvýší na 1000 a začnou kolísat 1000 až 1200.Po zastavení klesnou na 800.
Dík.
Když auto stojí jsou otáčky na 800/min, ale při dojížděni bez zařazené rychlosti se zvýší na 1000 a začnou kolísat 1000 až 1200.Po zastavení klesnou na 800.
Dík.
- Reklama
Nevím jak u 1,5, ale u mé 1,6 16V to funguje tak, že normál je volnoběh 800 ot. Pokud se však vozidlo pohybuje, třeba i minimálně zvýší se volnoběh, až na 1000 - 1200ot/min. Podle mechanika je v tachometru čidlo a pokud je pohyb vozidla, tak se otáčky volnoběhu zvýší, nevím proč, ale výrobce to určitě ví, jinak by tam to čidlo nedával /má to něco společného z lepším řazením, pomaleji padají původní otáčky/. Rovněž se volnoběh automaticky zvýší při zapnuté klimatizaci / na volnoběh/. Já jsem se taky divil, když jsem to koupil, ale řekli mě, že je to v cajku.
Lantra 1,6 16V G4GR r.v.96 zelená metal.
hm, tak treba zkusit resetova ECU? Jinymi slovy odpojit baterii tak na 5 minut a zase pripojit. ECU si bude sosat novy hodnoty a pokud to bude po cca 100 km delat dal, muze byt v haji nejaky cidlo, popr. zaspineny sani...to je hodne pricin. ale pokud to jezdi a nezere tak nevidim problem.
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
Sání jsem vyčistil, beterku odpojil a stále se to houpe. Když dojždím ke křižovatce tak si připadám jak závodník na startu kterej má tik v pravý noze.ryba píše:hm, tak treba zkusit resetova ECU? Jinymi slovy odpojit baterii tak na 5 minut a zase pripojit. ECU si bude sosat novy hodnoty a pokud to bude po cca 100 km delat dal, muze byt v haji nejaky cidlo, popr. zaspineny sani...to je hodne pricin. ale pokud to jezdi a nezere tak nevidim problem.
tak zkus cvicne ten termostat. To by mohlo bejt taky ono. Vysroubovat (sice nevim jak) a dat do hrnce s vodou. Merit teplomerem na zavareni a kolem 80°C by mel otevrit. Ne driv, ani dyl. POkud ne, jedna se o cidla, takze ty se museji zmerit diagnostikou. Servis.
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
jako mozna lepci nez se s tim tahkle delat tak ho rovnou vymenit, jsou to tri stovky.. teoreticky to s tim vubec nesouvisi, ale delalo mi to taky tohle: po vyrazeni do volnobehu mi to za jizdy pridavalo plyn, proste se to houpalo mezi 1000-1500 myslim.. no samozrejme motor hlucnej a tak, proste to bylo studeny.. vymena probehla a od ty doby to slape vsecko jak hodinky.. uz to nikdy nezakolisalo, a pres tu inkriminovanou teplotu se to tak rychle prehoupne ze ani nevim jestli to je zavada pri ty teplote nebo jestli z toho zlbla ECU.. je to stejnej motor asi, takze je mozny ze bude zakopanej pes v tohle, ikdyz to s tim zdanlive nesouvisiryba píše:tak zkus cvicne ten termostat. To by mohlo bejt taky ono. Vysroubovat (sice nevim jak) a dat do hrnce s vodou. Merit teplomerem na zavareni a kolem 80°C by mel otevrit. Ne driv, ani dyl. POkud ne, jedna se o cidla, takze ty se museji zmerit diagnostikou. Servis.
Všem dík za rady.ryba píše:tak zkus cvicne ten termostat. To by mohlo bejt taky ono. Vysroubovat (sice nevim jak) a dat do hrnce s vodou. Merit teplomerem na zavareni a kolem 80°C by mel otevrit. Ne driv, ani dyl. POkud ne, jedna se o cidla, takze ty se museji zmerit diagnostikou. Servis.
Stavil jsem se u jednoho mechanika a ten si všiml že je pootočená krabička (čidlo nebo motorek?) u klapky sání. Když ji vrátil do původní polohy motor se uklinil.
Já jsem tento problém řešil více než rok.Servis v č.B. měnil čidlo na klapce,regulátor otáček volnoběhu,čidlo pod
tlaku.Diagnostika nikdy nic neobjevila. Stálo měto víc jak 10.000Kč.
Po přečtení této stránky jsem odpojil baterii , po 5 min. připojil a rafika otáčkoměru se ani nehne a sedí kde má , jako přibitá .
Moc děkuju za tuto radu , protože jsem čekal opravu za daší desetitisíce.
tlaku.Diagnostika nikdy nic neobjevila. Stálo měto víc jak 10.000Kč.
Po přečtení této stránky jsem odpojil baterii , po 5 min. připojil a rafika otáčkoměru se ani nehne a sedí kde má , jako přibitá .
Moc děkuju za tuto radu , protože jsem čekal opravu za daší desetitisíce.
- zaludnikrs
- **
- Příspěvky: 371
- Registrován: 15 říj 2005, 13:47
- Kontaktovat uživatele:
jako vim ze to s tim nema vubec nic spolecnyho ale napisu to sem,proste me trebas vadi kdyz stojim a zapnu klimu(a to se nestava moc casto)nebo svetla nebo tak,a mam tam seriovej volnobeh tech 800rpm ze se me trosilinku trepe volant no,radsi bych to nechal dat na tech 900-1000 na porad a bylo by to v pohode,takhle to musim delat nohou
16v
16v
Jiřa
Vždyť si malinko můžeš zvýšit volnoběh motoru,na škrtící klapce je šroubek pro ruční doladění!!zaludnikrs píše:jako vim ze to s tim nema vubec nic spolecnyho ale napisu to sem,proste me trebas vadi kdyz stojim a zapnu klimu(a to se nestava moc casto)nebo svetla nebo tak,a mam tam seriovej volnobeh tech 800rpm ze se me trosilinku trepe volant no,radsi bych to nechal dat na tech 900-1000 na porad a bylo by to v pohode,takhle to musim delat nohou
16v
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)