Resetování řídící jednotky
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Resetování řídící jednotky
Hoj inženýři, mám laický dotaz. Rozhodl jsem se, že by vozítku prospělo vyresetovat řídící jednotku, mám jenom drobné obavy, jestli se tím nerozhodí i kódy imobilizéru a dalších systémů. Prostě jestli po pěti minutách odpojení baterie můžu normálně bez plynu nastartovat, nechat 10 minutek běžet na volnoběh a pak zvesela a bez dalších následků jezdit dál, a nebo se mi rozjede komplet systém (hlavně ten imobilizér, je to originál tovární potvora s kódy v klíčích) a nikdo už to nikdy nedá do kupy? Děkuji zapostřehy a zkušenosti.
Dříve: Accent 1.3i 12 V, 1998, 3dv., green metal, sem tam lehce něco jinak, než jak to bylo originál
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
- Reklama
Re: Resetování řídící jednotky
Neboj, imobilizeru se to nedotkne... Odpojis, zapojis a za par km je vsecko jako driv...draceq píše:Hoj inženýři, mám laický dotaz. Rozhodl jsem se, že by vozítku prospělo vyresetovat řídící jednotku, mám jenom drobné obavy, jestli se tím nerozhodí i kódy imobilizéru a dalších systémů. Prostě jestli po pěti minutách odpojení baterie můžu normálně bez plynu nastartovat, nechat 10 minutek běžet na volnoběh a pak zvesela a bez dalších následků jezdit dál, a nebo se mi rozjede komplet systém (hlavně ten imobilizér, je to originál tovární potvora s kódy v klíčích) a nikdo už to nikdy nedá do kupy? Děkuji zapostřehy a zkušenosti.
A jak jsi dospel zaveru, ze potrebujes tuto akci podstoupit?
Neustálé problémy při startování - ani ta spínací skřínka to asi nebyla Takže zkouším všechny možné varianty od nejlevnější až po výměnu ŘJ. Ale k té asi nedojdu , protože představuje 1/3 ceny auta . No, a kdosi mi říkal, jestli už jsem provedl reset, že by to mohlo pomoct. Tak to chci zkusit, při nejhorším jenom pročistím systém
Dříve: Accent 1.3i 12 V, 1998, 3dv., green metal, sem tam lehce něco jinak, než jak to bylo originál
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
No, startér točí, vše se chová jak by mělo, akorát nenaskočí motor - vypadá to, jako by buď neseplo zapalování, nebo netekl benzín, nebo taky chudá směs. Obvykle chytne na několikerý pokus, ale už jsem ho přesvědčoval i hodinu. A dle průvodních příznaků to vypadá na ten imobilizér, čili nesepnutí nějakého okruhu - občas totiž stačí zamknout a odemknout auto a naskočí hned.
Dříve: Accent 1.3i 12 V, 1998, 3dv., green metal, sem tam lehce něco jinak, než jak to bylo originál
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
startování
A jak se chová starter, netočí méně než dřív, doporučuji než začneš dělat další kroky vydělat a nechat si prověřit starter. Pokud neroztočí motor, ten nechytí. Nemyslím tím že ho protočí, ale aby mu dal otáčky pro nastartování. Ono se to špatně píše, ale je to možná závada.
Rade622
Rade622
Už sem nechodím, pokud mě chcete nakontaktovat, pak na mail.
jednoduchy, staci vyhazet ven svicky, dat je treba na viko ventilu, zapojit do nich svickovy kabely a rict pomocnikovi at jde startovat a mrkni jestli vsecky svice hazou jiskru. kdyz jo, tak bych mel podezreni na tlak paliva, ale pokud to ani neskytne.. me se tohle stalo a stacilo zahejbat kabelem od civky do rozdelovace, byli neorigo a vypadl mrcha jeden
No, motor točí, a když přestanu, tak motor má někdy jakoby snahu chytit, ale spíš se jako kdyby zadusí a zhasne (skvěle se to popisuje ). Startér má už sice trochu ohoblovanou volnoběžku, ale podle mechaniků je to zatím ok a vydrží ještě klidně dalších 50 tisíc km. Včera jsem (když zase odmítal spolupráci) vypojil a zase zapojil pár dostupných čidel a jedno vpravo dole na motoru jakoby narovnal (úchyt byl jakoby ohnutý). A ejhle - naskočil a zatím startuje. Napadlo mě, jestli to křivé čidlo nebyl snímač otáček klikové hřídele (myslím, že tam něco takového snad někde je ) a to by vysvětlilo problém - špatně fungující čidlo občas říká jednotce, že se klikovka netočí a ta tím pádem nedávkuje palivo ani nespíná zapalování. I když motor ve skutečnosti točí. Ještě se na to co nejřív pořádně podívám a uvidíme, zda to byl zakopaný pes. Problém je, že jsem těch čidel zkontroloval asi 6, takže to mohlo taky být kterékoliv z nich .
Dříve: Accent 1.3i 12 V, 1998, 3dv., green metal, sem tam lehce něco jinak, než jak to bylo originál
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
No, taky jsem uvažoval ho prohnat počítačem, ale problém je ten, že by se ta závada dala zjistit pouze v momentě , kdy by nestartoval. A samozřejmě jako na potvoru vždycky jak vidí mechanika tak startuje jak beránek
Dříve: Accent 1.3i 12 V, 1998, 3dv., green metal, sem tam lehce něco jinak, než jak to bylo originál
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Tak se té diagnostice asi stejně nevyhnu, začala mi svítit kontrolka airbagu (6x blikne a pak místo zhasnutí svítí), takže ho necháme komplet prověřit... Ale to startování zatím v pohodě, takže do seznamu pravděpodobných příznaků připisuji čidlo v motoru
Dříve: Accent 1.3i 12 V, 1998, 3dv., green metal, sem tam lehce něco jinak, než jak to bylo originál
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI
Nyní: Citroën C5 II generace, 1.6 HDI