50km/h na aký prevodovy stupen?

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Příspěvek od 89majlo96 »

laufas píše: Jinak gut podpis. A pravdivej
dikes, sak ved treba aj to... :twisted:
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Reklama
 

Uživatelský avatar
Tudy
****
Příspěvky: 1257
Registrován: 13 dub 2009, 10:10

Re: 50km/h a prevodovy stupen?

Příspěvek od Tudy »

Při tachometrových 55 km/hod mám většinou zařazeno za 5 (motor točí 1 800 ot./min), čtyřku jen občas (hustší provoz)a trojku jen výjimečně do kopce při potřebě akcelerace. Spotřeba dle PP kolem 5.8 l/100Km.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Uživatelský avatar
plikous
**
Příspěvky: 127
Registrován: 17 zář 2009, 12:15
Bydliště: Prágl

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od plikous »

My sonátisti 2.0 benzín jezdíme po rovince 50ku na 5ku, šetříme tím totiž palivo.
Hyundai Sonata Elegance 2007 2.0 LPG
Obrázek
Uživatelský avatar
miskinsr50
**
Příspěvky: 151
Registrován: 11 bře 2010, 18:42
Bydliště: Sväty Jur

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od miskinsr50 »

50???an 4- ke
Hyundai i40CW 1.7 CRDi VGT 100kw STYLE
Uživatelský avatar
Laxius
**
Příspěvky: 420
Registrován: 04 led 2009, 17:51
Bydliště: Rovinka, SK

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od Laxius »

V hustej premavke 3, inac cez vikend 4...
Hyundai Elantra, 1.6i Premium, 94kW, Marina Blue (2016)
Hyundai i30cw, 1.6CVVT Style, 92kW, Continental Silver (2009)
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od alarm »

50=5-ka, necuká ,nešklbe, na pohyb v rozbehnutej kolóne uplne v pohode, dokonca s citom aj pridávať sa dá :D
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od willy50 »

4-ka, 3-ka na rychlé předjetí, na 5-ku se motor trápí i když se klidně dá jet.
U moderních vykokootáčkových motorů se nízkými otáčkami motor zbytečně namáhá a myslím si, že ani na palivu neušetříme.
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od Yurii »

Já jezdim 50 na rovince ta na 4-5ku u skupáčů, přecejenom když už jezdim po městě tak alespoň ekonomicky, občas si při startu ze semaforů sice trochu poslechnu turbínku ale jinak pěkně plynule - no stres :)
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Uživatelský avatar
Radim Brožek
**
Příspěvky: 363
Registrován: 16 bře 2009, 15:37

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od Radim Brožek »

Hmm, tak jsem zkusil v 50 km/h dát za 5 a myslel jsem, že se ta moje 1.6i utrápí, a to bylo snad i mírně z kopce - otáčky cca 1500. Takhle se s tím rozhodně jezdit nedá. Po přeřazení za 4 to bylo něco málo přes 2100.
i30cw 1.6i Comfort, ESP, Moonlight blue, 04/2009, CZ
Uživatelský avatar
havros
**
Příspěvky: 468
Registrován: 16 lis 2008, 10:30
Bydliště: Plzeň

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od havros »

http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydr ... tomoto_fdv
nějaké čtivo o podobném problému 8)

Jen taková malá drobnost.. Když někdo napíše "řádově tak o 150 stupňů", je to idiot.
Řády jsou pouze jednotky, destítky, stovky, atd. Takže kdo použije výraz řádově 150, neumí česky :mrgreen:
Ondras85
*
Příspěvky: 66
Registrován: 25 dub 2010, 10:49
Bydliště: Brno

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od Ondras85 »

Při +/- 50kmh mám nejčastěji zařazenou 3-ku,při mírném klesání 4-ku,přece jen 1.4 je otáčkový motor a těch pár deci navíc mě nezabije,spíše naopak,mám lepší pocit když motor držím stále v otáčkách.. :)
Hyundai I30 1.6 CVVT Komfort
ex. Hyundai I30 1.4 Classic plus (09)
ex. : Seat Ibiza 1.2 51kw (06)
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od mirpie »

někdy jedu 50km/h na jedničku, hlavně když je potřeba rychle vjet do křižovatky (kde je hustý provoz jedoucích aut) a zrychlit co nejrychleji, pak řadím rovnou 5ku :-).
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
saldy
***
Příspěvky: 545
Registrován: 11 kvě 2009, 15:00
Bydliště: UL
Kontaktovat uživatele:

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od saldy »

u mě dízlu na 50 jedině 3, má něco kolem 2000 ot., nižší ot. nemám rád
Tucson Euro 2016, 1.7 CRDi, 85kW, Sněhulák
i30, 1.6 CRDi, 94kW, Sněhulák
Uživatelský avatar
vlacir1
*
Příspěvky: 35
Registrován: 20 říj 2010, 19:20

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od vlacir1 »

Tak u mě to taky pocitově (vzhledem ke zvuku motoru) vychází spíše za 3. Na rovince je při tomto rychlostním stupni a ustálené jízdě i docela příjemná okamžitá spotřeba. Za 4 tam taky někdy vzhledem k okolnostem dám, ale občas mě zvuk motoru za tahá za uši, tak raději přeřadím na tři, aby motor šel lehce. Navíc při najetých 5 tis. km jsem pořád ještě v záběhu, tak motor nechci zbytečně dusit.
i30 COMFORT, 1.6 CRDi 85 kW, šestikvalt, cashmere brown 12/2010
Uživatelský avatar
jose3
**
Příspěvky: 139
Registrován: 14 zář 2010, 23:13
Bydliště: Veselí nad Moravou
Kontaktovat uživatele:

Re: 50km/h na aký prevodovy stupen?

Příspěvek od jose3 »

Tak já v obci (55 km/h dle GPS) zásadně na pětku. Kupodivu to ušetří dost benzínu, stačí se mrknou na okamžitou spotřebu, ale i při dlouhodobějším sledování zjišťuji nyní rozdíl až 1l/100 km. Navíc se mi líbí, že motor není vůbec slyšet :D
Rozhodně se tak ale nedá jezdit třeba po Brně, spíše se jedná o průjezdy obcemi.
J.
I30 1.4 Patriot White z Nošovic r.v. 2010
Felda 1.3 MPI, r.v. 1996
Velorex 250 r.v. 1960
Java 250 r.v. 1965
moto ČZ125 s ručním řazením r.v.1950
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“