Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Tlumiče, odpružení, brzdy, ložiska...

Moderátoři: Martun, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
rokolo
****
Příspěvky: 1011
Registrován: 20 bře 2008, 13:52

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Příspěvek od rokolo »

Ještě jeden...
Přílohy
kiario_1.jpg
kiario_1.jpg (244.31 KiB) Zobrazeno 1713 x
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
Reklama
 

Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Příspěvek od 69pavel »

no sice to vypada stejne ale co jak tam je jina tuhost pruzin, a u tlumicu jine vnitrnosti a tim by to melo jine vlastnosti nez acca.
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
rokolo
****
Příspěvky: 1011
Registrován: 20 bře 2008, 13:52

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Příspěvek od rokolo »

Pružiny jsou katalogově stejné pro oba vozy....miro263 to tu na předchozích stránkách doložil...
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Příspěvek od 69pavel »

tak to by mozna mohly byt i ty tlumice,da se to nekde zjistit?
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
rokolo
****
Příspěvky: 1011
Registrován: 20 bře 2008, 13:52

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Příspěvek od rokolo »

Kdysi jsem oslovil jednu dodavatelskou firmu a ta mi odpověděla, že tlumiče nelze na :hyu: použít. To ale řekli i o pružinách a přitom jsou úplně stejný, stabilizátory jsou také stejný atd. Když se podíváš na KIU sedan, tak vypadá skoro jako dvojče ÁCI, rozměry, váha, motorizace atd. Jelikož to ale nemají pravděpodobně potvrzeno přímo od výrobce, tak řeknou že to není stejný.....
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
Uživatelský avatar
miro263
**
Příspěvky: 399
Registrován: 22 črc 2009, 19:38
Bydliště: Bratislava - Helpa - Pohorela
Kontaktovat uživatele:

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Příspěvek od miro263 »

zdenek76 píše: Kayaba pro nový Accent se u nás ještě určitě neprodává, v pondělí jsem dovezl Kayaba tlumiče z centrály v Německu a ani tam ještě nejsou skladem, v evropském katalogu jsou sice přední i zadní už půl roku, ale zadní se začaly dělat až letos v březnu a přední se mají začít vyrábět v červnu. Resp. tlumiče Kayaba se dělají, ale ne pro Evropu, dají se koupit na korejském či americkém trhu

Zdenek76: Asi uz nemas accent. Ale ak by si mal skladom tlmice na RIO II bolo by ich vyskusat namontovat na Accent ( a hned by si mal ksefta :-))) )

Podla tych foto co som porovnaval stym co som nafotil ( moj accent - pruzenie ) a co nafotil rokolo je to identicke. ( tak ako som sa docital na ruskych strankach - rusi ich objednavaju veselo ( pisal som to niekedy na zaciatku fora)

Co sa tyka charakteru pruzenie ACCENT vs RIOII sedan ( sedan a HB maju identicke), tak som nemal moznost porovnat.
Ale pravdou je ze troska tvrdsie by mohli byt. Aj ked to pruzenie ja accente je dost zaujimave. Podla mna su makke struny skombinovane s pomerne "tuhymi" tlmicmi ( to je moj dojem)

Zatial mam najazdene nieco cez 22000km, ale tie tlmice sa mi uz nezdaju 100%tne. Pojdem ich skusit testnut. A rad by som ich vymenil za nieco kvalitnejsie.
Tym ze su makke pruziny, tak tie tlmice musia viac trpiet, ale na druhu stranu v aute aspon nich nehrka. Ked som na Megane pritvrdil pruzenie, tak zacalo vrzgat vselico. Cize dileme je obrovska.

Kazdopadne moja volba je tlmice KYB dopredu aj dozadu + dozadu pomocne progresivne pruziny MAD.


Inac to auto je zaujimavo dimenzovane:

Udaje odpisane z TP

Najvysia prispustna celkova hmotnost: 1580kg
Prevadzkova hmotnost: 1241kg

Stoho mi vychadza uzitocna hmotnost 339kg!!!!

Ak pouzijem prepocet z vytahu shneider ( 1ks osoba = 75kg)
Tak to auto je urcene pre 4.52 cloveka - bez batoziny :-(





PS:

Preco som pritvrdil pruzenie na mojom ex megane???

Isiel som raz 4ks v aute a z nakladneho auta vypadla na cestu krabica. 90km/h + nejake dobrzdenie a nasledny uhybny manever
mi sposobili horuci a studeny pot zaroven a neskutocny vreskot posadky v aute. A vtedy som si povedal dost bolo komfortneho povozku!!! Tak som tam tvrdsie plynaky KYB a skusil som si na malom letisku manever zopakovat. Rozdiel bol obrovsky!!! Vobec ma nerozhadzalo ako pri povodnom pruzeni. Tazke komfort je jedna vec a bezpecnost druha. BTW: Neviem si predstavit takyto manever urobit na Accente, to by som asi uz nerozchodil. Ten podvozok je OK po meste ale na "losy test" by som si netrufol. ( teda s posadkou. Lebo ak jazdim sam tak mi ten podvozok vyhovuje. Horsie je to pri zatazeni...)

Foto mojho ex megane :-) ( na 13" zimakoch :-) )
Obrázek
Naposledy upravil(a) miro263 dne 24 dub 2010, 10:54, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Accent MC 1.4 -city car
a kopec dalsich nehyundaioidnych
Uživatelský avatar
rokolo
****
Příspěvky: 1011
Registrován: 20 bře 2008, 13:52

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Příspěvek od rokolo »

miro263 píše:Kazdopadne moja volba je tlmice KYB dopredu aj dozadu + dozadu pomocne progresivne pruziny MAD
S tím naprosto souhlasím, ale kde začít? Počkat až budou na trhu tlumiče, protože tyz KIE nejsou odzkoušené a potom pružiny MAD a nebo naopak......
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
Uživatelský avatar
miro263
**
Příspěvky: 399
Registrován: 22 črc 2009, 19:38
Bydliště: Bratislava - Helpa - Pohorela
Kontaktovat uživatele:

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Příspěvek od miro263 »

Hmotnost:

Porovnal som hmotnost KIA RIO vs H ACCENT

Porovnavam full vybavu s 1.4motorom

HYUNDAI ACCENT
Najvysia prispustna celkova hmotnost: 1580kg
Prevadzkova hmotnost: 1241kg

Uzitocna hmotnost 339kg!!!!

Ak pouzijem prepocet z vytahu schneider ( 1ks osoba = 75kg)
Tak to auto je urcene pre 4.52 cloveka - bez batoziny

KIA RIO II SEDAN
Najvysia prispustna celkova hmotnost: 1580kg
Prevadzkova hmotnost: 1154kg

Uzitocna hmotnost 426kg!

Ak pouzijem prepocet z vytahu schneider ( 1ks osoba = 75kg)
Tak to auto je urcene pre 5.68 cloveka - bez batoziny

ROZDIEL JE TEDA 87kg v nosnosti.

Otazne je ako to dosiahli, bud len papierovo alebo pruziny od vyroby su na KIA RIO II Tvrdsie ako na acu. Ale preco afermarket su identicke? Bude tam teda rozdiel v tlmiacej charakteristike tlmicov?
Hyundai Accent MC 1.4 -city car
a kopec dalsich nehyundaioidnych
Uživatelský avatar
rokolo
****
Příspěvky: 1011
Registrován: 20 bře 2008, 13:52

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Příspěvek od rokolo »

Když uvádějí v katalogu shodnost pružin pro oba vozy a pro tlumiče ne, tak to vypadá na tvrdší tlumiče pro KIU, pokud udaná papírová nosnost od výrobce sedí. A pro Kiu ještě navíc vyrábějí přídavné zátěžové pružiny......
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
Uživatelský avatar
miro263
**
Příspěvky: 399
Registrován: 22 črc 2009, 19:38
Bydliště: Bratislava - Helpa - Pohorela
Kontaktovat uživatele:

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Příspěvek od miro263 »

Tak pruziny KIA RIO a H ACCENT su identicke. Uz to mam potvrdene u dvoch vyrobcov ( KYB a SACHS)

dokazovy materia od KYB som uz dal, najdete ho v starsich prispevkoch

a sach je tu:

Predna:
http://www.lilko.us/accent/pruziny_SACHS_predna.jpg

Zadna:
http://www.lilko.us/accent/pruziny_SACHS_zadna.jpg


Rusaci pouzivaju na zadne napravy tlmice z GETZu ( ze vraj to pasuje)

Tu je cislo na KYB EXCEL G Obrázek


Preba preluskat tieto fora:
http://hyundai-club.com.ua/showthread.php?t=14514

a

http://clubverna.ru/forum/index.php/topic,263.0.html



PS: docital som sa, ze RIO II a ACCENT maju zamenitelne tlmice, ale rozdiel je vtom, ze RIO ma "Maksie" tlmice.

cital som tu: http://hyundai-club.com.ua/showpost.php ... tcount=531
Hyundai Accent MC 1.4 -city car
a kopec dalsich nehyundaioidnych
Uživatelský avatar
rokolo
****
Příspěvky: 1011
Registrován: 20 bře 2008, 13:52

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Příspěvek od rokolo »

miro263: prima informace =D>

Takže přídavné zátěžové pružiny z Ria jdou na Accenta použít stoprocentně.

To že budou pasovat tlumiče jsem tušil už před půl rokem, ale nebyla nijak šance zjistit jakej mají tlumící účinek. Pokud jsou opravdu měkčí, tak to asi nebude razantní rozdíl, protože ty auta jsou téměř identická a pružiny i tlumiče se používají jak pro sedany tak i pro krátké verze (hatback)

Na Getze jsem si ani nevzpomenul, ale vypadá to jako zajímavá varianta, zvláště pokud by měly o něco tvrdší charakteristiku. To by se potom teoreticky nemusely přidávat pružiny, i když ta jejich funkčnost je založena na jiném principu. Zatím jsem to příslušné fórum jen tak lehce prohlédl a informaci o tuhosti oproti originálu jsem nenašel.....
Miro, nenarazil jsi při pročítání toho fóra na tuto informaci :?:
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
Uživatelský avatar
miro263
**
Příspěvky: 399
Registrován: 22 črc 2009, 19:38
Bydliště: Bratislava - Helpa - Pohorela
Kontaktovat uživatele:

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Příspěvek od miro263 »

Charakteristika tlmicov a pruzenia pre :hyu: ACCENT

Plati pre 1.4 a 1.6 ( Pre CRDI to bude asi stejne)

Predna naprava:
Obrázek

zadna naprava:
Obrázek

Nejaka grafika ktomu:

Predna cast:
http://www.lilko.us/accent/predok_struna_tlmic.pdf

Zadna cast:
http://www.lilko.us/accent/zadok_tlmic.pdf
http://www.lilko.us/accent/zadok_struna.pdf
Hyundai Accent MC 1.4 -city car
a kopec dalsich nehyundaioidnych
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Příspěvek od 69pavel »

tak jsem sehnal cislo Kayaby zadni tlumic na KIA Rio 2 sedan cislo KYB 343 424

zdenek76 kolik je cislo na Hyu od KYB cos dovezl z central skladu z nemecka koukni na to jestli je to stejne



edit: mozna kdyz ma KIA RIO mekke tlumeni tak tam pridavaji ten mezikus do tech pruzin a tim je to pak tvrdsi na perach a tlumic ma mekky prubeh perovani. ted je otazka co by to delalo na CRDi
koukal jsem na vahy do TP a celkova 1650 kg provozni 1205 kg takze vyssi jak u benzinu
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
rokolo
****
Příspěvky: 1011
Registrován: 20 bře 2008, 13:52

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Příspěvek od rokolo »

69pavel: Tlumiče a pružiny jsou stejný jak pro benzín tak pro naftu. Jinak RIO používá ty samé motory ja Accent, tedy i CRDi, takže by to dělalo úplně to samé co u Kie...jinak ten žlutej mezikus v pružině mi připadá, že je tam hlavně kvůli dorazu...auto si nesedne úplně na prdel...
Accent 1.5 CRDi ELEGANCE - Black Ebony
zdenek76
******
Příspěvky: 3297
Registrován: 27 led 2006, 19:12

Re: Podvozkove casti (tlmice, pruziny)

Příspěvek od zdenek76 »

69pavel píše:tak jsem sehnal cislo Kayaby zadni tlumic na KIA Rio 2 sedan cislo KYB 343 424

zdenek76 kolik je cislo na Hyu od KYB cos dovezl z central skladu z nemecka koukni na to jestli je to stejne



edit: mozna kdyz ma KIA RIO mekke tlumeni tak tam pridavaji ten mezikus do tech pruzin a tim je to pak tvrdsi na perach a tlumic ma mekky prubeh perovani. ted je otazka co by to delalo na CRDi
koukal jsem na vahy do TP a celkova 1650 kg provozni 1205 kg takze vyssi jak u benzinu
Pozor, KYB 343424 je zadní tlumič, ale pouze na RIO I. Na RIO II (DE) rozhodně nejde, mám praktickou asi dva týdny starou zkušenost, kdy si zákazník objednal komplet předek 333513L/333512R a zadek 343424 na RIO a při montáži mu tlumiče neseděly neb má RIO II a tam je to jinak. RIO II má u předních tlumičů větší misku pro pružinu než RIO I, u zadních má jiný způsob uchycení ke karoserii.

Jinak z toho Německa jsem dovezl tlumiče na jiná auta (z Hyu jen Tucson a SantaFe) na nový Accent ne, protože ještě nejsou.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi

+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Odpovědět

Zpět na „New Accent - Podvozek a řízení“