(h) graf zavislosti krutiaceho momentu na otackach

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Odpovědět
suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

(h) graf zavislosti krutiaceho momentu na otackach

Příspěvek od suah »

Nemate niekto vyssie menovany graf pre 1,4 benzin, resp. neviete, kde ho najst?
Dakujem :)
Reklama
 

Uživatelský avatar
Rubbs
**
Příspěvky: 111
Registrován: 20 říj 2009, 20:40
Bydliště: Hodonín

Re: (h) graf zavislosti krutiaceho momentu na otackach

Příspěvek od Rubbs »

Přílohy
03.GIF
03.GIF (4.48 KiB) Zobrazeno 3602 x
04.GIF
04.GIF (4.94 KiB) Zobrazeno 3602 x
Hyundai i20 1.4i 74kW Style, Ice Blue, od 21.12.2009, najeto 42000 km
suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: (h) graf zavislosti krutiaceho momentu na otackach

Příspěvek od suah »

Nemyslim si, ze to je ten isty motor. Tento by mal mat 74 kW (5500 ot/min) a 137 Nm (4200 ot/min). Ten z grafu ma takmer 80 kW, pricom maximalny krutiaci moment dosahuje az v okoli 5000 otacok za minutu. Alebo ze by to boli teoreticke data vs. realne testovanie? :roll:
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11633
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: (h) graf zavislosti krutiaceho momentu na otackach

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Podle křivky to je motor z i30, ne z i20.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
havros
**
Příspěvky: 468
Registrován: 16 lis 2008, 10:30
Bydliště: Plzeň

Re: (h) graf zavislosti krutiaceho momentu na otackach

Příspěvek od havros »

Tak tak, výše uváděná křivka je z i30, ale motor je víceméně stejný, má trochu snížené maximální otáčky, proto je výkon 74kW v 5500 ot/min
Uživatelský avatar
amaize
Moderátor
Příspěvky: 1299
Registrován: 20 úno 2009, 19:35
Bydliště: Albrechtice u ČT

Re: (h) graf zavislosti krutiaceho momentu na otackach

Příspěvek od amaize »

graf nemám a nedodám, ale zajímalo by mě suah, na co je to dobré pro nás majitele :hyu: i20 , rád se nechám poučit
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: (h) graf zavislosti krutiaceho momentu na otackach

Příspěvek od jirikstbk »

Třeba k tomu, že pro 1,2 se dozvíš že je neekonomické točit motor nad 4000 a u 1,4 je ta hranice až někde kolem 5500.

Akorát mi nějak nesedí ten kroutivý moment, u 1,2 by měl být při volnoběhu kolem 100Nm a u 1,4 něco nad 110Nm a přiznám se, že když jsem se rozjížděl při testovacích jízdách i později s 1,2, tak mi nezhasla ani jednou. Když jsem se rozjížděl s 1,4, tak už mi zhasla hodně krát. Že by jiné odstupňování převodů?
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
Uživatelský avatar
amaize
Moderátor
Příspěvky: 1299
Registrován: 20 úno 2009, 19:35
Bydliště: Albrechtice u ČT

Re: (h) graf zavislosti krutiaceho momentu na otackach

Příspěvek od amaize »

ano jiný poměr a taky jiný motor "kappa" a já ti ten graf vedle volantu nepotřebuju,né vždy člověk jezdí na spotřebu nebo na výkon,jede dle toho co mi dovolí cesta i předpisy , ono jezdit na 4000 otáček tak to nežere jen trávu kolem cesty ale zároveń i hlínu
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
jirikstbk
***
Příspěvky: 503
Registrován: 24 čer 2009, 07:50

Re: (h) graf zavislosti krutiaceho momentu na otackach

Příspěvek od jirikstbk »

Souhlasím, že ten graf vedle volantu nepotřebuješ. Já taky ne. :-) A pak také nemáš potřebu ten graf vůbec hledat.

Jsou ale lidé, kteří si s těmito grafy rozumí a umí v nich číst a ti je vyhledávají. A taky si je nedávají vedle volantu. ;-) Pro mě osobně jsou oba grafy příjemným překvapením.
ObrázekHYUNDAI i20 1,4 STYLE RED, barva 1F - vínová metalíza
suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: (h) graf zavislosti krutiaceho momentu na otackach

Příspěvek od suah »

amaize: Nemozes sa k tomu stavat tak negativisticky. Rovnako by som mohol povedat, naco mi je informacia o maximalnej rychlosti, ked nou nemozem na slovenskych cestach jazdit. Clovek nemusi byt cestny pirat, aby si obcas pri predbiehani nepotreboval pridat (100 konikov zas nie je az tak vela, aj ked je auto dost lahke). A z grafu sa da pekne vycitat, co od ktorych otacok cakat. Na druhu stranu, pokial takyto obrazok nikto nema, nezblaznim sa 8-[
Uživatelský avatar
amaize
Moderátor
Příspěvky: 1299
Registrován: 20 úno 2009, 19:35
Bydliště: Albrechtice u ČT

Re: (h) graf zavislosti krutiaceho momentu na otackach

Příspěvek od amaize »

já se k tomu nestavím negativisticky - já jen psal že ho nepotřebuju, obrázek je jedna věc a "poslech " motoru při "akci" je druhá věc
a abych nebyl úplný blbec,který tomu nerozumí tak přidávám graf motoru 1,2
takže to ani nikomu nevymlouvám [-X
Přílohy
hyundai_i20_char_mot_1,2.jpg
hyundai_i20_char_mot_1,2.jpg (16.56 KiB) Zobrazeno 3500 x
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Uživatelský avatar
koloman.brutus
**
Příspěvky: 358
Registrován: 24 dub 2009, 16:39
Bydliště: Prešov

Re: (h) graf zavislosti krutiaceho momentu na otackach

Příspěvek od koloman.brutus »

pekny graf,

prekvapuje ma ze pri klesajucom vykone od cca 5000ot je krivka krutiaceho momentu pomerne plocha az do konca. Proste vykom ide dolu no sila ostava :shock: zaujimave :-k
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Uživatelský avatar
Amalfi
***
Příspěvky: 832
Registrován: 17 bře 2009, 08:25
Bydliště: Ostrava

Re: (h) graf zavislosti krutiaceho momentu na otackach

Příspěvek od Amalfi »

omyl to co klesa je kroutak to svetle fialove nebo ruzova ci co to je to je vykon. Takze kdyz klesa kroutak tak diky narustu otacek vykon muze jeste mirne rust, nebo se drzet stejny (zalezi na mire poklesu kroutaku). Asi sis spletl krivky. Jinak tenhle graf je super vec, diky za nej. Konecne vim proc ma i10 s timhle motorem takovy problem jit na zarazenou 5-ku do otacek nad 5 tisic. Narust vykonu tam je nizsi nez odporu vzduchu a diky tezsimu zprevodovani to proste neprotlaci.
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Uživatelský avatar
koloman.brutus
**
Příspěvky: 358
Registrován: 24 dub 2009, 16:39
Bydliště: Prešov

Re: (h) graf zavislosti krutiaceho momentu na otackach

Příspěvek od koloman.brutus »

ano ano krivky popletene :-$
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Odpovědět

Zpět na „i20 Motor a převodovka“