Jaky motorovy olej do Santa Fe 2.0 CRDi. 2004r.
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Jaky motorovy olej do Santa Fe 2.0 CRDi. 2004r.
Zdravim. Jaky kdo pouzivate olej? Ceka me vymena,podle stitku tam mam 5W-40. a nasel jsem tohle: http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1255 Neni lepsi tam dat 10W-40?
- Reklama
- Ligimaster
- *
- Příspěvky: 39
- Registrován: 17 úno 2009, 19:39
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaky motorovy olej do Santa Fe 2.0 CRDi. 2004r.
ja som tiez mal 5W-40 ale prešiel som na 10W-40 a som spokojnejši zda sa mi tichší motor
Santa Fe 2.0 CRDi
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Jaky motorovy olej do Santa Fe 2.0 CRDi. 2004r.
No jestli máš VGT teda 92 Kw, měl bys používat 5W30 klasifikace dle ACEA A3/B3/B4 dle API CH4 ( ale ten jsem tu snad ani nikde neviděl) Všechny značkové oleje 5W30 mají API jen CF ale na druhou stranu některé vůbec specifikaci API (americkou) neuvádějí. Nemám Santu v rodině dlouho a tak jsem samo konzultoval použití 5W40 (je levnější) se svým kamarádem (dělá v servisu KIA) a ten mi doporučil do CRDI jednoznačně 5W30, s tím, že 40 je za tepla moc hustá a hůř rozpouští usazeniny hlavně v turbu a díky větší hustotě za tepla se vlastně motor míň maže..... takže budu dávat určitě 5W30.....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
- miooo
- Moderátor
- Příspěvky: 908
- Registrován: 24 zář 2009, 12:27
- Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN
Re: Jaky motorovy olej do Santa Fe 2.0 CRDi. 2004r.
Make HYUNDAI
Model Santa Fe 2.0 TD 4x4
Engine DT
Year 2001 - 2006
Application Recommendation Capacity (ltr)
Engine (DT)
Premium Edge Turbo Diesel 5W-40 5.9
Mid-range MAGNATEC 10W-40 A3/B4
Model Santa Fe 2.0 TD 4x4
Engine DT
Year 2001 - 2006
Application Recommendation Capacity (ltr)
Engine (DT)
Premium Edge Turbo Diesel 5W-40 5.9
Mid-range MAGNATEC 10W-40 A3/B4
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
Re: Jaky motorovy olej do Santa Fe 2.0 CRDi. 2004r.
Diky vsem za rady,takze rozhodnuto, Castrol 5W-40 EDGE Turbo Diesel jo a jaky olejovy filtr bude lepsi,dival jsem se na AUTOKELLY,a nevim ktery mam vybrat,jsou tam i jenom vnitrky podle foto,to se da menit jenom vnitrek?
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Jaky motorovy olej do Santa Fe 2.0 CRDi. 2004r.
No lejte si do auta co chcete, výrobce asi předepisuje nějaký typ a specifikaci oleje jen tak pro srandu králíkům, aby se používal nějakej jinej olej
Já si myslím, že asi má nějaký důvod předepsat 5W30 a i když známý jak jsem psal dělá v Kia, tak motory a spousta věcí je stejná jako v Hyudaii a nemám důvod pochybovat o jeho dobře míněných radách......
Ale klidně si do svého auta dejte třeba Mogul, ale nedivte se pak .....
Já si myslím, že asi má nějaký důvod předepsat 5W30 a i když známý jak jsem psal dělá v Kia, tak motory a spousta věcí je stejná jako v Hyudaii a nemám důvod pochybovat o jeho dobře míněných radách......
Ale klidně si do svého auta dejte třeba Mogul, ale nedivte se pak .....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Jaky motorovy olej do Santa Fe 2.0 CRDi. 2004r.
Richarde, pises kazdej den uz tri dny to samy. Do 180tkm jsem lil 10W40, pak jsem presel na 5W40 (ted se posad, koupil jsem ho v LIDLu) a auto porad slape jako vino (narozdil od jinych, co se ve 100tkm nebo driv sesypaly). Menil jsem po 7tkm. Az od Tebe prvne slysim, ze se tam musi lit jen 5W30, ale vzhledem k tomu, ze to tvrdi mechanik z origo servisu, me to nechava naprosto klidnym a bez vycitek, ze bych snad motoru ublizoval.
Pro naftove Santa Fe jsou urceny tyto:
SAE 20W-40 (nad -10 C)
SAE 15W- 40 (nad -15 C)
SAE 10W-30 (-20 C - 40 C)
SAE 5W-30 (pod 10 C)
ale nevidim duvod, proc nepouzivat 5W40, ktery mimochodem mnohem lip snasi jizdu na dalnici, kdy je motor zahraty na max.
Navic sehnat olej se specifikaci CH4 neni vubec nic tezkeho.
http://www.e-cat.cz/p-1656187/sortiment ... 34_3568944
Pro naftove Santa Fe jsou urceny tyto:
SAE 20W-40 (nad -10 C)
SAE 15W- 40 (nad -15 C)
SAE 10W-30 (-20 C - 40 C)
SAE 5W-30 (pod 10 C)
ale nevidim duvod, proc nepouzivat 5W40, ktery mimochodem mnohem lip snasi jizdu na dalnici, kdy je motor zahraty na max.
Navic sehnat olej se specifikaci CH4 neni vubec nic tezkeho.
http://www.e-cat.cz/p-1656187/sortiment ... 34_3568944
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Jaky motorovy olej do Santa Fe 2.0 CRDi. 2004r.
Richard555 píše:No lejte si do auta co chcete, výrobce asi předepisuje nějaký typ a specifikaci oleje jen tak pro srandu králíkům, aby se používal nějakej jinej olej
Já si myslím, že asi má nějaký důvod předepsat 5W30 a i když známý jak jsem psal dělá v Kia, tak motory a spousta věcí je stejná jako v Hyudaii a nemám důvod pochybovat o jeho dobře míněných radách......
Ale klidně si do svého auta dejte třeba Mogul, ale nedivte se pak .....
Sehnal jsem manual na Santa Fe 2.0 CRDi,je tam predepsany 5W-30,ale mas tam i tabulku v jakym rozsahu teplot se ma pouzivat dany olej a 5W-30 ma od -30 do 10 C. Tak tomu nerozumim,to znamena ze nad 10C uz nebude dobre mazat?
Re: Jaky motorovy olej do Santa Fe 2.0 CRDi. 2004r.
Celorocne 5W40...hotovo dvacet.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Jaky motorovy olej do Santa Fe 2.0 CRDi. 2004r.
Dobře, už se nebudu dále k oleji vyjadřovat, dovoluji si však v tomto tématu naposledy napsat svůj názor ( domnívám se že jde o forum, kde může každý svůj názor projevit).....
Nevím ale jestli se bavíme o stejném motoru, já "sedlám občas" VGT s 92 Kw, a hodně lidí tu má WGT s 83 kw, tak tam asi stačí 5, 10 , nebo 15W40 v závislosti na "vykotlanosti" motoru. Studoval jsem i shell mazací plán, kde jsou modely označeny trochu zváštně (já našel Santu od 2004 jako 2,0 CRD SOHC, a je doporučován pouze 5W30) studoval jsem i doporučené stránky na www.oleje.cz a nenarazil jsem nikde na to, že bych zde uvedl nějakou nepravdu.......
I já nechápu, proč je v manuálu uvedeno že olej 5W30 je vhodný do +10 C tedy pokud je + 20C nemohu jezdit?
Ale jiný olej pro vyšší teploty, tedy 5W40 v manuálu jako vhodný není uveden, nechápu to?
Hardcam mi psal že je snadné nalézt olej dle API CH4, ale z odkazu kam jsem se samo podíval, jde o olej 10W40 a jeho popis je zde:
Popis výrobku: Polosyntetický motorový olej určený pro vznětové motory., API CH-4/SJ, ACEA B3, E3, E5, A2, výkonnostně odpovídá normě: VW 500.00, 505.00
Z výše uvedeného vyplývá, že tento olej neodpovídá předepsané specifikaci A3, B3, B4 a jsme zas tam kde jsme být nechtěli.
Ono asi je otázka mazání moderního motoru je hodně složitá a každý na ní má rozdílný názor. V současnosti je moderní používat lehkoběžné oleje tedy 5W30, dělal jsem prodejce Chevroletů a do všech vozů GM tedy i Oplů a Saabů je tento typ oleje doporučován a i v autech jak benzínových tak dieslových používán a nevím o nikom, kdo by měl nějaký problém.
Asi nejvhodnější je použít tu specifikaci co předepisuje výrobce vozu.........
Tak a to je opravdu ode mě poslední příspěvek v tomto tématu......... dobrou noc.....
Nevím ale jestli se bavíme o stejném motoru, já "sedlám občas" VGT s 92 Kw, a hodně lidí tu má WGT s 83 kw, tak tam asi stačí 5, 10 , nebo 15W40 v závislosti na "vykotlanosti" motoru. Studoval jsem i shell mazací plán, kde jsou modely označeny trochu zváštně (já našel Santu od 2004 jako 2,0 CRD SOHC, a je doporučován pouze 5W30) studoval jsem i doporučené stránky na www.oleje.cz a nenarazil jsem nikde na to, že bych zde uvedl nějakou nepravdu.......
I já nechápu, proč je v manuálu uvedeno že olej 5W30 je vhodný do +10 C tedy pokud je + 20C nemohu jezdit?
Ale jiný olej pro vyšší teploty, tedy 5W40 v manuálu jako vhodný není uveden, nechápu to?
Hardcam mi psal že je snadné nalézt olej dle API CH4, ale z odkazu kam jsem se samo podíval, jde o olej 10W40 a jeho popis je zde:
Popis výrobku: Polosyntetický motorový olej určený pro vznětové motory., API CH-4/SJ, ACEA B3, E3, E5, A2, výkonnostně odpovídá normě: VW 500.00, 505.00
Z výše uvedeného vyplývá, že tento olej neodpovídá předepsané specifikaci A3, B3, B4 a jsme zas tam kde jsme být nechtěli.
Ono asi je otázka mazání moderního motoru je hodně složitá a každý na ní má rozdílný názor. V současnosti je moderní používat lehkoběžné oleje tedy 5W30, dělal jsem prodejce Chevroletů a do všech vozů GM tedy i Oplů a Saabů je tento typ oleje doporučován a i v autech jak benzínových tak dieslových používán a nevím o nikom, kdo by měl nějaký problém.
Asi nejvhodnější je použít tu specifikaci co předepisuje výrobce vozu.........
Tak a to je opravdu ode mě poslední příspěvek v tomto tématu......... dobrou noc.....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Jaky motorovy olej do Santa Fe 2.0 CRDi. 2004r.
Ahoj kolegové já mám starší typ HS a má najeto 126 000 km a při ranním nastartováním se tak na minutu ozívalo malinké klepání vymezování vule ventilu a po diskuzi na foru jsem začal používat olej 10-40w tuto značku http://www.auto-oleje.cz/auto-oleje/esh ... 0-5-l-Akce a uplné v pohodě klepání přestalo.
Hyundai santa fe 2,0 CRDI 4WD Automat
Re: Jaky motorovy olej do Santa Fe 2.0 CRDi. 2004r.
Já mám sice benzína 2,4 r.v 2002 najeto 172000km a používám 10w40 a každých 10000km ho vyměním.
Re: Jaky motorovy olej do Santa Fe 2.0 CRDi. 2004r.
Richard: priorita u dieseloveho motoru (at je to TDI-PD, CRDi, HDI, TDCi, dCi, bla bla bla) by mela byt vcasna (ve vsech pripadech predcasna) vymena oleje a na tom se doufam shodneme. Udavany interval 15-20tkm se mi zda zrovna v pripade CRDi pomerne vysoky. Olej v takovem najezdu ztraci sve mazaci schopnosti a (s trochou nadsazky) Te nezachrani ani olej dle presne specifikace.
Vyse uvedene jsem poslal pro motor 83kW, VGT ma navic promenlivou geometrii lopatek turba a utroby motoru budou dle me shodne. Zas tak obrovsky rozdil bych neocekaval. Jak jsem psal, pod mymi rukami jsem s CRDi najel 100tkm (zima -26 stupnu v Italii na skrtnuti, kourivost za cele tri roky zadna, dolevani oleje zadne, ale kazdy dva mesice jsem si holt zaplatil bandasku oleje a filtr). Ted zpetne muzu rict, ze toho nelituju.
Opel je trochu jina kategorie, oleje GM do Opelu jsem nejakou dobu dodaval, tam je velka vyhoda toho, ze majitele muzou koupit primo tovarni (my muzeme rict prebaleny) olej do jejich milacka. To bych u Hyundaie kazdopadne taky uvital, ale zustanme nohama na zemi.
Vyse uvedene jsem poslal pro motor 83kW, VGT ma navic promenlivou geometrii lopatek turba a utroby motoru budou dle me shodne. Zas tak obrovsky rozdil bych neocekaval. Jak jsem psal, pod mymi rukami jsem s CRDi najel 100tkm (zima -26 stupnu v Italii na skrtnuti, kourivost za cele tri roky zadna, dolevani oleje zadne, ale kazdy dva mesice jsem si holt zaplatil bandasku oleje a filtr). Ted zpetne muzu rict, ze toho nelituju.
Opel je trochu jina kategorie, oleje GM do Opelu jsem nejakou dobu dodaval, tam je velka vyhoda toho, ze majitele muzou koupit primo tovarni (my muzeme rict prebaleny) olej do jejich milacka. To bych u Hyundaie kazdopadne taky uvital, ale zustanme nohama na zemi.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Jaky motorovy olej do Santa Fe 2.0 CRDi. 2004r.
Ahoj kolegové, doporučuji prostudovat následující stránky:
http://www.oleje.cz/index.php?left=dvou ... =mot_vykon
http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=mot_visko
Ty první popisují výkonostní třídy olejů podle ACEA a API, ty druhé viskozitu oleje SAE.
Po prostudování těchto stránek jsem došel k následujícím závěrům:
- v prvé řadě je třeba vybrat olej se správnou výkonostní třídou, v našem případě API CF-4 (WGT-83 kW), nebo CH-4 (VGT-92kW), případně ACEA B4 - nebo vyšší. Tímto výběrem značně snížíme rozsah použitelných olejů.
- viskozita SAE - značení tzv. vícestupňových olejů např. 5W-40 splňuje požadavky dvou tříd - zimní, označenou W a letní (za pomlčkou).
Čím nižší je číslo zimní třídy (0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W), tím je olej tekutější (má nižší viskozitu) při nízkých teplotách a rychleji a lépe při nich maže.
Čím vyšší je číslo letní třídy (20, 30, 40, 50, 60), tím je viskozita oleje vyšší při vysokých teplotách.
Čím je zatížení vyšší, tím je vyžadována vyšší viskozita oleje (vyšší viskózní třída ). Proto může být pro motor, pro který je předepsán normálně olej SAE 30 v režimu vysokého zatížení použit olej SAE 40 nebo SAE 50.
http://www.oleje.cz/index.php?left=dvou ... =mot_vykon
http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=mot_visko
Ty první popisují výkonostní třídy olejů podle ACEA a API, ty druhé viskozitu oleje SAE.
Po prostudování těchto stránek jsem došel k následujícím závěrům:
- v prvé řadě je třeba vybrat olej se správnou výkonostní třídou, v našem případě API CF-4 (WGT-83 kW), nebo CH-4 (VGT-92kW), případně ACEA B4 - nebo vyšší. Tímto výběrem značně snížíme rozsah použitelných olejů.
- viskozita SAE - značení tzv. vícestupňových olejů např. 5W-40 splňuje požadavky dvou tříd - zimní, označenou W a letní (za pomlčkou).
Čím nižší je číslo zimní třídy (0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W), tím je olej tekutější (má nižší viskozitu) při nízkých teplotách a rychleji a lépe při nich maže.
Čím vyšší je číslo letní třídy (20, 30, 40, 50, 60), tím je viskozita oleje vyšší při vysokých teplotách.
Čím je zatížení vyšší, tím je vyžadována vyšší viskozita oleje (vyšší viskózní třída ). Proto může být pro motor, pro který je předepsán normálně olej SAE 30 v režimu vysokého zatížení použit olej SAE 40 nebo SAE 50.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Re: Jaky motorovy olej do Santa Fe 2.0 CRDi. 2004r.
pokračování:
Takže použití motorového oleje 5W-40 motoru nemůže ublížit, oproti oleji 5W-30 je jen při vysokých provozních teplotách trošku viskóznější (hustší) a tím lépe chrání motor, má ale poněkud vyšší odpor a tím zvyšuje spotřebu paliva. Problém naopak může vzniknout při použití oleje 5W-30 při vysoké okolní teplotě, kdy může dojít ke zvýšení provozní teploty a vlivem snížení viskozity ke ztenčení mazacího filmu a zhoršení mazání. Proto jej Hyundai doporučuje jen pro teploty prostředí do 10 stupňů C. Použití oleje 10W-40 by oproti 5W-40 mělo teoreticky jen zhoršit startovatelnost v zimních podmínkách, v létě by mělo mít obdobné viskózní vlastnosti.
Takže použití motorového oleje 5W-40 motoru nemůže ublížit, oproti oleji 5W-30 je jen při vysokých provozních teplotách trošku viskóznější (hustší) a tím lépe chrání motor, má ale poněkud vyšší odpor a tím zvyšuje spotřebu paliva. Problém naopak může vzniknout při použití oleje 5W-30 při vysoké okolní teplotě, kdy může dojít ke zvýšení provozní teploty a vlivem snížení viskozity ke ztenčení mazacího filmu a zhoršení mazání. Proto jej Hyundai doporučuje jen pro teploty prostředí do 10 stupňů C. Použití oleje 10W-40 by oproti 5W-40 mělo teoreticky jen zhoršit startovatelnost v zimních podmínkách, v létě by mělo mít obdobné viskózní vlastnosti.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004