Dalsi do Sonata klubu

Moderátoři: Lukino, Moderátoři

Uživatelský avatar
saldy
***
Příspěvky: 545
Registrován: 11 kvě 2009, 15:00
Bydliště: UL
Kontaktovat uživatele:

Re: Dalsi do Sonata klubu

Příspěvek od saldy »

Grafy průběhů byly na starém kia foru, už mě to ale do tech.sekce nepustí, tady je aspoň trochu přibližné info.
http://www.autorevue.cz/test-hyundai-i3 ... t/ch-33731
V nové sonátě ho už nahradí nová řada ThetaII, bohužel už není ve fl i30 jak jsem včera zjistil, v ix35 díkybohu ano
Tucson Euro 2016, 1.7 CRDi, 85kW, Sněhulák
i30, 1.6 CRDi, 94kW, Sněhulák
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11630
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Dalsi do Sonata klubu

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Motor 2,0 benzín v Cedníku resp. i30 je jiný motor o jiném zdvihovém objemu než 2,0 benzín v Sonátě (1.975 ccm vs. 1.998 ccm) :!:
Dvouhmotu bych tady nehledal, v benzínu je zbytečná. Na nalezení grafů pracuju, ale zatím bez úspěchu :(
Naposledy upravil(a) Mr. HYUNDAI dne 12 kvě 2010, 07:38, celkem upraveno 1 x.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Dextrone
**
Příspěvky: 227
Registrován: 27 dub 2010, 21:46
Bydliště: Praha

Re: Dalsi do Sonata klubu

Příspěvek od Dextrone »

Ano, v Sonátě po posledním faceliftu je jiný benzínový motor a označuje se 2.0i DCVVT s výkonem 121kW a kroutícím momentem 197Nm a zdvihovým objemem 1998cm3, kdežto dvoulitr v i30 a Kia Ceed mají jiný typ dvoulitra označeného pouze 2,0i CVVT s výkonem 105kW a kroutícím momentem 186Nm.

Ten 2.0i DCVVT který mám v Sonátě je nejspíš novinka - druhá generace Theta s vícebodovým vstřikováním a proměnným časováním. Ale jak už jsem psal v předchozích příspěvcích, nedaří se mi na netu najít nějaké technické informace :|
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11630
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Dalsi do Sonata klubu

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Motor v Sonátě je prakticky totožný s motorem v ix35, ale ani na něj jsem zatím křivky nenašel :-(.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Dalsi do Sonata klubu

Příspěvek od Hardcam »

Dextrone píše:mají jiný typ dvoulitra označeného pouze 2,0i CVVT s výkonem 105kW a kroutícím momentem 186Nm.|
Jak jako pouze? Pod na sprinty a nedelej, ze zajizdis motor :lol: :mrgreen: Obrázek
Obrázek
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Dextrone
**
Příspěvky: 227
Registrován: 27 dub 2010, 21:46
Bydliště: Praha

Re: Dalsi do Sonata klubu

Příspěvek od Dextrone »

:D Myslel jsem to tak, že Sonáta má označení motoru DCVVT, kdežto i30 pouze CVVT (čili bez D) a to je právě to co nevím a hledám nějaké informace k tomuto motoru DCVVT u Sonáty
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Uživatelský avatar
saldy
***
Příspěvky: 545
Registrován: 11 kvě 2009, 15:00
Bydliště: UL
Kontaktovat uživatele:

Re: Dalsi do Sonata klubu

Příspěvek od saldy »

To je trávě ono, :hyu: je kolem motorů tajemná jak hrad v Karpatech, dlouho jsem si hledal info o dýzlech, hodně mi pomohl časopis autodiesel, abych si mohl něco přečíst o řadách U2 nebo R atd...
Benziny tak nesleduju tak mě opravte, CVVT v i30 je jistě odlišný ale podobný, řada theta2 je vyvíjená společně s micubiši a od ní si vypůjčí legendární značení GDI , mimo své vlastní nové konstrukce si řada theta II z motorů DCVVT bere variabilní časování sacích i výfukových ventilů, od verze DCVVT která je nyní v ix35 zase variabilní délku sacího potrubí , měl by přijít v i40 a ix35, zatim jsem zaznamenal zmínku pouze o objemech 2,4 a 1,6.
Tucson Euro 2016, 1.7 CRDi, 85kW, Sněhulák
i30, 1.6 CRDi, 94kW, Sněhulák
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Dalsi do Sonata klubu

Příspěvek od Hardcam »

Dextrone: vsak ja vim, to byla legrace...stejne by stalo za to porovnat ten 16kW rozdil s vahove odlisnymi auty.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
saldy
***
Příspěvky: 545
Registrován: 11 kvě 2009, 15:00
Bydliště: UL
Kontaktovat uživatele:

Re: Dalsi do Sonata klubu

Příspěvek od saldy »

Dextrone píše::D Myslel jsem to tak, že Sonáta má označení motoru DCVVT, kdežto i30 pouze CVVT (čili bez D) a to je právě to co nevím a hledám nějaké informace k tomuto motoru DCVVT u Sonáty
zase lovim z hlavy ale cvvt je variabilní časování sacích ventilů, D je časování i výfukových ventilů, nevim nevyznám se v tom :lol:
Tucson Euro 2016, 1.7 CRDi, 85kW, Sněhulák
i30, 1.6 CRDi, 94kW, Sněhulák
Uživatelský avatar
Dextrone
**
Příspěvky: 227
Registrován: 27 dub 2010, 21:46
Bydliště: Praha

Re: Dalsi do Sonata klubu

Příspěvek od Dextrone »

No já jsem se právě na netu dočetl že řada Theta II je právě motor DCVVT
ale na odkazu níže zase zmiňují že motor CVVT je už Theta II
http://news.auto.cz/nove-modely/hyundai ... ykonu.html

GDI je na víc opatřen turbodmychadlem, jenže nový motor GDI také označují jako Theta II
http://news.auto.cz/nove-modely/hyundai ... ejsky.html

Takže z toho vůbec nejsem moudrý a zase nic nevím :D jednou motor uvádějí jako CVVT a jindy zase jako DCVVT
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Dalsi do Sonata klubu

Příspěvek od Hardcam »

Neni to Tvoja?
http://www.autosystem.cz/hyundai-sonata ... 010-c45018

taky se marne pokousim sehnat materialy, ale nenchazim :/
nemuze byt graf vykonu treba v ofiko prospektu?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Dextrone
**
Příspěvky: 227
Registrován: 27 dub 2010, 21:46
Bydliště: Praha

Re: Dalsi do Sonata klubu

Příspěvek od Dextrone »

Ta barva by odpovídala a výbava také. V ofiko prospektu to není
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Uživatelský avatar
saldy
***
Příspěvky: 545
Registrován: 11 kvě 2009, 15:00
Bydliště: UL
Kontaktovat uživatele:

Re: Dalsi do Sonata klubu

Příspěvek od saldy »

@dextrone
v tom prvnim článku maj chybu, je to první gen., GDI budou bez turba ale koukám že už ho soudruzi stihli na něj nabastlit, hele třeba něco vyzjistíš tady http://www.hyundai.cz/o-spolecnosti/tis ... nzinu.html
Tucson Euro 2016, 1.7 CRDi, 85kW, Sněhulák
i30, 1.6 CRDi, 94kW, Sněhulák
Uživatelský avatar
Dextrone
**
Příspěvky: 227
Registrován: 27 dub 2010, 21:46
Bydliště: Praha

Re: Dalsi do Sonata klubu

Příspěvek od Dextrone »

Článek to je zajímavý, ale ve směs o motorech GDI, jinak jsem tam našel tento odstavec, který je pro DCVVT nejzajímavější a tak jsem ho zkopíroval a vložil. Dle toho článku bych měl mít rozvodový řetěz místo řemene? U Mondea jsem měl rozvodový řetěz, který měl vydržet celou životnost auta, ale jestli toto je obdoba, to fakt nevím. Nyní už ten odstavec z článku o GDI...

Na zvýšeném výkonu má svůj podíl také variabilní časování sacích i výfukových ventilů DCVVT (Dual Continuously Variable Valve Timing). Dokonalejší výměna plynů ve válcích pak přispívá ke snížení spotřeby paliva a emisí. Systém DCVVT posouvá fáze otvírání a zavírání ventilů v závislosti na zatížení a otáčkách motoru s cílem zvýšit výkon a snížit emise. Pohon ventilového rozvodu DCVVT zajišťuje nový ocelový řetěz s inovativní konstrukcí válečků a zubů řetězového kola, která snižuje hlučnost a prodlužuje životnost.
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11630
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Dalsi do Sonata klubu

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Tak hezky od začátku. CVVT je označení motorů s variabilním nastavením sacích ventilů. DCVVT s variabilním nastavením sacích i výfukových ventilů, jak zde bylo zmíněno.
Motor o objemu 1.998 ccm je prapůvodem motor Mitsubishi, ale fakt už jen prapůvodem, ještě v Sonátách EF měl označení Sirius. Sonáty provází vlastně již od první generace. Ale současné provedení má s původním motorem stejný snad už jen objem. Motor s objemem 1.975 ccm je původní konstrukce :hyu: označované jako Beta a poprvé se objevila v Lantrách RD.
Označení GDI má úplně stejný význam jako u Mitsu, tedy "Gasoline Direct Injection". Stejné obchodní značení pochází ještě z doby, kdy HYUNDAI a Mitsubishi patřily do koncernu Daimler-Chrysler (to je už hodně dávno), ale práva na obchodní značení zůstala.
Motory řady Theta II se produkují s rozvodem DCVVT, většinou též s variabilním sacím potrubím. Zdvihových objemů je na výběr vícero. Motory s technologií GDI je též v nabídce několik zdvihových objemů a některé verze i s turbem.
Jestli jsem na něco zapomněl, tak se omlouvám.
Zde zmiňovaný řetěz není rozvodový, jen vačkový. Já mám na 2,4 rozvodový řetěz, ale co má Tvoje 2,0 DCVVT z hlavy nevím.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Odpovědět

Zpět na „SONATA“