velké oválné reproduktory v předních dveřích
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
velké oválné reproduktory v předních dveřích
Ahoj lidičky, tak se stalo že mi odešel reprák v předních dveřich, měl jsem tam kulatou 165ku, výkon nebyl nej ale stačilo jen už byl v háji, momentálně kvůli nutným opravám na autě a taky tomu že jsem student tak nemohl jsem jsi dovolit koupit repráky ale poštěstilo se mi a jeden pán mi nabídl ovály za 200,- +poštovné, řekl jsem jsi že lepší a levnější nabídku neseženu takže je vemu a pokusím se je vyměnit za kulaté 165ky ale nakonec po důkladném měření a vypočitavání jsem je naistaloval skutečně celé do dveří takže jsem se přišel trošku pochlubit že i toto je možné možná se to někomu hodí
Takže celkový vysledek práce :
pohled zezhora:
a postup:
ještě menší popis, tákže jak vidíte už tam na hloubku opravdu reproduktor nevešel takže jsem jí musel zvětšít výšku vysekáním původní plastové mřížky(dělal jsem to nahradníma nůžkama na zastřihavaní růží, šlo to uplně vpohodě ) a musel jsem i odstranit kus plastu ůplně vepředu(nejlépe dělat když je to odšroubované od tapecurcingu, šroubky z druhé strany tapecurcu) že zůstal jen kousíček a musel jít ven i jeden otvor pro šroubek což ale vůbec neva protože to krásně překryje nová mřížka k reproduktorům,
Dále z ůprav jsem musel odstranit plastový kryt na magnetu reproduktoru(né všechny ho tam mají) a nalepit v místě kde je u kolejnice stahování oken gumu( použil jsem gumu která se používa na lepení veloduší kol, kdo jezdí na kole určo ji má a pak druhou gumu v místě dražky mezi reprem a magnetem repra abych zabánil rezonancím do karoserie, no a samotný plech ve dveřích se musel trošku kleštěma přizvednout na staně dál od pantů dveří a trošku zklepnout "lem" aby zapadl přesně na tu drážku mezi tím reprem a magnetem, pak přišlo přišroubovaní plastu z5 k tapecurcingu a nasazeni z5 na dveře(bez repra) a následně vložen přes nově vzniklý otvor reproduktor a posunout ho směrem od pantů pravě tou dražkou s gumou na ten vyhnutý plech, pak jen dát novou mřižku a přišroubovat ji samořeznými šroubky přes otvory uchycení reproduktoru k plastu, nasadit i tu kovovou a volá, hotovo
pochybuji že ještě někdo se najde ale tak možná někdo bude mít taky přebytečné ovály,
myslím že to nevypadá nějak špatně kdyby někdo měl otázky nebo chtěl další fotky z postupu stačí napsat
jinak pište i jak se vám líbí, kupodivu hraje to líp než ty 165, samozřejmě basy nejsou tak silné jako ze zadního plata ale taky vpoho a výšky zní tak že ani nevím z kterého směru jsou což je super prostorový věm
Takže celkový vysledek práce :
pohled zezhora:
a postup:
ještě menší popis, tákže jak vidíte už tam na hloubku opravdu reproduktor nevešel takže jsem jí musel zvětšít výšku vysekáním původní plastové mřížky(dělal jsem to nahradníma nůžkama na zastřihavaní růží, šlo to uplně vpohodě ) a musel jsem i odstranit kus plastu ůplně vepředu(nejlépe dělat když je to odšroubované od tapecurcingu, šroubky z druhé strany tapecurcu) že zůstal jen kousíček a musel jít ven i jeden otvor pro šroubek což ale vůbec neva protože to krásně překryje nová mřížka k reproduktorům,
Dále z ůprav jsem musel odstranit plastový kryt na magnetu reproduktoru(né všechny ho tam mají) a nalepit v místě kde je u kolejnice stahování oken gumu( použil jsem gumu která se používa na lepení veloduší kol, kdo jezdí na kole určo ji má a pak druhou gumu v místě dražky mezi reprem a magnetem repra abych zabánil rezonancím do karoserie, no a samotný plech ve dveřích se musel trošku kleštěma přizvednout na staně dál od pantů dveří a trošku zklepnout "lem" aby zapadl přesně na tu drážku mezi tím reprem a magnetem, pak přišlo přišroubovaní plastu z5 k tapecurcingu a nasazeni z5 na dveře(bez repra) a následně vložen přes nově vzniklý otvor reproduktor a posunout ho směrem od pantů pravě tou dražkou s gumou na ten vyhnutý plech, pak jen dát novou mřižku a přišroubovat ji samořeznými šroubky přes otvory uchycení reproduktoru k plastu, nasadit i tu kovovou a volá, hotovo
pochybuji že ještě někdo se najde ale tak možná někdo bude mít taky přebytečné ovály,
myslím že to nevypadá nějak špatně kdyby někdo měl otázky nebo chtěl další fotky z postupu stačí napsat
jinak pište i jak se vám líbí, kupodivu hraje to líp než ty 165, samozřejmě basy nejsou tak silné jako ze zadního plata ale taky vpoho a výšky zní tak že ani nevím z kterého směru jsou což je super prostorový věm
Naposledy upravil(a) Dawson X dne 23 čer 2010, 20:09, celkem upraveno 1 x.
Nejlepší tuning aut je zdokonalit součástku která se nachází mezi volantem a sedadlem
Nejsem tak bohatý abych jsi mohl dovolit kupovat levné věci
Hyundai Accent 95, hatchback 1,3 55Kw
Nejsem tak bohatý abych jsi mohl dovolit kupovat levné věci
Hyundai Accent 95, hatchback 1,3 55Kw
- Reklama
- Jerry159
- ***
- Příspěvky: 881
- Registrován: 10 úno 2007, 15:26
- Bydliště: Česká Třebová U Podhorky 168
- Kontaktovat uživatele:
Re: velké oválné reproduktory v předních dveřích
tak myslím že to bude hrát lépe jak origo středy (bez výšek) ...já je vyměnil za komponenty od Hertz DSK 165 a super akortá mám tak silnou bednu vzádu že vyhodím ováli nejspíš a dám ještě jedny komponenty do předu a bude mi hrát předek dvoje komponenty a zadek bedna ....bass
Hyundai Coupé 2.0 16v
Alu 17" 205/40/17 Pirelli a Michelin
Sportovní výfuky Fireball
Sportovní vzduchoví filtr
Eonon E1015 Kicker 12l7 1500w
Xenony H1 6000k
brutus hudba
Alu 17" 205/40/17 Pirelli a Michelin
Sportovní výfuky Fireball
Sportovní vzduchoví filtr
Eonon E1015 Kicker 12l7 1500w
Xenony H1 6000k
brutus hudba
Re: velké oválné reproduktory v předních dveřích
tak než origo to hraje určitě lépe, jen ta značka repro je nic moc takže zázraky to taky nejsou, hlavně mě překvapilo že když mám puštěné pouze přední repro a dám to nahlas tak že fakt hlavně výšky vůbec nepoznám odkud jdou a předek auta to prozvučí tak dobře že ani mi nepříjde že hrajou pouze přední bedny, akorád jak začnu pomalu přidávat hlasitost na zadních tak je to hlavně v basech hned znát protože zadek fakt duní naplno, přední max trošku brní zrcatka a semtam sedadlo ale s puštěným zadním repro je to fak nesrovnatelně mohutnější bass... zkus vypojit ty tvé zadní a sednou jsi dozadu, zas jsi říkám že kdyby jsi nekoho vezl a on seděl vzadu tak prakticky z hudby toho moc mít nebude... ty přední to na zadních asi zrovna moc neozvučí hlavně když tam bude dunět sub. a když máš reproduktory i vzadu tak je ten zvuk prostorovější, spíš jsi pohraj s uložením předního (natočením na tebe apod) aby se zvuk dobře odrážel + nějak hezky umístit výškáč... ale myslím že ať by se člověk snažil jak chtěl tak ze předních dveří to nikdy nebude perfekt, přecejen plechové dveře do kterých se tlači ten spodní zvuk není ideální ozvučnice reproduktorů
Nejlepší tuning aut je zdokonalit součástku která se nachází mezi volantem a sedadlem
Nejsem tak bohatý abych jsi mohl dovolit kupovat levné věci
Hyundai Accent 95, hatchback 1,3 55Kw
Nejsem tak bohatý abych jsi mohl dovolit kupovat levné věci
Hyundai Accent 95, hatchback 1,3 55Kw
- Jerry159
- ***
- Příspěvky: 881
- Registrován: 10 úno 2007, 15:26
- Bydliště: Česká Třebová U Podhorky 168
- Kontaktovat uživatele:
Re: velké oválné reproduktory v předních dveřích
každý má nějakou jinou hudbu...já to hraju na tlak ...hlavně na tlak ...výšky mám dobrý ...ale tlak je velkej
Hyundai Coupé 2.0 16v
Alu 17" 205/40/17 Pirelli a Michelin
Sportovní výfuky Fireball
Sportovní vzduchoví filtr
Eonon E1015 Kicker 12l7 1500w
Xenony H1 6000k
brutus hudba
Alu 17" 205/40/17 Pirelli a Michelin
Sportovní výfuky Fireball
Sportovní vzduchoví filtr
Eonon E1015 Kicker 12l7 1500w
Xenony H1 6000k
brutus hudba
Re: velké oválné reproduktory v předních dveřích
no bodejť že máš na tlak když máš kicker
Nejlepší tuning aut je zdokonalit součástku která se nachází mezi volantem a sedadlem
Nejsem tak bohatý abych jsi mohl dovolit kupovat levné věci
Hyundai Accent 95, hatchback 1,3 55Kw
Nejsem tak bohatý abych jsi mohl dovolit kupovat levné věci
Hyundai Accent 95, hatchback 1,3 55Kw
-
- **
- Příspěvky: 196
- Registrován: 09 led 2010, 18:14
- Bydliště: Brno/Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: velké oválné reproduktory v předních dveřích
A tys tam měl origo 165mm? Já mám accent ze stejnýho roku a jsou tam 130mm. Maj 40W a subjektivně mi přijdou dost solidní. Maj pěkně hutný basy a zesilovač v rádiu (klasika 20W RMS / 50W špičky) v pohodě stíhaj až do takovejch 70% hlasitosti...
Na sencor obecně jsem slyšel dost lidí nadávat, ale asi nebude tak špatnej, když si je oproti sériovkám pochvaliješ... Jakej je to typ?
Na sencor obecně jsem slyšel dost lidí nadávat, ale asi nebude tak špatnej, když si je oproti sériovkám pochvaliješ... Jakej je to typ?
Ford Escort 1.6, r.v. 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'
Re: velké oválné reproduktory v předních dveřích
Já si jednou koupil ty základní Sencory asi za 300Kč a hrály hůř než ty originální....
Hyundai Lantra GLS, 1,6i 16V 84kW, r.v.1996
Hyundai New Accent Elegance, 1,6i 16V 82kW, r.v.2008
bylo: 2x Hyundai Accent GLS, 1.3i 12V 55kW, r.v. 1994
VAZ 21011, 1.3 50kW, r.v. 1977
Hyundai New Accent Elegance, 1,6i 16V 82kW, r.v.2008
bylo: 2x Hyundai Accent GLS, 1.3i 12V 55kW, r.v. 1994
VAZ 21011, 1.3 50kW, r.v. 1977
-
- **
- Příspěvky: 196
- Registrován: 09 led 2010, 18:14
- Bydliště: Brno/Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: velké oválné reproduktory v předních dveřích
Podle mě jsou ty origo perfektní. Do zadu jsem koupil nějaký magnáty z vrakáče. Ty byly třípásmový a údajně 150W RMS a proti těm ze dveří hrály úplně šíleně - žádný basy, vyšší hlasitost vůbec nestíhaly, nakonec jsem je tam ani nedal. Byla škoda kvůli nim řezat plato.
Ford Escort 1.6, r.v. 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'
Re: velké oválné reproduktory v předních dveřích
tyo no řeknu to asi takle, zvuk reproduktoru se odvijí hlavně od jejích ozvučnice (prostor z druhé strany reproduktoru) žeby teda origa hrály kdovíjak se tada vážně říct nedá, je fakt že s tím plastem ve kterým jsou osazené celkem dost basují ale jak tady podotkl Jerry159 naprosto nemají výšky což je dost velký mínus, a taky i ty středy nejsou zrovna v plném rozsahu ale spíš v nižších kmitočtech a jakoby zastřené což je na přední repro nevhodé jelikož středy jsou prakticky celá melodie atd, jinak origo jsem měl taky 130 v onom plastu ale jelikož moji úrověn hlasitosti už nedávali tak jsem je měnil za 165 které jsem dostal od kamaráda jako bonus zato že jsem mu obědnal nové ovaly z francie tak jsem je hodil do dvéří aby stíhali tu hlasitost s novýma zadníma jenže ouha, ty 165 jsem tam jen natlačil prez tapecurcing do toho plastu který zakrývá repro a zadní plast z původního 130 repra jsem vyhodil a to byla největší chyba, stíhaly hezky ale prakticky ze dveří nešel bass, spodní zvuk z repra se neměl od čeho odrážet z5 do auta a šel do ztracena čimž nebasovaly a to je i chyba tvé zkoušky nového repra z onoho vrakáče, když jakekoliv sebelepší repro jen volně položiš nemůžeš čekat od něho bass, na to fakt pozor, vzadu mám taky ovály firmy roadstar, než jsem je usadil do pláta tak jsem taky nadával co jsem to sakra koupil že nebasují, teď lidi co sedí vzadu mají problém neohluchnout (v kufru mám ještě bass box ale i bez něho basují velice dobře) a sakra třesou s autem (ozvučnice je jinak prostor kufru kde se basy dobře odráží, samozřejmě plato musí být at zase zvuk nejde do ztracena, dokonce bude basovat podle toho kolik jak ten plný kufr máš) to že nestíhaly je taky jen věm, jde oto že zesilovač v tvém radiu prostě nedokáže vyvinout takovou sílu pro tohle repro(málovatové origo nemá takový odběr) takže ten zesilovač nestíhá a šíleně začne zkreslovat, lupat v reprákach apod, já sám to znám, umně je velký rozdíl i v tom jestli mám nastartované či ne, (když je nastartováno do rádia jde 14,4V bez nastartovaní jen 12... a to mám novou kvalitní a hodně silnou baterii) když mám nastartováno tak jsi bez jákehokoliv lupání můžu dovolit mnohem větší hlasitost a když nemám nastartované tak to začne lupat apod poměrně při mnohem nižší hlasitosti. jinak ještě poznámka že dozadu mám natáhle hodně hrubé kvalitní dráty určené na mnohem silnější repro a kvalitní rádio JVC s MOFFSET zesilovačem,
prominte že jsem se rozepsal ale mýslím že jsou to podstatné detaily a můžou pomoct lidem se vyvarovat pávě takových chyb a pak se divit že origo hrálo lépe apod
a poslední poznámka ohledně značek repro, zmíněné sencory jsou tam jen proto že jsem rád že něco mám, mít lepší hned by šly ven, když jsem uviděl že membrána je jen nejaký odlitek gumy nechápal jsem... takže zrovna nečekejte kdovíjaké středy ikdyž oproti origo jde řict že tam aspon ty středy jsou... být na vašem místě raději bych se pouhlídnul po starších ale skutečně značkových(čímž ale nemyslím sony teda)
tak doufám že mé rady vám pomůžou v cestě ke lepšímu požitku z hudby pište klidně další otazky a názory... určo odpovím
prominte že jsem se rozepsal ale mýslím že jsou to podstatné detaily a můžou pomoct lidem se vyvarovat pávě takových chyb a pak se divit že origo hrálo lépe apod
a poslední poznámka ohledně značek repro, zmíněné sencory jsou tam jen proto že jsem rád že něco mám, mít lepší hned by šly ven, když jsem uviděl že membrána je jen nejaký odlitek gumy nechápal jsem... takže zrovna nečekejte kdovíjaké středy ikdyž oproti origo jde řict že tam aspon ty středy jsou... být na vašem místě raději bych se pouhlídnul po starších ale skutečně značkových(čímž ale nemyslím sony teda)
tak doufám že mé rady vám pomůžou v cestě ke lepšímu požitku z hudby pište klidně další otazky a názory... určo odpovím
Nejlepší tuning aut je zdokonalit součástku která se nachází mezi volantem a sedadlem
Nejsem tak bohatý abych jsi mohl dovolit kupovat levné věci
Hyundai Accent 95, hatchback 1,3 55Kw
Nejsem tak bohatý abych jsi mohl dovolit kupovat levné věci
Hyundai Accent 95, hatchback 1,3 55Kw
Re: velké oválné reproduktory v předních dveřích
hele rybaři, myslíš to na starém accentu nebo v autě co máš teď? samozřejmě že do nových aut se dávájí už poměrně kvalitní repráky které sice nejsou kdovíjak výkonné ale jsou krasně vyvážené s dost hezkymi středy takže se ani nedivím že jsis ve zvuku pohoršil protože kdovíjaký zvuk od toho čekat vážně nejde když to místo membrány ma kevšemu jen jakýsi odlitek, jinak hlavně aby jsi neudělal stejnou chybu s ozvučnicí jako já a pak se divil proč to nehraje a nebasuje... hlavně když člověk chce jsi zvyk vylepšit tak nemůže vybírat v té nejlevnější rovině, postrádá to smysl investiceRybář píše:Já si jednou koupil ty základní Sencory asi za 300Kč a hrály hůř než ty originální....
Nejlepší tuning aut je zdokonalit součástku která se nachází mezi volantem a sedadlem
Nejsem tak bohatý abych jsi mohl dovolit kupovat levné věci
Hyundai Accent 95, hatchback 1,3 55Kw
Nejsem tak bohatý abych jsi mohl dovolit kupovat levné věci
Hyundai Accent 95, hatchback 1,3 55Kw
-
- **
- Příspěvky: 196
- Registrován: 09 led 2010, 18:14
- Bydliště: Brno/Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: velké oválné reproduktory v předních dveřích
S tou ozvučnicí mě to vůbec nenapadlo Je to svatá pravda, musím to vyzkoušet. Ale jak je možné, že by nestíhaly proto, že mají víc wattů? Vždycky jsem myslel, že to číslo je jejich výkonové maximum a na slabším zesilovači by měly hrát lépe než repro, co mají wattů míň... Sériovky i ty magnáty mají stejnou impedanci 4ohmy, takže by při těch 12V (rádio určitě nemá výstupní trafo) měly oběma téct asi 3A, tj. asi 36W, takže oba typy by při stejné hlasitosti měly zesilovač zatěžovat stejně... Nevím jestli se takle dá uvažovat u audia, jen mě to tak logicky napadlo...
Ford Escort 1.6, r.v. 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'
Hyundai Accent 1.3, r.v. 95', TP 97'
Re: velké oválné reproduktory v předních dveřích
s tou ozvučnicí jsi nic nedělej, hodně lidí to vůbec nenapadne že kvalita a mohutnost basů tolik záleží na prostoru ozvučnice za reproduktorem (kvůli tomu se u subwofrů musí vypočitavat přesná litraž jejich ozvučnice aby hrály tak jak mají) u repra je to stejné, s jinou ozvučnicí hrají jinak tak stejně jak záleží jestli se odraží od dřeva popřípadě jestli je tam ještě tlumicí material apod a bez ní prostě nehrají jak mají, v těch dveřich je to nejsložitější aby člověk dosáhl kvalitního zvuku, ozvučnici se podcenovat ani nani kašlat nesmí...
podotýkám že nejsem odborník na tohle jen vycházím z vlastních zkušeností a z toho co vím z autohificlubu kterého jsem členem a dost mi rozšířil obzory, čim silnější a větší repráky tím zesilovač musí vyvinout silnější proud pro stejné rozkmitaní membrány jako u slabšího repro(liší se i ůdaj decibelů na 1W/m) a jak jsem psal výše, když reprům při nenastartovaném autě zesák nestíha dodávat dostatečný výkon tváři se že nestíhají(lupaní apod) a když zesilováč dodává větší výkon při 14,4 najednou zvládají bez problému ani projevů že by nestíhali mnohem větší hlasitost... někdo kdo zná tutoproblematiku lépe by snad uměl lépe vysvětlit proč k tomu dochází u silného repro i po té elektronické strance ale v tomhle odborník fakt nejsem... ještě podotknu že repráky by měly mít co možná nejpodobnější výkon jejich zesilovače jelikož hodně lidí dělá chybu v tom že mají např subw 300W rms a zesák jen 150w rms... jenže ten zesák vůbec nestíhá kontrolovat kmitání te membrány a ta potom líta vic než má a zvuk není takový jako by byl s adekvátním zesilovačem na stejné hlasitosti (mnohem přesnější a duraznější bassy)
podotýkám že nejsem odborník na tohle jen vycházím z vlastních zkušeností a z toho co vím z autohificlubu kterého jsem členem a dost mi rozšířil obzory, čim silnější a větší repráky tím zesilovač musí vyvinout silnější proud pro stejné rozkmitaní membrány jako u slabšího repro(liší se i ůdaj decibelů na 1W/m) a jak jsem psal výše, když reprům při nenastartovaném autě zesák nestíha dodávat dostatečný výkon tváři se že nestíhají(lupaní apod) a když zesilováč dodává větší výkon při 14,4 najednou zvládají bez problému ani projevů že by nestíhali mnohem větší hlasitost... někdo kdo zná tutoproblematiku lépe by snad uměl lépe vysvětlit proč k tomu dochází u silného repro i po té elektronické strance ale v tomhle odborník fakt nejsem... ještě podotknu že repráky by měly mít co možná nejpodobnější výkon jejich zesilovače jelikož hodně lidí dělá chybu v tom že mají např subw 300W rms a zesák jen 150w rms... jenže ten zesák vůbec nestíhá kontrolovat kmitání te membrány a ta potom líta vic než má a zvuk není takový jako by byl s adekvátním zesilovačem na stejné hlasitosti (mnohem přesnější a duraznější bassy)
Nejlepší tuning aut je zdokonalit součástku která se nachází mezi volantem a sedadlem
Nejsem tak bohatý abych jsi mohl dovolit kupovat levné věci
Hyundai Accent 95, hatchback 1,3 55Kw
Nejsem tak bohatý abych jsi mohl dovolit kupovat levné věci
Hyundai Accent 95, hatchback 1,3 55Kw