Světla pro denní svícení
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Světla pro denní svícení
Naletovat vodice na relatka co najnizsie k plastu a zbytocny cin obrusit aby sa daly relatka zasunut co najhlbsie do petice. Skor ako zaletujete vodice skontrolujte si to, ze ked ho budete zasuvat aby vam vodice vychadzali zo strany relatka ako to bude vidiet na dalsich snimkach. Dodrzte letovanie vodicov ako je naznacene lebo toto znacenie bude treba dodrzat pri pripajani na samotnu jednotku AHD.
- Přílohy
-
- 16.jpg (102.38 KiB) Zobrazeno 4650 x
- Reklama
Re: Světla pro denní svícení
Takto to vypadapo zapojeni na AHD jednotku
- Přílohy
-
- 18.jpg (105.29 KiB) Zobrazeno 4650 x
Re: Světla pro denní svícení
Usporiadanie v poistkovej skrini
- Přílohy
-
- 19.jpg (90.84 KiB) Zobrazeno 4650 x
Re: Světla pro denní svícení
Konecna faza. Na konektor natiahnuta zmrstovacia buzirka a jednotka AHD prichytena k akumulatoru pomocou nalepovacieho sucheho zipu.
- Přílohy
-
- 20.jpg (74.18 KiB) Zobrazeno 4650 x
Re: Světla pro denní svícení
Schema prepojenia s riadiacou jednotkou
- Přílohy
-
- 21.jpg (52.14 KiB) Zobrazeno 4651 x
Re: Světla pro denní svícení
Ak dodrzite zapojenie vodicov podla mojho zapojenia mozete zamenou relatok na pozicii A a B vyskusat kde vam bude denne svietenie vyhovavat ci na dialkovych svetlach alebo hmlovkach. Cize staci potom rele na ktorom su naletovane dva vodice zasunut do pozicie A alebo na poziciu B . Vsetky relatka musia byt osadene.
Mal som to aj na hmlovkach ale dalsom to nakoniec na dialkove svetla lebo je to menej napadne. Napetie na ziarovky som nastavil na 3V, ale kazdy nech si nastavy ake mu bude vyhovovat. Denne svetla zhasnu az ked sa rozsvieti stretavacie. Nedal som to na obrysove lebo to by bola tazsia montaz nakolko by bolo treba zasahovat do kabelaze a to by som nerad. V takomto zapojeni ako je to prevedene staci potom ak by boli nejake problemy staci vymenit relatka na ktore bolo letovane vymenit za nove a nikto nespozna ze boli robene zasahy.
Mal som to aj na hmlovkach ale dalsom to nakoniec na dialkove svetla lebo je to menej napadne. Napetie na ziarovky som nastavil na 3V, ale kazdy nech si nastavy ake mu bude vyhovovat. Denne svetla zhasnu az ked sa rozsvieti stretavacie. Nedal som to na obrysove lebo to by bola tazsia montaz nakolko by bolo treba zasahovat do kabelaze a to by som nerad. V takomto zapojeni ako je to prevedene staci potom ak by boli nejake problemy staci vymenit relatka na ktore bolo letovane vymenit za nove a nikto nespozna ze boli robene zasahy.
Re: Světla pro denní svícení
Romko1: Velmi dobře popsaný postup. Díky moc!
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Re: Světla pro denní svícení
Romko1: Jakým způsobem jsi potom nastavoval svítivost? Blinkry jsi simuloval spínačem?
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Re: Světla pro denní svícení
SKV: vidim ze rozmislas spravne. Realizoval som to cez 3 spinace. 2 sluzia ako smerovky a jeden ako hlavny spinac. 5x zapnes vypinace, ktore nahradzaju smerovky potom zapnes vypinac ktory nahradza napetie po nastartovani a na zaver zapnes 3x vypinac ktory nahradza pravy blinker. Potom zacina plynule riadenie napetia od 0,8V asi do 6V. Nechaj si cyklus prebehnut aspon raz dokola aby si videl ako to svieti a ked budes vediet asi ako to ma svietit jednoducho v tom okamziku vypni vypinac. Vypinac co nahradza akoze zapnute zapalovania nemusis pouzit ak si natiahnes dlhsie kable na vypinace a tie si das pri volant a budes moct otacat klucikom zapalovania a simulovat smerovky lebo tieto ukony musis robit dost rychlo za sebou. Ale aj tak budes musiet vystupit z auta aby si videl intenzitu svietenia. Ak sa pozries spet na cele zapojenie asi pochopis preco tam bola zapojena ta jedna oddelovacia dioda. Prave ta sluzi na to aby sa pri programovani nedostalo napetie do vozidla a nedoslo k poskodeniu elektroniky a nebodaj k pokusu nastartovaniu. A aby som nezabudol na ktore svetla pouzijes denne svietenie tak to svetlo mas signalizovane na pristrojovke a svieti to takou intenzitou aku si nastavil. Na dialkovych svetlach ked stojis pri aute sa to javi ako by to slabo svietilo ale ako sa vzdialis na 5m je to OK. Dnes som sledoval BMW a porovnaval som intenzitu svietenia a musim povedat, ze 3V v pohode staci.
Re: Světla pro denní svícení
Napadlo mě, že dioda je jako oddělovací, ale říkal jsem si, že jen pro jistotu. Dost vážně o tom uvažuji. Přijde mi to jako mnohem lepší řešení, než vrtat do nárazníku. Takto se to dá kdykoliv uvést do původního stavu. Předpokládám, že životnost žárovek při 3V bude víc než značná.
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Re: Světla pro denní svícení
Na jednej strane máš pravdu, nič nevrtáš do nárazníka, ale to zapojenie vôbec nie je jednoduché pre človeka, ktorý sa nevyzná až tak dobre v elektrike
Klasické ledkové DRL majú zapojenie omnoho... omnoho jednoduchšie-tri vodiče.
Neviem, kto viac zasiahol do vozidla....
Klasické ledkové DRL majú zapojenie omnoho... omnoho jednoduchšie-tri vodiče.
Neviem, kto viac zasiahol do vozidla....
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Světla pro denní svícení
Ja som dlho vahal ake pouzit denne svietenie. Nevedel som najst vhodne LED na I30, okruhle sa mi zdaju problematicky umiestnit nakolko naraznik je v miestach kde by mali byt LED podla predpisov umiestnene zaobleny a svetla je potrebne dat tak aby nesvietili do stran. Preto sa mi to nepaci lebo svetla nelicuju s naraznikom. Dalej neviem posudit ako su odolne proti strikajucej a slanej vode a to ukaze len cas. LED sa tiez musia zapojit na obrysove svetla a je tiez potrebne zapojit dalsie 2 vodice. Ale najvetsiu obavu mam co ked sa poskodi jedno svetlo. Na strankach sa uz zacinaju objavovat nahradne LED svetla, ale za dost vysoku cenu a to ma dost odradilo od LED. Obavam sa, ze casom sa denne svietenie zrusi zakonom tak ako v Rakusku lebo to svietenie ma za nasledok vyssiu spotrebu benzinu - ta zase na ekologiu atd.
Ale kazdy pouzije denne svietenie na ake ma financie a ake si trufne nainstalovat sam. Ja nikoho nenutim, len som sa snazil pomoct.
Uvazoval som aj o tychto, ktore su priamo urcene pre I30, ale prisiel by som o hmlovky a je tam strasne vysoka cena a pani z Nemecka mi neodpovedali ci su homologizovane.
http://www.ath-hinsberger.de/tuning_maz ... 4.21405944
Ale kazdy pouzije denne svietenie na ake ma financie a ake si trufne nainstalovat sam. Ja nikoho nenutim, len som sa snazil pomoct.
Uvazoval som aj o tychto, ktore su priamo urcene pre I30, ale prisiel by som o hmlovky a je tam strasne vysoka cena a pani z Nemecka mi neodpovedali ci su homologizovane.
http://www.ath-hinsberger.de/tuning_maz ... 4.21405944
Re: Světla pro denní svícení
Však ja nič v zlom
Tiež som uvažoval o tomto svietení -na Accenta, ale odradilo ma , že to tiež nie je homologované.
Ale povedzme si pravdu- vrtať do náraznika na novom aute dieru ako ja, na to treba mať tiež gule
Tiež som uvažoval o tomto svietení -na Accenta, ale odradilo ma , že to tiež nie je homologované.
Ale povedzme si pravdu- vrtať do náraznika na novom aute dieru ako ja, na to treba mať tiež gule
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Světla pro denní svícení
Homologaci od výrobce nikdy na montáž dalších světel do nárazníku nikdy nedostanete. Samotná světýlka ji sice mohou mít, ale je to k ničemu. Důvod: vyvrtáním děr oslabíte celkovou konstrukci nárazníku, tedy dosti podstatně zasáhnete do konstrukce vozidla, zmenšíte bezpečnost vozidla.
Pokud s takovouto dodo pojedete na STK tak vás hodně rychle vyrazí, není to zapsáno jako zvláštní výbava v techničáku. Už jsem to na STK viděl jak jednomu dodělávači světel dali to techničáku razítko nezpůsobilé k provozu, keci že to mají všichni a světla mají homologaci neuspěl.
Pokud s takovouto dodo pojedete na STK tak vás hodně rychle vyrazí, není to zapsáno jako zvláštní výbava v techničáku. Už jsem to na STK viděl jak jednomu dodělávači světel dali to techničáku razítko nezpůsobilé k provozu, keci že to mají všichni a světla mají homologaci neuspěl.
i30cw Comfort, 1.6 CVVT, Vivid blue, 03/2010, Seoul - South Korea