ventilátor motoru

Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři

Odpovědět
pates
*
Příspěvky: 42
Registrován: 21 dub 2005, 10:43
Bydliště: Zlín, Velehrad
Kontaktovat uživatele:

ventilátor motoru

Příspěvek od pates »

Jezdím, krátké trasy, tak do 100 km a příliš to nehoním. Nikdy jsem zatím nezažil, že by mi běžel ventilátor motoru i po vypnutí a to jsem si myslel, že to musí být horké? Je to normální?
hledám...pohodlný automat
Reklama
 

Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Příspěvek od Hardcam »

U me to normnalni je, jak behem jizdy po meste, tak po prijezdu na chastu (22km) a nekdy i po vypnuti motoru asi 30s ventilator funguje...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Já jsem měl se Sonátou trošku jiný problém, nicméně jsem zajel do servisu - auto připojili na diagnostiku a zkontrolovali tak funkci všech prvků a čidel v chladicím okruhu - ventilátor, termostat apod. a tak se našla závada. Diagnostika odhalí plnou funkčnost všech částí - jestli termostat otevírá a zavírá při optimálních teplotách, ventilátor zrovna tak.
Jestli se ti ventilátor nezapne po jízdě i za opravdového horka (ne jako je letošní léto) tak bych řekl, že se motor asi příliš ochlazuje během jízdy - nedosahuje optimální pracovní teploty - možná protéká těsnění pod termostatem - ale je to jen odhad ...
pates
*
Příspěvky: 42
Registrován: 21 dub 2005, 10:43
Bydliště: Zlín, Velehrad
Kontaktovat uživatele:

ventilátor motoru

Příspěvek od pates »

jsem to asi blbě napsal, za jízdy normálně jede když je horko, spíš mě překvapovalo, že vůbec nedobíhá. Prostě přijedu domů - běží, vypnu motor neběži. OTevřu vrata a garáž (2 minuty) a nasednu zpět, nastartuju a ventilátor hned běží. Žeby nebylo zas tak velké teplo?
hledám...pohodlný automat
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Aha, rozumím. Nemám sice Lantru, ale systémy okolo motoru jsou si podobné - to co popisuješ je dle mého názoru a zkušeností normální ...
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Příspěvek od Hardcam »

Ja jsem to taky tak myslel, vypnu motor, bezi chvili, po par minutach prijdu, nastartuju a bezi zase...normlani jev, s tim si nedelej hlavu...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Jirka
****
Příspěvky: 1046
Registrován: 14 črc 2005, 15:12
Bydliště: České Budějovice

Příspěvek od Jirka »

Dle mého názoru je to u Hyudaie normální. U některých aut běží ventilátor i po vypnutí motoru, ale tady si asi inženýři řekli že je to zbytečný, proč by to mělo chladit když se nejede.Asi je to napojený na elektro který vypne když nejde motor..
Hyundai Accent GLS, 1,5i, 12/1999, 5dv., Obrázek
PRODÁNO 05/2012
Uživatelský avatar
macháček
***
Příspěvky: 632
Registrován: 14 lis 2005, 23:30
Bydliště: Strakonice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od macháček »

Jo, to sedí. Při nastartovaném motoru - běží. Když to zhasněš - přestane běžet.
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2284
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od ivan »

macháček píše:Jo, to sedí. Při nastartovaném motoru - běží. Když to zhasněš - přestane běžet.
Jsou dva druhy zapojení čidel na saharu,bud je tzv.na přímo,to jest,že do
čidla jde přímý proud z baterie anebo je to přes spínací skřínku respektivě
přes pojistkovou skřínku,kde při vypnutí zapalování vypne do čidla přímý
proud to je jediný rozdíl,jinak princip je pořád stejný! :wink:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
zzzema
*
Příspěvky: 11
Registrován: 04 pro 2005, 11:35
Bydliště: osek

Příspěvek od zzzema »

měl sem trochu jinej problém.ventilátor mi sepnul třeba po hodině jízdy a po zastavení běžel i po vychladnutí motoru.dlouho mi trvalo než sem přišel jak na to.stačí otevřít krabičku s relátkama(nalevo vedle baterky) a ventilátor okamžitě vypne.relátko od ventilátoru se hřálo a kontakty se zapekali.ted už je to v pohodě.jen bych ještě potřeboval to relátko vyměnit.
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2284
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Příspěvek od ivan »

zzzema píše:měl sem trochu jinej problém.ventilátor mi sepnul třeba po hodině jízdy a po zastavení běžel i po vychladnutí motoru.dlouho mi trvalo než sem přišel jak na to.stačí otevřít krabičku s relátkama(nalevo vedle baterky) a ventilátor okamžitě vypne.relátko od ventilátoru se hřálo a kontakty se zapekali.ted už je to v pohodě.jen bych ještě potřeboval to relátko vyměnit.
Aha,tak Tobě zůstalo viset relátko,to se někdy stává,to je když cívka
neodskočí,jde tam pořád 12-náct voltů a pak se to celí speče! :cry:
Jo elektrika to je bestie ach jo! :cry:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Odpovědět

Zpět na „Lantra - Motory“