Kolisani otaček
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Kolisani otaček
Ahoj, sleduju už od samotne koupe auta zhruba třičtvrtě roku ze obcas pri vyřazeni mi zacnu skakat otačky a je slyšet ze motor trochu vynechava při dojiždeni na křižovatku. Nekdy se to po uplnem zastaveni chytne samo někdy lehce sešlapnu plyn a taky to přestane. Co myslite muže to dělat rychlostni čidlo???? A taky se mi zda že mam nizky volnoběžne otačky když je motor studeny tak to běži na sitič a je to kolem 900, když se to ohřeje tak to klesne zhruba na 500-600, volant se začne klepat, je vidět že těch otaček je malo. Nejspiš musim na diagnostiku at zjistim co se děje.
SantaFe 2003 2.0 CRDi 4WD
- Reklama
Re: Kolisani otaček
může to být i dosluhující vstřik. Jsou na tom autě už nový nebo ještě origo? Kolik je najeto? Nebo taky žhavička
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: Kolisani otaček
Zdravim, mě dělalo to samý u Lantry a byl to servo motor klapky na přívodu vzduchu.
Nyní: Santa Fe 2.0 CRDI 2002
Bylo: Lantra 1.8 GLS 1996
Lantra 1.5 GLS 1993
Bylo: Lantra 1.8 GLS 1996
Lantra 1.5 GLS 1993
Re: Kolisani otaček
Jestli sou puvodni vstriky nevim nekoukal sem do toho, kdyz sem to dovez melo to 116 000 ted uz 125 000. No žhavička bude určite nejaka v tahu startuje to huř a když to naskoči tak se vyvali trochu biliho kouře Na tu klapku se mrknu. Kolik to ma mit otaček když to funguje normalne, mam 3 auta v dieslu a kazdy totiž ma jiny otačky na volnoběh
SantaFe 2003 2.0 CRDi 4WD
Re: Kolisani otaček
Tak co to bylo?Mě taky někdy při startu kolísaj asi půl minuty otáčky,ale nedělá to u studeného motoru.Potom se to srovná a už běží normálně.Čím by to mohlo být?
Re: Kolisani otaček
Ahojky, to kolísání mi dělalo při vadné váze vzduchu. Neodchází Ti? Otáčky lítali hore dole, někdy auto "chcíplo". Zajeď na diagnostiku, to je nejrychleší cesta ke zjištění. Jo házelo to chybu P0171, nesvítí Ti check? Měj se Anja
Re: Kolisani otaček
Check mi zatím nesvítí,uvidím ,dělá mi to asi týden,kdyby to byla váha vzduchu,nebyl by to až takový problém.Zajímavé je,že to studené nedělá,a teplé pouze asi půl minuty po startu,během jízdy je to v pohodě.
Re: Kolisani otaček
sery píše:Check mi zatím nesvítí,uvidím ,dělá mi to asi týden,kdyby to byla váha vzduchu,nebyl by to až takový problém.Zajímavé je,že to studené nedělá,a teplé pouze asi půl minuty po startu,během jízdy je to v pohodě.
Tak diagnostika nic nezjistila,zkusil jsem vyměnit váhu vzduchu,vyčistil jsem EGR ventil a žádná změna.ANJA píše:Ahojky, to kolísání mi dělalo při vadné váze vzduchu. Neodchází Ti? Otáčky lítali hore dole, někdy auto "chcíplo". Zajeď na diagnostiku, to je nejrychleší cesta ke zjištění. Jo házelo to chybu P0171, nesvítí Ti check? Měj se Anja
Za provozní teploty se to chová normálně,studené taky. Jakmile to hodinu až 2 stojí a nastartuju tak se otáčky houpou tak minutu až 2 než se motor ohřeje.Byl jsem ve dvou Hyundai servisech a nic nezjistili a neví ,jejich odpověď zněla abych to neřešil a jezdil.Ale já bych nerad aby mne to někde nechalo,např. na dovolené v Itálii.
Re: Kolisani otaček
Ahojky tak co auto, už se to zlepšilo? Já jsem laik, ale když jsem měla s mým Sanťou problémy, hledala jsem na google. Sice pak jen překladač v pc, ale stačilo to. Já teď dávala nové svíčky Bosch platinky, auto za jízdy mírně cukalo, téměř neznatelně. Taky jsem měnila veškeré filtry, to hned po koupi. teď mám najeto cca 7000 za půl roku Zatím ahojky
Re: Kolisani otaček
Dnes jsem zkusil vytáhnout při startu za těch podmínek co mi to dělá podtlakovou hadičku škrtící klapky a najednou je po kolísání. Vidím to asi na teplotní čidlo,které dá signál k uzavření klapky jako při studeném motoru i když je ještě teplý.Měl jsem sundaný dekl a koukal jsem na klapku,při studeném motoru je zavřená,při teplém se ani nehne. Po hodinovým stání jsem nastartoval a klapka zavřená motor kolísal,po cca minutě se klapka otevřela a motor běžel v pohodě.Můj názor je,že si motor zavře klapku a přidá palivo v situaci kdy to nepotřebuje a tím stoupaj otáčky volnoběhu a řídící jednotka to musí korigovat,proto to kolísání. Ptal jsem se v servisu , čidla podle vin 2 typy a vypadaj úplně stejně a oni opět neví. Budu informovat jak to dopadlo.
Re: Kolisani otaček
Jejda tak to nahlas závidím, že si dokážete opravit auto sami!!! Já jen základní věci - holt jsem ženská Přeju aby auto bylo ok a bylo jen pro radost
Re: Kolisani otaček
no budu mit asi stejny problem dela to jen chvilku, kdyz pridam tak to prestane a dela to na zahraty motor pri volnobehu
SantaFe 2003 2.0 CRDi 4WD
Re: Kolisani otaček
Tak můžu informovat,že to není ani váha a ani čidlo teploty chladící kapaliny(vyměnil jsem to u termostatu, stálo naštěstí jenom 350 ).Dělá to pořád.Kdyby jste někdo věděl co to dělá,tak to sem hoďte.
Re: Kolisani otaček
Takže,dnes jsem byl u bosche na diagnostice a vstřikovací systém OK. Zjistili jsme,že ke kolísání dochází v situaci,kdy se zavře klapka v sání ,ale neotevře se EGR ventil a auto se dusí.Nepřišli jsme na to proč řídící jednotka někdy egr otevře a někdy ne. Mysleli jsme,že je vadný některý selenoid na podtlak,ale vypadá to,že jsou oba 0K. Takže výsledek je,že jsem zaslepil hadičku k EGR a ke klapce(je pořád otevřená) a volnoběh drží bez kolísání a žádné jiné změny jsem nepozoroval.Jinak ta klapka se zavírá pouze na volnoběh,při sešlápnutí plynu se ihned otevře.Je tam společně s EGR kvůli emisím.
Re: Kolisani otaček
Sery, po přečtení Tvých velice podmětných příspěvků v tomto tematu jsem trochu zasurfoval po fórech, zabývajících se tématikou EGR a zjistil jsem následující (pro ty, kteří si to chtějí zopakovat):
EGR je systém, který vrací část spalin z výfukového potrubí zpět do sání a dále do spalovacího prostoru, kde dochází k jejich opětnému přehoření. Systém funguje zejména v nízkých otáčkách, kdy je ve spalovacím prostoru přebytek kyslíku k hoření, takže se dá část čerstvého vzduchu nahradit výfukovými plyny. EGR má své kladné stránky - rychlejší ohřev motoru, snížení NO ve výfukových plynech - ale i zápory - zanášení sání výfukovými spalinami, znečisťovámí mazacího oleje, pomalejší hoření spalovací směsi (je tam méně kyslíku k hoření - platí pro diesly). Při zanesení EGR ventilu může tento zůstat nastálo otevřený, což způsobuje problémy s výkonem, stabilitou otáček atd. Může dojít ke snížení životnosti motoru.
Proto se část našich kolegů (např. Opel,Audi) rozhodla systém EGR vyřadit z provozu. Řeší to obdobně jako to udělal Sery,nebo zaslepením EGR přírub (elektronika funguje, ale EGR je vyřazen z činnosti), nebo nastavením ŘJ tak, aby EGR zůstal prakticky celý provozní režim zavřený.
Sery - prosím o Tvou odpověď, případně i dalších, pokud s tím mají nějaké zkušenosti:
- hází palubní počítač po ucpání hadiček nějaká chybová hlášení?
- pocítil jsi nějaký přírůstek výkonu v nízkých otáčkách, jak někteří uživatelé uvádějí?(asi ne, když se Ti otvírá jen při volnoběhu).
- jak silně zanesené bylo potrubí EGRu? Je potřeba je včas pročistit?
EGR je systém, který vrací část spalin z výfukového potrubí zpět do sání a dále do spalovacího prostoru, kde dochází k jejich opětnému přehoření. Systém funguje zejména v nízkých otáčkách, kdy je ve spalovacím prostoru přebytek kyslíku k hoření, takže se dá část čerstvého vzduchu nahradit výfukovými plyny. EGR má své kladné stránky - rychlejší ohřev motoru, snížení NO ve výfukových plynech - ale i zápory - zanášení sání výfukovými spalinami, znečisťovámí mazacího oleje, pomalejší hoření spalovací směsi (je tam méně kyslíku k hoření - platí pro diesly). Při zanesení EGR ventilu může tento zůstat nastálo otevřený, což způsobuje problémy s výkonem, stabilitou otáček atd. Může dojít ke snížení životnosti motoru.
Proto se část našich kolegů (např. Opel,Audi) rozhodla systém EGR vyřadit z provozu. Řeší to obdobně jako to udělal Sery,nebo zaslepením EGR přírub (elektronika funguje, ale EGR je vyřazen z činnosti), nebo nastavením ŘJ tak, aby EGR zůstal prakticky celý provozní režim zavřený.
Sery - prosím o Tvou odpověď, případně i dalších, pokud s tím mají nějaké zkušenosti:
- hází palubní počítač po ucpání hadiček nějaká chybová hlášení?
- pocítil jsi nějaký přírůstek výkonu v nízkých otáčkách, jak někteří uživatelé uvádějí?(asi ne, když se Ti otvírá jen při volnoběhu).
- jak silně zanesené bylo potrubí EGRu? Je potřeba je včas pročistit?
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004