I30 a užitečná hmotnost
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
I30 a užitečná hmotnost
Plánujem na 14dní cestu do Španěl - 4 lidi cca. 400kg + rakev + plnej kufr zavazadel a piva dohromady tak 550kg..
Celkem by mě zajímalo co na to auto,jak se tato "nadváha" může projevit na opotřebení podvozku a tlumičů,na autě mám 15" kola.
Jaké máte zkušenosti s takto přetíženým/přetěžovaným autem??
Díky za všechny smysluplné odpovědi...
Celkem by mě zajímalo co na to auto,jak se tato "nadváha" může projevit na opotřebení podvozku a tlumičů,na autě mám 15" kola.
Jaké máte zkušenosti s takto přetíženým/přetěžovaným autem??
Díky za všechny smysluplné odpovědi...
Hyundai I30 1.6 CVVT Komfort
ex. Hyundai I30 1.4 Classic plus (09)
ex. : Seat Ibiza 1.2 51kw (06)
ex. Hyundai I30 1.4 Classic plus (09)
ex. : Seat Ibiza 1.2 51kw (06)
- Reklama
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: I30 a užitečná hmotnost
najviac dostanu zabrat brzdy. Ked mas 15 gumy tak ti bude prepruzovat aj vyska profilu pneumatiky, tak na tlmice by to nemusela byt az taka velka zataz. Spojka bude obcas asi tiez smrdiet, hlavne pri rozjazdoch do kopca. Ale pokial sa zmestis do maximalnej uzitocnej hmotnosti ktora je uvedena v technickok preukaze tak by nemal nastat ziadny problem.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Re: I30 a užitečná hmotnost
Pokud jsem to pochopil spravne, tak chces nalozit celkem 950kg(400kg lidi + 550kg naklad), v technickejch parametrech 1.4CVVT i30 cw je tohle
takze jestli to nebudes davat na prives, tak auto pretizis MINIMALNE o 365kg a to se mi zda docela dost.. ja bych se s autem pretizenym skoro o pul tuny neodvazil vyjet na par tisic km dlouhou cestu, ale rozhodnuti je na tobe
Kód: Vybrat vše
Provozní hmotnost (kg) 1311-1415 - podle Evropsky smernice by v ni melo bejt zahrnuto 75kg jako vaha ridice
Maximální hmotnost (kg) 1820
Přípustná hmotnost bržděného přívěsu (kg) 1200
Přípustná hmotnost nebržděného přívěsu (kg) 550
Nosnost střechy (kg) 80
i30 1.6 CVVT Style r.v. 2008 - made in Korea
Re: I30 a užitečná hmotnost
400kg = 4 lidi? Bez urazky -to je ve Spanelsku festival obezity, ne?
Jinak ja to pochopil tak, ze 550kg je konecna vaha vseho, co se da do prazneho uta, tedy vcetne lidi. Coz by melo byt OK, ale jak psal majlo, brzdy a spojka budou mit co delat.
Jinak ja to pochopil tak, ze 550kg je konecna vaha vseho, co se da do prazneho uta, tedy vcetne lidi. Coz by melo byt OK, ale jak psal majlo, brzdy a spojka budou mit co delat.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: I30 a užitečná hmotnost
podle mě ta 1.4 s tím bude mít plný ruce práce, zvláště jestli pojedete nějaký hory, tak to bude utrpení. Ani na dálnici to nebude žádná sláva a na takové štrece už je přece jen rozdíl, jestli jedeš Německo 120 km/hod nebo 180 km/hod. Jel jsem Francii a těch nějakých dálníčních 500km Německem bylo za 3 hodiny, zatímco kolegové v 1.6 to jeli víc jak 4,5 hodiny.
Nicméně přežít by to auto mělo, chce to opatrně na dírách ať neprorazíte nádrž nebo neurvete něco dole. Taky bych nejdřív vyzkoušel, jak to po naložení opticky vypadá, jestli to třeba moc nedřepí a nebude to lákat policajty. Setkal jsem se už v Německu s převažováním i osobáků na mobilních váhách, takže tam kdyby tě lapli s přeloženým autem, tak pokuta a samo nadměrnou hmotnost musíš z auta vyházet ven, jinak se dál nejede.
Nicméně přežít by to auto mělo, chce to opatrně na dírách ať neprorazíte nádrž nebo neurvete něco dole. Taky bych nejdřív vyzkoušel, jak to po naložení opticky vypadá, jestli to třeba moc nedřepí a nebude to lákat policajty. Setkal jsem se už v Německu s převažováním i osobáků na mobilních váhách, takže tam kdyby tě lapli s přeloženým autem, tak pokuta a samo nadměrnou hmotnost musíš z auta vyházet ven, jinak se dál nejede.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: I30 a užitečná hmotnost
Samo,že 550kg je konečná zátěž...jedu já (190cm,110kg,brácha 190cm,120kg a dva známí,ti maj ten zbytek do 400kg ...no a cca.150kg je náklad..
Každopádně stačí když do auta sednou 4 dospělí (cca.320-350kg) bez nákladu a auto sedí jak kačena,tak co ještě když přihodíme další 2 metráky navíc...
Každopádně stačí když do auta sednou 4 dospělí (cca.320-350kg) bez nákladu a auto sedí jak kačena,tak co ještě když přihodíme další 2 metráky navíc...
Hyundai I30 1.6 CVVT Komfort
ex. Hyundai I30 1.4 Classic plus (09)
ex. : Seat Ibiza 1.2 51kw (06)
ex. Hyundai I30 1.4 Classic plus (09)
ex. : Seat Ibiza 1.2 51kw (06)
Re: I30 a užitečná hmotnost
Ja jel tricitkou do Francie - nejakych 1100km s dvema zastavkami, plnej kufr, 4 lidi, ale poznat to nejak nebylo, 160-170kmh po v Nemecku dalnici bez problemu. Ale je fakt, ze ja s pritelkyni mame 125kg dohromady a to mam bez 4cm taky 190cm a ona 175cm...rodice taky nejsou zadny obludky
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: I30 a užitečná hmotnost
Hardcam:Tys ještě tlustýho člověka neviděl...
Myslel sem spíš že to hodně sedí na tlumičích,ne že by to nebylo poznat na dynamice...
Myslel sem spíš že to hodně sedí na tlumičích,ne že by to nebylo poznat na dynamice...
Hyundai I30 1.6 CVVT Komfort
ex. Hyundai I30 1.4 Classic plus (09)
ex. : Seat Ibiza 1.2 51kw (06)
ex. Hyundai I30 1.4 Classic plus (09)
ex. : Seat Ibiza 1.2 51kw (06)
Re: I30 a užitečná hmotnost
Ale jo, uz videl...
tak zadek bude drepet...pred par dny jsem se vratil z Chorvatska, stejne obsazeni, stejna zavazadla, ale jel jsem se Sonatou, ktera je o dve tridy vys a drepela taky solidne - foto je v pokecu v aktualnich fotkach aut.
tak zadek bude drepet...pred par dny jsem se vratil z Chorvatska, stejne obsazeni, stejna zavazadla, ale jel jsem se Sonatou, ktera je o dve tridy vys a drepela taky solidne - foto je v pokecu v aktualnich fotkach aut.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: I30 a užitečná hmotnost
Ondras85 : Tvoje i30ka to zvládne bez problémů i přejezdy přes hory .... dyť ten motor má 110 koní a že bude naložená, no bóže, vůbec bych se toho nebál .... taky jsem byl letos v Itáli a Accent byl naloženej po víčko a 3 500km zmáknul úplně v pohodě, jen zadek měl o něco níž než obvykle
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Re: I30 a užitečná hmotnost
Vilda: no..110koní stačí když jezdím sám a aby to při tak přetíženým autě nebylo znát,musel bych si někde ještě 40 koní pujčit
Hyundai I30 1.6 CVVT Komfort
ex. Hyundai I30 1.4 Classic plus (09)
ex. : Seat Ibiza 1.2 51kw (06)
ex. Hyundai I30 1.4 Classic plus (09)
ex. : Seat Ibiza 1.2 51kw (06)
Re: I30 a užitečná hmotnost
no jo, ale ty máš pořádnej obsah, kde je víceméně jedno jestli jedeš sám nebo naloženej Ty máš už při rozjezdu větší krouťák než ta 1.4 v maximu, který je u ní navíc hodně vysoko pro běžnou jízdu.Hardcam píše:Ja jel tricitkou do Francie - nejakych 1100km s dvema zastavkami, plnej kufr, 4 lidi, ale poznat to nejak nebylo, 160-170kmh po v Nemecku dalnici bez problemu. Ale je fakt, ze ja s pritelkyni mame 125kg dohromady a to mam bez 4cm taky 190cm a ona 175cm...rodice taky nejsou zadny obludky
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: I30 a užitečná hmotnost
On ani ten dvoulitr žádnej zázrak není pokud nemá turbo...ujede mu kdejaká 1.4 s turbem
Hyundai I30 1.6 CVVT Komfort
ex. Hyundai I30 1.4 Classic plus (09)
ex. : Seat Ibiza 1.2 51kw (06)
ex. Hyundai I30 1.4 Classic plus (09)
ex. : Seat Ibiza 1.2 51kw (06)
Re: I30 a užitečná hmotnost
výkonově možná zázrak není, ale 1.4T mu ujede právě jen v případě, že v ní pojede řidič a max spolujezdec, jakmile se obě auta naloží, bude mít vysokoobjemová atmosféra jasně navrch. A o tom ty vysoký objemy jsou, o komfortu, pohodě cestování a aktivní bezpečnosti.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Re: I30 a užitečná hmotnost
Ondras85: ty jsi odbornik, koukam
pak si jeste v budoucnu muzeme pokecat o spolehlivosti atmosfericky motoru a motoru postizenych downsizingem...
pak si jeste v budoucnu muzeme pokecat o spolehlivosti atmosfericky motoru a motoru postizenych downsizingem...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT