kedze dneska je v praci trochu mrtvo, troch som premyslal o nasledujucich motorizaciach... a trochu matiky ma nezabilo a tak som mrkol aj na naklady spojene s prevadzkou auta (co je tiez nezanedbatelna polozka)
len prosim ziadny flame, ide mi o to ci sa pri mojom najazde skutocne ta nafta oplatila. A vyzera to tak, ze ano. K 1,4 som nepripocital vymenu rozvodov a 2x vymenu sviecok (po 45 000 a po 90 000), odhadol by som to na 6 tisic aj s materialom. Zarucne prehliadky som u oboch dal v autorizaku (aby to bolo fer) a zohladnil som vyrok "CRDI je nakladny na servis" a dal som u 1,4 o 1000kc mensie naklady na servis. Aj ked v reale je rozdiel co viem len u mnozstve oleja a to je rozdiel cca 350kc. Ale budiz
Přílohy
porovnanie.jpg (74.98 KiB) Zobrazeno 1618 x
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Ahoj,
tak si zkus u benzínu doplnit položku plynofikace - cca 30 000,- Kč ( tzn plany, nádrž, zápis, kontrola tlaku v paneu + lepící sada a kompresor )
u servisů kontrola a seřízení plynu + filtr cca 800,- Kč kždých 15 000km
a do položky palivo směs 7l LPG po 14,50 + 0,2 l benzinu po ......
pak jsem zvědav jak Ti to vyjde
dej vědět
clay
PS: nemá cenu abych to počítal, když Ty máš už tabulku hotovou
Santa Fe 2,7i V6 + Santa Fe 2,4i - nyní LPG sekvence
(Toyota Carina E Combi; Ford Sierra 1,8 TDi ; Sonata 2,0 16v odpočívá v Hyundaiáckém ráji s 375 000 km
Škoda 125 L ; Škoda 120 GLS; Škoda 1100MB; Škoda 110L; Škoda Octavia Combi 1963)
kedze toto vyrobca neponukal od vyroby, nekalkuloval som s tym. Ale vidim dvoch solidne aktivnych clenov 1,4 LPG a spominaju ze im to jazdi dobre. Pre mna by ale LPG bolo problematicke, resp neriesil som to kvoli potrebe parkovat v garazach a malom dojazde. A vlastne aj prestavbe vs zaruka.
V kazdom pade suhlasim, ze ak ratame aj 7l LPG na 100km, tak pri 90 000km to bude 91 400 Kc, co je polovica oproti benzinu a cca 70% z ceny paliva u dieslu. Tie servisne zasahy su ako pises korunove zalezitosti, podobne ako sem-tam nejaky benzin na rozbeh
Ako som vsak pisal pre moje potreby by bol dobry iba ak LPG rovno z fabriky s dojazdom aspon 600km bez potreby rezervy.. tu garaz by som potom s radostou vynechal
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
No nevím jak velké místo tam místo rezervy je. Na Santíkách máme nádrže na 65l s tím, že se dá využít 80% objemu.
Takže kdyby se Ti tam vlezla 50l tak máš 40l LPG a dojezd cca 500km.
clay
PS: teď jsem trochu nevěrný koupil jsem SUBARU Outback H6 3,0 s LPG - i tam je to prima poježdění za pár korun
Santa Fe 2,7i V6 + Santa Fe 2,4i - nyní LPG sekvence
(Toyota Carina E Combi; Ford Sierra 1,8 TDi ; Sonata 2,0 16v odpočívá v Hyundaiáckém ráji s 375 000 km
Škoda 125 L ; Škoda 120 GLS; Škoda 1100MB; Škoda 110L; Škoda Octavia Combi 1963)
Mexican :1.4ka stála v roce 2007 325 000 kč ?? To ji příští rok takhle hodně zlevnili protože, když jsem v březnu 2008 objednával Accenta, tak 1.4ka Elegance stála 290 000 kč .... a 1.6ka 300 000 kč ..
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
jaara píše:Rozdíl v ceně byl 30000. Elegance 1.4 stála 310000 a CRDi stálo 340000, obojí ceny bez metalízy. Mám ještě uložený ceník z roku 2007.
mna stal zaklad Elegance CRDi - mam to na fakture 329 000, pocital som tam ale este metalizu a par veci ako radio, zasterky. O par mesiacov neskor bol rozdiel medzi 1,4 a crdi 10 000kc (to uz bolo pre mna neaplikovatelne), pouzil som vypocty ktore sa vztahovali v dobu ked som auto kupoval ja - august/2007
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Hardcam píše:neverim tomu, ze rozdil v porizovaci cene byl jen 25000kc.
verit mi ta nik nenuti. vypocet som robil pre seba, nie pre teba. A ak nemam dovod klamat jedinemu cloveku na svete, som to ja
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Pěkně hejbali s cenama. Já měl v době koupi auta základní cenu v Eleganci 319 900kč za CRDi, za 1.6 chtěli 299 900kč a 1.4 za 289 900kč, pak automat 1.4 za 329 900 ! kč. Vše v Eleganci...
Ahojte, mam problem kamarat kupil W. Passat 1,6 benzin, rok vyroby 1998 - 73kw,a mal by to byt 4valec - 8ventil, a uz mi lezie na nervy s tymi jeho recami, ze co hyundai a tak, mozno ste to uz zazili, zaujimalo by ma ako by dopadol taky maly pretek v sprinte ja mam accent 1,4i - 71kw model 2010, len ci ste uz neskusali nieco podobne, aby som vedel ci by to malo vyznam alebo nie, aby nemal este vacsie eso v rukave alebo naopak aby mu zostali oci pre plac
Ze jsem velky odpurce HTP, tak musim rict, ze 1.6 v Passatu je nejhorsi mozna volba (jeste se to rika o 1.8 bez turba, ale tu moc neznam, udajne ma otresnou spotrebu). Neni to tak dlouho, co jsem psal, ze jsem s nim musel jet pomerne daleko pro nejake zbozi. To auto toci vic nez 1.4 i30ka - pri 130kmh neco pres 4000 otacek a vubec, ale vubec nejede tak, jak bych od 1.6 cekal - to mozna diky sve vaze. Muzu porovnat i s Accentem 1.4, ktereho jsem mel na par hodin pujceneho a ten diky sve vaze a modernejsimu motoru jede mnohem lip. Pokud se kamarad nechce ztrapnit, at se sprintovani radeji vyhne. To snad radeji s TDI 66kW.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT