3400 KM bez Turba - Hyundai Accent 1.5 Crdi

Motorové součásti, spojka, provozní kapaliny

Moderátoři: Martun, Moderátoři

Mark81
Příspěvky: 4
Registrován: 16 kvě 2010, 11:32

3400 KM bez Turba - Hyundai Accent 1.5 Crdi

Příspěvek od Mark81 »

Ahojte,

chcel by som sa s vami o nieco podelit a zaroven i pocut vas nazor nakolko som motoristicky laik :)

Od Februara som majitelom Hyundai Accent 1.5 crdi. V poslednych dnoch mi svietila kontrolka - skontroluj motor. Prave som sa vratil zo servisu. Mal som odpojenu hadicku od turba. Servisak sa informoval ci som nepocitil rapidny pokles vykonu, a ten som veru nepocitil. Zapojil hadicku, hotovo. Zo servisu som odchadzal na novom aute :) Ten narast vykonu bol neuveritelny. Skvely zazitok.

Otazka pre vas - ocividne som jazdil bez turba odkedy auto vlastnim. Najazdil som cca 3400 km. Okrem faktu, ze som bol ochudobneny o skvely jazdny pocit, mohla jazda bez turba ohrozit auto motoristicky? Inymi slovami som cely zabeh vozidla jazdil bez turba. Moze sa to nejako prejavit?

dakujem
Reklama
 

Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: 3400 KM bez Turba - Hyundai Accent 1.5 Crdi

Příspěvek od 69pavel »

v pripade spadnute hadicky tak vykon turba nebyl 100%, turbo tlacilo vzduch ale prave pres ten otvor na hadicku se tlak ztracel,tak mohlo jit treba na 50% ale slo, navic ti to muselo piskat(nebo sycet) kdyz jsi vytacel motor pres 2500ot a vys.
jinak na zabeh motoru by to nemelo mit vliv, zajizdel jsi ho jakoby s mensim vykonem. spis de o to aby v dobe zajizdeni nebyl dotahovan motor, treba na 5 rychl.stupen met 1500 ot/min na motoru nebo zbytecne pretacet motor do vysokych otacek.
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: 3400 KM bez Turba - Hyundai Accent 1.5 Crdi

Příspěvek od Mexican »

to sa mi nezda. mal som prehryznutu hadicku medzi VGT a blokom a ziadne chyby to nehadzalo. Nielen ze nesvietili ziadne kontrolky, ale ani v RJ neboli ziadne chyby

v pripade takejto chyby sa vlastne nic nedeje, tak vyspela diagnostika v aute nieje. osobne si nemyslim, ze by to mohlo mat nejaky vplyv na funkciu. Horsie by bolo pri preruseni olejoveho toku, alebo vyskratovanie VGT jednotky pocas jazdy
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Martun
Moderátor
Příspěvky: 4475
Registrován: 28 pro 2008, 22:53
Bydliště: Teplice

Re: 3400 KM bez Turba - Hyundai Accent 1.5 Crdi

Příspěvek od Martun »

Tak tak, jak píšou kluci.. :)
Ale ty ted musíš mít naprosto skvělej pocit z toho , že sis vlastně koupil raketu :mrgreen: =D>
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW

prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
Mark81
Příspěvky: 4
Registrován: 16 kvě 2010, 11:32

Re: 3400 KM bez Turba - Hyundai Accent 1.5 Crdi

Příspěvek od Mark81 »

Dakujem za promptne reakcie.

som rad, ze je vsetko OK. Co sa tyka zabehu vozidla, samozrejme som ho setril. Vacsinou som radil do 2300 - 2500 (vynimocne vysie). Takisto som sa drzal min na tych 1500-1600 (akonahle som mal pocit ze motoru je malo, tak som podradil). S tym piskanim mas pravdu. Nad tych 2500 bol ozaj hlucnejsi ale kedze som nepoznal ine spravania motora, proste som to povazoval za normalne.
Ano, naozaj mam pocit ze som kupil raketu :) Predtym som mal 1.3 Swift takze prudke zatlacanie do sedacky sa casto nekonalo:)

Takze aby som to uzavrel, to ze som doteraz jazdil bez turba, resp. len na ciastocny vykon by nemalo mat nepriaznivy vplyn na samotny motor pocas zabehu vozidla. To mi odlahlo. Este raz vdaka.
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: 3400 KM bez Turba - Hyundai Accent 1.5 Crdi

Příspěvek od Richard555 »

No mě se stalo, že při manipulaci s chladičem přeplňovanho vzduchu na našem Santovi , jsem zapoměl nacvaknout zajišťovací sponu na hadici od chladiče k sání..... no rozjel jsem se a jak byly otáčky asi na 1600 tak mi ta hadice vylítla a motor vůbec nejel a šel na volnoběh a tak do 1500 ot. pak nic..... naštěstí jsem skoro hned zastavil a sponu a hadici nasadil z5. Po téhle zkušenosti mě zaráží, že se bez turba s naftou dá vůbec jezdit...... určitě jsi motoru neprospěl, protože do sání šel nevyčištěný vzduch mimo filtr...
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
gulo
*
Příspěvky: 56
Registrován: 25 čer 2010, 09:43

Re: 3400 KM bez Turba - Hyundai Accent 1.5 Crdi

Příspěvek od gulo »

Filter je pred turbom takže išiel čisty. Ale išlo tam viac paliva ako vzduchu takže bolo zle horenie. ak je tam kaltik pevnych častic može byť zasraty.
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11627
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: 3400 KM bez Turba - Hyundai Accent 1.5 Crdi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Debilní zařízení jménem filtr pevných částic v Accentu naštěstí není, takže o nic nejde. Mě zaráží jiná věc. Jestli jsem to dobře pochopil, tak jsi to auto koupil nové. Otázka potom zní jak byla dealerem provedena předprodejní prohlídka, jestliže se auto takto chovalo od začátku.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Mark81
Příspěvky: 4
Registrován: 16 kvě 2010, 11:32

Re: 3400 KM bez Turba - Hyundai Accent 1.5 Crdi

Příspěvek od Mark81 »

Ano, auto som kupil nove a ta otazka napadla aj mna a urcite ju budem coskoro smerovat na dealera.
Uživatelský avatar
geronimo_cz
**
Příspěvky: 179
Registrován: 20 čer 2007, 12:52
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: 3400 KM bez Turba - Hyundai Accent 1.5 Crdi

Příspěvek od geronimo_cz »

jen takovej dotaz.. on je rozdil v zabehu motoru u benzinu a nafty? ja ze sichni pisete ze se to nema tocit a tatka ted kupoval ix35 benzin a v prodejne mu zase rekli, ze to ma tocit hodne.. tak abych vedel, jestli to ma zajizdet on (vestinou radi na tech 2500-3000ot) nebo ja (4000 - 5000ot) heh.. sem ted totiz trosku zmaten :mrgreen:
H ix35 4x4 2.0i DOHC Comfort Sirius Silver (2016 - soucastnost)
H Accent 07 1.4 Elegance Black Ebony (2007-2016)
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11627
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: 3400 KM bez Turba - Hyundai Accent 1.5 Crdi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

V poslední době jsem poměrně zděšen informacemi, které jsou prodejci schopni zákazníkům sdělovat. Hláška typu "motor má záběh za sebou v továrně, točte to, aby nezlenivněl hned od začátku, ublížit tomu nemůžete" je na přeshubu!
Motory za sebou mají jen základní záběh, pár minut chodu, při nichž se odbude ta část života motoru, při níž vyprodukuje největší množství "špon", ale jinak je to pořád syrový a nový motor a podle toho je nutné se k němu chovat. Jinak se "odvděčí" pořádnou spotřebou oleje atd.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: 3400 KM bez Turba - Hyundai Accent 1.5 Crdi

Příspěvek od Hardcam »

Mr. H: Kdo stavi motory na profesionalni urovni, tak rika, ze nezajizdet. Co by se na nem jako melo zajizdet? A jsem podle Tebe asi zkurvil motor, protoze jsem ho nedusil u 2000 otacek...

Vyroba je uplne nekde jinde, nez kdyz jsi prodaval auta pred 15ti lety. Ja se u novyho auta ridim tim, ze motor je dulezite napred ohrat (ne jen vodu) a pak ho nepodtacet a nepretacet (u benzinu ne nad 5 tisic)...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11627
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: 3400 KM bez Turba - Hyundai Accent 1.5 Crdi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Harde, nemá smysl o tom diskutovat. Vím kolik oleje žral motor v Accentu 1,5, který dostával čočku od prvního metru! A že si stejný motor o objemu 1,3, který tímto prasáckým způsobem zajížděný nebyl, nebere ani po 200.000 km měřitelné množství. Dělej si se svým autem co chceš, já se budu řídit radami těch, kteří se servisem :hyu: živí a umí to a samozřejmě i svými osobními zkušenostmi.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: 3400 KM bez Turba - Hyundai Accent 1.5 Crdi

Příspěvek od Hardcam »

Kdekoliv mas napsano, ze u novych aut je spotreba 1l/1000km normalni a 1.5 litru/1000km zvysena. Svagra tata ma uplne novyho Tourana 2.0 TDI, ktery je zajety normalne a zere litr na 3000km. Ja mam najeto 11000km a nedoleval jsem ani mililitr.
Je hezky, ze srovnavas 15 let stary auto v benzinu s uplne novym dieselem, ale kde je evidentni, ze za to muze zajeti, to nevidim.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: 3400 KM bez Turba - Hyundai Accent 1.5 Crdi

Příspěvek od Mexican »

ja som sa drzal prirucky a vlastne skusenosti - prvych 1000km som jazdil vazne opatrne, casto radil a rucicka sa nikdy nepozrela cez 3000 otacok a 110km/h.. Nasledujucih 2000km som urobil do chorvatska s dvoma ludmi, taktiez ziadne slapanie an krk nebolo. Motor pri 94 000 nezerie medzi vmenami ani deci. Podobne sme zachadzali Fiestu a motor je teraz vyborny, obe auta maju super sptrebu a nezeru olej. Navyse prvych x-tisic km sa s autom treba zzit
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Odpovědět

Zpět na „New Accent - Motor a převodovka“