Výměna oleje
Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři
Re: Výměna oleje
U starsiho motoru bych ten proplach asi ani nedelal. Kamarad ted delal proplach na TDi Golf IV a motor po proplachu zacal strasne mlatit, cvakaj ventily atp. jak se uvolnil karbon a dalsi usazeniny.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Reklama
Re: Výměna oleje
Ok díky:-)
Hyundai i30 combi 2gen. 1.6 mpi r.v.2015
Škoda Octavia combi 1.9 tdi r.v. 2000
Hyundai Lantra 1.6 16V r.v. 1999
Škoda Octavia combi 1.9 tdi r.v. 2000
Hyundai Lantra 1.6 16V r.v. 1999
Re: Výměna oleje
Radeji si to nech potvrdit od mirpieho...on tomu precejenom vic rozumi...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Výměna oleje
tady někdo promázaval koukám . Takový veřejný poklony, to je pocta
S tím proplachem je to tak jak psal Hardcam, teda částečně. Nejde o stáří motoru, ale o naježděné kilometry a hlavně co tam lil majitel před tebou, jak moc pouštěl/nepouštěl motor do omezovače. U motoru co má natočeno k 200tis km se to už moc nedoporučuje. Motor už má lecos za sebou, větší vůle a kompresi co drží usazený karbon. Záleží, co tam dotyčný lil za méně kvalitní oleje (je na místě si položit otázku co je méně kvalitní olej), hlavně jak často ho měnil a zda byl motor točen jen kolem 900-2500ot/min, kdy jsou podmínky pro tvorbu karbonu a jeho usazování nejlepší (nejmenší teplota).
Proplach se dělá, NEjezdilo-li se na olej s největší viskozitou (0W/30, 5W/40 - již dávno mylně označováno jako plná syntetika, přičemž obě čísla před a za lomítkem nenaznačují nic jak byl olej vyroben, zda syntetickou cestou či nikoli, pouze vyjadřuje viskozitu měřenou při 0°C - jest číslo před lomítkem - tzv. startovatelnost a viskozitu zatepla - tuším měřená při 100°C - nevim přesně) a majitel zamýšlí právě onen olej s vyšší viskozitou nalít, kdy motor předtím jezdil např. na 10W40, či 15W/40 a ví se, že motor občas vrčel blízko omezovače a dodržovaly se termíny výměny oleje. Cílem je pouze odstranit usazeniny, aby nový olej 0W či 5W byl "v čistým".
Pokud uděláš proplach, kde komprese a vůle v motoru držely pohromadě karbony, kterej tím rozpustíš, zvětší se vůle, tedy motor bude mít menší kompresi (tím menší výkon), tím větší hluk a začne žrat olej.
U bazarovýho auta s nejasmými majiteli je to loterie, kterou bych neriskoval. Já to na svým autě risknul ihned po koupi s vědomím rizik, a bylo to ok, tedy ačkoli jsem lil celou dobu jen 10W/40, jednou i 10W/60. Chtěl jsem mít před prvním olejem litým mnou "čistý motor" bez usazenin a bordelu.
Tvorbě usazování karbonu spolehlivě zamezíte, pokud budete používat kvalitní olej (kvalitativní normy), budete jej často měnit, tedy dříve a proženete občas motor v blízkosti omezovače. Pak proplachy jsou zbytečný, navíc pokud máte auto od novoty a lejete 0W/XX či 5W/XX a plynule s kilometry přecházíte při 150-170tis km např. na 10W/XX, vyžaduje-li to změna klimatu, či opotřebení motoru.
Takhle rozepsat jsem se nechtěl.
No shrnu to celý a prostě se na to vyprdni .
S tím proplachem je to tak jak psal Hardcam, teda částečně. Nejde o stáří motoru, ale o naježděné kilometry a hlavně co tam lil majitel před tebou, jak moc pouštěl/nepouštěl motor do omezovače. U motoru co má natočeno k 200tis km se to už moc nedoporučuje. Motor už má lecos za sebou, větší vůle a kompresi co drží usazený karbon. Záleží, co tam dotyčný lil za méně kvalitní oleje (je na místě si položit otázku co je méně kvalitní olej), hlavně jak často ho měnil a zda byl motor točen jen kolem 900-2500ot/min, kdy jsou podmínky pro tvorbu karbonu a jeho usazování nejlepší (nejmenší teplota).
Proplach se dělá, NEjezdilo-li se na olej s největší viskozitou (0W/30, 5W/40 - již dávno mylně označováno jako plná syntetika, přičemž obě čísla před a za lomítkem nenaznačují nic jak byl olej vyroben, zda syntetickou cestou či nikoli, pouze vyjadřuje viskozitu měřenou při 0°C - jest číslo před lomítkem - tzv. startovatelnost a viskozitu zatepla - tuším měřená při 100°C - nevim přesně) a majitel zamýšlí právě onen olej s vyšší viskozitou nalít, kdy motor předtím jezdil např. na 10W40, či 15W/40 a ví se, že motor občas vrčel blízko omezovače a dodržovaly se termíny výměny oleje. Cílem je pouze odstranit usazeniny, aby nový olej 0W či 5W byl "v čistým".
Pokud uděláš proplach, kde komprese a vůle v motoru držely pohromadě karbony, kterej tím rozpustíš, zvětší se vůle, tedy motor bude mít menší kompresi (tím menší výkon), tím větší hluk a začne žrat olej.
U bazarovýho auta s nejasmými majiteli je to loterie, kterou bych neriskoval. Já to na svým autě risknul ihned po koupi s vědomím rizik, a bylo to ok, tedy ačkoli jsem lil celou dobu jen 10W/40, jednou i 10W/60. Chtěl jsem mít před prvním olejem litým mnou "čistý motor" bez usazenin a bordelu.
Tvorbě usazování karbonu spolehlivě zamezíte, pokud budete používat kvalitní olej (kvalitativní normy), budete jej často měnit, tedy dříve a proženete občas motor v blízkosti omezovače. Pak proplachy jsou zbytečný, navíc pokud máte auto od novoty a lejete 0W/XX či 5W/XX a plynule s kilometry přecházíte při 150-170tis km např. na 10W/XX, vyžaduje-li to změna klimatu, či opotřebení motoru.
Takhle rozepsat jsem se nechtěl.
No shrnu to celý a prostě se na to vyprdni .
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Re: Výměna oleje
Jé to je článek teď jsem volal do jedné firmy u nás....a řekl mi ať koupím olej 10w40 Liqui Moly ...aspoň tedy myslím,že to je tato značka...rozuměl jsem mu začátek Liq... že je dobrej ...tedy od týhle značky ta lepší kvalita...a stojí cca 720kč...a že mi dá nějakou proplachovací kapalinu...je to asi decka ...naleje se do zahřátého starého oleje..nechá myslím běžet 5.10min ...a vypustit...mám tam tento přípravek dávat? ...aby mi nepovolili ty kroužky atd..jak tady píšete co to může udělat u proplachu....ale tohle prý není ten proplach...co jste tady psali....uvolní to ten bordel..ale ...dík David
Hyundai i30 combi 2gen. 1.6 mpi r.v.2015
Škoda Octavia combi 1.9 tdi r.v. 2000
Hyundai Lantra 1.6 16V r.v. 1999
Škoda Octavia combi 1.9 tdi r.v. 2000
Hyundai Lantra 1.6 16V r.v. 1999
Re: Výměna oleje
Jo ten přípravek je zdarma mají na to teď akci k oleji...
Hyundai i30 combi 2gen. 1.6 mpi r.v.2015
Škoda Octavia combi 1.9 tdi r.v. 2000
Hyundai Lantra 1.6 16V r.v. 1999
Škoda Octavia combi 1.9 tdi r.v. 2000
Hyundai Lantra 1.6 16V r.v. 1999
Re: Výměna oleje
vypust teplej olej a stačí to, na nějaký přípravky bych se taky vykašlal, jako jestli ti ho daj gratis, tak to tam třeba vylij, když to jen proteče do lavoru.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Re: Výměna oleje
Mělo by se to tam za tepla nalejt a vypustit...je to prý jen na usazeniny...neudělá mi to nic?...jako ty kroužky atd?...
Hyundai i30 combi 2gen. 1.6 mpi r.v.2015
Škoda Octavia combi 1.9 tdi r.v. 2000
Hyundai Lantra 1.6 16V r.v. 1999
Škoda Octavia combi 1.9 tdi r.v. 2000
Hyundai Lantra 1.6 16V r.v. 1999
Re: Výměna oleje
Tak olej vyměněn... vyteklo cca 3 litry...a nalil jsem tam necelý 4 litry a ukazovalo mi to nad 2 čárkou na měrce.....teď počkám až to steče a podle toho doleju... má se tam nalít 4,3litrů..néé?..
Hyundai i30 combi 2gen. 1.6 mpi r.v.2015
Škoda Octavia combi 1.9 tdi r.v. 2000
Hyundai Lantra 1.6 16V r.v. 1999
Škoda Octavia combi 1.9 tdi r.v. 2000
Hyundai Lantra 1.6 16V r.v. 1999
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Výměna oleje
nééé! 3,7l vana motoru, 0,3l olejovy filtr. realne mi tam 0,5l zbyl takze naleju 3,5l a jsem rad hlavne to neprelej, to neni dobry moc
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Re: Výměna oleje
Hlavně ten motor nastartuj, počkej, až nateče olej do filtru, vypni a pak případně dolij
Hyundai Lantra GLS, 1,6i 16V 84kW, r.v.1996
Hyundai New Accent Elegance, 1,6i 16V 82kW, r.v.2008
bylo: 2x Hyundai Accent GLS, 1.3i 12V 55kW, r.v. 1994
VAZ 21011, 1.3 50kW, r.v. 1977
Hyundai New Accent Elegance, 1,6i 16V 82kW, r.v.2008
bylo: 2x Hyundai Accent GLS, 1.3i 12V 55kW, r.v. 1994
VAZ 21011, 1.3 50kW, r.v. 1977
Re: Výměna oleje
nastartoval jsem a počkal..jakto že v krámě koukl na stránky a řekl mi ,že tam přijde 4.3litrů?...a ještě kolem vany ...to je mokrý?..to je u těchto aut normál nebo špatný těsnění...těsnění tam je asi silikon či co...
Hyundai i30 combi 2gen. 1.6 mpi r.v.2015
Škoda Octavia combi 1.9 tdi r.v. 2000
Hyundai Lantra 1.6 16V r.v. 1999
Škoda Octavia combi 1.9 tdi r.v. 2000
Hyundai Lantra 1.6 16V r.v. 1999
Re: Výměna oleje
jak to odpustím?...nechce se mi zas povolovat šroub atd:-) teď tam je tak 3.7 až 3.8 litrů...oleje
Hyundai i30 combi 2gen. 1.6 mpi r.v.2015
Škoda Octavia combi 1.9 tdi r.v. 2000
Hyundai Lantra 1.6 16V r.v. 1999
Škoda Octavia combi 1.9 tdi r.v. 2000
Hyundai Lantra 1.6 16V r.v. 1999
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Výměna oleje
tve videls nekdy aby bylo normalni ze ma naky auto mokrou vanu??
mokry motory od oleje byli naposled normalni nekdy na zacatku minuleho stoleti kdy byli bezny otevreny ventilovy rozvody u zavodaku
mokry motory od oleje byli naposled normalni nekdy na zacatku minuleho stoleti kdy byli bezny otevreny ventilovy rozvody u zavodaku
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS