Kolisani otaček

Moderátoři: miooo, Moderátoři

sery
*
Příspěvky: 46
Registrován: 29 kvě 2008, 13:33

Re: Kolisani otaček

Příspěvek od sery »

Řídící jednotka nehází žádnou chybu,subjektivně se mi zdá ,že se auto lépe sbírá.Sání od EGR bylo docela zanesené,po profouknutí vylétl obrovský oblak sazí.Spotřeba se nijak nezvýšila.Ten ohřev motoru je s EGR samozřejmě rychlejší,ale pouze na volnoběh.Pokud se hned rozjedete,tak to bude stejný.
Reklama
 

Uživatelský avatar
vitak
**
Příspěvky: 148
Registrován: 03 lis 2008, 23:12

Re: Kolisani otaček

Příspěvek od vitak »

Sery - díky, zkusím EGR odpojit také.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Fidži
*
Příspěvky: 47
Registrován: 22 říj 2008, 21:42

Re: Kolisani otaček

Příspěvek od Fidži »

hodili by jste prosím někdo foto, jak to zaslepujete.díky
sery
*
Příspěvky: 46
Registrován: 29 kvě 2008, 13:33

Re: Kolisani otaček

Příspěvek od sery »

Jednoduše,koupil jsem hadičku jako je na podtlaku,odpojil jsem hadičky od klapky a egr, ucpal jsem je šroubkem M5 a na jejich místo jsem dal kousek,cca 5 cm ,koupené hadičky také zaslepené šroubkem.Volné hadičky jsem přichitil k sobě.Práce na cca 10 minut a vratné zpět za 2 min. :lol: :lol:
Uživatelský avatar
miooo
Moderátor
Příspěvky: 908
Registrován: 24 zář 2009, 12:27
Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN

Re: Kolisani otaček

Příspěvek od miooo »

chytre... =D>
este ze mi benzinaci nemame taky problem... :mrgreen:
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
Uživatelský avatar
vitak
**
Příspěvky: 148
Registrován: 03 lis 2008, 23:12

Re: Kolisani otaček

Příspěvek od vitak »

Ahoj, tak jsem se konečně dostal k EGR systému. Co mě nejdříve zarazilo - moje SF nemá škrtící klapku v sání, jak píše Sery. EGR ventil je ovládán přes EGR solenoid podtlakem z vývěvy, umístěné na alternátoru, nic dalšího tam není. Otvírá se od volnoběžných otáček a zavírá pří caa 3000ot/min. Egr ventil i vlnovec, který navazuje, byly čisté, bez nánosu karbonu, horší to bylo na přívodu do sacího hrdla, kde se výfukové plyny z EGR potrubí mísí s olejem v sání.
Rozhodl jsem se pro nejjednoduší metodu a uzavřel jen hadičku k EGR ventilu, abych mohl vyzkoušet, jaký vliv má EGR na výkon a spotřebu. Provedl jsem 4 po sobě následující testovací jízdy 18 km dlouhé, střídavě s EGRem a bez něj. Subjektivně jsem nepocítil žádný výrazný rozdíl ve výkonu, mé přání, aby se uklidnil chod motoru v nízkých otáčkách se nesplnilo. Jistým zadostiučiněním však bylo měření spotřeby pomocí ScanGauge. V obou kombinacích byla průměrná spotřeba u provozu bez EGRu o 0,3 litru/100km menší, přitom rozdíl ve spotřebě v jednotlivých disciplínách byl 0,1l/100 km. Tím považuji za prokázané, že jízda bez EGRu je ekonomičtější.
Ještě se zmíním o ScanGauge - každému, kdo nemá palubní počítač doporučuji - přístroj vás naučí jezdit ekonomicky, já jsem snížil spotřebu až o 2l/100 km. Ale o tom možná někdy jindy.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
sery
*
Příspěvky: 46
Registrován: 29 kvě 2008, 13:33

Re: Kolisani otaček

Příspěvek od sery »

Co máš za motor,vgt nebo 83 kw? Já mám 83 kw 2003 a klapku v sání mám
Uživatelský avatar
miooo
Moderátor
Příspěvky: 908
Registrován: 24 zář 2009, 12:27
Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN

Re: Kolisani otaček

Příspěvek od miooo »

podla obrazku v popise typujem ze ma ten silnejsi motor...
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
Fidži
*
Příspěvky: 47
Registrován: 22 říj 2008, 21:42

Re: Kolisani otaček

Příspěvek od Fidži »

tak už se nemusim cejtit trapně, když jsem taky hledal klapku jak vůl a nedohrabal jsem se výsledku, mám to tak jak popisuje vitak a motor mám 83 kW. takže když to shrnu po odpojení egr se mi volnoběžný otáčky nesrovnaj. kde jinde může bejt chyba?
sery
*
Příspěvky: 46
Registrován: 29 kvě 2008, 13:33

Re: Kolisani otaček

Příspěvek od sery »

Že bych měl klapku jenom já?Mám 83 kw 2003 2WD :-k :-k
Uživatelský avatar
vitak
**
Příspěvky: 148
Registrován: 03 lis 2008, 23:12

Re: Kolisani otaček

Příspěvek od vitak »

Ahoj, já mám rok 2004, 83 kW. Možná se dělala klapka jen v předchozích verzích. Fidži - ucpi tu hadičku k egrventilu a uvidíš, určitě s tím nic nepokazíš. Stejně je ten EGR blbost, koupíš si 2 litrový motor a část objemu používáš k prohánění spalin přes válec.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Fidži
*
Příspěvky: 47
Registrován: 22 říj 2008, 21:42

Re: Kolisani otaček

Příspěvek od Fidži »

tu co do něj vede ze zhora? dik
Uživatelský avatar
vitak
**
Příspěvky: 148
Registrován: 03 lis 2008, 23:12

Re: Kolisani otaček

Příspěvek od vitak »

Ano, ale jednodušší je uvolnit ji na trubce nad EGR ventilem.
Funguje to asi takto: podtlak z vývěvy je veden hadičkou jednak na podtlakový posilovač brzd, jednak na jednu ze dvou trubiček, umístěných na držáku mezichladiče nad EGR ventilem. Odtud vede hadičkou na solenoidový ventil a zpět na druhou trubičku a další hadičkou na EGR ventil. Za klidového stavu je EGR ventil uzavřen, solenoidový ventil otevřen. Po nastartování a vytvoření podtlaku se EGR ventil otevře. Při caa 3000ot/min (v mém případě) se solenoidový ventil uzavře a tím uzavře přívod podtlaku k EGR ventilu - ten se uzavře.
Já jsem odpojil hadičku vedoucí od EGR ventilu z trubičky, strčil do ní kulatinu průměru 6 mm a délky 2 cm, na ni natáhl kousek další hadičky a nasadil zpět na trubičku, takže návrat k původnímu sravu je dílem okamžiku.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Odpovědět

Zpět na „Santa Fe - Motory“