Re: Zavady ceeda. edit: + i30
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: Spotřeba i30
markus
Nevim, zda bych je smaznul, ja se obvykle s nikym nehonim. Ale vim, ze ta sance tam urcite je. u benzinu mam aspon jistotu, ze tahne v celem spektru, u nafty nic, pak chvili jo a pak zase nic, proto ma 6 stupnu a 6 pokusu jak predjet LIAZku...pochopte mou nadsazku, opravdu mi diesel nevadi, dokonce mi i voni, ale pro nekoho, kdo nenajede poradnou proci km, je zbytecne za naftu priplacet
Nevim, zda bych je smaznul, ja se obvykle s nikym nehonim. Ale vim, ze ta sance tam urcite je. u benzinu mam aspon jistotu, ze tahne v celem spektru, u nafty nic, pak chvili jo a pak zase nic, proto ma 6 stupnu a 6 pokusu jak predjet LIAZku...pochopte mou nadsazku, opravdu mi diesel nevadi, dokonce mi i voni, ale pro nekoho, kdo nenajede poradnou proci km, je zbytecne za naftu priplacet
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Reklama
Re: Spotřeba i30
Nechte toho,to jste se ještě nepoučili.Kolik diskuzí na tohle téma bylo a stejně se dospělo pouze k tomu,že každému vyhovuje něco jiného.
Já jenom přidám ke kladům:
Rozjezdy na volnoběh,nesmrdící spojka,slušný zátah i spotřeba s plně naloženým autem
A zmírním zápory:
Spektrum otáček je u mého auta docela slušné a na předjíždění to stačí. Je fakt,že to netočí 6000,ale když je potřeba,tak to 4500 dá.
Já jenom přidám ke kladům:
Rozjezdy na volnoběh,nesmrdící spojka,slušný zátah i spotřeba s plně naloženým autem
A zmírním zápory:
Spektrum otáček je u mého auta docela slušné a na předjíždění to stačí. Je fakt,že to netočí 6000,ale když je potřeba,tak to 4500 dá.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: Spotřeba i30
K 6000 nevytacim ani benzin, to nema smysl...lepsi je preradit a zase nabrat dynamiku vykon vs. kroutak.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Spotřeba i30
Tak to byl jen dodatek o spektru otáček A když netočíš do 6000,tak jsme na tom pomalu stejně. Na 3. 1700 - 4000 otáček a v kilometrech je to 30 - 110.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Re: Spotřeba i30
Do kilometru to presne nevim, ale pohybuju se 2000-5000 (tech 5000 jen na 4/5 stupne).
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Spotřeba i30
Dnes Slany - Becov nad Teplou - Manetin - Ledce u Plzne - Rakovnik - Slany
253km/prumer 57kmh /6.8l/100km
100km bylo se stresnimi nosici a nakladem, max 75kmh
253km/prumer 57kmh /6.8l/100km
100km bylo se stresnimi nosici a nakladem, max 75kmh
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Spotřeba i30
já jezdím po Praze za 5,5l a když už na to šlápnu na dálnici tak to vyleze na 5,7. Nejvíc jsem zatím měl 6,7l když jsem jel trasu Ostrava - Praha se zapnutou klimatizací a jel jsem vetsinu cesty kolem 140km/h. Mám zatím najeto 1700km, tak jsem zvědav, jestli to ještě klesne časem. S jsem absolutně spokojen.
i30 1,6 CRDi 66kW // Comfort // Continental Silver // 2009
- vlado1979
- ****
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 19 črc 2008, 10:19
- Bydliště: Malinovo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba i30
Podľa posledného tankovania 5,52 (nemám diesel). Ráno sa to dá, pri ceste do práce vypnuté semafóry, málo áut o 5.30 hod., takže za 4,8. Poobede hustejšia premávka, klíma, sem tam červená, asi za 6,0. V konečnom dôsledku kombinovaná 5,52 pri rýchosti 52 km/h a polovica cesty klíma, vcelku ujde (trasa 35 km) . Niekto má problém sa dostať po 7 litrov. To bude tým, že chodí do práce na 9.00 pri plnej premávke a hlavne v meste + krátke trasy. Ja mám občas "problém" sa dostať nad 6 litrov, samozrejme pokiaľ nejdem na dialnicu alebo nemám zimné gumy. Pri letných paráda, 5,6-5,9 (spritmonitor v podpise).
Výrobca deklaruje 6,1 a moja spotreba po takmer 50 000 km je 6,13, takže čo iné ako .
Možno som na týchto stránkach ako exot (nie som expert na spotrebu), ale fakt jazdím normálne, vytáčam motor až do 6000 ot. (každý deň). Väčšinou však jazdím medzi 2000-3000 ot.
Výrobca deklaruje 6,1 a moja spotreba po takmer 50 000 km je 6,13, takže čo iné ako .
Možno som na týchto stránkach ako exot (nie som expert na spotrebu), ale fakt jazdím normálne, vytáčam motor až do 6000 ot. (každý deň). Väčšinou však jazdím medzi 2000-3000 ot.
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Re: Spotřeba i30
Když jsem jel 50km/h přes pár vesnic, bylo to asi 7km, nikdo přede mnou ani za mnou, takže jsem jel konstantně těch 50km/h - spotřeba 4,3l
i30 1,6 CRDi 66kW // Comfort // Continental Silver // 2009
- vlado1979
- ****
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 19 črc 2008, 10:19
- Bydliště: Malinovo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotřeba i30
Na druhej strane, pri nízkej spotrebe sú nižšie emisie, takže zelení môžu byť radi. Tí istí zelení, ktorí kvôli jašteričke nechali zatopiť Handlovú .
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Re: Spotřeba i30
Budu s Tebou rád souhlasit, pokud mi ukážeš jediný Turbobenzin, např. objem 2.0 který má vrchol či rozsah otáček 400,450 či 500Nm.markus78 píše:Ten točivý moment tam je díky přeplňování, úplně stejně se chová i turbo benzín, u kterého jde krásně vidět, že když se začne porovnávat turbo diesel vs turbo benzín, tak diesel se zrychlením nechytá.Ruska.ruleta píše:Protože menší obsah naftáku má kroutící moment jako větší objem v benzínu. K čemu je výkon, když není síla na hřídeli.
A ještě k té síle na hřídeli, nic to neříká o tom, jak to auto pojede, záleží na převodovce a aby ta auta měla podobnou maximální rychlost, tak diesel má těžší převody a důsledek je ten, že na kolech to má točivý moment podobný nebo dokonce stejný. Takže 1.6 CVVT bude akcelerovat stejně jako ta 1.6 CRDI, stačí jenom správně řadit a ta 2.0 diesely úplně smázne.
Tucson Euro 2016, 1.7 CRDi, 85kW, Sněhulák
i30, 1.6 CRDi, 94kW, Sněhulák
i30, 1.6 CRDi, 94kW, Sněhulák
Re: Spotřeba i30
Už to nemůžu dál poslouchat. Krouťák není rozhodující, pokud motory nepracují ve stejném rozsahu otáček. Lze jedině provnávat průběhy křivek. Zákony fyziky platí všude stejně, zkuste si to propočítat při vědomí toho, že:
1N = 1kg*m/(s*s)
1J = 1kg*m*m/(s*s)
1W = 1kg*m*m/(s*s*s) Ta třetí sekunda jsou ty otáčky . Rozhodující je tedy VÝKON, a to samozřejmě na hnacích kolech
A to platí i pro téma https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 68#p276868
1N = 1kg*m/(s*s)
1J = 1kg*m*m/(s*s)
1W = 1kg*m*m/(s*s*s) Ta třetí sekunda jsou ty otáčky . Rozhodující je tedy VÝKON, a to samozřejmě na hnacích kolech
A to platí i pro téma https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 68#p276868
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Re: Spotřeba i30
Vcera som skusil jazdit na spotrebu. Trasa KE - Miskolc - KE, priblizne 200 km. Vacsinou okresne cesty (sem tam povolena 110), trochu jazda po meste.
V aute sme boli dvaja dospeli a dve deti, v kufri zopar tasiek.
Vysledna spotreba podla PP bola 5,9.
Vcelku dobry vysledok, ale uz nikdy viac. Bolo to viac utrpenie ako jazda
Z takych pomalych rozbehov napr. pri vyjazde z dedin museli ti za mnou penit.
V aute sme boli dvaja dospeli a dve deti, v kufri zopar tasiek.
Vysledna spotreba podla PP bola 5,9.
Vcelku dobry vysledok, ale uz nikdy viac. Bolo to viac utrpenie ako jazda
Z takych pomalych rozbehov napr. pri vyjazde z dedin museli ti za mnou penit.
Hyindai i30 1.4 Comfort, Indigo Blue, 1/2009
Re: Spotřeba i30
To by musel říct konstruktér, jestli to jde vyrobit. Ale to číslo je tak akorát dobré do reklamy pro lidi, kteří kupují tak, že vyšší číslo je lepší. Samotný točivý moment člověku nic neřekne a na příkladu ukážu proč:saldy píše:Budu s Tebou rád souhlasit, pokud mi ukážeš jediný Turbobenzin, např. objem 2.0 který má vrchol či rozsah otáček 400,450 či 500Nm.
Podařilo se mi najít průběhy výkonu pro i30 CW http://www.hyundai.cz/nabizene-modely/i ... motor.html
(1.4 TCe http://www.clutchd.com/wp-content/galle ... pecs-1.jpg)
1,4i MPI DOHC CVVT 80kw / 6200, 137Nm / 5000, max 187km/h 0-100 11.7s
1,6i MPI DOHC CVVT 93kw / 6300, 157Nm / 4200, max 192km/h 0-100 11.5s
1,6 CRDi VGT 85kw / 4000, 255Nm / 1900-2500, max 188km/h, 0-100 11.9s
1,4 TCe 96kw / 5500, 190Nm / 2250-3500, max 200km/h, 0-100 9.9s
Maximální výkon (kW) určuje maximální rychlost, takže když to zjednoduším, tak CRDI má o 1/3 těžší převody, aby auta dosáhla stejné maximální rychlosti.
Když si vezmu maximální výkon, tak podle tabulek:
1.4 CVVT 80kW / 6200 / 125Nm
1.6 CVVT 93kw / 6300 / 140Nm
1.6 CRDI 85kw / 4000 / 200Nm a když použijeme cca o 1/3 těžší převod, tak se dostaneme na 133Nm na kolech
1.4 TCe 96kW / 5500 / 165Nm (92kW / 6000 / 145Nm)
a teď rychlost 130km/h (benzíny točí cca 4000, diesel 2700?) podle grafů:
1.4 CVVT 58kW / 4000 / 135Nm
1.6 CVVT 66kw / 4000 / 152Nm
1.6 CRDI 80kw / 2700 / 250Nm a když přepočítáme převod (2700/4000), tak se dostaneme na 168Nm na kolech
tady by to mělo taky vyjít blízko sebe, ale z těch mini grafů to přesně prostě nejde
1.4 TCe 70kW / 3500 / 190Nm (na 5. stupeň cca 4000 otáček, takže 78kW 185Nm)
A je to logické, kola se musí otáčet podobnou silou, aby ta auta jela stejně rychle, odpor vzduchu je stejný. A to u i30 porovnávám turbo diesel a atmosférický benzín, na tom turbo benzínu od Renaultu je vidět výkonový náskok benzínového motoru.
Ještě je potřeba si uvědomit, že na zrychlení má vliv i zdvih válců, čím nižší, tím rychleji jde motor do otáček, hmotnost setrvačníku a samotné řazení, pokud je potřeba přeřadit, tak to ve výsledku může udělat i 0,5s - 1s.
Pokud v tom mám někde chybu, tak mě opravte, tak jsem to sepsal to chápu.
Hyundai Elantra 1.6 100k (2006)
Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe 130k (2010)
Renault Megane III Grandtour 1.4 TCe 130k (2010)
Re: Spotřeba i30
markus: existuji k Meganu nejaky technicky informace nebo se za ne Renault stydi? At delam co delam, nic na jejich strankach nenachazim.
Je pravda, ze TCe ma jen 8mi ventilovou techniku? (viz. www.katalog-automobilu.cz)
190Nm neni na turbinu v tomto objemu nic oslnivyho, 1.4 TSI ma o 6W mensi vykon le o 10Nm vetsi kroutak. Nicmene porad malej motor s turbem.
Je peknem ohanet si grafy, nicmene bych dal vetsi prednost spolehlivosti nez dronym rozdilum v dynamice. Cas ukaze.
Je pravda, ze TCe ma jen 8mi ventilovou techniku? (viz. www.katalog-automobilu.cz)
190Nm neni na turbinu v tomto objemu nic oslnivyho, 1.4 TSI ma o 6W mensi vykon le o 10Nm vetsi kroutak. Nicmene porad malej motor s turbem.
Je peknem ohanet si grafy, nicmene bych dal vetsi prednost spolehlivosti nez dronym rozdilum v dynamice. Cas ukaze.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT