1.4CVVT a E85?
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
1.4CVVT a E85?
Experti, co vy na to? Pojede, nepojede, jezdíte na E85? Nějaký mix s benzinem? co na to ŘJ? Musí se upravit i tuhoto motoru?
(Výlevy tupu "biosratchky" , "podpálené ventily" můžete nechat doma u klávesnice. )
(Výlevy tupu "biosratchky" , "podpálené ventily" můžete nechat doma u klávesnice. )
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
- Reklama
Re: 1.4CVVT a E85?
Bezpečný mix je půl na půl. Pokud to přeženeš, rozsvítí se diagnostika a musíš mazat chybu. Ale nemá to stejně smysl. Spotřeba se zvýší tak, že to vyjde stejně jako na 100% N95. Osobně vyzkoušeno.
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Re: 1.4CVVT a E85?
Vyzkoušeno v 1,6CVVT? Kolik to zvýšení dělalo - z kolika na kolik? Někdo jezdí s 1,4kou za 6L někdo za 8L.SKV píše:Bezpečný mix je půl na půl. Pokud to přeženeš, rozsvítí se diagnostika a musíš mazat chybu. Ale nemá to stejně smysl. Spotřeba se zvýší tak, že to vyjde stejně jako na 100% N95. Osobně vyzkoušeno.
S 1,6kou to bude možná taky 7 nebo 9, protože rád polechtá plyn... mně vychází průměr cca 6,5L. Jakej to mělo projev - línější nebo lepší ve vyšších otáčkách...? Já uvažuju tak o poměru 3:1 - 2:1 benzin:E85
Asi tedy zkusím osobně...
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Re: 1.4CVVT a E85?
2 důvody proti:pilotzz píše:Experti, co vy na to? Pojede, nepojede, jezdíte na E85? Nějaký mix s benzinem? co na to ŘJ? Musí se upravit i tuhoto motoru?
(Výlevy tupu "biosratchky" , "podpálené ventily" můžete nechat doma u klávesnice. )
1. nebudu podporovat "ekoteroristy" s jejich teorií přeměny potravin v paliva
2. docela věřím i tomu,že co se ušetří na ceně paliva,neušetřím na spotřebě a následném servisu.
Nárůst spotřeby paliva při použití paliva E85, který je zapříčiněn nižší výhřevností ethanolu tvořící základ paliva E85. Při kombinovaném způsobu provozu vzroste hmotnostní spotřeba paliva o 46,4 %. Toto jsem si nevymyslel samozřejmě já. Je to v rozboru použití tohoto paliva na stránkách : http://biom.cz/cz/odborne-clanky/zhodno ... paliva-e85
další věci ke studiu : http://www3.fs.cvut.cz/web/fileadmin/do ... 102_01.pdf
a nakonec nějaké ty zkušenosti: http://www.igniter.estranky.cz/clanky/j ... l-lih.html
Takže Bůh suď, jak to vlastně je. Ale klasika je klasika.Za pár let třeba soudruzi z NDR vymyslí jinou hloupost,nebo se vrátí k dřevnímu plynu.
i30, Champaigne Silver, Style, 1.6 benzín, 09/2008
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024
old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
Re: 1.4CVVT a E85?
Poslední dobou mi PP na N95 ukazuje 6.3 l/100 km, reálka je cca 6.5 l/100 km. Na mix s E85 ukazuje 7.2, pokud by odchylka byla 0.2 l, je to docela významný nárůst.pilotzz píše:Vyzkoušeno v 1,6CVVT? Kolik to zvýšení dělalo - z kolika na kolik? Někdo jezdí s 1,4kou za 6L někdo za 8L.SKV píše:Bezpečný mix je půl na půl. Pokud to přeženeš, rozsvítí se diagnostika a musíš mazat chybu. Ale nemá to stejně smysl. Spotřeba se zvýší tak, že to vyjde stejně jako na 100% N95. Osobně vyzkoušeno.
S 1,6kou to bude možná taky 7 nebo 9, protože rád polechtá plyn... mně vychází průměr cca 6,5L. Jakej to mělo projev - línější nebo lepší ve vyšších otáčkách...? Já uvažuju tak o poměru 3:1 - 2:1 benzin:E85
Asi tedy zkusím osobně...
Jízdní projev se mi jeví zcela standardní bez jakýchkoliv problémů. Při první zkoušce se mi zdálo, že se to líp sbírá z nízkých otáček, ale teď to vypadá na standard.
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Re: 1.4CVVT a E85?
Takhle si kurvit motor... Radši se koukněte do techničáku
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Re: 1.4CVVT a E85?
V technicaku je N95, tak tam dej N95 a nehazarduj. Kdyz uz mas auto za 300tKc, tam Te snad par korun na benzinu nezabije. V zadnou usporu neverim.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: 1.4CVVT a E85?
to je na vyzkouseni tak do lantry do i30 bych to asi nelil, leda kdyby to bylo schopny jezdit na cisty E85...
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Re: 1.4CVVT a E85?
to asi nebude takovej problém...black_sheep píše:to je na vyzkouseni tak do lantry do i30 bych to asi nelil, leda kdyby to bylo schopny jezdit na cisty E85...
http://www.etanizer.com/ethanol_kit/Hyundai/i30/1_4
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Re: 1.4CVVT a E85?
Vyzkoušel jsem a nespatřil jsem žádná pozitíva. A skutečně nevím, proč bych si měl ničit auto. Těch několik desítek spálených litrů E85 nemohlo nic udělat. Sice jsem četl o spoustě potencionálně negativních vlivů na motor a palivovou soustavu, ale stejně tak by mohli psát o tom, co nám hrozí při provozu na N95. Ať se vám to líbí nebo ne, naše auta jezdí kolikrát na větší svinstvo než je E85. Navíc si biolíh stejně tankujete při každém tankování a k tomu vám tam často přidají i jiné chuťovky.
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Re: 1.4CVVT a E85?
A v čem by to ničení auta mělo spočívat? Poškození palivové soustavy? Čeho konkrétně? Komponenty FFV vozidel (např. ford, opel...) jsou ze stejných materiálů (stejné) jako komponenty pro BA95-100. (píšu tedy o "novém" autě - cca 1-3 roky, ne o nějaké 15let staré Lantře koupené v bazaru s nalítanejma 200+tkm od 3. majitele nebo o filcce 50kw z rou 96, kde jsou hadice a komponenty bůhví z čeho..)SKV píše:Vyzkoušel jsem a nespatřil jsem žádná pozitíva. A skutečně nevím, proč bych si měl ničit auto. Těch několik desítek spálených litrů E85 nemohlo nic udělat. Sice jsem četl o spoustě potencionálně negativních vlivů na motor a palivovou soustavu, ale stejně tak by mohli psát o tom, co nám hrozí při provozu na N95. Ať se vám to líbí nebo ne, naše auta jezdí kolikrát na větší svinstvo než je E85. Navíc si biolíh stejně tankujete při každém tankování a k tomu vám tam často přidají i jiné chuťovky.
Čistota E85 je vyšší než čistota BA95, samozřejmě líh váže vodu a rozpouští staré nánosy CH paliv,takže do starýho auta to nemá smysl dávat a pak se divit co za "bordel to ten E85 vlasně je", přičemž to je akorát výplach těch zbytků echt zaubr bencín
Spíš mě zajímá ta schopnost "sbírat se z nižších otáček" - díky lepším emisím (E85 je vlastně vnitřní okysličovadlo) které letí na labdasondu a díky kterým ŘJ přidá palivo (ano = zvýší okažitou spotřebu) a motor je tak pružnější oproti směsi pouze BA95-98, kdy ŘJ kvůli emisím prostě palivo nedodá...
Vyšší okamžitá o x% podle stylu jízdy samozřejmě neznená automaticky zvýšení průměrné o těch saých X%....
Píšeš, zpočátu ze zdálo, že "se to líp sbírá..., ale teď už to nepřijde.." - víš jak to je - na lepší si zvykneš hned a pak to nevnímáš.. když jsem měl dýzlovou filcku a služební 2,0D4D s 300Nm, tak toyota byla raketa. teď je místo filcky i30ka a ta toyota nějak nedeje
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Re: 1.4CVVT a E85?
Z pohledu jednoznačného stanoviska Hyundaie k LPG se nemohu nezeptat na to, co říká pan Hyundai etanizéru?
Re: 1.4CVVT a E85?
Ještě jedno info. Otec lije cca 90% E85 do Twinga r.v. 1997, MPI motor 1.2 8V. Při větší zimně a studených startech auto škytá. Po lehkém zahřátí se chová zcela standardně. Je to lesní auto, se kterým se jezdí do lesa na dřevo. Do Toyoty Yarise r.v. 2008 leje půl na půl a zde to běhá bez problémů. Místo 4.7 l/100 N95 to bere cca 5.4 l/100 E85/N95.
Ethanol má ve vazbě víc kyslíku než benzín, proto při větším poměru E85/N95 běžné vstřikování nestačí dodávat dostatek paliva stechiometrický poměr a diagnostika může hlásit chybu. Proto se do základního kytu pro E85 dodává modul, který prodlouží dobu impulsu na vstřicích.
Ethanol má ve vazbě víc kyslíku než benzín, proto při větším poměru E85/N95 běžné vstřikování nestačí dodávat dostatek paliva stechiometrický poměr a diagnostika může hlásit chybu. Proto se do základního kytu pro E85 dodává modul, který prodlouží dobu impulsu na vstřicích.
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Re: 1.4CVVT a E85?
SKV: on kvuli 4,7 litru ve meste redi benzin ethanolem? Kolik toho ten clovek za rok najede?
Nad tim ustava rozum stat...
Nad tim ustava rozum stat...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: 1.4CVVT a E85?
cha cha cha ja to snad zacnu lejt do sekacky
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS