Nová Santa & 16" disky
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Nová Santa & 16" disky
Nová Santa Fe od provedení Dynamic výše má standardně 18" disky, gumy 235/60. Podle TP je možné použít taky 235/65 R17, které se prodávají na provedení Active. Podle manuálu k autu je možné použít taky 235/70 obuté na disky 7.0 J x 16. K 18" dálničním gumám chci mít alternativu, se kterou se dá vjet do středně těžkého terénu.
Nová Santa má dvě slabá místa (pokud jde o terén):
1) Výletní pneu.
2) Zbytečně sníženou sv. výšku díky střední části výfuku, zavěšené o cca 4-5 cm níž, než by bylo nutné. Výfuk tipuju jako první obět trošku většímu blbnutí v terénu. To je ale na další téma.
Zpátky k gumám. Snažím se pořešit menší disky s vyšší gumou, která lépe ztlumí nárazy + trochu terénní vzorek. Zkoušel jsem i 15" disky z Wranglera. Rozteč šroubů 5x114 mm je stejná, ale disky se na Santu nevejdou kvůli brzdičům, který jsou o dost větší než u starý Santy. Dneska jsem zkoušel litý 16", o kterých velkoobchod tvrdil, že na novou Santu půjdou. Stejný problém, přes brzdiče se disky nevejdou. Zítra jedu prubnout do Butovic 16" disky, o kterých prodejce tvrdí, že tam půjdou. Sice mě důrazně varoval, že nikde v Evropě nejsou na tenhle auťák 16" homologovaný, ale to snad není tak podstatný.
Pokud máte někdo zkušenost s obouváním nové Santy na 16", budu vděčný za info. Stejně tak za jakýkoli recepty na vylepšení do terénu.
Nová Santa má dvě slabá místa (pokud jde o terén):
1) Výletní pneu.
2) Zbytečně sníženou sv. výšku díky střední části výfuku, zavěšené o cca 4-5 cm níž, než by bylo nutné. Výfuk tipuju jako první obět trošku většímu blbnutí v terénu. To je ale na další téma.
Zpátky k gumám. Snažím se pořešit menší disky s vyšší gumou, která lépe ztlumí nárazy + trochu terénní vzorek. Zkoušel jsem i 15" disky z Wranglera. Rozteč šroubů 5x114 mm je stejná, ale disky se na Santu nevejdou kvůli brzdičům, který jsou o dost větší než u starý Santy. Dneska jsem zkoušel litý 16", o kterých velkoobchod tvrdil, že na novou Santu půjdou. Stejný problém, přes brzdiče se disky nevejdou. Zítra jedu prubnout do Butovic 16" disky, o kterých prodejce tvrdí, že tam půjdou. Sice mě důrazně varoval, že nikde v Evropě nejsou na tenhle auťák 16" homologovaný, ale to snad není tak podstatný.
Pokud máte někdo zkušenost s obouváním nové Santy na 16", budu vděčný za info. Stejně tak za jakýkoli recepty na vylepšení do terénu.
Už brzy Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D Paris AT
Santa Fe 2006, 2,2 CRDi VGT Dynamic, Manual, Blue Onyx
Santa Fe 2006, 2,2 CRDi VGT Dynamic, Manual, Blue Onyx
- Reklama
zkusím se ti na ty disky zeptat kolegy s novou santou, vím že si bral rovnou menší kola, protože jezdí do terénu, ale nevím jestli 17 nebo 16
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Grrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!
Všechno špatně. Butovický prodejce náhradních dílů mi včera tvrdil, že 16 montují na nové Santy jako na běžícím pásů. "Věř odborníkům", říkávala maminka, tak jsem věřil. Moc dlouho mi to ale nevydrželo. Prodejce náhradních dílů průběžně vyhrožoval, že mi do faktury bude muset napsat, že na SF New nejsou tyhle disky homologovaný. Bez komentáře. Za chvíli přiběhl z dílny celý udivený: "To je neuvěřitelný, jak jsou ty brzdiče velký - ten disk tam fakt nedostanem". No to objevil Ameriku.
Možnost je pořídit 17, s těmi nebude problém. Potíž je v tom, že v rozměru 235/65 R17 se prakticky žádná trochu off road guma koupit nedá. Jedině na 17 obout co nejhrubší zimní gumy. I za tu cenu, že při současných teplotách budou dostávat na dálničním asfaltu pěkně na prdel.
Ach jo. Poslední naděje jsou ještě plechový disky od Jeepa. Zkouším to prověřit, dám vědět.
Všechno špatně. Butovický prodejce náhradních dílů mi včera tvrdil, že 16 montují na nové Santy jako na běžícím pásů. "Věř odborníkům", říkávala maminka, tak jsem věřil. Moc dlouho mi to ale nevydrželo. Prodejce náhradních dílů průběžně vyhrožoval, že mi do faktury bude muset napsat, že na SF New nejsou tyhle disky homologovaný. Bez komentáře. Za chvíli přiběhl z dílny celý udivený: "To je neuvěřitelný, jak jsou ty brzdiče velký - ten disk tam fakt nedostanem". No to objevil Ameriku.
Možnost je pořídit 17, s těmi nebude problém. Potíž je v tom, že v rozměru 235/65 R17 se prakticky žádná trochu off road guma koupit nedá. Jedině na 17 obout co nejhrubší zimní gumy. I za tu cenu, že při současných teplotách budou dostávat na dálničním asfaltu pěkně na prdel.
Ach jo. Poslední naděje jsou ještě plechový disky od Jeepa. Zkouším to prověřit, dám vědět.
Už brzy Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D Paris AT
Santa Fe 2006, 2,2 CRDi VGT Dynamic, Manual, Blue Onyx
Santa Fe 2006, 2,2 CRDi VGT Dynamic, Manual, Blue Onyx
Ty jo, dobrej příběh, já zatím nic nového nevím. Je škoda, že takhle už od výroby ty SUV tlačí vyloženě jen na silnici. Viděl jsem pár fotek zahrabaných Tuaregů na 19 kolech a je to k pláči. V zimě jsem uvažoval o letních R17, ale teď jak jezdím po těch rozbitých cestách, tak jsem za šestnáctky docela rád, i když to vypadá spíš jak traktor.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
To Zdeněk: Tak to zatím vidím 17 hliníkáče (u prodejce H. za 3k7) a na to gumy 235/65 Cooper Discoverer M+S. Jsou to zimní gumy s možností hřebů, vypadaj docela slušně (např zde: http://www.nakupka.cz/auto/p-PNEU-COOPE ... 5R17-104S/). Znáš tuhle značku? Nebo víš o někom, kdo je jezdí? Na netu jsem pár info našel (co asi dělám už hodinu v práci ). Spíš mi jde o osobní zkušenost. Dík za každou radu.
Už brzy Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D Paris AT
Santa Fe 2006, 2,2 CRDi VGT Dynamic, Manual, Blue Onyx
Santa Fe 2006, 2,2 CRDi VGT Dynamic, Manual, Blue Onyx
na Cooper jsem zatím slyšel jen chválu a sám jsem na nich teď první zimu se santíkem jezdil a spokojenost maximální, jinak mrkni ještě na www.nejlevnejsipneu.cz, kde mají ty stejný Coopery za 4.338,- s DPH nebo na www.pneushop.cz tam mají Wranglery od Good Year za podobnou cenu. V obou těch shopech jsem už gumy kupoval a bylo to v pohodě.
Ty disky bereš origo Hyundai nebo jinou značku? Jen že bys třeba na netu našel levnější.
Ty disky bereš origo Hyundai nebo jinou značku? Jen že bys třeba na netu našel levnější.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Disky za 3700 prodává dealer H. v Butovicích, ale orig H. to myslím není. Máš pravdu, zkouším ještě sehnal rozumnější cenu.
Rozhodil jsem sítě, uvidíme co se uloví.
FYI: Kdybych tam ten 16 disk dostal, tak jsem chtěl obout BF-Goodrich Mud-Terrain T/A KM 235/70 R16. To je trošku jiná káva ...
Rozhodil jsem sítě, uvidíme co se uloví.
FYI: Kdybych tam ten 16 disk dostal, tak jsem chtěl obout BF-Goodrich Mud-Terrain T/A KM 235/70 R16. To je trošku jiná káva ...
Už brzy Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D Paris AT
Santa Fe 2006, 2,2 CRDi VGT Dynamic, Manual, Blue Onyx
Santa Fe 2006, 2,2 CRDi VGT Dynamic, Manual, Blue Onyx
disky a pneu santa NEW
Na novou Santu nesmí 16" být a žádný disk 16" nekupuj,nedostaneš jej na předek - zadek pasuje,ale v předu jsou větší brzd.kotouče a potom,16 by vypadaly hrozně na voze - je lepší 17" i na zimu a zkus si najít zaváděcí cenu zn.DEZENT l ks 2.800 Kč a jsou leštěné a super - Zdeněk je viděl na mém voze,tak může zhodnotit. Jinak pneu bych volil 4x4 Contakt ale přímo u výrobce 3´plus jedna zdarma a to vypadají dobře. Také se pokus to řešit přes pneuservis,kde se dají ceny hodně snížit a využit i kartu SHELL na 5 % slevu. Tak jsem to řeši já.
Re: disky a pneu santa NEW
Dík za užitečný tipy. Máš pravdu, na předek se 16 nedostanou - viz moje předchozí bláboly. Nejsem si jistý, jestli jsou i větší kotouče, ale brzdiče jsou mohutnější určitě.neon píše:Na novou Santu nesmí 16" být a žádný disk 16" nekupuj,nedostaneš jej na předek - zadek pasuje,ale v předu jsou větší brzd.kotouče a potom,16 by vypadaly hrozně na voze - je lepší 17" i na zimu a zkus si najít zaváděcí cenu zn.DEZENT l ks 2.800 Kč a jsou leštěné a super - Zdeněk je viděl na mém voze,tak může zhodnotit. Jinak pneu bych volil 4x4 Contakt ale přímo u výrobce 3´plus jedna zdarma a to vypadají dobře. Také se pokus to řešit přes pneuservis,kde se dají ceny hodně snížit a využit i kartu SHELL na 5 % slevu. Tak jsem to řeši já.
Dneska to zkusím ještě vyřešit, zdá se, že v Butovicích vybrečím na komplet disky + gumy rozumnou cenu.
Už brzy Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D Paris AT
Santa Fe 2006, 2,2 CRDi VGT Dynamic, Manual, Blue Onyx
Santa Fe 2006, 2,2 CRDi VGT Dynamic, Manual, Blue Onyx
to Marty
Ze skušeností vím,že už nikdy bych nevolil alternativu,ale origo ve velikosti letních,protože koupíš sadu 17 a letní máš 18 a není tam velký cenový rozdíl.Raději bych volil nové 18 disky- něco pěkného - ty 18 co jsou na voze bych dal na zimu a potom jen sháníš gumy 18 jak letní tak zimní a je to jednotné a to se podstatně ušetřt,jen je třeba to tak rozebrat a držet jednoho rozměru a vyčkávat akcí atd... To budu stejně řešit já žádné rozdělování rozměrů zima-léto disky 18 pneu 18 - zauvažuj. Pokud chceš 16 mám continetálWintercontakt 225/55/16 stály mě 22 tisíc přejel jsem jednu zimu je to plech.discích škoda a potřebuji se toho zbavit třeba za 11-12 tis.Kč,nebo pokud někoho víš pošli. Tak to vypadá když se člověk unáhlí. Jako kolega santa ti mohu ty 16 nechat,ale nevím k čemu ,když to tam nevejde co se týče disku. Tak čau
Tak a mám to za sebou - nakoupeno a přezuto.
Nakonec jsem vzal orig. hliníkáče 7,5 x 17 od Hyundai a na to 235/65 R17 S Cooper Discoverer M+S. Bohužel, v tomhle stupidním rozměru se asi guma s terénějším vzorkem sehnat nedá. Doufám, že tohle bude v pohodě. Snad bude zítra na Šumavě příležitost to prubnout
Do Albumu zde na webu jsem prdnul pro srovnání jednu foto s originálním obutím a dvě fotky nové gumy.
Nakonec jsem vzal orig. hliníkáče 7,5 x 17 od Hyundai a na to 235/65 R17 S Cooper Discoverer M+S. Bohužel, v tomhle stupidním rozměru se asi guma s terénějším vzorkem sehnat nedá. Doufám, že tohle bude v pohodě. Snad bude zítra na Šumavě příležitost to prubnout
Do Albumu zde na webu jsem prdnul pro srovnání jednu foto s originálním obutím a dvě fotky nové gumy.
Už brzy Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D Paris AT
Santa Fe 2006, 2,2 CRDi VGT Dynamic, Manual, Blue Onyx
Santa Fe 2006, 2,2 CRDi VGT Dynamic, Manual, Blue Onyx
to Marty
Jen pro mne i ostatní - zkoušeli jste nasadit 16" na novou santu hlavně disk a ten nešel na přední nápravu a na zadní ano ? V čem byl problém - větší brzdy nebo proč to tam nejde - je to i pro ostatní určitá zkušenost.Dík.
Zkus projít tuhle diskusi od začátku, někde nahoře jsem popisoval, co všechno jsme zkoušeli. Fakt je, že jsme disk zkoušeli vždy jen na přední kolo, protože tam je brzdič evidentně větší. Když to nešlo na předek, tak zadek nemělo cenu testovat. Všichni, kdo vyděli sundaný kolo, se divili jak jsou ty přední brzdiče velký.
Na novém obutí jsem dnes najel jen asi 30 km + 5 km po polňačkách, ale jen na sucho - žádný bláto. Na silnici je samozřejmě znát, že je to měkká guma, spíš zimní. Při ostřejším průjezdu zatáček se gumy ozvou a auto se chová víc nedotáčivě, než jsem čekal. Vzorek je holt víc do terénu a na silnici nevede tak dobře.
Dám vědět, jak se budou gumy chovat v terénu. Snad to půjde trochu otestovat zítra na srazu (Zdeněk by se tam měl taky vypravit). Slyšel jsem ale o minulých srazech, že to zase tak moc off road není, spíš míň než moc.
Na novém obutí jsem dnes najel jen asi 30 km + 5 km po polňačkách, ale jen na sucho - žádný bláto. Na silnici je samozřejmě znát, že je to měkká guma, spíš zimní. Při ostřejším průjezdu zatáček se gumy ozvou a auto se chová víc nedotáčivě, než jsem čekal. Vzorek je holt víc do terénu a na silnici nevede tak dobře.
Dám vědět, jak se budou gumy chovat v terénu. Snad to půjde trochu otestovat zítra na srazu (Zdeněk by se tam měl taky vypravit). Slyšel jsem ale o minulých srazech, že to zase tak moc off road není, spíš míň než moc.
Už brzy Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D Paris AT
Santa Fe 2006, 2,2 CRDi VGT Dynamic, Manual, Blue Onyx
Santa Fe 2006, 2,2 CRDi VGT Dynamic, Manual, Blue Onyx
to Marty
Tak díky za info a na srazu se mějte dobře - štastnou cestu. Ještě dodatek a to ve věci převozní značky ,zda nevíte někdo jak to stím je - příklad - vezmu si předváděčku demo,která se může přepsat a přihlásit i FA až za měsíc budu jezdit na převozní značku - jaký tam je jen pro policii předpis - prý se tam nesmí vozit další osoby a s vozem se nesmí jezdit a platí 10 dnů přev.značka,což by se řešilo na 3x,ale aby nebyl problém s policií neví někdo jak to říká zákon ?? Potřebuji nutně odpověd,ale jen co je v zákoně. Díky
- tomassamot
- Příspěvky: 3
- Registrován: 26 črc 2006, 20:22
hmmm
vypada to fain , ale v hallfords si koupim terenaky i s rafkem v chromu v poctu 4 za necelych 1000euro a tak se me zda , ze cena je krapek pridusena neee ? a nebo je to i s tim rafkem ??Marty píše:To Zdeněk: Tak to zatím vidím 17 hliníkáče (u prodejce H. za 3k7) a na to gumy 235/65 Cooper Discoverer M+S. Jsou to zimní gumy s možností hřebů, vypadaj docela slušně (např zde: http://www.nakupka.cz/auto/p-PNEU-COOPE ... 5R17-104S/). Znáš tuhle značku? Nebo víš o někom, kdo je jezdí? Na netu jsem pár info našel (co asi dělám už hodinu v práci ). Spíš mi jde o osobní zkušenost. Dík za každou radu.