pepan píše:já souhlasím s tím,že samodomolepenjhustej nehomologovanej tunink je ohrožující pro ostatní lidi
pepan: ten článek je o něčem úplně jiným - přečti si jeho druhý odstavec
jnak s tou tvou větou ale samozřejmě souhlasím
black_sheep píše:presne proto to resime! Takze to neni jen vec tuneru. Navic tuner ma pak potrebu ukazovat jakej je borec a ma superauto, a tim ohrozuje ostatni. Nebo vosoli nakou prasivinu v radiu, hobluje gumy na prechodu, vyfukem prehlusi vsecko okolo a otravuje tim normalni lidi.
black: myslíš, že toto dělají jenom tuneři? A pokud ano, tak že úplně všichni? O tom jsem právě psal...zobecňování jak děcka v mateřské škole...
ano, ekonomické hledisko netřeba komentovat, každého věc. Ale není dobře, když zprasený auto vyjede na silnici. Myslim zprasený ve smyslu nebezpečný. Nevim jak bys pak komentoval tuning, kdyby jednomu z takto upravených aut např. odletělo křídlo, nebo lízátko pod náranzík, či kšilt na skle, samodomo připevněné, bez jedinýho atestu a homologace a zabilo nebo zmrzačilo dítě, se kterým bys šel vedle po chodníku. Scénař trochu možná přitažený za vlasy, ne však nereálný. Tím chci říct, že ne každý je specialista a odborník. Každej krám co nebyl prvotně určen na daný typ auta přidaný na auto má svůj důsledek, většinou ten negativní. Podložka pod kolo dřív odrovná ložisko, nižší tužší podvozek nesprávně naladěný negativně ovlivní vibrace auta - počítá někdo s tím, že seriové odpružení je napočítáno na tuhost a hmostnost auta? Další věc pneumatiky. Jen tím že změníte rozměr změníte chování auta, ono to předepisování do TP není na škodu.
Motor samostatná kapitola. Tam se utrácí nejvíc bez většího efektu a proč? Protože se tuner mlátí do hlavy, proč je ten motor tak slabej? Tak proč si nekoupí silnější verzi? Nebo proč si nekoupí jiné auto? Každej kůň navíc sníží životnost jednotky. Na závody jsou priorita koně s životností na jeden dva závody nebo jak to ukládají pravidla. Jednotka v seriovém autě je kompromis výkonu a životnosti, životnost a spolehlivost na prvním místě, tedy dosud, koncern VW jde již jinou cestou s motory TSI, at to ujede v lepším případě 250tis km a do servisu nebo do šrotu s tím. Pak chci vidět tunera, jak budou zvětšovat tlaky na motorech TSI, jak jim to dlouho vydrží......
Nadruhou stranu, rezavý seriový auto co nelegálně projde STK je leckdy nebezpečnější než to upravené, ale to je zas na jiné téma.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
89majlo96 píše:http://www.youtube.com/watch?v=Qgm2t6o6 ... re=related
800 koni proti 1001
A tych 800 koni sa drzi slusne. Porovnajte si to cenovo. GTR - 3 mega Veyron - 50 mega
Ked ten tuning co ma to GTR stal kludne aj 2 miliony co urcite nestal tak stale je vysledna cena 5 mega. Ked by spravil este brutalnejsiu upravu tak z neho dostane aj 1000 koni. A ked by som kazdy rok mal kupovat nove GTR tak si ich stale mozem kupit 10 ktore by dokazali vyprasit bugatti. Nepozerajte sa na to ako na obrovsky zavratne ceny, ale ide len o porovnanie kde je najlepsie vidiet rozdiel kolko muziky sa da spravit za malo penazi. Kludne by sa dala porovnavat Skoda 120 s nissanom 350 Z. A videl som na vlastne oci ako 120 bola v strede sprintu kym sa Z-tko este len rozbiehalo...
ak zijes preto aby si niekoho vyprasil, tak si nasetri na vylietany monopost F1. Na ten sa akceleracne nechyta ani ten Veyron BTW o realnych nakladoch na obycajnu prevadzku Nissanu GTR bohuzial ani paru. Nas kolega (restituent) to GTR-ko ma prakticky rok... a ak by nemal prachy z baraku, tak okrem auta neuzivy nic. nehladne na to ze s tym autom sa proste nedostane do prace (spomalovace), jazdi asi 500-800km mesacne, garancky vychadzaju na asi 30 000 rocne. Supersport ma trochu ine poziadavky na pneu a trochu inak sa schadzaju. A osemnastky pneu tiez nepredavaju za 1500kc.. a nejazdi do za 7/100 Akykolvek aj minimalny zasah do auta hrozi stratou zaruky. A prijst o zaruku u takehoto typu auta..hmmm.. sialenstvo.. Nahradne diely ani nemaju cenu, ta je proste niekde tam kde obyc smrtelnik kupuje priemerne jazdene auto. Tunit GTR moze skutocne len magor alebo Rotschildov vnuk
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
no GTR je ina masina aj v serii. To sa ako nedostane cez spomalovac ? A na slovensku je zatial len jediny autorizovany servis Nissanu ktory moze robit garancky a ten je v Bratislave. Neviem ci uz stihol pribudnut nejaky iny. Ale tak taky co tuni GTR asi nema jedine auto v garazi
Předpokládám, že tady hlavně mluvíte o tuningu typu velké kola, snížení, nárazníky a další podobné obvyklé věci. Všechen tuning nemůžete odsuzovat jelikož někdo dejme tomu si může dát okap místo výfuku, nemá to účel, pouze to řve ale druhý může z toho auta mačkat výkon solidním způsobem, každé auto je stavěné tak, aby mělo určitou rezervu a né na těsno, samozřejmě tuning do určité míry neuškodí, záleží na tom autu, když to je nějaký lepší sportovní vůz pro příklad tak má tu rezervu větší... Ono já mám v TP psaný výkon 167ps tuším a taky jsem si pohrál s autem a nedělá mi problém s autem o výkonu 200ps, říkám to takhle jelikož jsem to neměřil na brzdě a jezdím s autem denně 50km při velkém provozu už rok a půl. Co dodat, vše s rozumem, kamarád v USA, soused, měl Toyotu Supru MKIV, 690ps a jezdil s tím denně, sice už cpal do toho peníze ve velkém jelikož tomu výkonu musel odpovídat podvozek, brzdy apod. Každé auto je prostě stavěno jinak, každé vydrží jinak a to si ten člověk musí zjistit co si dovolit může a co ne a v případě to vylepšit. Viděl jsem auta co jezdí po silnici s výkonem kolem 2000 koní, samozřejmě ne u nás. Jasné, potvrdím, že auto dostává záhul každým sebemenším zásahem ale ovlivní to nějak když si udělám dejme tomu náporové sání? Ovlivní ale né tak, že s tím pojezdím jen 50tis kilometrů když je kvalitní.
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
realna zivotnost toho 2000 konoveho motoru je kolko hodin? (pretoze na km sa to snad ani pocitat neda)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
No já teda vyjádřím svůj názor také, podle mne je potřeba rozlišit co tuningem kdo myslí, já osobně si každý svoje auto vždy upravil tak, aby bylo "jiné" než je klasická tuctovka. Vždy se ale držím několika zásad, pokud dávám např. spoiler atd. vždy to musí být homologované a schválené pro daný vůz, nikdy nezasahuju do základních konstrukčních celků vozu, tedy vyrvat motor a místo sto kobyl tam nacpat dvěstěkoňový speciál atd. Tedy na svého offa jsem dal rámy, jiná kola s pneumatikama, volnoběžky AVM, které vydrží víc a nejsou tak citlivé na nečistoty a pár dalších drobností, jako ochranné plasty a faceliftovou masku a pár věcí z novějšího modelu co se mi líbilo + krapet barevné úpravy dle mého gusta. (vše samozřejmě zapsáno a schváleno v TP ) Toto však nepovažuji za tuning, ale spíš personalizaci vozu, customizing a tuning jsou hodně odlišné záležitosti, jde o vylepšení základních parametrů vozu - například tuningová fa. AMG - profesionálně upravuje Mercedesy, ale její úpravy se provádí podstatně jinak, než je tuna sklolaminátu a bastlení na koleně. Customizing je kapitola sama o sobě a o tom není třeba se rozepisovat, stačí sledovat show Moose v satelitní televizi. Tedy z mého pohledu nacpat na BMW 3 Mkový set, je tuning, pokud to někdo chce dělat a použije origo komponenty, tj. spoiler sady, podvozek atd. nic proti, ale zbastlit to za levno v garáži je proti zdravému rozumu.
Koupil jsem coupé co nyní "vylepšuju" ale způsobem perzonalizace, tedy sportovní sedačky, kvalitní homologované, přečalounit zadní do stejné barvy atd. Kola a gumy musí odpovídat konstrukci vozu atd.
Autor článku se asi řídil motem "Pořád jenom hejt" když mi přeci jakákoliv forma tuningu dělá radost tak proč ne, vždyť o to jde, mít z toho radost jinak bych to nedělal
Accent 1.3 - 90k - r.v.2005 - silver metalíza Moje první láska na čtyřech kolech :) jezdí jako drak! Lehký tuning, sportovní filtr, sportovní svíčky,interiér Sparco, tónovaná skla.
> PIMP MY RIDE <