Chladící kapalina-výměna-postup

1994 - 2005

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
Forza!
*
Příspěvky: 33
Registrován: 27 bře 2006, 16:34
Bydliště: Pha,Kld

Chladící kapalina-výměna-postup

Příspěvek od Forza! »

Prosil bych o radu. Chci si vyměnit chladící kapalinu, ale v servisním manuále to popisují tak šíleně že z toho nejsem vůbec šťastný. Jde to vysvětlit nějak polopaticky?Dík.
2002, 1.5 crdi, 40 000 km
Reklama
 

black_sheep

Příspěvek od black_sheep »

me se osvedcilo nasledujici:

1.nastartovat
2.pripoutat se
3.jet do servisu
4.rict ze chci novou chladici kapalinu

a je hotovo :lol: drazsi ale pohodlnejsi :wink:
vipe

Příspěvek od vipe »

black_sheep píše:me se osvedcilo nasledujici:

1.nastartovat
2.pripoutat se
3.jet do servisu
4.rict ze chci novou chladici kapalinu

a je hotovo :lol: drazsi ale pohodlnejsi :wink:
Ještě si zapoměl že je dobře si rozsvítit. :lol:
Ale tekon vážně. Nevím jak je to u Accenta, ale najdi nejnižší bod u motoru, někde na potrubí bude vypouštěcí šroub třeba docela malej a nenápadnej ten otevři spolu se zátkou na nalejvání kapaliny a počkej až ti to všechno vyteče. Zašpuntovat a nalejt novou kapalinu. Kolik vypustíš tolik musíš zase napustit a víš že je to plný a neni nikde pytel. :wink:
Uživatelský avatar
Josef
****
Příspěvky: 1282
Registrován: 10 kvě 2005, 11:32
Bydliště: Praha

Re: Chladící kapalina-výměna-postup

Příspěvek od Josef »

Forza! píše:...Chci si vyměnit chladící kapalinu...
Podle podpisu máš r.v. 2002. Najeto to také moc nemá. Pokud není nějakej problém, nech si nejdříně změřit v kterémkoliv servisu hustotu, kde ti zároveň řeknou do jaké teploty jí máš. Pokud to bude víc jak - 20 stupňů, tak je to bezpředmětné řešit. pokud je to méně ( - 15), tak z vyrovnávačky odsaj cca 1 litr a doplň stejným druhem chladící kapaliny. Během krátke jízdy se to promíchá.
vipe

Příspěvek od vipe »

Ono jde taky o životnost kapaliny záleží co tam má. U některých kapalin je doporučená doba výměny 2-3 roky u těch kvalitnějších je to 5 let. Kapalina vyčerpá inhibitory koroze a ostatní přísady a je potom akorát dobrá že ti to nezamrzne ale nechrání ti to vnitřek motoru a ostatní součásti včetně chladiče. :wink:
Uživatelský avatar
Hanz
****
Příspěvky: 1390
Registrován: 24 pro 2005, 16:11
Bydliště: picava, mladoboleslafsko

Příspěvek od Hanz »

vipe píše:....ten otevři spolu se zátkou na nalejvání kapaliny a počkej až ti to všechno vyteče.....
Jen upozornění kvůli zelenejm kebulím: Nemrznoucí směs v autě je jedovatá, takže pokud ti nevadí, že si zasviníš svůj nebo jiný pozemek, měj na zřeteli, co vypouštíš a že za to můžeš být "příjemně" odměněn. Proto cesta do servisu je i s ohledem na likvidaci směsi nejjednodušší :wink:
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
vipe

Příspěvek od vipe »

Hanz píše: Jen upozornění kvůli zelenejm kebulím
Ochrana žívotního prostředí především. :wink:
Uživatelský avatar
Josef
****
Příspěvky: 1282
Registrován: 10 kvě 2005, 11:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od Josef »

Hanz píše:Jen upozornění ...za to můžeš být "příjemně" odměněn. :wink:
Hanzi, plně s Tebou souhlasím, ale "šedý mor" :lol: (pro ty mladé - Inspekce veřejného pořádku) už neexistuje a měšťáci v současné době musí být na silnici a zbírat nám body za 51,5 km v obci, aby se městská kasa plnila :lol: .
Jinak, pokud si vzpomínám, tak cca před 20 lety objevili naši hygienici GLYKOL v červeném víně dováženého z Rakouska :shock: Tehdy z toho byl poměrně slušný mezinárodní prů*er :P
Uživatelský avatar
Hanz
****
Příspěvky: 1390
Registrován: 24 pro 2005, 16:11
Bydliště: picava, mladoboleslafsko

Příspěvek od Hanz »

Josef píše:......ale "šedý mor" :lol: (pro ty mladé - Inspekce veřejného pořádku) už neexistuje a ....
....teplý bonz je teplý bonz, že?! Žalovat se nemá, ale nahlásit ano! :roll: No a jak to sleduju tady v mladý bouli, bonzuje se i krátký postavení na trávu, což je řešeno pokutou, ne však rozšířením parkovacích ploch. Na druhou stranu, dnes už jsme i při manipulaci s těmahle látkama někde trochu jinde a hned podotýkám, že 100% nemám úchylný zelený myšlení :wink:
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Uživatelský avatar
Forza!
*
Příspěvky: 33
Registrován: 27 bře 2006, 16:34
Bydliště: Pha,Kld

Příspěvek od Forza! »

No takže asi normální postup se nedozvim ne? Třeba, Forzo!, ty kluku ušatej, vemeš kýbl, rozředíš koncentrát v požadovanym poměru s destilkou a naleješ do chladiče a potom zbytek i do baňky... nebo tak něco? A nevykládejte mi, abych to dával do servisu. Co si neuděláš sám, to nemáš! Po zkušenosti, kdy neumějí ani vyměnit olej s filtrem a ještě Vás okradou..to mě fakt dostává...Děkuji za tip.
2002, 1.5 crdi, 40 000 km
Uživatelský avatar
Hanz
****
Příspěvky: 1390
Registrován: 24 pro 2005, 16:11
Bydliště: picava, mladoboleslafsko

Příspěvek od Hanz »

Forza! píše:No takže asi normální postup se nedozvim ne? Třeba, Forzo!, ty kluku ušatej, vemeš kýbl, rozředíš koncentrát v požadovanym poměru s destilkou a naleješ do chladiče a potom zbytek i do baňky... nebo tak něco? A nevykládejte mi, abych to dával do servisu. Co si neuděláš sám, to nemáš! Po zkušenosti, kdy neumějí ani vyměnit olej s filtrem a ještě Vás okradou..to mě fakt dostává...Děkuji za tip.
Forzo, Forzo... Vrať se nahoru, vyhledej příspěvky od kolegáčků vipeho a Josefa, přečti si to a s minimálními nároky na technické znalosti bys měl být schopen provést tebou tak vytouženou výměnu chladiva v létě, i když logičtější by byl pozdní podzim před mrazíky a po kontrole kvality směsi.... :? Nechť se ti daří, příteli... :wink: :wink:
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
vipe

Příspěvek od vipe »

Forza! píše:No takže asi normální postup se nedozvim ne? Třeba, Forzo!, ty kluku ušatej, vemeš kýbl, rozředíš koncentrát v požadovanym poměru s destilkou a naleješ do chladiče a potom zbytek i do baňky... nebo tak něco? A nevykládejte mi, abych to dával do servisu. Co si neuděláš sám, to nemáš! Po zkušenosti, kdy neumějí ani vyměnit olej s filtrem a ještě Vás okradou..to mě fakt dostává...Děkuji za tip.
No takže tak asi takhle
  1. Kup nemrznoucí kapalinu :cry:
  2. Vypust tu tvoji do nějaké nádoby
  3. Namíchej novou kapalinu doporučuji tak na -25 stupňů (způsob ředění je na obale)
  4. Nalej do chladiče a vyrovnávací nádržky
  5. Ohřej motor na provozní teplotu (otevří topení) ať se motor pořádně odvzdušní
  6. Odevzdej starou kapalinu do sběrného dvora u tebe ve městě (jako občan platící komunální odpad to máš zdarma) :wink:
  7. Poznamenej si někam jakej druh kapaliny si tam dal pro případ dolévání, nejlépe na štítek k vyrovnávací nádržce :lol:
Uživatelský avatar
Hanz
****
Příspěvky: 1390
Registrován: 24 pro 2005, 16:11
Bydliště: picava, mladoboleslafsko

Příspěvek od Hanz »

Teda vipe, ty si kebule! To by jeden z lahve nevyčetl... :lol: :lol: :lol: Tak a na srazíku v Mostě mě to řekneš ještě jednou a s názornou ukázkou, jo? :lol: :lol: :lol:
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Uživatelský avatar
Forza!
*
Příspěvky: 33
Registrován: 27 bře 2006, 16:34
Bydliště: Pha,Kld

Příspěvek od Forza! »

Tak to je ono co jsem potřeboval slyšet! Moc dík Vipemu! Jen pro vysvětlenou, ptám se takhle protože jsem to a) nikdy nedělal a b) návod od Accenta to tam popisuje tak vědecky že bych podlě nich nesundal ani kolo! Dík chlapi!
2002, 1.5 crdi, 40 000 km
Uživatelský avatar
Josef
****
Příspěvky: 1282
Registrován: 10 kvě 2005, 11:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od Josef »

Forza! píše:Tak to je ono ...Dík chlapi!
Každý dotaz se v převážné většině dočká své odpovědi :lol:. Jen občas musíš vydržet řeči o šniclech :P ekologii :P , možná i o babách mladších i starších :P . A proto tuhle suprrrrrovou partu :P nejde opustit. A pokud přijedeš na sraz bláznů do /-/ tak poznáš sám :P :P
Odpovědět

Zpět na „ACCENT“