Chladící kapalina-výměna-postup
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Chladící kapalina-výměna-postup
Prosil bych o radu. Chci si vyměnit chladící kapalinu, ale v servisním manuále to popisují tak šíleně že z toho nejsem vůbec šťastný. Jde to vysvětlit nějak polopaticky?Dík.
2002, 1.5 crdi, 40 000 km
- Reklama
Ještě si zapoměl že je dobře si rozsvítit.black_sheep píše:me se osvedcilo nasledujici:
1.nastartovat
2.pripoutat se
3.jet do servisu
4.rict ze chci novou chladici kapalinu
a je hotovo drazsi ale pohodlnejsi
Ale tekon vážně. Nevím jak je to u Accenta, ale najdi nejnižší bod u motoru, někde na potrubí bude vypouštěcí šroub třeba docela malej a nenápadnej ten otevři spolu se zátkou na nalejvání kapaliny a počkej až ti to všechno vyteče. Zašpuntovat a nalejt novou kapalinu. Kolik vypustíš tolik musíš zase napustit a víš že je to plný a neni nikde pytel.
Re: Chladící kapalina-výměna-postup
Podle podpisu máš r.v. 2002. Najeto to také moc nemá. Pokud není nějakej problém, nech si nejdříně změřit v kterémkoliv servisu hustotu, kde ti zároveň řeknou do jaké teploty jí máš. Pokud to bude víc jak - 20 stupňů, tak je to bezpředmětné řešit. pokud je to méně ( - 15), tak z vyrovnávačky odsaj cca 1 litr a doplň stejným druhem chladící kapaliny. Během krátke jízdy se to promíchá.Forza! píše:...Chci si vyměnit chladící kapalinu...
Ono jde taky o životnost kapaliny záleží co tam má. U některých kapalin je doporučená doba výměny 2-3 roky u těch kvalitnějších je to 5 let. Kapalina vyčerpá inhibitory koroze a ostatní přísady a je potom akorát dobrá že ti to nezamrzne ale nechrání ti to vnitřek motoru a ostatní součásti včetně chladiče.
Jen upozornění kvůli zelenejm kebulím: Nemrznoucí směs v autě je jedovatá, takže pokud ti nevadí, že si zasviníš svůj nebo jiný pozemek, měj na zřeteli, co vypouštíš a že za to můžeš být "příjemně" odměněn. Proto cesta do servisu je i s ohledem na likvidaci směsi nejjednoduššívipe píše:....ten otevři spolu se zátkou na nalejvání kapaliny a počkej až ti to všechno vyteče.....
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Hanzi, plně s Tebou souhlasím, ale "šedý mor" (pro ty mladé - Inspekce veřejného pořádku) už neexistuje a měšťáci v současné době musí být na silnici a zbírat nám body za 51,5 km v obci, aby se městská kasa plnila .Hanz píše:Jen upozornění ...za to můžeš být "příjemně" odměněn.
Jinak, pokud si vzpomínám, tak cca před 20 lety objevili naši hygienici GLYKOL v červeném víně dováženého z Rakouska Tehdy z toho byl poměrně slušný mezinárodní prů*er
....teplý bonz je teplý bonz, že?! Žalovat se nemá, ale nahlásit ano! No a jak to sleduju tady v mladý bouli, bonzuje se i krátký postavení na trávu, což je řešeno pokutou, ne však rozšířením parkovacích ploch. Na druhou stranu, dnes už jsme i při manipulaci s těmahle látkama někde trochu jinde a hned podotýkám, že 100% nemám úchylný zelený myšleníJosef píše:......ale "šedý mor" (pro ty mladé - Inspekce veřejného pořádku) už neexistuje a ....
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
No takže asi normální postup se nedozvim ne? Třeba, Forzo!, ty kluku ušatej, vemeš kýbl, rozředíš koncentrát v požadovanym poměru s destilkou a naleješ do chladiče a potom zbytek i do baňky... nebo tak něco? A nevykládejte mi, abych to dával do servisu. Co si neuděláš sám, to nemáš! Po zkušenosti, kdy neumějí ani vyměnit olej s filtrem a ještě Vás okradou..to mě fakt dostává...Děkuji za tip.
2002, 1.5 crdi, 40 000 km
Forzo, Forzo... Vrať se nahoru, vyhledej příspěvky od kolegáčků vipeho a Josefa, přečti si to a s minimálními nároky na technické znalosti bys měl být schopen provést tebou tak vytouženou výměnu chladiva v létě, i když logičtější by byl pozdní podzim před mrazíky a po kontrole kvality směsi.... Nechť se ti daří, příteli...Forza! píše:No takže asi normální postup se nedozvim ne? Třeba, Forzo!, ty kluku ušatej, vemeš kýbl, rozředíš koncentrát v požadovanym poměru s destilkou a naleješ do chladiče a potom zbytek i do baňky... nebo tak něco? A nevykládejte mi, abych to dával do servisu. Co si neuděláš sám, to nemáš! Po zkušenosti, kdy neumějí ani vyměnit olej s filtrem a ještě Vás okradou..to mě fakt dostává...Děkuji za tip.
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
No takže tak asi takhleForza! píše:No takže asi normální postup se nedozvim ne? Třeba, Forzo!, ty kluku ušatej, vemeš kýbl, rozředíš koncentrát v požadovanym poměru s destilkou a naleješ do chladiče a potom zbytek i do baňky... nebo tak něco? A nevykládejte mi, abych to dával do servisu. Co si neuděláš sám, to nemáš! Po zkušenosti, kdy neumějí ani vyměnit olej s filtrem a ještě Vás okradou..to mě fakt dostává...Děkuji za tip.
- Kup nemrznoucí kapalinu
- Vypust tu tvoji do nějaké nádoby
- Namíchej novou kapalinu doporučuji tak na -25 stupňů (způsob ředění je na obale)
- Nalej do chladiče a vyrovnávací nádržky
- Ohřej motor na provozní teplotu (otevří topení) ať se motor pořádně odvzdušní
- Odevzdej starou kapalinu do sběrného dvora u tebe ve městě (jako občan platící komunální odpad to máš zdarma)
- Poznamenej si někam jakej druh kapaliny si tam dal pro případ dolévání, nejlépe na štítek k vyrovnávací nádržce