Používání aditiv

Vše co se týká techniky, zapojení, ND

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
kabin
*
Příspěvky: 92
Registrován: 28 lis 2008, 21:43
Bydliště: Slaný
Kontaktovat uživatele:

Re: Používání aditiv

Příspěvek od kabin »

závidí že jsi výživa národa :wink:
Matrix 1.5 CRDi VGT
Reklama
 

Uživatelský avatar
Dextrone
**
Příspěvky: 227
Registrován: 27 dub 2010, 21:46
Bydliště: Praha

Re: Používání aditiv

Příspěvek od Dextrone »

Zdravím pánové. Do svého předchozího auta Forda Mondeo TDCi jsem celou dobu dával aditivum Super diesel aditivum VIF a bez problémů. Nyní však mám novou benzínovou Sonátu. Jaký je váš názor na přidávání Super benzin aditivum VIF do benzínu viz.odkaz? Má s tím někdo zkušenosti? Kvalita nafty v ČR není zrovna valná a benzín na tom nebude o mnoho lépe.
http://www.41.cz/vif/katalog_view.php?pid=11&show=list
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2822
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Používání aditiv

Příspěvek od Espero »

Potřebuji poradit, jestli je tu někdo, kdo rozumí problematice dieselových aditiv.
Jak moje Dacie, která má najeto teď 52 tisíc, tak Hyundai H1, který má najeto 61 tisíc se dostávají do fáze, kdy už asi začíná mít smysl přidávat do nafty aditiva s cílem čistit palivový systém vozidla. Smyslem je prodloužit životnost vstřikovačů a turba, jakkoli u obou vozů je řešení tohoto technicky odlišné. Předpokládám, že v případě vstřikovačů by vyšší mazivost nafty vlivem aditiva zabraňovala jejich zadírání vlivem mikroskopických kovových šponek vznikajících při jejich činnosti, v případě turbočerpadel pak by přispívala k nižšímu jejich zanášení úsadami. Sekundárně pak aditiva asi přispějí k nižší spotřebě, to je ale pro mně až druhotný efekt. Prvotní je prodloužit životnost drahých vstřikovačů a turbočerpadel.
Jenže nevím, jakou modifikaci aditiva zvolit. Například Wynn vyrábí 3 typy aditiva do nafty. Jeden se přidává v poměru 1: 1000 do nafty při každém braní, což je dost nepraktické a nepohodlné a také trošku dražší. Druhé dva se dávají do nafty jednorázově periodicky po 10 000 ujetých km v souvislosti např. s výměnou oleje. Pak ale nevím, jestli je lepší to dát do poslední nádrže před výměnou nebo naopak do první plněné nádrže po výměně, to se tam nepíše. Samozřejmě, obchodních značek aditiv je víc, nejen ten wynn.

U Hyundaje chci s tím začít hned, u Dacie poprvé v 60 tisících km, takže odhadem tak za 3 měsíce.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1564
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Používání aditiv

Příspěvek od oltcitak »

Tie co sa davaju jednorazovo,uz z principu budu mat hlavny ciel vycistit palivovy system,potom sa prejavi len ich druhotny ucinok na zaklade cistejsieho systemu. Ten prvy ma pravidelnu periodicitu s natankovanim,cize jeho (ne)ucinok by mal spocivat v zlepsovani vlastnosti paliva(cistenie systemu,zvysenie cetatoveho cisla,zlepsovanie mazivosti u bezsirnych druhov nafty,atd.......) Sprav ako chces,vies pre ten dobry pocit to mozno stoji za pokus. U starych motorov sa raz za cas spravila dekarbinazacia,dnes sa to robi chemiou. keby neodstranovali prirodzene zlozky nafty(sirne zlozky kvoli tzv. ekologii) neboli by treba aditiva na zvysenie mazivosti.Faktom je ze novsie ultravysokotlake systemy(common a PD) potrebuju cistejsiu a mazivejsiu naftu,a to dosiahnes pouzivanim kvalitnych palivovych filtrov a vhodnymi aditivmi.
PS Wynn nepoznam,ale po zbeznom prebehnuti webu som nasiel zaujimavy clanok,sice ohladom aditiv do olejov,ale je to zaujimave citanie :idea: http://www.skodarallyclub.estranky.sk/c ... r-/aditiva
a suhrunne o aditivach tu http://www.skodarallyclub.estranky.sk/c ... iv-a-maziv
Naposledy upravil(a) oltcitak dne 06 říj 2010, 13:51, celkem upraveno 3 x.
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2822
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Používání aditiv

Příspěvek od Espero »

Commonrail mám u Dacie, ten Hyundai je o něco humpoláčtější. Ale tak nějak z Tvého psaní trčí nedůvěra k těm aditivům. Jo kdyby tak byl někde objektivní srovnávací zátěžový test na autě stejného provedení, jedno s aditivy a druhé bez pro trvání asooň 250 tis. Km. jenže takhle mi to přijde jako věštírna nebo spíše náboženství. Věř a víra tvá prodlouží životnost motoru....
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1564
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Používání aditiv

Příspěvek od oltcitak »

To mas tak Mirku,moj nahlad na svet je dost konzervativny a ked pocujem,ako niekto nieco chvali a dava tomu masivnu podporu v reklamnych mediach,tak mam automaticky k tomu nedoveru(na mna si s reklamou nepridu) Mne na taketo veci staci zdravy technicky rozum. Myslim,ze aj s olejami sa robi strasne velke halo,ale to je zasa druha pesnicka.Doplnil som moj predchadzajuci prispevok o dalsi odkaz,precitaj si ho. :lol:

PS a este lepsi clanok o praktikach(cital som o p.Bishopovi aj z inych zdrojov a mam aj osobnu skusenost so Slickom 050(pozitivnu) clanok vysvetluje rozporuplne vysledky pri pouzivani teflonovych pridavkov,zaujimave citanie :!:
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2822
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Používání aditiv

Příspěvek od Espero »

No tak jsem to přečetl, a tedy je to s aditivy v olejích dost malér. Dobré k utěsnění motoru za cenu zvýšení spotřeby - neboli zahušťovač oleje použitelný jako předprodejní trik u oježděných starých pleček - motor se utěsní, sníží se spotřeba oleje a asi trošku hlučnost.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
matysekul
Moderátor
Příspěvky: 3020
Registrován: 04 říj 2008, 17:50
Bydliště: Česko

Re: Používání aditiv

Příspěvek od matysekul »

Mrkni na tohle.

http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf

Já přidávám VIF při každém tankování.Jak letní ,tak zimní.Minimální efekt je,že jsem v zimě neměl absolutně žádný problém s tankováním.Druhý efekt jsem poznal už při první nádrži a to,že motor ještě ztichnul...
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1564
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Používání aditiv

Příspěvek od oltcitak »

Kua,zabudol som doplnit linkv :roll: toto si precitajte,s tym suhlasim ja osobne na 100% =D> http://www.skodarallyclub.estranky.sk/c ... p-original
"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2822
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Používání aditiv

Příspěvek od Espero »

matysekul píše:Mrkni na tohle.

http://www.41.cz/vif/doc/test_aditiv.pdf

Já přidávám VIF při každém tankování.Jak letní ,tak zimní.Minimální efekt je,že jsem v zimě neměl absolutně žádný problém s tankováním.Druhý efekt jsem poznal už při první nádrži a to,že motor ještě ztichnul...

No přečetl jsem a odpověď na to co potřebuju vědět řeší jen částečně. Tak za prvé, mazivost to kromě toho VIF o něco snižuje, což není pozitivní zpráva a vlastně to koresponduje s testem na aditiva do olejů, co tu uvedl Oltciťák, za duhé: cetanové číslo to více či méně zvyšuje, což pozitivní zpráva je. Jeden z aditivů vytváří sraženiny, což je malér. Na pěnivost kašlu, prostě to řeším trpělivostí u pumpy. Odpověď na to hlavní pro mně, jaké to má čistící schopnosti na palivový systém test nedává. Ale v každém dík za seriozní snahu pomoci.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
oltcitak
*****
Příspěvky: 1564
Registrován: 31 led 2010, 22:54

Re: Používání aditiv

Příspěvek od oltcitak »

"Rexik" 4WD,2,5l CRDi 103kW

Kód: Vybrat vše

http://oltcitak.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Donald
**
Příspěvky: 431
Registrován: 06 bře 2006, 09:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Používání aditiv

Příspěvek od Donald »

Používám VIF diesel v elantře rok a mohu aditiv jen a jen doporučit. Především to nic nestojí, protože dle předepsaného dávkování do nafty /1 odměrka na 20 litrů/ mi klesne spotřeba. Má to celou řadu prospěšných vlastností, což v důsledku snižuje opotřebení celého motoru vč. palivového systému. Jsem přesvědčen, že kvality už VIF prokázal a kdo to myslí s dieselem dobře, neváhá a aditivuje. Pravda, dá se jezdit i bez toho.
Ford Mondeo TDCi 96 kW, Euro 4
Elantra, model 2004, CRDi (zůstala v rodině)
Dříve: Accent, model 2003, CRDi (zůstal v rodině)
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2822
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Používání aditiv

Příspěvek od Espero »

Asi jo, vyzkouším ten VIF jako trvalou přísadu. Protože s H1 v zimě nejezdím, letos už toho moc neporovnám, i když to tam na tu jednu neboo dvě nádrže, co ještě vyjedu dám. U Dacie s tím začnu v 60 tisících, takže někdy po novém roce (po skončení záruky v prosinci) to začnu trvale přidávat.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8159
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Používání aditiv

Příspěvek od Mexican »

tiez si myslim, ze ak davat aditiva tak od zaciatku. Pretoze ak si myslim ze po 50 - 60 000 zacnem davat nejake tie aditiva s tym, ze to zazracne vycisti vstreky ktore dovtedy boli zasobovane pochybnou naftou ( a povedzme si uprimne, ktora nafta v SR a CR nie je pochybna), bohuizlal mam velku sancu na neuspech.

davam tam aditiva od prvej nadrze, napjprv STP Diesel Treatment, teraz uz druhy rok VIF, aj letny aj zimny. Motor so STP sa mi zda tichsi, ale testy hovoria nieco ine (vid co pisal matysek). Segra ma P307 1,6HDi, 65 000km a nikkdy nedavala aditiva. Ja mam 99 000km. Uvidime ci tie naklady dodnes asi 5000kc na aditivach budu mat nieco do seba

pri 100 000km planujem kupit toto:

http://www.auto-kosmetika.com/product/p ... system/164
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2822
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Používání aditiv

Příspěvek od Espero »

Koupil jsem ten VIF aditiv do nafty, rovnou 5 litrů, abych měl delší dobu pokoj a nemusel nic shánět, nemám rád nakupování. Cena v tomhle balení je 1 198 Kč, vydrží to na 5 tisíc litrů nafty a na 1 litr to pak dělá necelých 24 haléřů, což je pakatel. Jestli je pravda co firma VIF tvrdí, že to ušetří 5% nafty, pak mi propočet říká, že bych měl na to jedno balení ušetřit cca 6 200 Kč za naftu, (při zahrnutí ceny VIF), vzhledem ke spotřebě obou mých aut. Podle propočtů mi to vydrží pro obě auta 2 a 3/4 roku. V sobotu až pojedu k pumpě s tím začnu. Teď ještě musím někde sehnat do obou aut nějaké odměrky.

Jo říkali mi tam, že zimní se může používat v pohodě celoročně, protože obsahuje navíc jen depresanty, které zabraňují stuhnutí parafinu, a ty pro letní provoz nevadí, klidně tam mohou být. Letní VIF ale v zimě použitelný není. To rozdělení na letní a zimní mají proto, aby ve výrobě ušetřili náklady za tu složku depresantů v letním provozu.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Odpovědět

Zpět na „Technická Sekce“