Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
matysekul
Moderátor
Příspěvky: 3020
Registrován: 04 říj 2008, 17:50
Bydliště: Česko

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od matysekul »

pinokio110 píše:Jirka-F Taky máš chlape smolíka,mám květnový auto,od pulky září problém spojka-povolil se přítlačák-málo utažen z výroby-vyměněno vše krom vypínací páky spojky.Po 100km opět začlo chrastit ložisko,17návštěv servisu-ještě že kolem něj jezdím do práce,x telefonátu,dneska po tý době zase skřín ven,tak uvidím,jestli už bude klid.Takže 5měsícu otevřená zakázka :roll: ,o vrácení auta ani slyšet,nenaděláš nic ](*,)
S čím jsi byl 17x v servisu? Jen kvůli té spojce? Já chtěl změnit servis a mrknout právě k Domanskýmu,ale zřejmě si to rozmyslím,jestli tam servisuješ?
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Reklama
 

pinokio110
*
Příspěvky: 81
Registrován: 17 dub 2009, 14:28
Bydliště: mělnicko

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od pinokio110 »

Tolikrát jsem se tam stavoval a uháněl je,aby se něco dělo.U Domanského jsem to ve Zdibech koupil,když se Závada začla projevovat a volal jsem tam,že začlo ložisko,tak technik že zákazník nemuže diagnostikovat závadu,že to musí na kanál,aby tam viděli,aspon 2dny na zjištění závady a tak.Tož mě těžce vytočil-jsem vyučen automechanik a občas ještě něco dělám.Tak jsem kontaktoval Brandýs,přijel jsem z chalupy,nechal tam auto a na dobu opravy jezdil jejich autem grátis.Už ale taky od nového roku pujčujou jen za peníze.Pro mě to je do Brandýsa kousek,Prahu už [-X .Prý je slušný přístup v Autopalace Spořilov,ale znám jen z řečí-kamarád od nich bere Mazdy.
vena222
**
Příspěvky: 310
Registrován: 23 čer 2010, 18:54

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od vena222 »

Tak jak se ochladilo se mi zdá,že motor se dlouho zahřívá.Jedu ráno,je 1°C a obvyklých 85°C teploty ch.k. dosáhnu až za nějakých 8 km ](*,) Topení ale funguje bezvadně hned od začátku :lol: Dělá to i Vám?Dík za odpovědi.Jo a kapalina taky ubývá :-k
Hyundai i30U clasic 1,4i 80 kw,06 2010 blue vivid
Nissan sunny 1,6 r.v.1992
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od 89majlo96 »

skus vypnut kurenie, skor sa ti ohreje motor. A podla mna to je normalne tych 8 km pri 1°C
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
tatchwud
***
Příspěvky: 940
Registrován: 05 črc 2008, 23:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od tatchwud »

pinokio110 píše:Tolikrát jsem se tam stavoval a uháněl je,aby se něco dělo.U Domanského jsem to ve Zdibech koupil,když se Závada začla projevovat a volal jsem tam,že začlo ložisko,tak technik že zákazník nemuže diagnostikovat závadu,že to musí na kanál,aby tam viděli,aspon 2dny na zjištění závady a tak.Tož mě těžce vytočil-jsem vyučen automechanik a občas ještě něco dělám.Tak jsem kontaktoval Brandýs,přijel jsem z chalupy,nechal tam auto a na dobu opravy jezdil jejich autem grátis.Už ale taky od nového roku pujčujou jen za peníze.Pro mě to je do Brandýsa kousek,Prahu už [-X .Prý je slušný přístup v Autopalace Spořilov,ale znám jen z řečí-kamarád od nich bere Mazdy.
Přístup je na Spořilově poměrně slušnej,ale připadají mi o něco dražší než jinde.
i30, Champaigne Silver, Style, 1.6 benzín, 09/2008
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024

old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2821
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od Espero »

89majlo96 píše:skus vypnut kurenie, skor sa ti ohreje motor. A podla mna to je normalne tych 8 km pri 1°C
Neřekl bych, že tolik, mně se i teď ráno i při trošku pod nulou zahřívá 1,5 litrová Dacie po rovných 4 km a v silných mrazech mi to netrvá déle než tak 6. A to je nafťák a nafta má menší výhřevnost než benzin. Nemohlo by to být termostatem, který nedovírá při studené kapalině? H1 má velký motor a tam to přirozeně trvá déle, kolem 10 kilometrů.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
Ruska.ruleta
**
Příspěvky: 416
Registrován: 12 črc 2010, 11:34

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od Ruska.ruleta »

vena222 píše:Tak jak se ochladilo se mi zdá,že motor se dlouho zahřívá.Jedu ráno,je 1°C a obvyklých 85°C teploty ch.k. dosáhnu až za nějakých 8 km ](*,) Topení ale funguje bezvadně hned od začátku :lol: Dělá to i Vám?Dík za odpovědi.Jo a kapalina taky ubývá :-k
Nechápu co řešíš, je v záruce? Tak servis, nebo se jich bojíš? #-o
RR
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
:hyu: i30cw CRDi 85 kW
:hyu: i30 MPI
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od 89majlo96 »

mne sa zhruba pri teplote okolo 10°C motor zahreje do takych 6 km. Ked je leto tak za takych 4-5 km. V zime to moze byt okolo tych 8km. Podla mna je to bezne pri tomto motore
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od willy50 »

Taky je třeba brát v úvahu jak a jakým terénem jedeš.
Když jedu z naší dědiny na jednu stranu, kde je celkem rovina, zahřívá se déle.
Když jedu na druhou stranu, kde je k....ý kopec, tak mám teploměr na provozní teplotě velice brzy.
A taky způsob jízdy - vysoké otáčky a těžká noha na plynu = rychlejší ohřev.
Ale proč to vlastně píšu, vždyť je to logické to má zřejmě vena222 očíhnuté.
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od 89majlo96 »

pokym neni motor zohriaty na tych 80-90 tak by sa nemalo prekracovat hranicu 3 000 otacok. Lebo vtedy trpi tesnenie pod hlavou vplyvom roztaznosti materialov. Ale kedze triciatka ma hlinikoivy blok a aj hlavu, tak by to tak vadit nemuselo. :-k Ale radsej ho nechavam ohriat a dovtedy nevytacam
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
vena222
**
Příspěvky: 310
Registrován: 23 čer 2010, 18:54

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od vena222 »

willy50 píše:Taky je třeba brát v úvahu jak a jakým terénem jedeš.
Když jedu z naší dědiny na jednu stranu, kde je celkem rovina, zahřívá se déle.
Když jedu na druhou stranu, kde je k....ý kopec, tak mám teploměr na provozní teplotě velice brzy.
A taky způsob jízdy - vysoké otáčky a těžká noha na plynu = rychlejší ohřev.
Ale proč to vlastně píšu, vždyť je to logické to má zřejmě vena222 očíhnuté.

Jo,to zcela chápu.Je fakt,že ráno taky jezdím z kopce a nějak to neženu.Dnes jsem zkusil netopit a motor se zahřál po nějakých 3 km.Tak to bylo asi tím.Termostat teda pracuje asi dobře :lol: Předchozí auto jsem měl už starší,tak jsem to tak moc nesledoval.Íčko je moje první nové auto,tak na něm sleduju každou blbost.Někdo tady radil jet okamžitě do servisu,ale radši se napřed zeptám na zkušenosti ostatních.Dík za všechny postřehy a rady =D>
Hyundai i30U clasic 1,4i 80 kw,06 2010 blue vivid
Nissan sunny 1,6 r.v.1992
Uživatelský avatar
Dextrone
**
Příspěvky: 227
Registrován: 27 dub 2010, 21:46
Bydliště: Praha

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od Dextrone »

Zjistil jsem dnes zajímavou věc a tak se chci zeptat jestli je to u motoru CVVT normální a nebo se mám objednat do servisu. Dnes po jízdě jsem dolejval nemrznoucí směs do ostřikovačů a když už jsem měl otevřenou hauptnu tak jsem pohledem zkontroloval všechny nádržky s kapalinami a hladinu oleje měrkou. Nevím co mě to napadlo ale sáhl jsem si na expanzní nádobku s chladící směsí a byla úplně studená. Tak jsem ji opatrně otevřel a sáhl prstem do vody a ta byla úplně studená, ani nebyla zavlažená. To je přeci divný :-k Po ujetí vzdálenosti 60km přece nemůže být voda v expanzce studená :?: Tak jsem osahal přívodní trubku k chladiči - ta byla horká. Chladič byl také horký. Odvod z chladiče byl však pouze zavlažený :?: Je to divný co? A to jsem cestou ani netopil, protože dnes bylo venku teplo. Termostat do chladiče vodu pouští, protože byl chladič horký, ale proč na odtoku z chladiče je trubka jen zavlažená? A Expanzka uplně ledová? To ten chladič tu vodu tak moc ochladí že z horké vody se stane jen voda vlažná? Má to tak být nebo je někde chyba? Jinak motor se ohřívá rychle, teploměr nekolísá, auto topí také rychle a dobře, motor se nepřehřívá, kdybych dnes nesáhl na tu expanzku tak ani o ničem nevím. Je v motoru jen jeden chladící okruh? Je tohle normální? Také máte studené expanzky po jízdě? Jsem naučený z předešlých aut otvírat expanzku opatrně abych se neopařil, ale moje expanzka je studená a po otevření si ani nepšoukne :-k
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
SKV
**
Příspěvky: 216
Registrován: 05 dub 2009, 19:10
Bydliště: Brněnsko

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od SKV »

Výměna v expanzce je zcela minimální jen v rámci roztažnosti chladicí kapaliny a vlastního chladícího systému. Není to tak, že by tam něco kontinuálně přitékalo a odtékalo. Neboj, máš to v pořádku. :)
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Uživatelský avatar
Dextrone
**
Příspěvky: 227
Registrován: 27 dub 2010, 21:46
Bydliště: Praha

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od Dextrone »

No kdyby ta výměna byla zcela minimální, tak proč tedy varují proti opaření? Proč měly moje předchozí auta Felda a Mondeo po jízdě expanzku vždy teplou a pod tlakem?
Na který vodní okruh je ta expanzka napojená? Nebo vodní okruh vůbec nejde přes expanzsku? Když jsem otevřel víčko expanzky při běžícím a horkém motoru, tak vůbec nebyl rozdíl tlaku.
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Uživatelský avatar
mechoun
**
Příspěvky: 460
Registrován: 14 bře 2009, 19:47

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od mechoun »

Máš SZ, možná by nebylo na škodu ji tady citovat :-)
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“