motor G4CP 16V 2L DOHC - soutěž- kde je chyba
Moderátoři: Lukino, Moderátoři
motor G4CP 16V 2L DOHC - soutěž- kde je chyba
Ahoj příznivci vozu Hyundai, mám dloho problém s motorem 2L DOHC, pokusím se napsat vše co mne napadne a požádám vás o rady. Pro toho kdo mi problém vyřeší a motor poběží OK mám lahev slivky!
Měl jsem špatný motor (ventily) a došlo k výměněně za jiný.Provedli jsme vizuální kontrolu ventilů, přehodily se čidla, ustrojil, zapojil a rozeběhl. Od samého začátku svítí kontrolka ENGINE. Motor má hodně velkou spotřebu benzínu. Volnoběžné otáčky kolem 1100. Jiní odborníci mi vyměnili klapku včetně potenciometru, nic to ale nevyřešilo, snad jenom je trochu stabilnější chod motoru ve volnoběžných otáčkách. Měřil jsem Lambdu - zdá se OK, měřil jsem čidla teploty - OK. Z výfuku je stále cítit nespálený benzín
Rád bych se zeptal jak se nastavují volnoběžné otáčky ? Pootočením poťáku na klapce nebo snímačem otáček na hlavě motoru? Má to nějaký vliv? Mám pocit že není automechanik, který dokončí práci tak aby bylo vše OK, jen stále doměnky, pokusy, omyly a tisícovky od zákazníka.
Díky za každou radu. Pavel
Měl jsem špatný motor (ventily) a došlo k výměněně za jiný.Provedli jsme vizuální kontrolu ventilů, přehodily se čidla, ustrojil, zapojil a rozeběhl. Od samého začátku svítí kontrolka ENGINE. Motor má hodně velkou spotřebu benzínu. Volnoběžné otáčky kolem 1100. Jiní odborníci mi vyměnili klapku včetně potenciometru, nic to ale nevyřešilo, snad jenom je trochu stabilnější chod motoru ve volnoběžných otáčkách. Měřil jsem Lambdu - zdá se OK, měřil jsem čidla teploty - OK. Z výfuku je stále cítit nespálený benzín
Rád bych se zeptal jak se nastavují volnoběžné otáčky ? Pootočením poťáku na klapce nebo snímačem otáček na hlavě motoru? Má to nějaký vliv? Mám pocit že není automechanik, který dokončí práci tak aby bylo vše OK, jen stále doměnky, pokusy, omyly a tisícovky od zákazníka.
Díky za každou radu. Pavel
- Reklama
Re: motor G4CP 16V 2L DOHC - soutěž- kde je chyba
A co to zkusit nechat napojit na PC ať ŘJ vypíše chyby. Snad nejjednodušší řešení před všemožným vyměňováním čidel. V Hyundai ti to testnou za 500kč. Jinde v servise by to bylo možná levnější ale většinou nemají na tyto auta diagnostiku.
Hyundai Sonata 2.0 16V 92kW, r.v. 98
Hyundai Accent 1.3 63kW, r.v. 2004
Honda CBR 600F4 82kW, r.v. 2000
Hyundai Accent 1.3 63kW, r.v. 2004
Honda CBR 600F4 82kW, r.v. 2000
Re: motor G4CP 16V 2L DOHC - soutěž- kde je chyba
Jo a volnoběžné otáčky si můžeš regulovat šroubkem na škrtící klapce.
Hyundai Sonata 2.0 16V 92kW, r.v. 98
Hyundai Accent 1.3 63kW, r.v. 2004
Honda CBR 600F4 82kW, r.v. 2000
Hyundai Accent 1.3 63kW, r.v. 2004
Honda CBR 600F4 82kW, r.v. 2000
Re: motor G4CP 16V 2L DOHC - soutěž- kde je chyba
Ok, zkusím nejpreve LEDkovou diagnostiku, dnes to vyrobím, když to nepůjde zajedu do H.
Najdu v manuále kterým šroubkem ( je tam i nějaké čidlo-spínač když je klapka ve volnoběhu kde nemám připojený žádný kablik) , jak ale mám dát dohromady nastavení šroubku, potenciometru klapky a snímače otáček na hlavě motoru, každá má vliv na otáčky volnoběhu ale určitě ještě na další funkce ?
Můžete mi popsat co řídí poťák na klapce, a čidlo na hlavě ? jak případně nastavit ?
Díky
Najdu v manuále kterým šroubkem ( je tam i nějaké čidlo-spínač když je klapka ve volnoběhu kde nemám připojený žádný kablik) , jak ale mám dát dohromady nastavení šroubku, potenciometru klapky a snímače otáček na hlavě motoru, každá má vliv na otáčky volnoběhu ale určitě ještě na další funkce ?
Můžete mi popsat co řídí poťák na klapce, a čidlo na hlavě ? jak případně nastavit ?
Díky
Re: motor G4CP 16V 2L DOHC - soutěž- kde je chyba
No ono stejně krokovy motorek ti udržuje volnoběžne otačky, ja bych u tebe nejdříve zkusil reset ŘJ !! a až pak zkoušel dal "vrtat"
Hyundai Santa FE 2.2 CRDi
Škoda Fabia 2.0 LPG
bejvávalo ..
Škoda octavia 1.9 TDI 4x4
Pontiac trans sport 2.3 16v LPG
Hyundai sonata 2.0 16v LPG (2x)
Renault 21 1.8 LPG
Š 120 LPG
Š 110 R
Škoda Fabia 2.0 LPG
bejvávalo ..
Škoda octavia 1.9 TDI 4x4
Pontiac trans sport 2.3 16v LPG
Hyundai sonata 2.0 16v LPG (2x)
Renault 21 1.8 LPG
Š 120 LPG
Š 110 R
Re: motor G4CP 16V 2L DOHC - soutěž- kde je chyba
Pokud elektronika fungovala před opravou tak bych určitě hned nevrtal do škrtící klapky nebo jinejch blbůstek to je vždy až to poslední Předpokládám,že se Ti to potkalo,ventily ohnutý,podle příspěvku mám dojem,že jsi sehnal asi nejspíš celý motor nebo jen hlavu?? To jsem nějak nepochopil Tady vidím zakopanýho psa Jinak jsem taky už v klubu s potkanou Sonátou,před 14-cti dny mi praskl rozvodový řemen,8 ventilů k.o Ale již jezdím a musím jinak říct,že jsem vůbec s ničím nehýbal A funguje bez problému. Důležitý je mít správně nastavené rozvody a na sací vačce mít správně nastvený potenciometr,takový to hulvátský monštrum musí být na nule je tam značka Pokud budou všechny značky sedět ,pak je to bez problému,pokud ne stačí o zub dopředu nebo dozadu tak je to špatně Vždy otočit s motorem na 4 cykly musí se sejít všechny značky pokud ne tak znovu nastavit,fakt se to dělá blbě mě se to povedlo až na potřetí jo trpělivost přináší růže tak zatím
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Re: motor G4CP 16V 2L DOHC - soutěž- kde je chyba
Zdravím. Měl jsem také velkou spotřebu benzínu. Ale řeknu ti, že byla furt stejná ať jsem jel šetřivě devadesát po dálnici nebo couračky po městě. Ať jsem dělal, co jsem dělal pořád deset litrů na sto.... Měl jsem špatnou lambda sondu a motor jel na nouzovej režim. Přeměřovali mi ji v servise osciloskopem a řekli, že se jim zdá dobrá, jen dává hodně chudou směs. Ale nešlo jim do hlavy, proč to tolik žere... Koupil jsem tedy novou s originál zásuvkou za dva tisíce a normálně chlapi, teď jezdím dálky za sedm a půl litru. A to nekecám.
Jestli budeš někde poblíž, můžeme se v tom povrtat a lambdu bych ti půjčil na vyzkoušení. Fakt je to znát, když je spalování v pořádku. Auto jezdí jako drak...
Jsem z Dačic u Jindřichova Hradce.
Jestli budeš někde poblíž, můžeme se v tom povrtat a lambdu bych ti půjčil na vyzkoušení. Fakt je to znát, když je spalování v pořádku. Auto jezdí jako drak...
Jsem z Dačic u Jindřichova Hradce.
Hyundai Sonata 2.0 16v r.v.1997
Re: motor G4CP 16V 2L DOHC - soutěž- kde je chyba
Ahoj tak další nápověda, chyba 12 a 25 t.j. čidlo množtví a tlaku vzduchu- takže váha vzduchu. Taky jsem na to již myslel, takže co s tím ? Závada buď vlastní váha vzduchu nebo někde konektor nebo kabeláž ? Nebo za tím může být ještě něcojiného ? Tak se pokusím sehnat někoho kdo je z okolí a zapůjčil by na 2 min. váhu vzduch do sonáty. Je to test tak na 5 min i s montáží a demontáží
Pavel
Pavel
Re: motor G4CP 16V 2L DOHC - soutěž- kde je chyba
Ahoj, tak pokračování, koupil jsem starší ale prý funkční váhu vzduchu, chyba 12 stejně. Takže,píše to chybu váhy vzduchu ale není to váha vzduchu toho jsem se bál. Stále se auto dusí při startu (moc benzínu), vyndal jsem konektor z váhy vzduchu a žádná změna. takže ECU vůběc nepočítá s váhou vzduchu, asi proto ta maxi spotřeba že?
Nemá váha vzduchu nějakou svoji pojistku ??? nebo nedá se to nějak proměřit ?
Dík za info Pavel
Nemá váha vzduchu nějakou svoji pojistku ??? nebo nedá se to nějak proměřit ?
Dík za info Pavel
- mirec
- **
- Příspěvky: 439
- Registrován: 01 úno 2006, 23:09
- Bydliště: Košice, Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: motor G4CP 16V 2L DOHC - soutěž- kde je chyba
seidlpav píše:Ahoj, tak pokračování, koupil jsem starší ale prý funkční váhu vzduchu, chyba 12 stejně. Takže,píše to chybu váhy vzduchu ale není to váha vzduchu toho jsem se bál. Stále se auto dusí při startu (moc benzínu), vyndal jsem konektor z váhy vzduchu a žádná změna. takže ECU vůběc nepočítá s váhou vzduchu, asi proto ta maxi spotřeba že?
Nemá váha vzduchu nějakou svoji pojistku ??? nebo nedá se to nějak proměřit ?
Dík za info Pavel
Taka mala poznamka, zresetoval si RJ po vymene tej vahy vzduchu ?
Sonata 2,4 2006 Elegance
Accent GLS 1996 1,5 12V 5dv.
Accent GLS 1996 1,5 12V 5dv.
Re: motor G4CP 16V 2L DOHC - soutěž- kde je chyba
Ano, přesně tohle mi hlásilo auto. Akorát chybu třináct a dvacetpět... a měl jsem na maximum vytočený šroub, kterej šteluje volnoběh....
Takže dotáhnuto, seřízeno na osmset za minutu a zase klídek.... Zkus to...
Takže dotáhnuto, seřízeno na osmset za minutu a zase klídek.... Zkus to...
Hyundai Sonata 2.0 16v r.v.1997