Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
- Ruska.ruleta
- **
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 črc 2010, 11:34
Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
Je mi jasné, že asi někoho tímto příspěvkem , přesto jdu do toho.
Porovnání motorů CRDI auto č: 1 a MPI auto č:2
Odhlučnění motorového prostoru je u CRDI včetně kapoty, MPI je jen prostor mezi motorem a kabinou.
CRDI 6-ti kvalt, 85 kW, i30cw. MPI 5-ti kvalt, 80 kW i30, auto je o cca 200kg lehčí.
Startování: CRDI : musí se počkat na dokončení žhavení, ale doba je velice krátká. MPI lze ihned.
Volnoběh: CRDI motor se chvěje i hluk je větší než MPI, ten je naopak tichý a vibrace jsou téměř nulové.
Jízda město (do 50 km): CRDI a MPI jsou na tom asi tak stejně. Hluk CRDI je v tomto režimu větší, dynamika jízdy s CRDI je lepší (stačí 3 rychlosti). S MPI na stejnou "pohodu" je nutné použít i 4 stupen.
Jízda mimo město (do 100 km): CRDI Tak zde se to dle mého názoru láme, je to akorát na "šoupnutí" 6-ky a motor si "vrní" na 2000 otáčkách. Hluk motoru je prakticky neslyšitelný, je rozhodně nižší, než hluk valivého odporu pneumatik.
U MPI už začíná "vystupovat" hluk motoru nad hlukem pneumatik. Motor už točí malinko nad 3 000 otáček. (3 000 otáček = cca 97 km/h). Proto nechápu neodhlučnění kapoty i u MPI.
Jízda dálnice (do 130 km): CRDI nemá chybu, MPI hluk motoru je už nesnesitelný v případě udržování stálé rychlosti na dálnici. Motor točí už 4 000 otáček a spotřeba roste raketově nahoru. Zde evidentně 6-tý stupen chybí. uvidíme jak to bude po 1.11.
Dynamika motorů: CRDI motor je do cca 1 900 ot. "lenivější", pak ho "nakopne" turbo a není problém. Max otáčky jsou těsně pod hranicí 5 000 ot.
MPI Netáhne až do cca 2 200 ot. Max otáčky 6 500.
Tak včíl mě jedu se projet na .
RR
Porovnání motorů CRDI auto č: 1 a MPI auto č:2
Odhlučnění motorového prostoru je u CRDI včetně kapoty, MPI je jen prostor mezi motorem a kabinou.
CRDI 6-ti kvalt, 85 kW, i30cw. MPI 5-ti kvalt, 80 kW i30, auto je o cca 200kg lehčí.
Startování: CRDI : musí se počkat na dokončení žhavení, ale doba je velice krátká. MPI lze ihned.
Volnoběh: CRDI motor se chvěje i hluk je větší než MPI, ten je naopak tichý a vibrace jsou téměř nulové.
Jízda město (do 50 km): CRDI a MPI jsou na tom asi tak stejně. Hluk CRDI je v tomto režimu větší, dynamika jízdy s CRDI je lepší (stačí 3 rychlosti). S MPI na stejnou "pohodu" je nutné použít i 4 stupen.
Jízda mimo město (do 100 km): CRDI Tak zde se to dle mého názoru láme, je to akorát na "šoupnutí" 6-ky a motor si "vrní" na 2000 otáčkách. Hluk motoru je prakticky neslyšitelný, je rozhodně nižší, než hluk valivého odporu pneumatik.
U MPI už začíná "vystupovat" hluk motoru nad hlukem pneumatik. Motor už točí malinko nad 3 000 otáček. (3 000 otáček = cca 97 km/h). Proto nechápu neodhlučnění kapoty i u MPI.
Jízda dálnice (do 130 km): CRDI nemá chybu, MPI hluk motoru je už nesnesitelný v případě udržování stálé rychlosti na dálnici. Motor točí už 4 000 otáček a spotřeba roste raketově nahoru. Zde evidentně 6-tý stupen chybí. uvidíme jak to bude po 1.11.
Dynamika motorů: CRDI motor je do cca 1 900 ot. "lenivější", pak ho "nakopne" turbo a není problém. Max otáčky jsou těsně pod hranicí 5 000 ot.
MPI Netáhne až do cca 2 200 ot. Max otáčky 6 500.
Tak včíl mě jedu se projet na .
RR
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
- Reklama
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
Ruska.ruleta no to si si dal, byt tebou tak zatlciem okna latami a sedim tam v tme kym sa to tu nevycisti
ale klobuk dole, ako jeden z mala (resp jediny) tu mozes porovnat Crdi a CvvT. Napadlo ma jedno - to je CRDi skutocne o 200kg tazsi? tipol by som tak o 70-90kg, 200 je uz rozdiel triedy
ale klobuk dole, ako jeden z mala (resp jediny) tu mozes porovnat Crdi a CvvT. Napadlo ma jedno - to je CRDi skutocne o 200kg tazsi? tipol by som tak o 70-90kg, 200 je uz rozdiel triedy
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
No já jsem přešel zase z dieselu zpátky na benzín. Důvod je prostý a to značná složitost dieselu a náchylnost na kvalitu nafty. Předchozí diesel pouze 5 let staré Ford Mondeo TDCi mě dost vytrestalo a to mělo pouchých 105 tis km najeto. Servis dieselu byl šílený a radši budu jezdit za 10L benzínu než servisovat diesel. Co je mi platné že jsem jezdil za 5 - 6 L nafty, když jsem ročně nechal 10 tisíc v servisu nebo 32 tis za nové turbo. A to nepočítám ty tisícovky za diagnostiky. Faktická úspora za provoz dieselu nikdy nebyla a spíše naopak. A to nepočítám to martírium loni v zimě, když několikrát zamrzla nafta i přes použitá aditiva (zimní VIF) a vyměněný palivový filtr a nikdo nevěděl co s tím, čištění palivové soustavy opět 12 tis Kč a to jsem bral Shell diesel Extra nebo Benzina Top Q. Diesel má sice úžasnej krouťák, ale také úžasný servis a s tím je třeba počítat zvláště u moderních CR motorů. A s přidáváním biosložek do nafty bude ještě hůře A to se o auto můžete starat sebelíp a dopřávat mu kvalitní náplně a předčasně měnit filtry, česká nafta dělá své
Naposledy upravil(a) Dextrone dne 01 úno 2011, 21:21, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
mohu posoudit jen benzinak (1.6) - ale bez vyhrad souhlasim s popisem! mozna jen dodat vyhodu benzinu - a to vetsi pozitek z moznosti vytaceni - zvuk je moc peknej a od 3500ot. to taky hezky jede ovsem neni to nic praktickyho
i30 1.6 CVVT/92,7kW - shine red solid - Nošovice - 2009
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
Dextrone: Do kamene tesat!
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
Ten nafťák je cw, proto ta váha navíc!Mexican píše:Ruska.ruleta no to si si dal, byt tebou tak zatlciem okna latami a sedim tam v tme kym sa to tu nevycisti
ale klobuk dole, ako jeden z mala (resp jediny) tu mozes porovnat Crdi a CvvT. Napadlo ma jedno - to je CRDi skutocne o 200kg tazsi? tipol by som tak o 70-90kg, 200 je uz rozdiel triedy
- Ruska.ruleta
- **
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 črc 2010, 11:34
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
Těch 200kg je jen "cca" Nafta je delší verze, benzín je krátká, jiná výbava a rezerva atd.
Ohledně Fordu- koukni na forum, zjistíš, že jediný spokojený je ten komu se TDi povedlo prodat . Nelze neúspěch jednoho motoru jednoho výrobce brát jako problém všech výrobců a motorů.
RR
Ohledně Fordu- koukni na forum, zjistíš, že jediný spokojený je ten komu se TDi povedlo prodat . Nelze neúspěch jednoho motoru jednoho výrobce brát jako problém všech výrobců a motorů.
RR
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
Já vím, na forumu Fordu jsem byl pečenej vařenej a takřka i zoufalej, protože pořád se něco sr__o a hafo lidí mělo s TDCi problémy, no díky bohu že už je to za mnou. Ale i tak už mi nafta nesmí do domu.
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
No, že je zvuk cvvt při 4000ot nesnesitelný, to je hoodně silný výraz. Já bych zvukový projev při 4000ot. popsal jako horší průměr. A to nesrovnávám i30 s Fabiema, Feldama, ...
Myslíte, že je nějaký rozdíl ve zvukovém projevu krátké a dlouhé i30? Projeví se nějak delší výfukové potrubí?
Myslíte, že je nějaký rozdíl ve zvukovém projevu krátké a dlouhé i30? Projeví se nějak delší výfukové potrubí?
- Ruska.ruleta
- **
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 črc 2010, 11:34
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
Nešlo mi o rozebrání výhod a nevýhod motorů a už vůbec ne o spotřebu Zde i jinde na fórech se toho už popsalo hodně, prostě jsou dvě možnosti a každá má své, rozhodně nelze zatracovat jednu před druhou.
Šlo mi jen o porovnání motorů tak jak jsou v i30-kách
Je zde velký rozdíl a tou je cena. Jak jsem psal už v jiném vlákně, když se rozhodnu pro CRDi tak jedině 85 kW, 66 kW nebrat. (94 kW jsem nejel)
Naopak rozdíl mezi benzínem 1.4 a 1.6 už není tak propastný (a to hlavně proto, že mají naprosto stejně blbě zpřevodované převodovky) proto 1.6 se nic nevyřeší.
4 000 otáček na 130 km rychlost je opravdu hodně nepříjemných (stále porovnávám jen své dvě auta) a je jedno, že stejně točí Fabie, nebo dokonce i Octávie 1.6 !!
Když máš jet touto rychlostí stále, hodinu, dvě tak to už musí být mazec. S benzínem si tuto a vyšší rychlost uvědomuješ a to jen proto, že hluk tě na to upozornuje, naopak u CRDI je to problém se udržet pod 130. Jak jsem psal, porovnávám jen svá dvě auta, když bych jel na delší cestu, nebo na dovolenou, rozhodně bych i kdybych jel sám a nic nevezl nebral auto č.2.
RR
Šlo mi jen o porovnání motorů tak jak jsou v i30-kách
Je zde velký rozdíl a tou je cena. Jak jsem psal už v jiném vlákně, když se rozhodnu pro CRDi tak jedině 85 kW, 66 kW nebrat. (94 kW jsem nejel)
Naopak rozdíl mezi benzínem 1.4 a 1.6 už není tak propastný (a to hlavně proto, že mají naprosto stejně blbě zpřevodované převodovky) proto 1.6 se nic nevyřeší.
4 000 otáček na 130 km rychlost je opravdu hodně nepříjemných (stále porovnávám jen své dvě auta) a je jedno, že stejně točí Fabie, nebo dokonce i Octávie 1.6 !!
Když máš jet touto rychlostí stále, hodinu, dvě tak to už musí být mazec. S benzínem si tuto a vyšší rychlost uvědomuješ a to jen proto, že hluk tě na to upozornuje, naopak u CRDI je to problém se udržet pod 130. Jak jsem psal, porovnávám jen svá dvě auta, když bych jel na delší cestu, nebo na dovolenou, rozhodně bych i kdybych jel sám a nic nevezl nebral auto č.2.
RR
Naposledy upravil(a) Ruska.ruleta dne 24 říj 2010, 12:03, celkem upraveno 2 x.
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
Pak tedy nechápu na co se nás tu ptáš, když si sám odpovídáš...
Ano já bych vzal na dálku také diesela, protože žere méně a je v některých případech tišší, ale znova píšu že servisovat bych ho nechtěl, protože to co "ušetříš" na naftě, tak záhy necháš v servisu. Ono je sice hezký vidět na displeji PP údaj spotřeby 4,7 L/100 km, ale ještě hezčí je vidět daňový doklad za čerpadlo 37 tis Kč.
Ano já bych vzal na dálku také diesela, protože žere méně a je v některých případech tišší, ale znova píšu že servisovat bych ho nechtěl, protože to co "ušetříš" na naftě, tak záhy necháš v servisu. Ono je sice hezký vidět na displeji PP údaj spotřeby 4,7 L/100 km, ale ještě hezčí je vidět daňový doklad za čerpadlo 37 tis Kč.
Naposledy upravil(a) Dextrone dne 24 říj 2010, 12:02, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
- Ruska.ruleta
- **
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 črc 2010, 11:34
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
Tak ted nechápu, žádnou otázku jsem nepoložil
RR
RR
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
A je to tady zase další téma " Benzin kontra diesel " ....... úplně zbytečně založený, stačí si nalejt tady opěvovanou slivovici, večer zasednout k PC a číst tuny stránek ... popsaných.
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
Přesně tak !
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
Ahoj. Neměl jsi si kupovat diesela od Fordu, to je známé a staré, že stojí za prdDextrone píše:Já vím, na forumu Fordu jsem byl pečenej vařenej a takřka i zoufalej, protože pořád se něco sr__o a hafo lidí mělo s TDCi problémy, no díky bohu že už je to za mnou. Ale i tak už mi nafta nesmí do domu.
Já loni jezdil na naftu, která byla 30 roků stará a nic mi nezamrzlo a to nějaké aditiva jse nikdy nepoužíval Ale byl to Peugeot 306D a to je jiný motor než ty nové
Teď mně čeká první zima z novým autem a dieselovým motorem, tak uvidíme
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW