Kolisani otaček
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Re: Kolisani otaček
Řídící jednotka nehází žádnou chybu,subjektivně se mi zdá ,že se auto lépe sbírá.Sání od EGR bylo docela zanesené,po profouknutí vylétl obrovský oblak sazí.Spotřeba se nijak nezvýšila.Ten ohřev motoru je s EGR samozřejmě rychlejší,ale pouze na volnoběh.Pokud se hned rozjedete,tak to bude stejný.
- Reklama
Re: Kolisani otaček
hodili by jste prosím někdo foto, jak to zaslepujete.díky
Re: Kolisani otaček
Jednoduše,koupil jsem hadičku jako je na podtlaku,odpojil jsem hadičky od klapky a egr, ucpal jsem je šroubkem M5 a na jejich místo jsem dal kousek,cca 5 cm ,koupené hadičky také zaslepené šroubkem.Volné hadičky jsem přichitil k sobě.Práce na cca 10 minut a vratné zpět za 2 min.
- miooo
- Moderátor
- Příspěvky: 908
- Registrován: 24 zář 2009, 12:27
- Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN
Re: Kolisani otaček
chytre...
este ze mi benzinaci nemame taky problem...
este ze mi benzinaci nemame taky problem...
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
Re: Kolisani otaček
Ahoj, tak jsem se konečně dostal k EGR systému. Co mě nejdříve zarazilo - moje SF nemá škrtící klapku v sání, jak píše Sery. EGR ventil je ovládán přes EGR solenoid podtlakem z vývěvy, umístěné na alternátoru, nic dalšího tam není. Otvírá se od volnoběžných otáček a zavírá pří caa 3000ot/min. Egr ventil i vlnovec, který navazuje, byly čisté, bez nánosu karbonu, horší to bylo na přívodu do sacího hrdla, kde se výfukové plyny z EGR potrubí mísí s olejem v sání.
Rozhodl jsem se pro nejjednoduší metodu a uzavřel jen hadičku k EGR ventilu, abych mohl vyzkoušet, jaký vliv má EGR na výkon a spotřebu. Provedl jsem 4 po sobě následující testovací jízdy 18 km dlouhé, střídavě s EGRem a bez něj. Subjektivně jsem nepocítil žádný výrazný rozdíl ve výkonu, mé přání, aby se uklidnil chod motoru v nízkých otáčkách se nesplnilo. Jistým zadostiučiněním však bylo měření spotřeby pomocí ScanGauge. V obou kombinacích byla průměrná spotřeba u provozu bez EGRu o 0,3 litru/100km menší, přitom rozdíl ve spotřebě v jednotlivých disciplínách byl 0,1l/100 km. Tím považuji za prokázané, že jízda bez EGRu je ekonomičtější.
Ještě se zmíním o ScanGauge - každému, kdo nemá palubní počítač doporučuji - přístroj vás naučí jezdit ekonomicky, já jsem snížil spotřebu až o 2l/100 km. Ale o tom možná někdy jindy.
Rozhodl jsem se pro nejjednoduší metodu a uzavřel jen hadičku k EGR ventilu, abych mohl vyzkoušet, jaký vliv má EGR na výkon a spotřebu. Provedl jsem 4 po sobě následující testovací jízdy 18 km dlouhé, střídavě s EGRem a bez něj. Subjektivně jsem nepocítil žádný výrazný rozdíl ve výkonu, mé přání, aby se uklidnil chod motoru v nízkých otáčkách se nesplnilo. Jistým zadostiučiněním však bylo měření spotřeby pomocí ScanGauge. V obou kombinacích byla průměrná spotřeba u provozu bez EGRu o 0,3 litru/100km menší, přitom rozdíl ve spotřebě v jednotlivých disciplínách byl 0,1l/100 km. Tím považuji za prokázané, že jízda bez EGRu je ekonomičtější.
Ještě se zmíním o ScanGauge - každému, kdo nemá palubní počítač doporučuji - přístroj vás naučí jezdit ekonomicky, já jsem snížil spotřebu až o 2l/100 km. Ale o tom možná někdy jindy.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Re: Kolisani otaček
Co máš za motor,vgt nebo 83 kw? Já mám 83 kw 2003 a klapku v sání mám
- miooo
- Moderátor
- Příspěvky: 908
- Registrován: 24 zář 2009, 12:27
- Bydliště: Malá Hradná SK-taká malá dedinka pri BN
Re: Kolisani otaček
podla obrazku v popise typujem ze ma ten silnejsi motor...
SANTA FE 2,7 V6 rv.2001+LPG GASTECH 600S
Re: Kolisani otaček
tak už se nemusim cejtit trapně, když jsem taky hledal klapku jak vůl a nedohrabal jsem se výsledku, mám to tak jak popisuje vitak a motor mám 83 kW. takže když to shrnu po odpojení egr se mi volnoběžný otáčky nesrovnaj. kde jinde může bejt chyba?
Re: Kolisani otaček
Že bych měl klapku jenom já?Mám 83 kw 2003 2WD
Re: Kolisani otaček
Ahoj, já mám rok 2004, 83 kW. Možná se dělala klapka jen v předchozích verzích. Fidži - ucpi tu hadičku k egrventilu a uvidíš, určitě s tím nic nepokazíš. Stejně je ten EGR blbost, koupíš si 2 litrový motor a část objemu používáš k prohánění spalin přes válec.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Re: Kolisani otaček
tu co do něj vede ze zhora? dik
Re: Kolisani otaček
Ano, ale jednodušší je uvolnit ji na trubce nad EGR ventilem.
Funguje to asi takto: podtlak z vývěvy je veden hadičkou jednak na podtlakový posilovač brzd, jednak na jednu ze dvou trubiček, umístěných na držáku mezichladiče nad EGR ventilem. Odtud vede hadičkou na solenoidový ventil a zpět na druhou trubičku a další hadičkou na EGR ventil. Za klidového stavu je EGR ventil uzavřen, solenoidový ventil otevřen. Po nastartování a vytvoření podtlaku se EGR ventil otevře. Při caa 3000ot/min (v mém případě) se solenoidový ventil uzavře a tím uzavře přívod podtlaku k EGR ventilu - ten se uzavře.
Já jsem odpojil hadičku vedoucí od EGR ventilu z trubičky, strčil do ní kulatinu průměru 6 mm a délky 2 cm, na ni natáhl kousek další hadičky a nasadil zpět na trubičku, takže návrat k původnímu sravu je dílem okamžiku.
Funguje to asi takto: podtlak z vývěvy je veden hadičkou jednak na podtlakový posilovač brzd, jednak na jednu ze dvou trubiček, umístěných na držáku mezichladiče nad EGR ventilem. Odtud vede hadičkou na solenoidový ventil a zpět na druhou trubičku a další hadičkou na EGR ventil. Za klidového stavu je EGR ventil uzavřen, solenoidový ventil otevřen. Po nastartování a vytvoření podtlaku se EGR ventil otevře. Při caa 3000ot/min (v mém případě) se solenoidový ventil uzavře a tím uzavře přívod podtlaku k EGR ventilu - ten se uzavře.
Já jsem odpojil hadičku vedoucí od EGR ventilu z trubičky, strčil do ní kulatinu průměru 6 mm a délky 2 cm, na ni natáhl kousek další hadičky a nasadil zpět na trubičku, takže návrat k původnímu sravu je dílem okamžiku.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004