Auto netahne na zpatecku do kopce
Moderátoři: miooo, Moderátoři
Auto netahne na zpatecku do kopce
Ahoj,
nevim jestli to je neduh Santy obecne nebo vada mojeho vozu.
Potreboval sem zacouvat na mokru do prudsiho kopce, skoro to neslo, bud sem tocil otacky az sem palil spojku a nebo to chcipalo. Po predu to vyjedu bez takovyho trapeni auta. Nevite kdy by mohla bejt chyba?
(jo zapomel sem auto mi pri ty zaptecce tak nejak "skubalo" obcas mi to udela i kdyz jedu dopredu)
nevim jestli to je neduh Santy obecne nebo vada mojeho vozu.
Potreboval sem zacouvat na mokru do prudsiho kopce, skoro to neslo, bud sem tocil otacky az sem palil spojku a nebo to chcipalo. Po predu to vyjedu bez takovyho trapeni auta. Nevite kdy by mohla bejt chyba?
(jo zapomel sem auto mi pri ty zaptecce tak nejak "skubalo" obcas mi to udela i kdyz jedu dopredu)
- Reklama
Re: Auto netahne na zpatecku do kopce
Myslím, že to je normální. Obecně bývá jednička trochu víc " do pomala" než zpátečka.
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Re: Auto netahne na zpatecku do kopce
No me se hlave nelibilo, ze neslo presne vychytat otacky pro vyjeti... nedokazu si predstavit co bych delal na snehu. Chovalo se to hur nez auto s prednim nahonem...
To cukani, se mi taky nelibi
To cukani, se mi taky nelibi
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Auto netahne na zpatecku do kopce
No jestli máš ještě ten model se stálým pohonem 4X4 s viskozní spojkou, možná máš v ní málo oleje...........
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Auto netahne na zpatecku do kopce
Imagiosi, co máš za auto? Naftu, nebo benzín? Zpátečka je rychlejší, než jednička, takže na jedničku se jezdí do kopce lépe. Diesel má větší kroutící moment, měl by to zvládnout při nižších otáčkách lépe, než benzín.
Co se týká toho "škubání", při divočejší jízdě a prokluzu kol (např. ve sněhu) se rázy objeví i u dvoukolky a čím více jsou poloosy opotřebovány, tím je to horší. Pomůže rychle uvolnit pedál plynu a začít rozvážněji.
Další příčinou tvých problémů může být regulace prokluzu pomocí brzdového systému TCS.
Teď ještě několik mých postřehů ze zimního provozu - když jsem se v zimě v hlubokém sněhu snažil "utrhnout " kopec vyšší rychlostí, začaly prokluzovat přední kola, zadní kola se dostala mimo koleje vyjeté předními koly a auto se stalo prakticky neovladatelné. Jediné, co pomohlo - rychle zastavit, vycouvat zpátky do koleje, rozjet se znova a pomalu postupovat vpřed.
Při silném prokluzu kol může docházet k rázům - nevím kde vznikají, jestli na poloosách, nebo v diferenciálu, ale rozhodně je třeba se jim vyvarovat.
Myslet si, že auto rozjedu a prorazím závěje, nikomu nedoporučuji - jak si auto sedne "na břicho", nemusíš se z toho vlastními silami dostat. Naopak při pomalé jízdě vpřed, pokud kola začnou prokluzovat a auto se zastaví, se vždy dá vycouvat. Takže rozvážně. Navíc mám pocit, že na 3.rychlostní stupeň už zadní kola moc nepomáhají, nejlépe táhnou na 1 a 2.
Co se týká toho "škubání", při divočejší jízdě a prokluzu kol (např. ve sněhu) se rázy objeví i u dvoukolky a čím více jsou poloosy opotřebovány, tím je to horší. Pomůže rychle uvolnit pedál plynu a začít rozvážněji.
Další příčinou tvých problémů může být regulace prokluzu pomocí brzdového systému TCS.
Teď ještě několik mých postřehů ze zimního provozu - když jsem se v zimě v hlubokém sněhu snažil "utrhnout " kopec vyšší rychlostí, začaly prokluzovat přední kola, zadní kola se dostala mimo koleje vyjeté předními koly a auto se stalo prakticky neovladatelné. Jediné, co pomohlo - rychle zastavit, vycouvat zpátky do koleje, rozjet se znova a pomalu postupovat vpřed.
Při silném prokluzu kol může docházet k rázům - nevím kde vznikají, jestli na poloosách, nebo v diferenciálu, ale rozhodně je třeba se jim vyvarovat.
Myslet si, že auto rozjedu a prorazím závěje, nikomu nedoporučuji - jak si auto sedne "na břicho", nemusíš se z toho vlastními silami dostat. Naopak při pomalé jízdě vpřed, pokud kola začnou prokluzovat a auto se zastaví, se vždy dá vycouvat. Takže rozvážně. Navíc mám pocit, že na 3.rychlostní stupeň už zadní kola moc nepomáhají, nejlépe táhnou na 1 a 2.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Auto netahne na zpatecku do kopce
Vitaku, co ty máš za model, nebo odkud? TCS já např. vůbec nemám. Santa koupen v ČR. Je možné že máš nějaký dovoz a tam možná byl montován. Já mám ten s tlačítkem 4WD LOOK a ten by měl mít zadní diferák, nebo všechny s omezenou svorností (LSD), ale TCS by mělo vypínač.....a ten mi chybí
Když procházím např. Autoscout24.de tak v Německu jsou Santové SM s TCS i ESP
Když procházím např. Autoscout24.de tak v Německu jsou Santové SM s TCS i ESP
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Auto netahne na zpatecku do kopce
Diky za odpovedi. Zapomel sem popsat model je to Santa rv2002, 2,4i benzin.
Koupeno v CR, jsem druhy majitel mam ji pul roku. je na ni napsano 4wd takze by to mela byt ctyr kolka. Je fakt ze sem nezkousel auto zvednout a pomalu rozjet abych videl jestli se toci vsechny 4 kola.
Prave ze me zarazilo ze na to couvani to bylo horsi nez moje predchozi dvoukolka proto si myslim ze tam neco nemuze bejt v poradku, ten olej asi necham doplnit.
Koupeno v CR, jsem druhy majitel mam ji pul roku. je na ni napsano 4wd takze by to mela byt ctyr kolka. Je fakt ze sem nezkousel auto zvednout a pomalu rozjet abych videl jestli se toci vsechny 4 kola.
Prave ze me zarazilo ze na to couvani to bylo horsi nez moje predchozi dvoukolka proto si myslim ze tam neco nemuze bejt v poradku, ten olej asi necham doplnit.
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Auto netahne na zpatecku do kopce
No někdo tu psal že mu zadek nebere vůbec, někdo mu odpovídal, že když doplnil olej do tý viskozní spojky tak začal zadek zas zabírat a že záleží na i poloze vozu, z principu viskozní spojky vyplývá že čím větší rozdíl v otáčení kol vpředu a vzadu tím víc výkonu přenáší na zadek...... ale když v ní není oleje - nemaká
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Auto netahne na zpatecku do kopce
Ahoj, já mám auto z Dánska, stálý pohon 4x4 s viskózní spojkou. TCS nejspíš nemám, v kabině nejsou žádné kontrolky a spínače na aktivaci tohoto systému. Přesto se auto někdy v extrémních podmínkách chová "divně", najednou to nechce jet. Stačí ale ubrat plyn, vyšlápnout spojku a znovu se rozjet - a auto jede jako polité živou vodou. Prostě ten systém se zastaví a rozjede zase tím správným způsobem. (Teď jsem si vzpoměl na to, jak se mě na Š120 jednou po smyku točílo jedno zadní kolo dopředu a druhé dozadu. Divné že?) Někdy mám pocit, že mě ABS zasáhlo do náhonu, ale to je opravdu jen v extrémních podmínkách, když se sněhem probíjím lesní cestou na chalupu. Je možné, že se sněhem zanesou kroužky ABS a udělá to nějakou neplechu.
Abych řekl pravdu, také jsem si nikdy nevšiml, jestli zadní kola hrabou, nebo ne. Ale nikdy se mě nestalo, že by se zadní kola zahrabala. Když jsem zůstal stát v kopci s protáčejícími se předními koly a koukl dozadu na levé zadní kolo, neprotáčelo se. Ale možná se točilo pravé zadní - tam jsem nedohlédl.
Abych řekl pravdu, také jsem si nikdy nevšiml, jestli zadní kola hrabou, nebo ne. Ale nikdy se mě nestalo, že by se zadní kola zahrabala. Když jsem zůstal stát v kopci s protáčejícími se předními koly a koukl dozadu na levé zadní kolo, neprotáčelo se. Ale možná se točilo pravé zadní - tam jsem nedohlédl.
Santa Fe 2.0 CRDi, 4x4, r.2004
Re: Auto netahne na zpatecku do kopce
Zkusim to s tim olejem, mozna nebyl menenej od vyroby...
Rovnou vymenim i olej ve spojce.
Mate nekdo doporuceni na vhodnej typ, nemuzu to najit v navodu.
Diky
Rovnou vymenim i olej ve spojce.
Mate nekdo doporuceni na vhodnej typ, nemuzu to najit v navodu.
Diky
-
- **
- Příspěvky: 347
- Registrován: 05 úno 2010, 15:05
- Bydliště: Bystrice 73995
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auto netahne na zpatecku do kopce
Olej ve spojce? no me se ted stala taka jedna neprijemnost a to ze sem zapad jednim kolem do roznoceneho potucku a kdyz sem se snazil vyjet udelal jsem diru v zemu a uz mi auto sedelo na motoru a uz sem nevyjel, a nezitim sem spalil uplne spojku. tak za 10tis mam novou valeo a auto vytahoval traktor. Jinak pod vsema 4 kolama jsem mel vyjezdenou travu, timpadem vsechny 4 kola zabirala. ale mam uz temer sliky pneu tak se tomu ani nedivim. Jinak z tou spateckou je to tak, taky sem si vsim ze je asi neco mezi jednickou a dvojkou. casto chtela chcipat...
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Auto netahne na zpatecku do kopce
No bavíme se viskozní spojce a ta je v součástí přední rozdělovací převodovky a předního diferáku. Zkusím se dát obrázek jak to vpředu vlastně vypadá v řezu:
VCU = viskozní spojka
VCU = viskozní spojka
- Přílohy
-
- řez přední části pohonu 4WD s VCU
- hyundai 4WD s viskozní spojkou.jpg (78.4 KiB) Zobrazeno 3219 x
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Auto netahne na zpatecku do kopce
JJ ta rychlá zpátečka je v terénu neštěstí mě to dělá taky a snažím se couvat na rovině nebo z kopce.S tím nic nenaděláš.imagios píše:Diky za odpovedi. Zapomel sem popsat model je to Santa rv2002, 2,4i benzin.
Koupeno v CR, jsem druhy majitel mam ji pul roku. je na ni napsano 4wd takze by to mela byt ctyr kolka. Je fakt ze sem nezkousel auto zvednout a pomalu rozjet abych videl jestli se toci vsechny 4 kola.
Prave ze me zarazilo ze na to couvani to bylo horsi nez moje predchozi dvoukolka proto si myslim ze tam neco nemuze bejt v poradku, ten olej asi necham doplnit.
Re: Auto netahne na zpatecku do kopce
TAk jo aby to nebylo malo mam spojku v haji. Lozisko spojky, kdyz zaradim zacne mi to pri pousteni spojky piskat...prej je to lozisko, koukam na to co ta spojka stoji a muzou me omejt v autokelly je sada okolo 9tisic...
Nemate nekdo skusenost nejakou solidni spojkou za rozumejsi prachy? Na spojce se mi setrit nechce ale kdyz jen matros je za skoro desitku tak me ta oprava s praci vyjde pekne draho.
Nemate nekdo skusenost nejakou solidni spojkou za rozumejsi prachy? Na spojce se mi setrit nechce ale kdyz jen matros je za skoro desitku tak me ta oprava s praci vyjde pekne draho.
-
- **
- Příspěvky: 347
- Registrován: 05 úno 2010, 15:05
- Bydliště: Bystrice 73995
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auto netahne na zpatecku do kopce
Ja ted dostal Valeo sadu za 5500 + vymena a za cele sem dal 10tis...
Hyundai Santa-Fe, 2.4, 16V, DOHC, 4WD, srtibrny