Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Dextrone
**
Příspěvky: 227
Registrován: 27 dub 2010, 21:46
Bydliště: Praha

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od Dextrone »

OK, díky chlapi za vysvětlenou a tady vkládám citaci od mechouna:

Neboj, tak jak jsi mi to popsal, tak problém nevidím. Expanzka - tedy ta poloprůhledná nádržka s chladící kapalinou není de-facto expanzkou, ale pouze zásobníkem chladící kapaliny. Přes zpětný ventil umístěný ve víčku chladiče si v případě úbytku kapaliny v okruhu po vychladnutí motoru "přicucne" z nádržky. Proto se teplota nemění. Zářným příkladem je napříklat Toyota Corolla, nebo řada motorek, kde tato nádržka je umístěna evidentně pod "hladinou" chladiče a přitom si vždycky přicucne. Prostě hlídej hladinu v nádržce, aby bylo co přicucávat. Jinak pokud bys byl bez chl. kapaliny v nádržce, pořád to ještě nebolí, protože voda je stále v chladiči. Akorát nemáš přehled.
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Reklama
 

Uživatelský avatar
lukis01
***
Příspěvky: 720
Registrován: 17 dub 2009, 10:25
Bydliště: Ostrava

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od lukis01 »

Když už jsme u té chladicí kapaliny - netušíte někdo značku a typ, které výrobce lije do i30tky?
Sračkám se nevyhneš..
i30cw 1.6 CVVT+LPG 2012, cashmere brown, comfort + paket tempomat + paket kůže by Luki :D
Uživatelský avatar
jose3
**
Příspěvky: 139
Registrován: 14 zář 2010, 23:13
Bydliště: Veselí nad Moravou
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od jose3 »

Měl bych dotaz. Na novém autě jsem dostal chladící vodu naplněnou po horní rysku. Asi po 300 km jsem zjistil, že je jen 2 cm nad spodní. Na dotaz u prodejce jsem dostal odpověď abych to dolil destilkou. To jsem udělal, ale po dalších 400 km je voda opět dva centimetry na spodní ryskou. Myslíte, že to je u nového motoru normální nebo bych to už měl nějak řešit reklamací?
I30 1.4 Patriot White z Nošovic r.v. 2010
Felda 1.3 MPI, r.v. 1996
Velorex 250 r.v. 1960
Java 250 r.v. 1965
moto ČZ125 s ručním řazením r.v.1950
Uživatelský avatar
Ruska.ruleta
**
Příspěvky: 416
Registrován: 12 črc 2010, 11:34

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od Ruska.ruleta »

Tak u mé i30 Patriota je to taky tak, nedolejvám a stále se zatím drží 2 cm nad spodní ryskou.
RR
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
:hyu: i30cw CRDi 85 kW
:hyu: i30 MPI
Uživatelský avatar
dadula
*
Příspěvky: 10
Registrován: 13 zář 2010, 05:41
Bydliště: Strakonice

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od dadula »

Přesně tak. Při koupi byla kapalina na MAX a poté klesla cca 2 cm nad rysku MIN. Nyní mám najeto asi 2500 km a stále se tam drží. Ale raději tam občas juknu... :roll:
Hyundai i30, 1.4i CVVT, Blue Drive 2010, Shine Red
Uživatelský avatar
jose3
**
Příspěvky: 139
Registrován: 14 zář 2010, 23:13
Bydliště: Veselí nad Moravou
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od jose3 »

Tak snad to bude nějaká vlastnost a motor udržuje hladinu opravdu jen na 2 cm nad rysku. Já ji tam mám taky a když jsem to dolil, byla za chvíli opět na 2 cm. Nepřipadá Vám to ale divné? To jsem zvědavý co na to řeknou v servisu.
I30 1.4 Patriot White z Nošovic r.v. 2010
Felda 1.3 MPI, r.v. 1996
Velorex 250 r.v. 1960
Java 250 r.v. 1965
moto ČZ125 s ručním řazením r.v.1950
Jirka-F
*
Příspěvky: 92
Registrován: 14 říj 2009, 11:02

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od Jirka-F »

Pak sem prosím tě napiš co ti řekli. Já takhle dolévám už rok, kapalina stále mizí a v servisu si to vždy nechají "na pozorování" ](*,) a v nejlepším případě jsem den bez auta, o zbytečně najetých km nemluvě. Pak se dozvím že se závada neprojevila a kolečko začíná znovu. Kdyby mi to alespoň zůstávalo ty 2 cm nad rysku, mě to jde hodně pod ní. Kontroluju to před každou jízdou a stálé výbava auta je flaška s destilkou :twisted: . Hlavně že na straně 7/26 návodu k obsluze se píše, že se má doplňovat kapalina k horní rysce a v případě častého dolévání kontaktovat servis !!!
Hyundai i30 Classic 1.4i CVVT
Uživatelský avatar
Dextrone
**
Příspěvky: 227
Registrován: 27 dub 2010, 21:46
Bydliště: Praha

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od Dextrone »

No já mám přesně tuhle zkušenost se Sonátou. Jakmile jsem cca od poloviny září začal používat topení, tak mi začala nepatrně mizet chladící kapalina. Nevím jestli to má s používáním topení nějakou souvislost, ale zatím to tomu přisuzuju, protože nic nenasvědčuje tomu že by by se voda dostávala do motoru nebo kapala kolem. Párkrát během října (na poprvé jsem dolil cca 300ml, po dalších cca 250km cca 100ml) jsem to malinko dolil a teď po 200km nic neubylo. Auto mám od května nové a topení jsem začal používat od půlky září.
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Uživatelský avatar
jose3
**
Příspěvky: 139
Registrován: 14 zář 2010, 23:13
Bydliště: Veselí nad Moravou
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od jose3 »

Tak jsem dnes nahlídl do nádobky po ujetí asi osmi kilometrů a byl jsem překvapený, hladina ukazolava jen pár centimetrů pod horní rysku. To by znamenalo, že voda se po zahřátí dost rozpíná, celkem logicky :wink: Tak mne napadlo, zda voda při naplnění k horní rysce prostě po zahřátí někam neodteče. Jenže nikde nic potečeného nevidím a navíc je v nádobce podle mne dost volného prostoru aby přebývající kapalinu pojmula. #-o
I30 1.4 Patriot White z Nošovic r.v. 2010
Felda 1.3 MPI, r.v. 1996
Velorex 250 r.v. 1960
Java 250 r.v. 1965
moto ČZ125 s ručním řazením r.v.1950
Uživatelský avatar
Saimon
****
Příspěvky: 1153
Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
Bydliště: Hodonínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od Saimon »

Chlapi mně se to jednou stávalo u Peugeota a pak jsem zjistil, že když jsem jednou kontroloval hadice u chladiče, kde jsou ty stahovací pásky, tak na spodní hadici u chladiče jsem měl vlhký prst. :shock:
Tak jsem pro jistotu šroubovákem popřetahoval ty stahovací pásky a byl klid :wink:
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Uživatelský avatar
dadula
*
Příspěvky: 10
Registrován: 13 zář 2010, 05:41
Bydliště: Strakonice

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od dadula »

No, nemyslím si, že by jsme všichni hromadně měli povolenou svorku na hadici. Tuhle jsem se na to ptal v servisu a řekli mi "....jo, polknul si vodu" a že pokud tam není pod rysku MIN, tak je to v pohodě. Když jsem měl SEATA, tak jsem na nádržku občas kouknul, ale za 5 let snad nikdy nedoléval. Vlastně když mi prasknul chladič, tak jo :lol:
Hyundai i30, 1.4i CVVT, Blue Drive 2010, Shine Red
Uživatelský avatar
jose3
**
Příspěvky: 139
Registrován: 14 zář 2010, 23:13
Bydliště: Veselí nad Moravou
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od jose3 »

Taky se mi to s tou hadicí nezdá, ale svorky jsem pro jistotu zkontroloval. Jenže podle mne jsou to nějaké samosvorné sponky a nic se na nich dotahovat nedá. Stále čekám na vyjádření od prodejce, v pátek jsem jim napsal, ale zatím se mi neozvali. Nicméně, udělal jsem pokus. Označil jsem si ryskou stávající hladinu a budu pozorovat jestli zůstane stejná nebo bude pořád vody ubývat.
J.
I30 1.4 Patriot White z Nošovic r.v. 2010
Felda 1.3 MPI, r.v. 1996
Velorex 250 r.v. 1960
Java 250 r.v. 1965
moto ČZ125 s ručním řazením r.v.1950
Uživatelský avatar
Espero
******
Příspěvky: 2777
Registrován: 02 srp 2007, 10:01
Bydliště: Tetín-Beroun
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od Espero »

H1 mi todle nedělá, ale stejný problém - ubývání kapaliny mám na Dacii Logan, tak asi 2 deci za rok při nájezdu kolem 20 tisíc km. Na dacia fóru se to taky porád bezvýsledně řeší. Přikláním se k tomu přicucávání motorem, neboť reklamace v servisu nikdy nevedly ke zjištění závady. Postě 2x ročně tam docmrndu po decince koncentrované chladící kapaliny a to je vše. Víc to řešit nebudu.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
Uživatelský avatar
jose3
**
Příspěvky: 139
Registrován: 14 zář 2010, 23:13
Bydliště: Veselí nad Moravou
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od jose3 »

No, kdyby to byly dvě deci za rok tak mne to taky nechá chladným. Jenže já tak dolil vodu a po jedné delší jízdě jsem měl hladinu opět dva centimetry nad spodní ryskou. Všiml jsem si ale, že někomu se pokles zastavil právě na těch dvou centimetrech. Tak teď dělám pokus a kapalinu nedolévám, uvidíme co bude dál.
I30 1.4 Patriot White z Nošovic r.v. 2010
Felda 1.3 MPI, r.v. 1996
Velorex 250 r.v. 1960
Java 250 r.v. 1965
moto ČZ125 s ručním řazením r.v.1950
Uživatelský avatar
Ruska.ruleta
**
Příspěvky: 416
Registrován: 12 črc 2010, 11:34

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od Ruska.ruleta »

Takže už to není pravda, hladina klesla na min. rysku, doplnil jsem, v servisu mi bylo řečeno asi toto:
Nové auto= odvzdušnění topení trvá déle, doplnění jednou, dvakrát je normální jev.
Musím uznat, že na tom něco asi je, u CRDI jsem jednou doplnil a již neklesá.
RR
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
:hyu: i30cw CRDi 85 kW
:hyu: i30 MPI
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“