Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
pepan
*******
Příspěvky: 8540
Registrován: 07 úno 2009, 19:13
Bydliště: LIHOF
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA

Příspěvek od pepan »

ty biosložky už tam sou..nemůžu tady veřejně napsat o kolik jich tam je víc už u velkododavatele bo je to tady celkem sledovaný..ale je tam o pár % víc než se udává..a bude hůř...
holt prachy sou potřeba no
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

uplně bez hju
Reklama
 

Carolco
**
Příspěvky: 145
Registrován: 02 kvě 2010, 20:44
Bydliště: "Tady i onde,to byste nepochopil..."

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA

Příspěvek od Carolco »

Jo jo,ekologie musí být... Za každou cenu.Viz třeba žluté lány řepkové nebo krásná fotovoltaika u každé malé vsi.Je to děs... Co vím o rozdílech v naftách,tak základem je to,že naše(teda z našich rafineríí) je z Ruska a je hodně sirná a tudíž nic moc.Ale normám vyhoví,tak šup s ní do stojanů. A co se týče nafťáků motorů,kde jsou ty časy atmosférických 1,8 Peugeotů...Sice jen 44kw ale při 250000 najetých kilometrech byl bez jakékoliv opravy stoprocentní.Jen rozvody a olej. Ve srovnání s kámošovou Felinou 1,9D která si v 60000 po ránu nezadala s Pragou V3S zvukem i oblaky dýmu... Jen bombička s éterem na palubce mu chyběla. :D

Kdosi se tu ptal na odhlučnění kapoty z nafťáka na benzín,určitě by tam šlo,ale podle mýho je to spíš jen na takové pocitové odhlučnění. Jo,rozhodně to bude mít lepší buch ,když bude kapota zavíraná,ale při jízdě to asi člověk moc nepozná... Odhlučnění kterékoliv části auta je běh na dlouhou vzdálenost a uděláš-li jedno,začne drnčet druhé... Ale jinak i mě by se odhlučnění na kapotě líbilo,ať už origo,nebo lepené pláty na auto hi-fi 8-[

Jinak velmi pěkně udělané srovnání =D>
i30 1.4 Start , Champagne Silver, Made in Nošovice

ex.: Peugeot 206 1.1
Peugeot 205 1.8
Škoda 120L
Škoda 100L
2x Trabant 601 "Limousine" :-)
tricarkovej
**
Příspěvky: 130
Registrován: 18 kvě 2009, 15:28

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA

Příspěvek od tricarkovej »

Ahoj také se přidám. Mám 1,6 crdi 66 kW. Mám najeto za 18 měsíců 25000 km. Jezdím prakticky zásadně na Verva Diesel a neměl jsem potíže ani v zimě při -27. Kolaga Nisan X-trail 4 roky a vw passat 99 rok zamrzli. Kámoš mechanik má octavii tdi také dává jako já zimní aditivum a nejsou problémy. Kámoška má mondeo a zima jí dělala potíže, na můj popud začala jezdit na vervu a vše ustalo. Řešit pořizovací cenu nebudu. Koupě mě vyšla stejně jako bych bral benzín takže toto je mi jedno. Spousta lidí tu psala že se vykašlou na garančky. Já nemám důvod nechám to fungovat do konce záruky. Po té nejnutnější opravy, ale co mi kladl kámoš mechanik na srdce pokud chci aby mi autíčko jezdilo dlouho tak: pravidelně měnit olej raději po roce ale vyměnit ne že nemám najety kilometry tak neměnit, naftový filtr a hlavně proč bych tam lil "traktorovici" verva mu šmakuje jezdím za málo a autíčko snad vydrží déle. Jinak kolega má staré Mitsubishi benzín a když i on mi potvrdil že mu dělá auto zle a vyměnil benzínku za kvalitnější tak se to projevilo. Není to jen naftou ale i benzín šidí. A když to dělá zle karbíku tak co na to novotinky!!!!!!! Je to každého věc říkám starej se o auto a bude ti sloužit nestaráš se naseretě a bude to drahé.
I 30 1.6 99 kW GDI WEEKEND

I 30 1.6 66 kW crdi clasic
Uživatelský avatar
Bolo
*****
Příspěvky: 1598
Registrován: 29 pro 2007, 12:39
Bydliště: Čínský Těšín

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA

Příspěvek od Bolo »

Já měl vždy benzínová auta, pak jsem koupil Trajeta a je to doufám můj poslední diesel co mám :mrgreen:
Bylo: Hyundai Coupé 1.6 1997
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
Uživatelský avatar
Ruska.ruleta
**
Příspěvky: 416
Registrován: 12 črc 2010, 11:34

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA

Příspěvek od Ruska.ruleta »

Čekal jsem, že se v tomto vlákně "oprostíte" od výhod a nevýhod , nebo od problémů jiných značek.

Šlo mi čistě o to sednout do auta, zapomenout co stálo, co toho zbaští ( je tu několik vláken kde se to tu řešilo, hoooodně) a jen otočit klíčkem a vyrazit. Jak se v něm cítíte, jak poslouchá a jede a jaký je požitek z jízdy.
RR
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
:hyu: i30cw CRDi 85 kW
:hyu: i30 MPI
Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA

Příspěvek od ryba »

pokud jde o me, ja bych se vratil k tem pocitum u mondei - vim neni to forum o fordech, ale prece musim. Mam hafo najeto s dieselem 2007, 1,8TDCi 94kW a svym 2.0 duratec benzin 107kW. Odhlednu-li od toho, ze diesel je novej model (sirsi, tezsi, vetsi), tak u me pocitove vitezi benzin. Je jednoznacne vykonnejsi - i kdyz ve vyssich otackach. Ale reakce na plyn, zvuk, ovladatelnost, retezovy rozvody - proste vitezi. Diesel je zas mnohem lepsi na dalnice, ve vysokych rychlostech O TROSICKU tissi (rozhodne to neni nejak diametralni rozdil) a hlavne 6ti kvalt. Taky spotreba je cca o dva litry nizsi. Ale na cukacky i delsi cesty se mi ten dvoulitr benos libi vice. Mimochodem, u toho diesela 100 000km naprosto bez zavad - pohoda.
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
Uživatelský avatar
Dextrone
**
Příspěvky: 227
Registrován: 27 dub 2010, 21:46
Bydliště: Praha

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA

Příspěvek od Dextrone »

To ryba: Mě se Mondeo TDCi 96kw šestikvalt rv.2005 po poctivých 105 tisících km začlo totálně rozpadat. Hlavně tedy motor byl mizernej a moc přecitlivělej na kvalitu český nafty. Když jsem tankoval v Německu tak problémy nebyly, když jsem tankoval v česku problémů byla spousta. Vloni v zimě když mi zamrzla nafta, tak mi v servise vytáhli z nádrže žlutou rosolovitou věc a ukázali mi ji v PETlahvi. Nevěřil jsem svým očím jak může vypadat nafta od renomované benzínové společnosti. Tento motor je mimořádně citlivý na kvalitu nafty a mám to potvrzeno i z dieselservisu. Na štěstí už to auto nemám a vrátil jsem se k benzínu. Kdybych měl pro dotazujícího s nickem Ruská.Ruleta zhodnotit jen dojmy z aut, tak u dieselu mi vadil nepříjemný traktorový zvuk po nastartování studeného motoru, ten zvuk byl kolikrát nepříjemný, hlavně když starujete brzo ráno před panelákem. Dále mi vadilo pomalejší ohřívání motoru a proto také pomalejší topení. Jízda s dieselem (pokud zrovna nepadal do nouzovéhop režimu jízdy) byla naprosto bezproblémová a motor reagoval v celém spektru otáček. Pochopitelně, když jste chtěli rychle předjet, tak jste museli podřadit tak jako u benzínu. To že máte krouťák už v nízkých otáčkách 330Nm vůbec nic neznamená. Prostě diesel má jinačí převody. Dále mi vadila alespoň v mém případě docela brutální poruchovost a nespolehlivost. Stačilo např. klesnutí teploty pod bod mrazu a už byly první problémy. No a pochopitelně větší náročnost na servis a dražší servisní úkony. U benzínu naopak po nastartování mé Sonáty není motor téměř slyšet, nic se neklepe ani nevybruje, prostě pohodička. Motor má sice výrazný zátah od vyšších otáček cca 2500 a výše, ale problém v tom nevidím. Ten zátah je pocitově stejný jako u turbodieselu. Takže při jízdě držím otáčky v rozmezí 1500 - 3000 a pokud chci rychle předjet, tak podřadím klidně z 5.tky na 3.jku a bez problémů předjedu. Spotřebu u auta neřeším. Spíš jí hlídám jen z principu odhalení nějaké závady, ale to jsem hlídal u všech svých předchozích auta. Řídím se totiž věcí pokud z ničeho nic roste spotřeba o proti předchozím měření = něco se děje a je třeba zbystřit. Takže jestli jezdím za 8 L benzínu o proti 6L nafty mi je celkem jedno. No a taky mi odpadají ranní úkony hlavně v zimě koukání se na venkovní teploměr, abych věděl jestli mi zamrzla nafta nebo nikoliv. Takže to je opět velké plus pro benzín. Když to shrnu tak výběr auta a požitek z jízdy dieselového nebo benzínového auta záleží na každém člověku co preferuje. Mě se s dieselem jezdilo hodně dobře, ale moderní bezínové motory už jsou také výkoné a není to jako dříve když jste z 1.4 nedostali více jak 50kW, tak dnes už těch kW máte 80. No prostě pokrok se zastavit nedá =D>
Jediné čeho se opravdu děsím je až přílišná přetechnizovanost dnešních aut, kdy vám motor hlídá X čidel a stačí aby se jedno čidlo za 5euro podělalo a už cálujete v servise 2000,- A dále narůstající množství biosložek v palivu. Tohle jednou špatně skončí :(

Výše uvedený příspěvek je čistě můj názor a nikomu zde nic nevnucuju. Je to krátké zhodnocení mého předešlého turbodieselového Mondea TDCi a benzínové Sonáty DCVVT. Obě dvě auta byly dvoulitové verze což je také důležité, aby zde někdo nesrovnával HTP 1.2i a 3.0TDi :D Na víc Sonáta je atmosférická verze což s přeplňovaným dieselem také není zcela objektivní srovnávat.
Naposledy upravil(a) Dextrone dne 05 lis 2010, 16:31, celkem upraveno 1 x.
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Uživatelský avatar
Saimon
****
Příspěvky: 1153
Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
Bydliště: Hodonínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA

Příspěvek od Saimon »

Dextrone - Kdybys neměl Forda ale třeba Peugeota v dieselu, tak bys mluvil jinak :!: Mně nafta nikdy nezamrzla a když ti řeknu, že jednou se mi stalo, že jsem dojel z cest a auto mi stálo venku v zimě týden v -15 stupních a já začal startovat a nastartoval v pohodě ale to jsem měl jeden žhavič špatný a nastartoval. To Ford, když mu prdne jeden žhavič, tak nenastartuje ani v létě a to jsem byl svědkem toho, protože ho měl švagr.
Já za 10 let neměl nikdy problém a ještě dodám že topilo mně to v zimě dříve, jak kolegovi v Nissanu v benzínu :lol:
Naposledy upravil(a) Saimon dne 05 lis 2010, 16:55, celkem upraveno 2 x.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Uživatelský avatar
Dextrone
**
Příspěvky: 227
Registrován: 27 dub 2010, 21:46
Bydliště: Praha

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA

Příspěvek od Dextrone »

To Saimon: Teď už to také vím, Fordka už mi nesmí do domu :D
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
matysekul
Moderátor
Příspěvky: 3020
Registrován: 04 říj 2008, 17:50
Bydliště: Česko

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA

Příspěvek od matysekul »

Taky mně to lehce překvapuje.Kamarád má stejné i stejně staré Mondeo a zatím jsem neslyšel,že by měl problém.Asi povedený kousek,nebo tady v okolí naftu nepančují. To by možná napovídalo,proč já nikdy neměl problém a to i při -20. Jediné,co mně ještě napadá,jestli nemá i30 nějaký předehřev nafty :?:
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Uživatelský avatar
Dextrone
**
Příspěvky: 227
Registrován: 27 dub 2010, 21:46
Bydliště: Praha

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA

Příspěvek od Dextrone »

Jak už jsem psal prve. Vypozoroval jsem, že při natankování německých naft jsem neměl nikdy problém, pokud jsem tankoval v ČR tak motor zvukově zhrubl, a bylo cítit i výkonově, že je lehce pod. V říjnu 2009 jsem ještě měnil palivový filtr za originální jako každý rok před zimou. V prosinci během těch silných mrazů nafta braná u Shell diesel extra několikrát zamrzla a ani když se krapet oteplilo na nějakých -5C tak palivo nešlo. V servisu jim to také nešlo, tak zkoumali palivo a vytáhli z toho žlutý rosol místo nafty (ukázali mi to v PET lahvi). Podotýkám že jsem bral loni 13.prosince plnou nádrž u Shellu, kde by měli mít již zimní naftu. Tak jsem jim zaplatil čištění palivové soustavy 12 tisíc Kč, poděkoval a těšil se jak budu zase jezdit, pak už jsem u Shellu nikdy netankoval a bral jsem TOP Q od Benziny, no a koncem prosince znova zamrznuto. Tentokrát už jsem obsah nádrže neviděl, ale závada se projevovala stejně jako před 14ti dny. Znova mi vycucli palivo, něco tam nalili a doporučili ať jedu natankovat do Německa, že český čerpačky zaspali a nemaj ještě zimní naftu. Tak jsem celý letošní leden a půlku února jezdil tankovat do německa a koncem února jsem už natankoval v ČR Benzinu Top Q, ale koncem února asi po 5 dnech od natankování plné nádrže TOPu Q opět problém s naftou. Tak jsem byl v autorizovanym servisu Ford Homolka tady v Ústí, ti to napíchli na diagnostiku a jen pokrčili rameny. Začli něco plácat že by to mohly být vstřiky, čerpadlo i špatné tlaky ve válcích, dokonce i malej tlak v rejlu. Prostě nevěděli nic. Tak jsem v březnu odvezl Mondeo do specializovaného dieselservisu a nechal jim to tam. Zašel jsem na kafe a za 2,5 hodiny mě zavolali a když jsem přišel tak mi řekli toto: Milý pane, máte krásné auto, super výbavu, pěkný lak, je vidět že o to pečujetě, ale motor máte v prdeli. Pak mi řekli že tyhle motory TDCi trpí na českou naftu a že nejčastěji odchází a teď mi tam začali jmenovat některé věci z rejlu a že jsou také načlé vstřikovače, dokonce řekli že už tu několik Mondeí TDCi předemnou bylo a že opravy jsou velmi drahé. Když jsem se ptal kolik tak mi řekli 60 - 80 tisíc. Hájil jsem se že mám poctivých 105 000 km najeto a že tomu dávám aditivum VIF a že to není možný že takhle brzo motor nemůže umřít, a oni na to že je to vinou mizerné české nafty. Tak jsem to krapet obrečel, ale investici jsem nepodstoupil. Šlo to z domu.
Co se týká toho předehřevu nafty, tak to jsem také spoléhal na to že Mondeo má přeci předehřev nafty, ale je to trochu jinak. Předehřev nafty není nikterak elektrický - topnou spirálou, ale princip předehřevu je naprosto triviální. U Mondea to bylo řešeno takhle. Po nasátí nafty a její kompresi se nafta pod tlakem zahřeje a vstřikovačem vstříkne do válců, nespotřebovaná ohřátá nafta teče přepadem zpět do palivového filtru. Pokud to máš ovšem zamrzý už ve filtru, tak ti už žádné stlačení nebo nasátí nepomůže. Jen poznamenám že to ohřátí neni nikterak velké, aby si někdo nepředstavoval kdo ví co, je to zhruba o 10C více než je teplota paliva. Nevím jestli někdo z vás už zamrzlou naftu zažil, ale v Mondeu se to projevovalo takhle: Po nastartování studeného motoru se zdá být vše jak má, ale cca po 10s chodu motoru se začnou samovolně měnit otáčky. Otáčkoměr se začne pohybovat (kmitat nahoru a dolu) čím dál více a pak i v rozmezí cca 500ot. Pak motor samovolně zdechne - udusí se jako by vám došlo palivo. Nepomáhá ani přidání plynu. Prostě čerpadlo netahá naftu a auto zdechne. Nepomáhají ani opakované starty s plynem, prostě nic.
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Uživatelský avatar
Ruska.ruleta
**
Příspěvky: 416
Registrován: 12 črc 2010, 11:34

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA

Příspěvek od Ruska.ruleta »

Zde není fórum Fordu ! Ohledně problému s naftou jsi nám to už vysvětlil několikrát a nejen v tomto vlákně. Děkujeme za podrobné a opakované vysvětlení. ](*,)
RR
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
:hyu: i30cw CRDi 85 kW
:hyu: i30 MPI
Uživatelský avatar
Dextrone
**
Příspěvky: 227
Registrován: 27 dub 2010, 21:46
Bydliště: Praha

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA

Příspěvek od Dextrone »

Vím že zde není forum Fordu, ale předpokládám, že nebude přílišnej rozdíl mezi auty co se týče palivového systému. Pro mě za mě příspěvky můžu smazat, pak si poraďte jak chcete a kolísající otáčky při -20C přisuzujte třeba prasklé žárovce v SPZ mě je to fuk.
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
vena.m
**
Příspěvky: 215
Registrován: 16 črc 2010, 14:55
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Porovnání :benzín/nafta

Příspěvek od vena.m »

Náhodou mě to přijde jako zajímavá informace a zkušenost, ikdyž se nejednalo o :hyu: Také sem přemýšlel o naftě...ikdyž toho moc nenajedu ročně tak s ní mám dobré zkušenosti z předchozí Audi 80 1,9D ten motor je snad nesmrtelnej. 20let staré auto a ted ho má moje manželka. Právě toho sem se při rozhodování bál nejvíc: náchylnosti nových nafťáckých motorů a taky kvality u benzínek kde morálka za každou cenu co nejvíce vydělat, pak ta kvalita podle toho vypadá. sem tedy nakonec rád že mám benzín.......a to že žere cca o 2L víc my taky vůbec nevadí když najedu cca 10tis ročně. toť můj pohled na věc ...... a ted do mě :twisted:
i30U CW 1,6 CVVT (93kw) Moonlight blue 6/2010
AUDI 80, 1,9D r.v. 1991 (pořád dobře slouží manželce)
http://www.stavmato.cz/ levné stavební materiály
Uživatelský avatar
Vilda
******
Příspěvky: 3715
Registrován: 15 kvě 2008, 21:26
Bydliště: Praha 5

Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA

Příspěvek od Vilda »

Saimon píše: ještě dodám že topilo mně to v zimě dříve, jak kolegovi v Nissanu v benzínu :lol:
to určitě :!: leda že, by měl kolega v Nissanu vymontovaný topení ...
vena.m píše:Náhodou mě to přijde jako zajímavá informace a zkušenost, ikdyž se nejednalo o :hyu:
Taky na tom nevidim nic špatnýho, rád se dozvím něco novýho i o Fordech

RR a s čím to máme srovnávat, když tohle je můj první Hyundai .... s Jawou Pionýr ?? Nebo tenhle topic vzniknul jen pro i30ky :?: Nechceš se stát moderátorem ? Napomínání Ti jde skvěle .. =D>
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024

Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný

Yamaha Midnight Star 1300 De luxe

New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“