Stále aktivní 12V zásuvka?
Moderátoři: Martun, Moderátoři
Stále aktivní 12V zásuvka?
Hrozně nerad zakládám nové vlákno, klidně ho přemístěte, ale nenašel jsem tu nic příbuzného a zvlášť v současných mrazech mě tenhle problém dost rozčiluje.
Ve všech předchozích autech jsem měl zásuvky na palubce (zapalovače, apod) stále aktivní a tak jsem je mohl používat v garáži pro připojení malé udržovací dobíječky. U Accenta jsou zásuvky aktivní až po otočení klíčku, což je pro tuhle věc k ničemu. Tak se chci zeptat jestli nějaký zkušenější elektrokutil neřešil, jak upravit stávající zapojení zásuvky nebo (pokud možno) jednoduše "vyrobit" někde novou, použitelnou pro tento účel, abych v elektroinstalaci nezpůsobil víc škody než užitku.
Díky předem
Ve všech předchozích autech jsem měl zásuvky na palubce (zapalovače, apod) stále aktivní a tak jsem je mohl používat v garáži pro připojení malé udržovací dobíječky. U Accenta jsou zásuvky aktivní až po otočení klíčku, což je pro tuhle věc k ničemu. Tak se chci zeptat jestli nějaký zkušenější elektrokutil neřešil, jak upravit stávající zapojení zásuvky nebo (pokud možno) jednoduše "vyrobit" někde novou, použitelnou pro tento účel, abych v elektroinstalaci nezpůsobil víc škody než užitku.
Díky předem
Accent 1.4i Active - Continental Silver (10/2008-4/2015) prodáno
- Reklama
- cert
- ****
- Příspěvky: 1414
- Registrován: 29 zář 2008, 09:39
- Bydliště: Pelhřimov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stále aktivní 12V zásuvka?
No, asi bych někam k motoru usochal nějakej držáček a do toho klasickou palubní zásuvku 12V. Tu bych napojil na baterku přes přes extra pojistku napřímo a basta.
Hyundai Accent 1,6i CVVT Elegance, Velvet Red (TZ), BORBET CA, audio MAGNAT, MAD Classic Collection, 10/2008
Re: Stále aktivní 12V zásuvka?
Nene Krásně se ti to povedlo umístit! Kam bys to taky chtěl jinam dát? Do pneumatik? To už bych brblal.. ale takhle máš pochvaluGandalf píše:Hrozně nerad zakládám nové vlákno, klidně ho přemístěte....
Vidíš, já ani nevěděl že po vypnutí klíčku je zásuvka neaktivní... Dávám tam jen navigaci a tu po vytažení klíčku odnáším ssebou...
Asi bych použil návrhu Čerta.. nejjednoduší... a klidně bych ty káble píchnul do origo zásuvky s vloženou pojistkou.. Prostě bys ji vyjmul z okruhu elektroinstalace...
Ale pokud bys se stím nechtěl dělat (známe tvé názory na úpravy) Proč , když už jsi zavřenej v ty garáži, neotevřeš haupnu a nepíchneš to rovnou na kontakty baterky? ... když už tady nemáš ten luxus píchnutí konektoru do autozásuvky...
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
Re: Stále aktivní 12V zásuvka?
Martun: Na té malé dobíječce (používám ji ve větších mrazech spokojeně už celá léta) je konektor do zapalovače, který používám i do dalších aut. Navíc tohle provádím přes víkendy na chalupě a garáž je tam uzavřená jen ze tří stran, ne uzamčený objekt. Jen si neumím představit to Tvoje "Prostě bys ji vyjmul z okruhu elektroinstalace..." - co to reprezentuje za úpravy? Říkal jsem si, že k jedné z těch zásuvek bych přivedl kabely třeba od pojistek, taky aby byla stále pod proudem nebo zkrátka nevím, nejsem takový odborník na auto-elektro Navíc nevím, jak bych spočítal hodnotu pojistky, kterou bych tam měl vložit. Holt spousty otázek, jejichž odpovědi jen generují další...
A když si kabel od téhle mini-nabíječky upravím přímo na kontakty akumulátoru, tak tam takový malý zdroj můžu píchnout, aniž bych odpojoval aku od palubní sítě (nevím, kdy je to při dobíjení nutné a kdy ne)?
Jinak děkuji za pochvalu, ale jinam to fakt dát nešlo
A když si kabel od téhle mini-nabíječky upravím přímo na kontakty akumulátoru, tak tam takový malý zdroj můžu píchnout, aniž bych odpojoval aku od palubní sítě (nevím, kdy je to při dobíjení nutné a kdy ne)?
Jinak děkuji za pochvalu, ale jinam to fakt dát nešlo
Accent 1.4i Active - Continental Silver (10/2008-4/2015) prodáno
Re: Stále aktivní 12V zásuvka?
Když jsi aku dobíjel přes zásuvku, taky jsi nic neodpojoval, tudíž to bude stejnej efekt jako když to dáš natvrdo na baterku. Navíc podle toho co píšeš, se jedná o jakousi "udržovací nabíječku" čili ten nabíjecí proud je asi malý a ne jak z klasické nabíječky...
Jediný co mě napadá, kde je napětí i bez klíčku, to jsou varovný světla... ale to je jen úvaha, nevím ted tady od pc přes jakou to je pojistku a jesli je identická s pojistkou od zásuvky... asi ne, páč u zásuvky se počítá s větším odběrem...
Vyjmout z okruhu jsem myslel tak, že bys na baterku dal do svorek pod matky kable s očky a ty protáhl do kabiny (viz Zdenek Svoboda, ten už protahopval, tak ví kudy) a na dalčí jazíčkový konektory to nasunul na autozásuvku... Tudíš za zásuvkou by sse ti už jen "povaloval" původní konektor jaksi nevyužitý... A pojistku bych tam dal stejnou, jaká je nyní.. to musíš zjistit pohledem na pojistkovou skříňku v autě..
Jediný co mě napadá, kde je napětí i bez klíčku, to jsou varovný světla... ale to je jen úvaha, nevím ted tady od pc přes jakou to je pojistku a jesli je identická s pojistkou od zásuvky... asi ne, páč u zásuvky se počítá s větším odběrem...
Vyjmout z okruhu jsem myslel tak, že bys na baterku dal do svorek pod matky kable s očky a ty protáhl do kabiny (viz Zdenek Svoboda, ten už protahopval, tak ví kudy) a na dalčí jazíčkový konektory to nasunul na autozásuvku... Tudíš za zásuvkou by sse ti už jen "povaloval" původní konektor jaksi nevyužitý... A pojistku bych tam dal stejnou, jaká je nyní.. to musíš zjistit pohledem na pojistkovou skříňku v autě..
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
Re: Stále aktivní 12V zásuvka?
Elegantní je vytáhnout z přívodu k zásuvce fous k baterce přes diodu a pojistku směrem na + baterky. Funkce zásuvky "přes klíček" zůstane zachovaná a přitom přes ní půjde i dobíjet baterka.
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
Re: Stále aktivní 12V zásuvka?
Kabely bych mohl zkusit protáhnout od motoru, ale až po záruce. Nebo pokaždé otvírat motor a mít zásuvku někde přímo u aku, jak navrhoval cert.
Je to fakt šikovná věcička, zvlášť v zimě. Když jsem přijel v pátek na chalupu a do neděle připojil, akumulátor byl celou zimu v pohodě. Kupoval jsem to ještě kdysi za totáče v Mototechně, ale i dnes se obdoba prodává:
http://www.nejlevnejsiautobaterie.cz/in ... ts_id=4394
Je to fakt šikovná věcička, zvlášť v zimě. Když jsem přijel v pátek na chalupu a do neděle připojil, akumulátor byl celou zimu v pohodě. Kupoval jsem to ještě kdysi za totáče v Mototechně, ale i dnes se obdoba prodává:
http://www.nejlevnejsiautobaterie.cz/in ... ts_id=4394
Accent 1.4i Active - Continental Silver (10/2008-4/2015) prodáno
- Yurii
- Moderátor
- Příspěvky: 3430
- Registrován: 08 říj 2006, 09:41
- Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stále aktivní 12V zásuvka?
Pokud máš auto ještě v záruce, udělal bych to přes krokodýlky přímo na baterku... kabel ze sítě jenom přivřeš pod kapotu a tím se to vyřeší. Taky bych se asi nehrabal v elektrice ještě když to je v záruce... U Scoupe plánuju zásuvky časem přepojit aby fachčily pořád ale řekl bych že u New Accenta to bude o něco větší problém
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Re: Stále aktivní 12V zásuvka?
Yurii: Asi to bude nejlepší řešení, jen musím vymyslet elegantní vyvedení "kroko" od zapalovačové zástrčky, protože tu používám na další auta, abych u všech nemusel pořád lítat do motoru...
Díky všem za názory a rady
Díky všem za názory a rady
Accent 1.4i Active - Continental Silver (10/2008-4/2015) prodáno
Re: Stále aktivní 12V zásuvka?
Udělej si protikus, kup si zásuvku. Od Filsonu je kolem 30kč, nevim přesně. A na druhej konec si pridelej na kabliky svorky a máš po starostech..
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
- Yurii
- Moderátor
- Příspěvky: 3430
- Registrován: 08 říj 2006, 09:41
- Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stále aktivní 12V zásuvka?
Přesně tak to mam já pro nabíječku akumulátorů pro svojí RC buggynu Krokodýlky s protikusem a pak tam tu nabíječku jenom píchnu
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)