Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Re: Zimní clona chladiče
Jasně je to kazdého věc ( starýho psa novým kouskům nenaučíš), průměrný člověk najede tak 15-20tis. za rok a to ten motor zvládne při slušném zacházení 200000 pak uz to kazdy hodí ze skály neb to není poctivý BMW či Mercedes já spíš bojím, že mi to zrezne
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
- Reklama
Re: Zimní clona chladiče
Jezdím hlavně do práce a z práce cca 12 km tam a 12 km zpět. Termostat se zcela nikdy nedovře (má obtokovou dírku), když při nynějších teplotách jedu a pustím topení, teplota vody klesá. Odmontoval jsem sací bazimek (2x 10ka šroubek) a dal popundekl před chladič. Zítra uvidím jak se to chová.
i30 1.6i CVVT COMFORT, ESP, MOONLIGHT BLUE, CZ 2009
Re: Zimní clona chladiče
Preto radšej vyjdem na dvor naštartujem auto a ja idem do tepla na 10 min kym mi troska stupne teplota Páči sa to mne aj autíčku... Autíčko nechladí nápor a ja ešte si užívam šálku teplého čaju z kuchyne s výhľadom na auti... A žiadne prekrytie nepotrebujem.alarm píše:Z toho vyplýva, že čím skôr dosiahne motor prevádzkovú teplotu tým lepšie...a prevádzkovú teplotu dosiahnem rýchlejšie s "papundeklom"- studený vzduch neochladzuje ešte motor, ktorý nemá pracovnú teplotu.
Momentaly: VW Polo 1,4TDi 55kW RV2002 100 000km
Passed: WrAccent MC 1,4 71kw RV2007 60 000km
WrAccent LC 1,3 61kW RV2001 150 000km
Posledný príspevok sa necituje! používaj tlačidlo ODPOVEDAŤ.
Passed: WrAccent MC 1,4 71kw RV2007 60 000km
WrAccent LC 1,3 61kW RV2001 150 000km
Posledný príspevok sa necituje! používaj tlačidlo ODPOVEDAŤ.
Re: Zimní clona chladiče
Mýtusy je třeba potvrdit nebo vyvrátit, super, jsem zvědavý.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Re: Zimní clona chladiče
Engineer:
bývam v Petržalke na 8- mom (defacto 10-tom poschodí)
Neoplatí sa mi ísť hore, respektíve, ak by som aj išiel, tak Papučka by tam asi nebola
Skyline:
"starýho psa novým kouskům nenaučíš". Nemusíš mi pripomínať že už mám 50-ku
myslím si, že zohriate auto je lepšie, ako studené, korektnejšie reaguje na pridávanie, aj na občasné vytočenie, ktoré potrebujem na ceste do práce, aby som sa vôbec zaradil na dialnici do pruhu. Určite to pomáha, záleží len na tom, kto tomu venuje pozornosť , a kto nie.
bývam v Petržalke na 8- mom (defacto 10-tom poschodí)
Neoplatí sa mi ísť hore, respektíve, ak by som aj išiel, tak Papučka by tam asi nebola
Skyline:
"starýho psa novým kouskům nenaučíš". Nemusíš mi pripomínať že už mám 50-ku
myslím si, že zohriate auto je lepšie, ako studené, korektnejšie reaguje na pridávanie, aj na občasné vytočenie, ktoré potrebujem na ceste do práce, aby som sa vôbec zaradil na dialnici do pruhu. Určite to pomáha, záleží len na tom, kto tomu venuje pozornosť , a kto nie.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Zakrytí chladiče má určitě svůj význam ( teda část) dávám to i na Iveco
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8146
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Engineer nechat 10 minut auto naprazdno je to najhorsie co moze byt. A navyse tym porusujes predpisy
mam diesel, po nastartovani pockam asi 30 sekund aby padli otazky z 1000 na tradicnych 850 a pohnem sa. Otacky max 2000 a snazim sa radit 2-4 prve 2-3 km. Kedze diesel, tak teply vzduch fuka asi po 3-4 km, podla termostatu na pristrojovke je optimalna prevadzkova teplota asi za 5-7 km (zalezi na teplote a ako dlho auto stalo).. samozrejme hovorim o zime,teda teploty 0 az -10 (taka ta nasa bezna zima)
mam diesel, po nastartovani pockam asi 30 sekund aby padli otazky z 1000 na tradicnych 850 a pohnem sa. Otacky max 2000 a snazim sa radit 2-4 prve 2-3 km. Kedze diesel, tak teply vzduch fuka asi po 3-4 km, podla termostatu na pristrojovke je optimalna prevadzkova teplota asi za 5-7 km (zalezi na teplote a ako dlho auto stalo).. samozrejme hovorim o zime,teda teploty 0 az -10 (taka ta nasa bezna zima)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
mexičan.
1)načo by mala i30 tlačítko na ohrev predného okna?(zapne klímu, ventilátor na max.....)
2)ak je vonku pod nulou, nepohnem sa z parkoviska, kým nejde teplý vzduch.Ešte ti nikto nešplechol počas jazdy cestný maglajz pri mínusovej teplote na čelné nezohriate sklo bez možnosti zotrenia? Asi 700 metrov idem sídliskom a som na dialnici....a mám sa rád
1)načo by mala i30 tlačítko na ohrev predného okna?(zapne klímu, ventilátor na max.....)
2)ak je vonku pod nulou, nepohnem sa z parkoviska, kým nejde teplý vzduch.Ešte ti nikto nešplechol počas jazdy cestný maglajz pri mínusovej teplote na čelné nezohriate sklo bez možnosti zotrenia? Asi 700 metrov idem sídliskom a som na dialnici....a mám sa rád
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Mexican: Pochopiteľne že je to najhoršie čo môže byť...
Je zlé keď auto je naštartované a stojíš, je zlé keď ideš na nízkych otáčkach, je zlé keď ho vytáčaš za studena, keď púšťaš ventilátor hneď po štarte na plný výkon, a nedajbože mu dáš hneď teplý vzduch na kolečku... Skrátka v zime s autom nesmieš nič robiť!!!
Je zlé keď auto je naštartované a stojíš, je zlé keď ideš na nízkych otáčkach, je zlé keď ho vytáčaš za studena, keď púšťaš ventilátor hneď po štarte na plný výkon, a nedajbože mu dáš hneď teplý vzduch na kolečku... Skrátka v zime s autom nesmieš nič robiť!!!
Momentaly: VW Polo 1,4TDi 55kW RV2002 100 000km
Passed: WrAccent MC 1,4 71kw RV2007 60 000km
WrAccent LC 1,3 61kW RV2001 150 000km
Posledný príspevok sa necituje! používaj tlačidlo ODPOVEDAŤ.
Passed: WrAccent MC 1,4 71kw RV2007 60 000km
WrAccent LC 1,3 61kW RV2001 150 000km
Posledný príspevok sa necituje! používaj tlačidlo ODPOVEDAŤ.
- 89majlo96
- Moderátor
- Příspěvky: 3545
- Registrován: 05 úno 2009, 07:58
- Bydliště: Topoľčany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
minule sme sa so znamimi bavili o tom preco sa hovori ze deasel sa nema zohrievat na volnobeh. Ale neprisli sme na to. Preco je tomu tak ? Tusim sa to tu aj niekde riesilo a nevedel som to najst
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Tady je to popsané a nejen to http://www.abclinuxu.cz/blog/kacirstvi/ ... ni-s-autem
Mýtus: Před vyjetím je potřeba motor zahřát
Toto je poměrně úporný zvyk, pocházející z dob zakončených vozy Škoda 105/120, nicméně některých lidí se drží jako klíště. Byly doby, kdy se vůz (zvlášť v zimním období) startoval tak, že se vytáhl sytič, nastartovalo se, sytič se mírně stáhl, pak se chvíli čekalo, a až později se vyjíždělo.
Tehdy to skutečně mělo pádné důvody. Mnoho automobilů totiž nebylo schopno okamžitého vyjetí - při sešlápnutí plynového pedálu motor chcípl, v lepším případě sice běžel, ale neměl potřebnou sílu pro rozjezd.
U moderních vozů něco takového už naprosto není zapotřebí. Dávkování paliva ovládá řídicí jednotka a přizpůsobuje pracovní režim řadě faktorů včetně teploty motoru. Nemůže se proto stát, že by se sešlápnutím plynu ochudila směs natolik, že by motor nechtěl běžet. Tedy stát se to může, ale jen při poruše a takový vůz patří do servisu.
Okamžitý výjezd je výhodný z více důvodů. Jednak se zbytečně nepálí palivo (navíc v nevýhodném režimu nedokonalého spalování a s nepracujícím katalyzátorem), ale také se všechny součásti pohonného systému ohřívají najednou. Pokud by se nejdřív zahřál jen motor, převodovka, homokinetické klouby, ložiska kol a další součásti budou studené a neměly by se tedy příliš zatěžovat (k větší zátěži by mohlo svádět to, že "motor už je přece zahřátý"). Navíc kdo má auto s naftovým motorem, stejně ho na volnoběh příliš neohřeje - hmota takového motoru je velká, zatímco ztrátové teplo malé.
Mýtus: Před vyjetím je potřeba motor zahřát
Toto je poměrně úporný zvyk, pocházející z dob zakončených vozy Škoda 105/120, nicméně některých lidí se drží jako klíště. Byly doby, kdy se vůz (zvlášť v zimním období) startoval tak, že se vytáhl sytič, nastartovalo se, sytič se mírně stáhl, pak se chvíli čekalo, a až později se vyjíždělo.
Tehdy to skutečně mělo pádné důvody. Mnoho automobilů totiž nebylo schopno okamžitého vyjetí - při sešlápnutí plynového pedálu motor chcípl, v lepším případě sice běžel, ale neměl potřebnou sílu pro rozjezd.
U moderních vozů něco takového už naprosto není zapotřebí. Dávkování paliva ovládá řídicí jednotka a přizpůsobuje pracovní režim řadě faktorů včetně teploty motoru. Nemůže se proto stát, že by se sešlápnutím plynu ochudila směs natolik, že by motor nechtěl běžet. Tedy stát se to může, ale jen při poruše a takový vůz patří do servisu.
Okamžitý výjezd je výhodný z více důvodů. Jednak se zbytečně nepálí palivo (navíc v nevýhodném režimu nedokonalého spalování a s nepracujícím katalyzátorem), ale také se všechny součásti pohonného systému ohřívají najednou. Pokud by se nejdřív zahřál jen motor, převodovka, homokinetické klouby, ložiska kol a další součásti budou studené a neměly by se tedy příliš zatěžovat (k větší zátěži by mohlo svádět to, že "motor už je přece zahřátý"). Navíc kdo má auto s naftovým motorem, stejně ho na volnoběh příliš neohřeje - hmota takového motoru je velká, zatímco ztrátové teplo malé.
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Saimon : S jediným s čím souhlasím je, že se naftový agregát na volnoběh neohřeje ... u benzínu si motor natočím a jdu oškrabat okna .... než obejdu celé auto, tak už mi fouká skoro vlažný vzduch na čelní sklo. Převodovce a homokin. kloubům je to úplně jedno, jestli je motor ohřátý nebo není protože jsou studený stejně, jako kdybych vyjížděl s motorem neohřátým ... naopak tímhle ohřátím motoru, snižuji riziko toho, že po pár stovkách ujetých metrů neuvidím skrz totálně zamrzlé čelní sklo, vůbec nic ...
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8146
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Saimon presne tak... cakat kym mi zacne povedzme pri -5 fukat teply vzduch, mno to tam mozem cakat hodinu. cez vikend som siel s fiestou, bolo -9 a optimalnu prevadzkovu teplotu mala po cca 7 minutach jazdy (asi 3-4km). To je malicky benzinak, ktory sa ohrieva sakra rychlo. Cim vacsi a tazsi motor, tym sa to zhrieva pomalsie.
Alarm ak i30 nema vyhrievanie pod stieracmi, vsetko je to zbytocne. Pred startovanim ocistim stierace a nie, nidky som nemal problem zeby mi okamzity odjazd nejak komplikoval zivot. po zlych skusenostiach s ceskym kvapalinami do ostrekovacov som zacal kupovat 5l bandasku z nemeckeho Globusu (-30) za 3.99. Neriedim, pretoze nepotrebujem riedit. Pri spravne nastavenych ostrekovacoch a stieracoch v dobrom stave nepotrebujes mat vyhrievane celne sklo.
Neviem ako vy, ja mam okno zamrznute z vonku, nie vo vnutri. Vonku to oskrabem a je. Byvam cca 80m od rieky svratka, tak si viete predstavit ze vlkhost je tu nadpriemerna.
Napr kolega s viac krat spominanym Lexusom LS400 (4l V8) potrebuje teraz cca 8 km na zohriatie motoru. Toz to len trochu fyziky :-0
Alarm ak i30 nema vyhrievanie pod stieracmi, vsetko je to zbytocne. Pred startovanim ocistim stierace a nie, nidky som nemal problem zeby mi okamzity odjazd nejak komplikoval zivot. po zlych skusenostiach s ceskym kvapalinami do ostrekovacov som zacal kupovat 5l bandasku z nemeckeho Globusu (-30) za 3.99. Neriedim, pretoze nepotrebujem riedit. Pri spravne nastavenych ostrekovacoch a stieracoch v dobrom stave nepotrebujes mat vyhrievane celne sklo.
Neviem ako vy, ja mam okno zamrznute z vonku, nie vo vnutri. Vonku to oskrabem a je. Byvam cca 80m od rieky svratka, tak si viete predstavit ze vlkhost je tu nadpriemerna.
Napr kolega s viac krat spominanym Lexusom LS400 (4l V8) potrebuje teraz cca 8 km na zohriatie motoru. Toz to len trochu fyziky :-0
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Přesně tak. Já nastartuji, zapnu vyhřívání skel a mezitím si oškrábu okna. Jakmile mám oškrábané, tak jedu
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
A ty v autě nedýcháš já teda jo ... ale tak asi funim víc než ty, protože při neprohřátém motoru mě namrzá okno i zevnitř ..... a taky se mi stalo, že jsem oškrabal čelní sklo a za moment, už jsem zase nic neviděl a šel ho oškrabat znova .... a proto si nejdřív svůj motůrek prohřeju a pak vyjedu ...Mexican píše: Neviem ako vy, ja mam okno zamrznute z vonku, nie vo vnutri.
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe
New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný