Re: Zavady ceeda. edit: + i30

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
laufas
******
Příspěvky: 2748
Registrován: 19 led 2008, 14:25
Bydliště: OL

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od laufas »

pilotzz je nejbilze pravde
i30 1.4 + kn, 12/2007
Reklama
 

pavkt
*
Příspěvky: 81
Registrován: 30 pro 2009, 10:19

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od pavkt »

pietro32i píše:
laufas píše:Stejnej nesmysl jako nulovat to kazdych 50 km je nenulovat to 10 000 kilometrů :-)
A v čom to akože má byť nezmysel? Práveže naopak, čím viac km najazdených bez nulovania, tým presnejšia priemerná spotreba.

Jakou vypovídací schopnost má ukazatel průměrné spořeby, pokud má auto za sebou během zimy x hodin stání v zácpě na dálnici se zapnutým motorem, nebo jízdu přes celou republiku se skoro tunovým vozejkem na kouli? :wink: Pokud se nepoužívá mozek, je palubní počítač celkem zbytečné udělátko. :wink:
Uživatelský avatar
tatchwud
***
Příspěvky: 940
Registrován: 05 črc 2008, 23:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od tatchwud »

Myslím,že je to jen orientační pomocník.Nejlepší je asi stejně počítat spotřebu do plné nádrže.A když tak udělat potom průměr z těchto 2 hodnot.
i30, Champaigne Silver, Style, 1.6 benzín, 09/2008
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024

old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od pilotzz »

tatchwud píše:Myslím,že je to jen orientační pomocník.Nejlepší je asi stejně počítat spotřebu do plné nádrže.A když tak udělat potom průměr z těchto 2 hodnot.
Šmarjá, někteří na to jdete tak věděcky..
Co natankuju, to zaplatím a průměrovat skutečnost podle peněženky a podle počítače? No dobrá, bude to průměr, ale jaká bude kvalita takové informace a k čemu bude vlastně dobrá?
Počítač má hlavní smysl pro sledování trendu - změny v čase kvůli mnoha proměnným majícím vliv na spotřebu včetně stylu jízdy.
Porovnání dlouhodobé nenulované průměrné spotřeby podle počítače a podle účtenek může vést k tomu, že odhalíte nepoctivého pumpaře, jehož stojany měří tak trochu více, nebo se smíříte s tím, že počítač prostě ukazuje o něco míň, a nebo třeba víc, nebo narazíte na pumpaře, kterej dává navíc :mrgreen:
Jinak je to dobré akorát pro lhaní si sám sobě - mám spotřebu "X", ale peněženka ví, že to je vlastně jinak :-$
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Uživatelský avatar
tatchwud
***
Příspěvky: 940
Registrován: 05 črc 2008, 23:07
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od tatchwud »

Jo statistika je někdy zajímavá věc.Nic jiného v tom nehledej.
i30, Champaigne Silver, Style, 1.6 benzín, 09/2008
I30 kombi, Ecotronic Gray Pearl, Style, 1.5 DPI, 07/2024

old - Š-Felicia 1,3 MPi,10/2000
Uživatelský avatar
vlado1979
****
Příspěvky: 1114
Registrován: 19 črc 2008, 10:19
Bydliště: Malinovo
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od vlado1979 »

Kašlite na spotrebu a užívajte si auto. Teraz v zime, keď bolo -12 °C cez deň, tak som jazdil za 10. Inak v pohode za 6-7 litrov. A ešte jedna vec. Keď už nulovať palubný počítač, tak po dotankovaní.
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Uživatelský avatar
Skyline
****
Příspěvky: 1138
Registrován: 11 pro 2010, 16:48

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od Skyline »

Jasne, jestli jste cekali výkonou 1,4 se spotrebou 1,9 TDI 66kw tak, jste si meli koupit jiny motor nebo jine auto 1,4 benzin bude brat pri normalni jizde vzdy tak min. 6,5 az 7,0l/100 ja sam jsem ani nic jineho necekal a kdyz si spocitam kolik toho zena najede a jaky je rozdil mezi kupni cenou benzin/diesel a rozdil v cene za litr benzinu nebo nafty tak mi vysel benzin.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od pietro32i »

pavkt píše:Jakou vypovídací schopnost má ukazatel průměrné spořeby, pokud má auto za sebou během zimy x hodin stání v zácpě na dálnici se zapnutým motorem, nebo jízdu přes celou republiku se skoro tunovým vozejkem na kouli? Pokud se nepoužívá mozek, je palubní počítač celkem zbytečné udělátko.
Má presne takú výpovednú hodnotu, akú potrebujem. Ja chcem vedieť, akú mám priemernú spotrebu auta v pohybe, nie pri státí, a na to mi PP, ktorý nenulujem úplne stačí.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
LeDavidoS
Příspěvky: 4
Registrován: 27 pro 2010, 22:36

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od LeDavidoS »

Mám i30 zhruba 4 měsíce, najeto 2100 km, spotřeba je kolem 8.7..
Jezdím převážně po městě (80%), zbytek někde mimo. Na dálnici jsem se s tím ještě nedostal, nemám tu žádnou nikde blízko, abych ho "protáhl" =D
Ale asi tak brzo učiním.
Chci se zeptat na Vaše osobní zkušenosti, kdy se motor řádně zaběhne. V prodejně mi bylo sděleno, že kolemm 7000 km, tady čtu, že třeba už i kolem 4000, nebo "naopak" až někde u 15000 km.
i30 1.4 CVVT 80kw 09/2010 2300 km 9.3l/100km
Uživatelský avatar
jose3
**
Příspěvky: 139
Registrován: 14 zář 2010, 23:13
Bydliště: Veselí nad Moravou
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od jose3 »

To máš tedy dost vysokou spotřebu. Já jezdím taky převážně po městě nebo krátké trasy do 20 km mimo město a mám spotřebu do sedmi litrů. Auto mám tři měsíce a najeto 1800 km. Ale je fakt, že tomu nijak zvlášť na krk nešlapu.
I30 1.4 Patriot White z Nošovic r.v. 2010
Felda 1.3 MPI, r.v. 1996
Velorex 250 r.v. 1960
Java 250 r.v. 1965
moto ČZ125 s ručním řazením r.v.1950
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od pilotzz »

jose3 píše:To máš tedy dost vysokou spotřebu. Já jezdím taky převážně po městě nebo krátké trasy do 20 km mimo město a mám spotřebu do sedmi litrů. Auto mám tři měsíce a najeto 1800 km. Ale je fakt, že tomu nijak zvlášť na krk nešlapu.
nemá, je prosinec, venku je pod nulou, všechno ztuhlé, než se motor v mraze ohřeje, jsou tam velké odpory, jízda ve sněhu apod..

já zajížděl na jaře/v létě2010 a spotřeba byla 7,5-8L. zlom (subjektivně pociťované "rozdýchání" motoru a lepší reakce na plyn) nastal někde po cca 1000km. největší porci "zájezdu" auto dostalo do chorvatska (2500-4500km), kde jsem ho nijak obzvlášť jako muzejní kus nešetřil - doporučení některých p(r)odavačů jezdit pouze v rozezí 2000-3000 je podle mě hloupost, auto si musí sednout jako celek, čili občas je třeba využít i více než polovičního výkonu auta, aby si sedla všechna ložiska, převody, řemeny - jak při akceleraci, tak při brzdění i bočním přetížení v zatáčkách a taky při 4000rpm nemusím nutně využívat maximálních hodnot výkonu, který motor při 4000rpm je schopen generovat - naopak použitím lehčího převodu snižuju tlaky ve válci a nezatěžuju ještě nesednuvší kroužky a neposílám na/za ventily nespálenou směs jako opatrný šetřič, co dusí motor na 2tisíce...
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Uživatelský avatar
laufas
******
Příspěvky: 2748
Registrován: 19 led 2008, 14:25
Bydliště: OL

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od laufas »

podle me ma vysokou. na 1.4ku hatch je to imho dost
i30 1.4 + kn, 12/2007
pavkt
*
Příspěvky: 81
Registrován: 30 pro 2009, 10:19

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od pavkt »

pietro32i píše:
pavkt píše:Jakou vypovídací schopnost má ukazatel průměrné spořeby, pokud má auto za sebou během zimy x hodin stání v zácpě na dálnici se zapnutým motorem, nebo jízdu přes celou republiku se skoro tunovým vozejkem na kouli? Pokud se nepoužívá mozek, je palubní počítač celkem zbytečné udělátko.
Má presne takú výpovednú hodnotu, akú potrebujem. Ja chcem vedieť, akú mám priemernú spotrebu auta v pohybe, nie pri státí, a na to mi PP, ktorý nenulujem úplne stačí.

Máš v tom trošku zmatek. Pokud nevynuluješ PP, počítá ti průměrnou spotřebu včetně všech stání se zapnutým motorem. Pokud občas nevynuluješ PP, tak ti ukazuje zkreslená data. Podívej se na tento případ:
- vynuluji počítač, ujedu trasu 100km (bez zastavení)
.... pp ukazuje prům. spotř. 6,5L/100km
- vynuluji počítač, ujedu stejnou trasu (čekání na manželku před obchodem se zapnutou klimatizací)
.... pp ukazuje prům. spotř. 7,5L/100km

Není to o tom, že ve druhém případě jsem jel s těžkou nohou na plynu, ale že jsem spotřeboval 1L benálu na topení při stání vozidla. Pokud dlouho nenuluji PP, ukazuje sice spotřebu paliva za nějaké období, ale spotřeba je výrazně zkreslená právě stáním vozidla s běžícím motorem. Při tomto způsobu používání PP bude mít nejlepší spotřebu řidič jezdící po vesnicích bez semaforů a bez stání v kolonách, bez ohledu na styl jízdy.
Uživatelský avatar
jose3
**
Příspěvky: 139
Registrován: 14 zář 2010, 23:13
Bydliště: Veselí nad Moravou
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od jose3 »

pilotzz píše: nezatěžuju ještě nesednuvší kroužky a neposílám na/za ventily nespálenou směs jako opatrný šetřič, co dusí motor na 2tisíce...
Tak to jsem nejspíš já :oops: jenže mně se na 2000 otáčkách líbí, že motor není takřka slyšet. Na obhajobu tohoto stylu jízdy mohu říct, že Felda mi s tímto stylem jezdění vydržela 14 let bez jakékoliv poruchy a i nyní u nového majitele už patnáctým rokem jezdí bez potíží. Takže těm motorům to bude nakonec asi úplně jedno jestli ho někdo "honí" nebo naopak "přidušuje". Většina mých jízd je přitom dost krátkých - obchod, vyzvednutí ze školy, zavezení dětí do kroužku atp. Motor se rozhodně nikdy pořádně nezahřeje, a to odsuzuje mnoho lidí, jenže já po skušenostech z Feldy na takové názory kašlu. Pokud mi I30 vydrží jezdit taky 14 let, tak je mi úplně jednou jestli mu krátké jízdy v malých otáčkáš škodí nebo ne.
I30 1.4 Patriot White z Nošovic r.v. 2010
Felda 1.3 MPI, r.v. 1996
Velorex 250 r.v. 1960
Java 250 r.v. 1965
moto ČZ125 s ručním řazením r.v.1950
Uživatelský avatar
pilotzz
**
Příspěvky: 236
Registrován: 26 čer 2010, 21:06

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od pilotzz »

jose3 píše:
pilotzz píše: nezatěžuju ještě nesednuvší kroužky a neposílám na/za ventily nespálenou směs jako opatrný šetřič, co dusí motor na 2tisíce...
Tak to jsem nejspíš já :oops: jenže mně se na 2000 otáčkách líbí, že motor není takřka slyšet. Na obhajobu tohoto stylu jízdy mohu říct, že Felda mi s tímto stylem jezdění vydržela 14 let bez jakékoliv poruchy a i nyní u nového majitele už patnáctým rokem jezdí bez potíží. Takže těm motorům to bude nakonec asi úplně jedno jestli ho někdo "honí" nebo naopak "přidušuje". Většina mých jízd je přitom dost krátkých - obchod, vyzvednutí ze školy, zavezení dětí do kroužku atp. Motor se rozhodně nikdy pořádně nezahřeje, a to odsuzuje mnoho lidí, jenže já po skušenostech z Feldy na takové názory kašlu. Pokud mi I30 vydrží jezdit taky 14 let, tak je mi úplně jednou jestli mu krátké jízdy v malých otáčkáš škodí nebo ne.
Jenže porovnávat motor z feldy a tyto nové relativně vysokootáčkové motory je "nebe a dudy". Pokud motor budeš dusit na ty 2tisíce, tak ti možná i 14 let vydrží "se otáčet", ovšem bude to přibližovadlo se zku...ným motorem, kterej pak nepojede, když bude potřeba a bude žrát jak 30let starej moskvič.
Řidič se musí přizpůsobit motoru, motor se nikdy nebude přizpůsobovat řidiči - já měl taky feldu a to dýzlovou, ale to není důvod jezdit s 1.4cvvt jako "blbec" (neber osobně :wink: )
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“