Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
- Ruska.ruleta
- **
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 črc 2010, 11:34
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Vibrace motoru se přenášejí na volant, po delší jízdě nad 50 km je to už nepříjemné "brnění" v rukách. Reklamoval jsem to, reklamace zamítnuta ((
RR
RR
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
- Reklama
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
dvouhmoťáky odcházej šetřilum co musej vždy a všude jet se zařazenou rychlostí, s jedním okem na otáčkoměru a při dojezdu k semaforu podřazujou až na jedničku-1,6 má jednohmoťák, ten vydrží víc ale 2.0 má jistě dvouhmoťák, nejrychleji odcházej DPF-ty už se teď ale do crdi šestnáctek bohužel dávaj, vstřiky jednou holt čeká výměna ale 200t klidně můžou vydžet, do druhý výměny už se rozpadne celý auto.
RR: nevim jak hodně ti to vibruje ale dýzly tu zimu špatně snášej, u nás ráno když ty zmrzlý mrchy startujem to je jak malý zemětřesení.
RR: nevim jak hodně ti to vibruje ale dýzly tu zimu špatně snášej, u nás ráno když ty zmrzlý mrchy startujem to je jak malý zemětřesení.
Tucson Euro 2016, 1.7 CRDi, 85kW, Sněhulák
i30, 1.6 CRDi, 94kW, Sněhulák
i30, 1.6 CRDi, 94kW, Sněhulák
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
saldy - Tak co radíš co mají ty dvouhmoťáky?
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Nepodtáčet, já držim ot. kolem 2t, vim, že ve městě často spadnu při jízdě nä¨trojku i k 1,7t ale furt jsem v toleranci, někdo tam ale klidně vrazí čtyrku ale to neuhlídá otáčky a motor často dusí.
Rychlé pouštění spojky a vůbec v kombinaci s chiptuningem či naloženém autě je přímo zabiják setrvačníku, během pár desítek tisíc se odporoučí i se spojkou, slyšel jsem, že tady lidem s i30 spojka prokluzuje či smrdí ale mě se to nikdy nestalo, každý by měl s autem trochu cítit a při rychlém řazení spojkou plynule přenášet silný točivý moment takže to setrvačník a spojka v klidu a bez opotřebení absorbuje.
Nekupovat ojeté dýzly.
Rychlé pouštění spojky a vůbec v kombinaci s chiptuningem či naloženém autě je přímo zabiják setrvačníku, během pár desítek tisíc se odporoučí i se spojkou, slyšel jsem, že tady lidem s i30 spojka prokluzuje či smrdí ale mě se to nikdy nestalo, každý by měl s autem trochu cítit a při rychlém řazení spojkou plynule přenášet silný točivý moment takže to setrvačník a spojka v klidu a bez opotřebení absorbuje.
Nekupovat ojeté dýzly.
Tucson Euro 2016, 1.7 CRDi, 85kW, Sněhulák
i30, 1.6 CRDi, 94kW, Sněhulák
i30, 1.6 CRDi, 94kW, Sněhulák
- vlado1979
- ****
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 19 črc 2008, 10:19
- Bydliště: Malinovo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Súhlas s tým, že nekupovať ojazdené diesle. Mimochodom pri výmene zotrvačníka sa mení aj spojka a lacné to nie je (cca 1000 €).
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
- Ruska.ruleta
- **
- Příspěvky: 416
- Registrován: 12 črc 2010, 11:34
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Rozdávat rady je zbytečné, moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne.
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Vesmír i lidská blbost jsou nekonečné, i když u toho vesmíru si nejsem až tak jist.
Odvaž se používat vlastní rozum!
i30cw CRDi 85 kW
i30 MPI
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Ať žije benzín!!!
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
- Saimon
- ****
- Příspěvky: 1153
- Registrován: 07 kvě 2010, 13:29
- Bydliště: Hodonínsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Tak už vím, jak to fungujeRuska.ruleta píše:Jak to funguje ?
http://www.youtube.com/watch?fmt=18&gl= ... naXB8q3uzQ
Stejně je to divný
RR
Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW, ELEGANCE - Prodán 28.7.2017. Nyní nová SUZUKI Vitara 1,6 VVT, Elegance.
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Bylo: Škoda 1000MB, 3xWartrburg 353, Škoda Favorit, Ford Escort Combi 1,8 16V + Peugeot 205D, Peugeot 306D, Hyundai Tucson 2.0 CRDi VGT, 103 kW
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Ať žije benzín!!!
4) 2/2020: Mazda 6 Revolution 2,0i s manuálem
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
3) 9/2015: Toyota Corolla
2) Už nemám, ale byla a stále je dobrá, protože byla ještě z Ulsanu: I30 1,6 CVVT Comfort, Champaigne Silver na 16" Alu od 9/2007
1) Asi 6 aut...
- vlado1979
- ****
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 19 črc 2008, 10:19
- Bydliště: Malinovo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Majitelia dieselov sa upokojujú tým, že majú menšiu spotrebu
Náklady na údržbu sú však neporovnateľne vyššie (prehliadky, turbo, váha vzduchu, zotrvačník, vstreky, filter pevných častíc ...). Čo sa v konečnom dôsledku vyplatí viac ? Jazdiť s benzínom za 8 alebo naftou za 6 ? To nech si zodpovie každý majiteľ sám. Kto má oba varianty, tak nech po 100 tisíc km si spíše zoznam nákladov a možno bude nemilo prekvapený.
Nech žije benzín !
Náklady na údržbu sú však neporovnateľne vyššie (prehliadky, turbo, váha vzduchu, zotrvačník, vstreky, filter pevných častíc ...). Čo sa v konečnom dôsledku vyplatí viac ? Jazdiť s benzínom za 8 alebo naftou za 6 ? To nech si zodpovie každý majiteľ sám. Kto má oba varianty, tak nech po 100 tisíc km si spíše zoznam nákladov a možno bude nemilo prekvapený.
Nech žije benzín !
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Jedině benzín, protože lze přestavět na LPG
S tím jsem auto kupoval (rozhodnutý, že ho přestavím) a pokud s I30 najedu za 10 let 200 tisíc km jako v letech 2000-2010 s Felicií, tak není co řešit.
8 l plynu = 4 l nafty a takovou spotřebu má snad jen Smart, ale to není auto
S tím jsem auto kupoval (rozhodnutý, že ho přestavím) a pokud s I30 najedu za 10 let 200 tisíc km jako v letech 2000-2010 s Felicií, tak není co řešit.
8 l plynu = 4 l nafty a takovou spotřebu má snad jen Smart, ale to není auto
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
- prehliadky (+250 kc za olej za 1,5 litra navyse)vlado1979 píše:Majitelia dieselov sa upokojujú tým, že majú menšiu spotrebu
Náklady na údržbu sú však neporovnateľne vyššie (prehliadky, turbo, váha vzduchu, zotrvačník, vstreky, filter pevných častíc ...). Čo sa v konečnom dôsledku vyplatí viac ? Jazdiť s benzínom za 8 alebo naftou za 6 ? To nech si zodpovie každý majiteľ sám. Kto má oba varianty, tak nech po 100 tisíc km si spíše zoznam nákladov a možno bude nemilo prekvapený.
Nech žije benzín !
- zotrvacnik - jednohmotak je neznicitelny, dvojhmotak v nie je
- FAP nie je (minimalne nie u Euro 4 motorov predavanych v CR/SR)
- vaha vdzuchu (nesype sa, nie je to VW)
- vstreky (asi to raz pride, zatial neprislo - neriesim)
u bezninu treba menit sviecky (kazdych 40 000) a rozvody pri 90 000
ked to tak zratam, dnes som na 107 000 km a usetril som na tych svieckach a rozvodoch. A to nehovorim o spotrebe, ktora je asi o 2l na 100 mensia ako u porovnatelne vykonneho benzinu (pri rovnakom style jazdenia)
Ale stale sa u odbocuje od temy, pretoze toto vlakno je uplne o niecom inom. Ak chces moje naklady posli mi email, poslem ti to v prehladnom xls.. a mozes si to porovnat
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Diesel nebo benzin? To záleží na kilometrovém průběhu, prioritach a penězích.
1. Diesel je dražší při koupi než benzín.
2. S dieselem není zábava
3. Diesel je pružnější, ale to dnes TSI taky
4. Diesel podle typu bývá obvykle hlučnější (nelze srovnávat 1,4i s 1,6CRDI, lze porovnat WV 1,4 TSI a 1,6 CRDI)
5. pokud se něco pokazí, tak je to vždy dražší, výjimka TSI bude náklodově asi srovnatelné
6. 1,5 oleje za 250,- ????? co to je Starline???? nebo se da tak koupit olej při velkém množství???
7. Rozvody????, vybrat auto s řetězem a je klid.
8. Druhé auto do rodiny jedině benzín
9. Benzín, ten nezamrzne.
Soukromé jedině benzín a nejlépe tak atmosféru 2,0i pokud bych neřešil peníze i víc, nebo TSI.
Pokud nejsou otázkou peníze tak jedině benzín.
Za mne raději bych vždy voli benzín.
1. Diesel je dražší při koupi než benzín.
2. S dieselem není zábava
3. Diesel je pružnější, ale to dnes TSI taky
4. Diesel podle typu bývá obvykle hlučnější (nelze srovnávat 1,4i s 1,6CRDI, lze porovnat WV 1,4 TSI a 1,6 CRDI)
5. pokud se něco pokazí, tak je to vždy dražší, výjimka TSI bude náklodově asi srovnatelné
6. 1,5 oleje za 250,- ????? co to je Starline???? nebo se da tak koupit olej při velkém množství???
7. Rozvody????, vybrat auto s řetězem a je klid.
8. Druhé auto do rodiny jedině benzín
9. Benzín, ten nezamrzne.
Soukromé jedině benzín a nejlépe tak atmosféru 2,0i pokud bych neřešil peníze i víc, nebo TSI.
Pokud nejsou otázkou peníze tak jedině benzín.
Za mne raději bych vždy voli benzín.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8142
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
liter kvalitneho Total Quartz 9000 sa da aj pre sukromnika kupit od cca 136 kc s DPH.. tych 250 je hruby odhad pri "normalnej cene". A detto plati pre Valvoline, Mogul, Sunoco a pod Olej v servise si dava nalievat jedine clovek s nejakym strycom v amerike
pre i30 ked porovnavame CRDi / CVVT plati ze tu hmostnost citit.. teda suhlasim s bodom 2. Ale povedzme si uprimne, kolko "zabavy" si clovek uzije s 1,4 / 80Kw v 1200kg aute? nic moc. Navyse operovat tu nejakou zabavnostou u i30 je dost zly vtip. 75% jej majitelov to pouziva ako rodinne auto, zvysok bude firma. A je sice fakt, ze nie raz sa ludia pokusajuc o zabavu modlili aby som sa im vyhol, pretoze tie zakruty a predbiehania nejak nedavali
porovnava sa tu i30 a jeho motorizacie a nie TSi. S respektom k ucastnikom som sa zapojil aj ja s starsou pleckou, motorovo je vsak podobna 1,6 CRDi 85kW u i30.
K rozvodom: tazko si vyberies auto s tym ze ma retaz. Neprides do salonu a nepovies ze chces 1,4 ale nech ti ju daju s retazou. Bud to ten motor ma, alebo nie. berieme co je a porovnavame co je
Skyline tu pise o idealnosti dvojlitru do domu, v podpise ma vsak same malolitrazne znacky. A navyse ak berie CRDi podla skusenosti z 1,9TDi vo fabii, tak potes koste.
ten CRDi by som u i30 nekupoval ak moje jazdy zahrnaju najma mesto a kratke trasy. A vyhol by som sa tomu aj ako vyletnik s 5000 km/rocne.. inak je to v podstate rozumna kupa. Pochopitelne na kazdy motorizaciu plati iny sposob jazdy. Pre CRDi hovori ucelenost, predvidavost, relativne pohodlie (menej casto treba tankovat, menej radit), ako nevhodu by som dal tu vyssiu hmostnost a tym spojenu mensi obratnost v zakrutach. A vyssiu sancu nedotacaveho smyku v zime
pre i30 ked porovnavame CRDi / CVVT plati ze tu hmostnost citit.. teda suhlasim s bodom 2. Ale povedzme si uprimne, kolko "zabavy" si clovek uzije s 1,4 / 80Kw v 1200kg aute? nic moc. Navyse operovat tu nejakou zabavnostou u i30 je dost zly vtip. 75% jej majitelov to pouziva ako rodinne auto, zvysok bude firma. A je sice fakt, ze nie raz sa ludia pokusajuc o zabavu modlili aby som sa im vyhol, pretoze tie zakruty a predbiehania nejak nedavali
porovnava sa tu i30 a jeho motorizacie a nie TSi. S respektom k ucastnikom som sa zapojil aj ja s starsou pleckou, motorovo je vsak podobna 1,6 CRDi 85kW u i30.
K rozvodom: tazko si vyberies auto s tym ze ma retaz. Neprides do salonu a nepovies ze chces 1,4 ale nech ti ju daju s retazou. Bud to ten motor ma, alebo nie. berieme co je a porovnavame co je
Skyline tu pise o idealnosti dvojlitru do domu, v podpise ma vsak same malolitrazne znacky. A navyse ak berie CRDi podla skusenosti z 1,9TDi vo fabii, tak potes koste.
ten CRDi by som u i30 nekupoval ak moje jazdy zahrnaju najma mesto a kratke trasy. A vyhol by som sa tomu aj ako vyletnik s 5000 km/rocne.. inak je to v podstate rozumna kupa. Pochopitelne na kazdy motorizaciu plati iny sposob jazdy. Pre CRDi hovori ucelenost, predvidavost, relativne pohodlie (menej casto treba tankovat, menej radit), ako nevhodu by som dal tu vyssiu hmostnost a tym spojenu mensi obratnost v zakrutach. A vyssiu sancu nedotacaveho smyku v zime
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Záleží co tam servis opravdu nalije.
Benzin a dielsel jsem bral jako všeobecné porovnání.
S i30 zábava díky dodavaným motorům nebude.
Mám dlouho služební auta v naftě bez omezení k soukromým účelům, tedy druhé auto je pro ženu do práce a tudíž mne to nenutí kupovat 2,0i a vic když s ním jezdit vcelku nebudu.
CRDI bude lepší než TDI ale pořád je diesel jen s malým využitelným rozsahem otáček, Jínak mám možnost jezdit s Mondeem 2,2 TDCI a žádná pecka to taky není.
TAKŽE HLAVNÍ AUTO DO RODINY povedený BENZÍN.
Benzin a dielsel jsem bral jako všeobecné porovnání.
S i30 zábava díky dodavaným motorům nebude.
Mám dlouho služební auta v naftě bez omezení k soukromým účelům, tedy druhé auto je pro ženu do práce a tudíž mne to nenutí kupovat 2,0i a vic když s ním jezdit vcelku nebudu.
CRDI bude lepší než TDI ale pořád je diesel jen s malým využitelným rozsahem otáček, Jínak mám možnost jezdit s Mondeem 2,2 TDCI a žádná pecka to taky není.
TAKŽE HLAVNÍ AUTO DO RODINY povedený BENZÍN.
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)