Automat
Moderátoři: miooo, Moderátoři
-
- Příspěvky: 2
- Registrován: 19 čer 2006, 21:48
- Bydliště: Praha
Automat
Zdravím všechny účastníky fóra, které sleduji cca 3 měsíce - to je od doby, kdy jsem se rozhodnul pro koupi nového Santa Fe.
Se SF Dynamic 2.2 VGT automat v černé barvě mám najeto cca 2000 km a jsem dost spokojenej - i když drobnosti by se našly.
Ale k tématu: v jednom z vašich příspěvků jsem narazil na žádost o zkušenosti s automatem a napadlo mě, že by to mohlo být dobré nové téma - zejména v Česku, kde je strašně častá reakce na automat typu: "no to by mě nebavilo", "to je poruchový", "to je leda pro ženský (dámy prominou)".
Já jsem se nechal zlákat poměrně nevýrazným příplatkem a takříkajíc "šel do toho".
Důvody? Jednak jsem auto s automatem už měl (Peugeota 405 SRi) a vyhovovalo mi to, jednak mi to připomíná ameriku, pro kterou mám tak trochu slabost a ke které automat tak nějak prostě patří a také jsem se podíval po (dražší / vybavenější) konkurenci SF a ty automaty se tam dávaj tak říkajíc jako houska na krámě.
S plánovanými nevýhodami - nižší dynamikou a větší spotřebou - jsem se rozhodl "poprat".
Měl bych teď popsat zkušenosti - popis rozdělím na jízdu ve městě, na dálnici, na okresce, v lehkém terénu a všeobecný dojem.
Město: prostě pohoda, jedna ruka zcela volná, zrychlovat není kam, a pro pojíždění ve fronte stačí sundat nohu z brzdy a "ono to jede samo"
Dálnice: jak se jednou dostane na 5, není co řešit - jede stejně jako manuál. Popojíždění viz město. Při potřebě větší akcelerace se musí pořádně "šlápnout" - tady se samořejmě objeví drobná nevýhoda, což je zpoždění automatu při podřazení. Lze řešit přepnutím na sekveční režim.
Okreska: klidná jízda pohoda, jediný problém (spíš pocit) v táhlých kopcích - převodovka má tendenci řadit nahoru a táhnout to třeba na čtyřku při 1500 RPM, při manipulaci s plynem nastane cyklus podřazení. Skoro je lepší přepnout na manuál a nechat to v klidu táhnout na trojku na 2000 RPM.
Terén: asi není co řešit, na díry a spol patří prostě ručně řazená 1 nebo 2
Celkový dojem: jsem spokojený, naladění převodovky mi vyhovuje a zůstávám jejím příznivcem.
Dynamiku moc neposoudím, přesedl jsem z Octavie 4x4 1,8T (benzín 110 kW, přes 6000 RPM bez problému, 1350 kg), což samozřejmě akcelerovalo mnohem víc.
P.S.: spotřeba? jezdím kombinaci město/dálnice (130-140), trasy tak do 100 km, zatím jsem tak na 9+, když tu dálnici jedu s lehkou nohou a ve městě není moc zácpa, tak spíš 8,5.
Takže zdravím všechny majitele a příznivce starších i nových Santa Fe a snad se někdo zapojí do diskuse.
Se SF Dynamic 2.2 VGT automat v černé barvě mám najeto cca 2000 km a jsem dost spokojenej - i když drobnosti by se našly.
Ale k tématu: v jednom z vašich příspěvků jsem narazil na žádost o zkušenosti s automatem a napadlo mě, že by to mohlo být dobré nové téma - zejména v Česku, kde je strašně častá reakce na automat typu: "no to by mě nebavilo", "to je poruchový", "to je leda pro ženský (dámy prominou)".
Já jsem se nechal zlákat poměrně nevýrazným příplatkem a takříkajíc "šel do toho".
Důvody? Jednak jsem auto s automatem už měl (Peugeota 405 SRi) a vyhovovalo mi to, jednak mi to připomíná ameriku, pro kterou mám tak trochu slabost a ke které automat tak nějak prostě patří a také jsem se podíval po (dražší / vybavenější) konkurenci SF a ty automaty se tam dávaj tak říkajíc jako houska na krámě.
S plánovanými nevýhodami - nižší dynamikou a větší spotřebou - jsem se rozhodl "poprat".
Měl bych teď popsat zkušenosti - popis rozdělím na jízdu ve městě, na dálnici, na okresce, v lehkém terénu a všeobecný dojem.
Město: prostě pohoda, jedna ruka zcela volná, zrychlovat není kam, a pro pojíždění ve fronte stačí sundat nohu z brzdy a "ono to jede samo"
Dálnice: jak se jednou dostane na 5, není co řešit - jede stejně jako manuál. Popojíždění viz město. Při potřebě větší akcelerace se musí pořádně "šlápnout" - tady se samořejmě objeví drobná nevýhoda, což je zpoždění automatu při podřazení. Lze řešit přepnutím na sekveční režim.
Okreska: klidná jízda pohoda, jediný problém (spíš pocit) v táhlých kopcích - převodovka má tendenci řadit nahoru a táhnout to třeba na čtyřku při 1500 RPM, při manipulaci s plynem nastane cyklus podřazení. Skoro je lepší přepnout na manuál a nechat to v klidu táhnout na trojku na 2000 RPM.
Terén: asi není co řešit, na díry a spol patří prostě ručně řazená 1 nebo 2
Celkový dojem: jsem spokojený, naladění převodovky mi vyhovuje a zůstávám jejím příznivcem.
Dynamiku moc neposoudím, přesedl jsem z Octavie 4x4 1,8T (benzín 110 kW, přes 6000 RPM bez problému, 1350 kg), což samozřejmě akcelerovalo mnohem víc.
P.S.: spotřeba? jezdím kombinaci město/dálnice (130-140), trasy tak do 100 km, zatím jsem tak na 9+, když tu dálnici jedu s lehkou nohou a ve městě není moc zácpa, tak spíš 8,5.
Takže zdravím všechny majitele a příznivce starších i nových Santa Fe a snad se někdo zapojí do diskuse.
Telcontar
- Reklama
Automat
V prvom rade pozdravujem vsetkych prispievatelov do tohto fora. V pondelok 24.7 si idem prevziat novy SantaFe 2.2 CRDi Elegance s automatom, takze sa velmi zaujimam o to, ako sa s nim jazdi. Po prvych kilometroch opisem moje skusenosti.
pánové nechci radit ale ten motor na automat moc silný není a je vidět, že se vám jeste automat nepokazil. Mě ano a bylo to u 3 roky stareho vozu a to je hned 60 000 oprava takze kdo si chce santu ponechat dele nez 3 roky tak s tím musí počítat.Ale mám s ním i dobré zkušenosti, proto má odpověď s letitou zkušeností s automaty je 50: 50 pro automat i manuál u tohoto motoru 2,2. Pokud by byl výkon aspon 150 kw tak je automat jasná volba.
to karl.fon
Jsou i slabší vozy a mají automat ajsou s nimi spokojeni,není to tak špatné,pokud nevyhovuje je tam stejné řazení manuál,tak jsou dvě možnosti volby,což manuál nemá,automat do města a na popojíždění pohoda.
samozdřejmě že slabší vozy jsou ale nevaží přes 2 tuny jak santa s posádkou a proč neřeknete co vám delá vůz do kopce když trošku přidáte hned podřadí a malinko uberete tak přeřadí zpět a tak to muže jit dokola dokad ho nevyjedete a nebo nedáte plnej. A votom to kluci je, ja s novou santou v automatu jezdil.
automat
Pánové, já mám Hyundai Lantra 1,8 GT 93KW, r.v.12/94 s automatickou převodovkou a jsem maximálně spokojený. Samozřejmě že semtam nějaké posměšky na toto téma přijdou, ale vetšinou je to jen od lidí, kteří s tím zkušenosti nemají a tedy neví o čem mluví. Co se tyče jízdních vlastností a komfortu při jízdě, myslím, že není třeba více dodávat. Jen mne mrzí, že to nemá 5 rychlostní stupeň a možnost přímého řazení. S větší spotřebou jsem už při koupi počítal a proto jsem hned nato auto nechal předělat na plyn - což by mohlo být další téma nářků pro nezasvěcené. Po dálnici mi to jede za 9 litrů, no to město a mimo si vezme i o 2 litry víc,ale při ceně plynu 14Kč to opravdu neřeším. Spíše bych poprosil, jestli někdo z vás má stajný typ auta, o příručku, nebo návod k tomuto automatu. Mám tam tlačítko economy a normal, což je jasné, ale navic na levé straně knyplu tlačítko on/off u ktereho neznám přesný význam, mohu uvést snad jen to, že při vypnutí jede auto maximálně na trojku..?
Zdravím Vás a pokud mi někdo něco máte k tomu říct, budu rád.
Zdravím Vás a pokud mi někdo něco máte k tomu říct, budu rád.
No ten automat na novem SF se mi nejak nezda. Mam objednane New SF v manualu a prodejce mi nabidl, ze muzu mit drive SF v AT. Jel jsem v tom, ale musim rict, ze nic moc. Velmi, podtrhuji velmi opozdene reakce, celkove je to auto linejsi + trochu vyssi spotreba. Zustavam verny MT, se kterym jsem taky jel a je to fakt rozdil, kdyz ma clovek v ruce dynamiku toho auta.
to pitrs 33
Víš to je každého věc,ale při dnešním provozu a pokud jezdíš hodně ve městě,tak AT je dobrý,pokud ti nesedí je to jen tvoje rozhodnutí,ale AT je doopravdy pohodovější i když musíš více čekat na reakci. Mě zase vadill manuál a u new sF jsem šel do AT a jsem spokojen.Pokud si chceš zajet i když dnes při bodech ?? tak i s tím AT -tiptr. to jde také. Uvažuj a neunáhluj se ještě se pořádně znovu svez a potom rozhodni,aby tě to nemrzelo,protože víc jak 80 % je prodej CRDi s AT a je to trend do budoucna.Ono před 10 lety se říkalo na co klima a ted nikdo auto bez už autoklima nechce a tak to bude u AT. Čau.
automat
Nazdar hosani,
som tu novy zatial bez santy, ale trochu prispejem k diskusii o automate.
Reci o tom ako to nejde a je to tazke a automat je lenivy, no ak je santa diesel s automatom lenoch tak potom je trabant okruhovy special
No je jasne ze santa nie je ziadny zavodak, ale mne sa s tym automatom zdal zivy akurat. Ja mam teraz krpate clio 1,6 16V 110k a santa sa mi zda aj tak silnejsi. A to podotykam ze to clio je mala osa
Podla mna automat radi pohotovo a bezproblemovo, je jasne ze od toho nemozete cakat 0-100 za 7s, to si kupte cayenne za 3mil.
Sam predajca vravel ze cdri jazdi lepsie nez benzin, tiez si to myslim, soferoval som starsi V6 a diesel sa mi zda lepsi, lebo taha odspodu a slabne az pre 4 200ot/m co je dostacujuce. A to ticho hmmmm
Takze si myslim ze naftak je lepsi vzhladom na hmotnost a ekonomiku jazdy. Priemer v meste bol 7,5l a to sme ho nesetrili
A potom tu je chip a ked auto budete predavat o 5 rokov, naftu predate o 100 000,- viac
som tu novy zatial bez santy, ale trochu prispejem k diskusii o automate.
Reci o tom ako to nejde a je to tazke a automat je lenivy, no ak je santa diesel s automatom lenoch tak potom je trabant okruhovy special
No je jasne ze santa nie je ziadny zavodak, ale mne sa s tym automatom zdal zivy akurat. Ja mam teraz krpate clio 1,6 16V 110k a santa sa mi zda aj tak silnejsi. A to podotykam ze to clio je mala osa
Podla mna automat radi pohotovo a bezproblemovo, je jasne ze od toho nemozete cakat 0-100 za 7s, to si kupte cayenne za 3mil.
Sam predajca vravel ze cdri jazdi lepsie nez benzin, tiez si to myslim, soferoval som starsi V6 a diesel sa mi zda lepsi, lebo taha odspodu a slabne az pre 4 200ot/m co je dostacujuce. A to ticho hmmmm
Takze si myslim ze naftak je lepsi vzhladom na hmotnost a ekonomiku jazdy. Priemer v meste bol 7,5l a to sme ho nesetrili
A potom tu je chip a ked auto budete predavat o 5 rokov, naftu predate o 100 000,- viac
S tím prodejem po 5 letech bych byl opatrnej, u nás je to teď diesel:benzin 50:50, ale ve zbytku Evropy už převládá diesel. Přitom výroba benzinu stále drtivě převládá nad naftou, takže se bude muset zvýšit produkce nafty tj. dojde ke zvýšení cen i u čerpadel. Samozřejmě se bude zvyšovat i cena benzinu, ale ne tak razantně jak nafta. Stačí se podívat do nedaleké historie, jak rychle jde cena nafty nahoru, nebude trvat dlouho a bude dražší než benzin, přitom to není tak dávno co byla výrazně levnější než benzin. Prostě zdražování benzinu už to nezachrání, protože spotřeba (odběratelů) není tolik jako dříve a proto se to bude muset nahnat na naftě.
K tomu je třeba ještě počítat se státem, který někde musí ty své deficity nahonit, nejsnáze to půjde na alkoholu, cigaretách a pohonných hmotách - spotřební daň z nafty je při současné bohaté kamionové přepravě horkým kandidátem.
To je ještě ta lepší varianta. Taky však může dojít k tomu, že na čerpadlech se bude nafta pančovat v daleko větší míře než nyní. Což odserou výhradně motoristi, protože čerpadlo vydělá na palivu a výrobci/servisy na podělaných motorech.
K tomu je třeba ještě počítat se státem, který někde musí ty své deficity nahonit, nejsnáze to půjde na alkoholu, cigaretách a pohonných hmotách - spotřební daň z nafty je při současné bohaté kamionové přepravě horkým kandidátem.
To je ještě ta lepší varianta. Taky však může dojít k tomu, že na čerpadlech se bude nafta pančovat v daleko větší míře než nyní. Což odserou výhradně motoristi, protože čerpadlo vydělá na palivu a výrobci/servisy na podělaných motorech.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
automat crdi
Ahoj,
dalsi a myslim ze celkom zaujimavy prispevok. Pred par dnami som jazdil s Volvom XC 90 2,4 diesel, chip na 200k automat. Nevravim ze je to sunt, je to super auto ale ... !!!
Plna palba koza, navigacia a vsetko ostatne - cena cca 1 900 000, mozno viac. Typujem tak 2 000 000,- sk + -
Postrehy a pocity:
- samozrejme dobre vozenie, pohodlie, bezpecnost
- oproti santa fe extremne hlucny !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- pri zoslapnuti plynu sa ozyva neprijemne dunenie!!!!!!!!!!!!!!!
- kvalita palubovky oproti sante - no neviem, je sice mäkcena, santa ma tvrdu, ale o zazraku sa hovorit pri Volve nedalo. Audio kvalitou podla mna rovnake, dokonca mam pocit ze santa lepsie zvlada basy
- bola tu poznamka na automat ze do kopca nevie co ma zaradit a sustavne radi raz trojku potom stvorku. Cuduj sa svete XC 90 robi presne to iste, takze zvalit to na santa fe je blbost.
- co sa tyka motoru - je fakt ze sme boli obsadeni v pocte 5 ludi + lahka batozina. No tych 200 k neviem kde odcvalalo, zdalo sa mi to slabe. Slusne potiahol na dvojku, trojku, ale potom len tak pozvolna
V sante sme isli traja ludia a tahalo to dost slusne, nevrdim vsak ze keby som ho zatazil rovnako, islo by lepsie. Ale je to celkom mozne.
- co sa tyka poznamok na plasty v sante, napriklad umele packy otvaranie dveri, tak musim povedat ze drziaky/ rukoväte/ v XC 90 na zadnych dverach boli tiez umele a pri chyteni povrzgovali jedna radost.
Tymto samozrejme nechcem povedat ze Volvo XC 90 je zle auto, nie som blbec, chcem len podotknut ze cenou je inde min. o 900 000,-sk a rozdiely su oproti santa fe skutocne ale skutocne minimalne, a podla mna v niektorych veciach ja santa lepsie, hlavne co sa tyka priestotu na zadnych sedadlach.
V com je ale skutocne santa oproti Xc90 vpredu je odhlucnenie. Volvo skutocne az neprijemne huci, duni. Moze to byt tym ze je to 5 valec.
Ak to zhrnieme celkovo pripustam ze XC 90 moze predsa len byt kvalitnejsia a lepsie spracovana, ale nie som o tom zdaleka presvedceny. Minimalne ten cenovy rozdiel je obrovsky a nezohladnuje vyssiu cenu Volva oproti Santa fe podla mna v nicom, maximalne tak v mäkcenej palubovke a vysuvacom navigacnom systene z vrchu palubovky. Inak som tam nic podstatne nevidel, a to sa vyznam
dufam ze to niekomu pomoze v rozhodovani
dalsi a myslim ze celkom zaujimavy prispevok. Pred par dnami som jazdil s Volvom XC 90 2,4 diesel, chip na 200k automat. Nevravim ze je to sunt, je to super auto ale ... !!!
Plna palba koza, navigacia a vsetko ostatne - cena cca 1 900 000, mozno viac. Typujem tak 2 000 000,- sk + -
Postrehy a pocity:
- samozrejme dobre vozenie, pohodlie, bezpecnost
- oproti santa fe extremne hlucny !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- pri zoslapnuti plynu sa ozyva neprijemne dunenie!!!!!!!!!!!!!!!
- kvalita palubovky oproti sante - no neviem, je sice mäkcena, santa ma tvrdu, ale o zazraku sa hovorit pri Volve nedalo. Audio kvalitou podla mna rovnake, dokonca mam pocit ze santa lepsie zvlada basy
- bola tu poznamka na automat ze do kopca nevie co ma zaradit a sustavne radi raz trojku potom stvorku. Cuduj sa svete XC 90 robi presne to iste, takze zvalit to na santa fe je blbost.
- co sa tyka motoru - je fakt ze sme boli obsadeni v pocte 5 ludi + lahka batozina. No tych 200 k neviem kde odcvalalo, zdalo sa mi to slabe. Slusne potiahol na dvojku, trojku, ale potom len tak pozvolna
V sante sme isli traja ludia a tahalo to dost slusne, nevrdim vsak ze keby som ho zatazil rovnako, islo by lepsie. Ale je to celkom mozne.
- co sa tyka poznamok na plasty v sante, napriklad umele packy otvaranie dveri, tak musim povedat ze drziaky/ rukoväte/ v XC 90 na zadnych dverach boli tiez umele a pri chyteni povrzgovali jedna radost.
Tymto samozrejme nechcem povedat ze Volvo XC 90 je zle auto, nie som blbec, chcem len podotknut ze cenou je inde min. o 900 000,-sk a rozdiely su oproti santa fe skutocne ale skutocne minimalne, a podla mna v niektorych veciach ja santa lepsie, hlavne co sa tyka priestotu na zadnych sedadlach.
V com je ale skutocne santa oproti Xc90 vpredu je odhlucnenie. Volvo skutocne az neprijemne huci, duni. Moze to byt tym ze je to 5 valec.
Ak to zhrnieme celkovo pripustam ze XC 90 moze predsa len byt kvalitnejsia a lepsie spracovana, ale nie som o tom zdaleka presvedceny. Minimalne ten cenovy rozdiel je obrovsky a nezohladnuje vyssiu cenu Volva oproti Santa fe podla mna v nicom, maximalne tak v mäkcenej palubovke a vysuvacom navigacnom systene z vrchu palubovky. Inak som tam nic podstatne nevidel, a to sa vyznam
dufam ze to niekomu pomoze v rozhodovani