Přední stabilizátory

Tlumiče, nápravy, brzdy.

Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři

Odpovědět
Michal.Orlova
**
Příspěvky: 119
Registrován: 03 lis 2005, 13:38

Přední stabilizátory

Příspěvek od Michal.Orlova »

Jak se vlastně projevují za jízdy opotřebované stabilizátory?
LantraII 1.8, Lancia Lybra 1.9JTD, i-40 1.7CRDI
Reklama
 

Uživatelský avatar
Hanz
****
Příspěvky: 1390
Registrován: 24 pro 2005, 16:11
Bydliště: picava, mladoboleslafsko

Příspěvek od Hanz »

Nechci kecat, ale stabilizátor je tyč podél nápravy (tedy uložená napříč ke směru jízdy), která svým odporem v krutu omezuje náklony karoserie v zatáčce - je to jako kdyby jsi ohýbat ocelové péro. Zatím jsem neslyšel, že by někdo měnil stabilizátor kvůli opotřebení (snad by mohla do úvahy připadat únava materiálu????), jen se mění u závodních aut za tužší právě kvůli omezení náklonu karoserie.
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Uživatelský avatar
Rasty
*****
Příspěvky: 2268
Registrován: 19 srp 2005, 18:47
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rasty »

Hanz píše:Nechci kecat, ale stabilizátor je tyč podél nápravy (tedy uložená napříč ke směru jízdy), která svým odporem v krutu omezuje náklony karoserie v zatáčce - je to jako kdyby jsi ohýbat ocelové péro. Zatím jsem neslyšel, že by někdo měnil stabilizátor kvůli opotřebení (snad by mohla do úvahy připadat únava materiálu????), jen se mění u závodních aut za tužší právě kvůli omezení náklonu karoserie.
Tak už o tom slyšíš :lol: stabilizítory se opotřebý úplně normálně. Jejich součástí je čep a ten se postupem času vymlátí. Já měnil na lantře stabilizátory každej rok. Cena je cca 450kč za kus. Poznáš to že se ti začne auto naklánět na silnici (při prudších manévrech se rozhoupe)
Obrázek

† Renault 19 1.8 16V r.v. 94
† Hyundai Lantra J2 2.0 16V r.v. 98 180koníků
† Audi 80 B4 Quattro 2.0 r.v. 92
* Hyundai coupe GK 2.0 r.v. 03
* Honda Civic EG 1.5 16V V-Tec r.v 94
MartasZ
*****
Příspěvky: 2154
Registrován: 14 pro 2005, 11:47
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MartasZ »

A nemáš na mysli jen kosti stabilizátoru ???
Taková co mi tady praskla :-)
Obrázek
Hyundai Coupe 2.0 16v 1997
102kW G4GF
dB Drag Racing 136,2dB :D
Obrázek
Uživatelský avatar
Hanz
****
Příspěvky: 1390
Registrován: 24 pro 2005, 16:11
Bydliště: picava, mladoboleslafsko

Příspěvek od Hanz »

Jo, díky za poznámku, na čepy jsem pozapoměl... :cry:
Hanz
Huňáč Accent 1,3 12V
Fšecko je časově totálně v řiti...........
Michal.Orlova
**
Příspěvky: 119
Registrován: 03 lis 2005, 13:38

Příspěvek od Michal.Orlova »

Tak už o tom slyšíš :lol: stabilizítory se opotřebý úplně normálně. Jejich součástí je čep a ten se postupem času vymlátí. Já měnil na lantře stabilizátory každej rok. Cena je cca 450kč za kus. Poznáš to že se ti začne auto naklánět na silnici (při prudších manévrech se rozhoupe)[/quote]

Čéče tak to bude asi ono. Trochu jsem s tím počítal, ale potřeboval jsem to nějak potvrdit.
Jsou nějaké záludnosti s výměnou?
LantraII 1.8, Lancia Lybra 1.9JTD, i-40 1.7CRDI
Uživatelský avatar
Rasty
*****
Příspěvky: 2268
Registrován: 19 srp 2005, 18:47
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rasty »

Vůbec ne. Já si je měnil sám. je to jen tyčka zakončená z obou stran čepem. Stačí ti jeden klíč, ruce a ty stabilizátory. Špatnej stabilizátor poznáš jednoduše. Chytni spodní čep stabilizátoru a zkus s nim vyklat ze strany na stranu. Pokud má odpor a jde z tuha tak je to OK a je dobrej, ale pokud jde volně tak je na hov... pak zkus vrchní čep stabilizátoru a opakuj postup. To platí pro všechny 4 stabilizátory. Ale je lepší měnit všechny 4ks pač když vyměníš třeba jen v předu a vzadu budou trochu načaté tak ti ty přední odejdou dřív pač budou víc namáhané od těch zadních. A ohledně výměny odšroubuješ vrchní a dolní čep a stabilizátor vytáhneš, dáš novej a utáhneš, toť vše. Jen musíš najít kompromis dotažení. Musí bejt pořádně dotaženej ale zase nesmíš moc aby jsi to nestrhl.
Obrázek

† Renault 19 1.8 16V r.v. 94
† Hyundai Lantra J2 2.0 16V r.v. 98 180koníků
† Audi 80 B4 Quattro 2.0 r.v. 92
* Hyundai coupe GK 2.0 r.v. 03
* Honda Civic EG 1.5 16V V-Tec r.v 94
MartasZ
*****
Příspěvky: 2154
Registrován: 14 pro 2005, 11:47
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MartasZ »

Rasty píše:Vůbec ne. Já si je měnil sám. je to jen tyčka zakončená z obou stran čepem. Stačí ti jeden klíč, ruce a ty stabilizátory. Špatnej stabilizátor poznáš jednoduše. Chytni spodní čep stabilizátoru a zkus s nim vyklat ze strany na stranu. Pokud má odpor a jde z tuha tak je to OK a je dobrej, ale pokud jde volně tak je na hov... pak zkus vrchní čep stabilizátoru a opakuj postup. To platí pro všechny 4 stabilizátory. Ale je lepší měnit všechny 4ks pač když vyměníš třeba jen v předu a vzadu budou trochu načaté tak ti ty přední odejdou dřív pač budou víc namáhané od těch zadních. A ohledně výměny odšroubuješ vrchní a dolní čep a stabilizátor vytáhneš, dáš novej a utáhneš, toť vše. Jen musíš najít kompromis dotažení. Musí bejt pořádně dotaženej ale zase nesmíš moc aby jsi to nestrhl.
No tak to se na mě Rasty nezlob, ale to co tu popisuješ nejni žádnej stabilizátor ale kost stabilizátoru.. stabilizátor jako takovej je ta tyč co vede od jedný strany nápravy na druhou a na konci je právě přišroubovanej k tý kosti.. jinak je ještě uchycenej na několika místech v gumovejch, nebo nevim z jakýho materiálu to je, silentblocích.. opravte mě někdo jestli se pletu.. :-)
Hyundai Coupe 2.0 16v 1997
102kW G4GF
dB Drag Racing 136,2dB :D
Obrázek
Uživatelský avatar
Rasty
*****
Příspěvky: 2268
Registrován: 19 srp 2005, 18:47
Bydliště: Jaroměř
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Rasty »

MartasZ píše:
Rasty píše:Vůbec ne. Já si je měnil sám. je to jen tyčka zakončená z obou stran čepem. Stačí ti jeden klíč, ruce a ty stabilizátory. Špatnej stabilizátor poznáš jednoduše. Chytni spodní čep stabilizátoru a zkus s nim vyklat ze strany na stranu. Pokud má odpor a jde z tuha tak je to OK a je dobrej, ale pokud jde volně tak je na hov... pak zkus vrchní čep stabilizátoru a opakuj postup. To platí pro všechny 4 stabilizátory. Ale je lepší měnit všechny 4ks pač když vyměníš třeba jen v předu a vzadu budou trochu načaté tak ti ty přední odejdou dřív pač budou víc namáhané od těch zadních. A ohledně výměny odšroubuješ vrchní a dolní čep a stabilizátor vytáhneš, dáš novej a utáhneš, toť vše. Jen musíš najít kompromis dotažení. Musí bejt pořádně dotaženej ale zase nesmíš moc aby jsi to nestrhl.
No tak to se na mě Rasty nezlob, ale to co tu popisuješ nejni žádnej stabilizátor ale kost stabilizátoru.. stabilizátor jako takovej je ta tyč co vede od jedný strany nápravy na druhou a na konci je právě přišroubovanej k tý kosti.. jinak je ještě uchycenej na několika místech v gumovejch, nebo nevim z jakýho materiálu to je, silentblocích.. opravte mě někdo jestli se pletu.. :-)
no to máš pravdu, ale to jsem neměnil celou dobu. Prostě se tomu tak říká. Stabilizátor nebo stabilizační tyčky či kost stabilizátoru. Jinej kraj jinej mrav znáš to. Ale dobrá opravuji stabilizační tyčka no :lol: Dušička spokojena :roll:
Obrázek

† Renault 19 1.8 16V r.v. 94
† Hyundai Lantra J2 2.0 16V r.v. 98 180koníků
† Audi 80 B4 Quattro 2.0 r.v. 92
* Hyundai coupe GK 2.0 r.v. 03
* Honda Civic EG 1.5 16V V-Tec r.v 94
MartasZ
*****
Příspěvky: 2154
Registrován: 14 pro 2005, 11:47
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MartasZ »

Jojo.. jeeeee.. nechtěl sem aby to vyznělo jako že tě nějak schazuju, spíš sem chtěl mít sám jistotu, hlavně když mě tady kladli na srdce, že mi praskla kost stabilizítoru a to se jen tak nevidí.. proto sem tam taky dal tu fotku :-))
Hyundai Coupe 2.0 16v 1997
102kW G4GF
dB Drag Racing 136,2dB :D
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Lantra - Podvozek a řízení“