Výdrž alternátoru
Moderátoři: Martun, Moderátoři
Výdrž alternátoru
Máte někdo zkušenosti, kolik by zhruba měl vydržet alternátor. Mám najeto na 1,5 CRDi 170 000 km. Jedná se mi o to, jestli bych měl preventivně udělat revizi především uhlíků, popř. ložisek. Zatím vypadá vše OK, ale nerad bych zůstal někde viset.
- Reklama
Re: Výdrž alternátoru
Ja si myslím, že už je najvyšší čas. Aspoň uhlíky, ktoré sa odierajú a mne už (na iných autách) skratovali pri štartovaní. Povedal by som, že vyfúkať uhlíkový prach a skontrolovať dĺžku uhlíkov.
HYUNDAI Accent, 1,4 Dynamic-Gold beige
Re: Výdrž alternátoru
no ja neviem ako je to u nasich aut ale co ja mam skusenost tak uliky do 300 000km by mali fungovat
ACCENT r.v. 2/2008 1.5 16V CRDi VGT -GOLD
Re: Výdrž alternátoru
Ani ja neviem, ale na kontrolu by už hádam čas bol.
HYUNDAI Accent, 1,4 Dynamic-Gold beige
Re: Výdrž alternátoru
Ako ste dopadli? Mam podobny pocet KM a potrebujem vediet ci to riesit. VDAKA
Hyudai Accent 1.5CRDi 81KW 2007
- uhrinson21
- *
- Příspěvky: 36
- Registrován: 26 lis 2011, 13:16
Re: Výdrž alternátoru
Ahojte. Ja mam najazdene nieco cez 84000km, no pri vlhkom pocasi, hlavne pocas alebo po dazdi prestane dobijat alternator. Vsimol som si to tak, ze mi klesa napatie v systeme (mam namontovany voltmeter) az po 11,5V a po nejakej minutke znova nabehne dobijanie. Teraz ked su sucha je vsetko OK. Co by som mohol upodozrievat? pripadne nejake dobre rady z vasej strany?
Hyundai Accent 1,5 CrDi VGT, Elegance, Ebony Black, 05/2006
rádio: ALPINE CDA-117Ri
procák: ALPINE PXA-H100
predne repro: RS Audio Revelation 165
subwoofer: JL Audio 12W3V3-2
zosíky: uDimension 800.4, Audio System X-ION 280.2
rádio: ALPINE CDA-117Ri
procák: ALPINE PXA-H100
predne repro: RS Audio Revelation 165
subwoofer: JL Audio 12W3V3-2
zosíky: uDimension 800.4, Audio System X-ION 280.2
Re: Výdrž alternátoru
Jestli nemáš, díky té své elektrárně v kufru, větší odběr než dobíjí altík..
jinak nevím, jestli neproluzuje při vlhku?
jinak nevím, jestli neproluzuje při vlhku?
HYUNDAI IX55 3.0crdi V6 176KW
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
prodáno
NISSAN X-TRAIL 1.6 DCI 96KW
KIA SORENTO XM FL 2.2 145KW
NISSAN MURANO 3.5 V6 188KW
HYUNDAI GRANDEUR 3.3 V6 173KW
HYUNDAI ACCENT 1.5 crdi
Koupeno: 03.08 ukradeno 02.14
- uhrinson21
- *
- Příspěvky: 36
- Registrován: 26 lis 2011, 13:16
Re: Výdrž alternátoru
Takto, montazi auto-hifi sa venujem nieco cez 11r.,, tak kludne mozes vylucit tuto alternativu . vzdy si dobre premyslim, prepocitam a potom montujem a zapajam instalaciu do auta...Martun píše:Jestli nemáš, díky té své elektrárně v kufru, větší odběr než dobíjí altík..
jinak nevím, jestli neproluzuje při vlhku?
...okrem toho, zacalo mi to robit, ked bola prietrz mracien a vsade na ceste stala voda a presiel som cez riadnu mlaku, vtedy mi po 1.raz vyplo dobijanie...
dost mato stve, ze mi po nastartovani, skacu hodnoty od 14,0 cez 12,3 a nasledne sa ustali na 14,4V...
da sa s tym nieco riesit, okrem vymeny celeho alternatora?
Dakujem
Hyundai Accent 1,5 CrDi VGT, Elegance, Ebony Black, 05/2006
rádio: ALPINE CDA-117Ri
procák: ALPINE PXA-H100
predne repro: RS Audio Revelation 165
subwoofer: JL Audio 12W3V3-2
zosíky: uDimension 800.4, Audio System X-ION 280.2
rádio: ALPINE CDA-117Ri
procák: ALPINE PXA-H100
predne repro: RS Audio Revelation 165
subwoofer: JL Audio 12W3V3-2
zosíky: uDimension 800.4, Audio System X-ION 280.2
Re: Výdrž alternátoru
Ahoj kluci, je to sice trochu staré téma, ale zkusím jestli mi někdo neporadí. Mám Accenta z roku 2008 s motorem 1.4 71kW. Problém je s kontrolkou dobíjení. Někdy po nastartování normálně zhasne, někdy lehce prosvětluje(to nejčastěji) a někdy svítí plným světlem. Ve všech případech ale alternátor plně dobíjí. Vždy jsem naměřil 14,3 - 14,4V. Vzhledem k tomu, že se mi naskytla možnost koupě alternátoru z velmi málo jeté bouračky, tak jsem neváhal a altík koupil s vidinou lehkého odstranění problému. Bohužel po výměně se vše chová jako před výměnou. Je v tomto voze ještě nějaký jiný regulátor napětí nebo jiná součástka mimo altík, která mi způsobuje tento problém? Nebo někoho napadne jiná možnost kde hledat chybu?
Díky
Díky
Hyundai Accent 1.4 71kW, r.v.2008
http://www.autoskola-litomerice.cz
http://www.supernalepky.cz
http://www.autoskola-litomerice.cz
http://www.supernalepky.cz
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Výdrž alternátoru
Podívej se jak je kontrolka nabíjení zapojena, asi tam bude nějaká dioda či něco jiného. Alternátor má regulátor přímo v sobě, tak pokud píšeš že ti udržuje napětí 14 a něco, tak bude v pořádku a problém bude v té kontrolce
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Výdrž alternátoru
Myslím, že bude problém asi trošku jinde. Povedlo se mi vysledovat, že když svítí kontrolka dobíjení, tak v ten okamžik nejde zapnout vyhřívání zadního okna. Pokud kontrolka zhasne, tak vyhřívání normálně funguje. Nějaké nápady co by mohlo delat tuto neplechu?
Díky
Díky
Hyundai Accent 1.4 71kW, r.v.2008
http://www.autoskola-litomerice.cz
http://www.supernalepky.cz
http://www.autoskola-litomerice.cz
http://www.supernalepky.cz
Re: Výdrž alternátoru
Přes kontrolku dobíjení jde napětí do budícího obvodu alternátoru. Pokud po nastartování kontrolka svítí, alternátor nedobíjí. Proto také můžeš vyhřívání zadního okna zapnout až tehdy, když motor běží, kontrolka dobíjení nesvítí a alternátor dobíjí. Vyhřívání zadního okna je největší spotřebič v autě, takže nejde zapnout třeba jen při zapnutém zapalování. Je divné, že ti svítí kontrolka dobíjení a alternátor dává víc, než 14 V. Pokud problikává, tak snad by mohl prokluzovat řemen. Jak píše Richard555, hledal bych problém v obvodu kontrolky dobíjení, zvlášť když se výměnou alternátoru nic nezměnilo.
Re: Výdrž alternátoru
Zkusil jsem vyměnit drát, který vede k alternátoru (ten slabší). U alternátoru jsem dal i nový konektor a natáhnul ho až někam za nádobku chladící kapaliny kde jsem původní přecvakl a napájel.. Myslel jsem si, že bude někde uhnilý nebo uklepaný, ale je to stále stejné. Budu pokračovat dále po drátku, ale dále po směru je ve svazku už hodně drátů a je k nim velmi špatný přístup. Kdybych věděl, kde v interiéru tento drát končí, tak by mi to usnadnilo honě práce s hledáním.
Hyundai Accent 1.4 71kW, r.v.2008
http://www.autoskola-litomerice.cz
http://www.supernalepky.cz
http://www.autoskola-litomerice.cz
http://www.supernalepky.cz
Re: Výdrž alternátoru
hanes.t píše:Zkusil jsem vyměnit drát, který vede k alternátoru (ten slabší). U alternátoru jsem dal i nový konektor a natáhnul ho až někam za nádobku chladící kapaliny kde jsem původní přecvakl a napájel.. Myslel jsem si, že bude někde uhnilý nebo uklepaný, ale je to stále stejné. Budu pokračovat dále po drátku, ale dále po směru je ve svazku už hodně drátů a je k nim velmi špatný přístup. Kdybych věděl, kde v interiéru tento drát končí, tak by mi to usnadnilo honě práce s hledáním.
tady je manuals sice v eng ale pomoci obrazku dohledas co potrebujes http://144.162.92.233/faculty/shop/hyun ... anuals.swf
v plancich eletroschematu mas na pozici SD 373/1 schema nabijeni a zapojeni,nemenil nekdo zarovku v kontrolce(dal jinou wataz) nebo potom jeste prichazi v uvahu dle schematu pre-excitation rezistor(je tam dioda,foto 28/29) nebo ridici modul DRL nebo samotne BCM(foto30)...
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Re: Výdrž alternátoru
hanes.t a jen tak nahodou,nesvarovali ti nekdy neco na aute????
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40