Re: Zavady ceeda. edit: + i30

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Skyline
****
Příspěvky: 1138
Registrován: 11 pro 2010, 16:48

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od Skyline »

Mexican píše:maco ak myslis Lisen/Vinohrady tak to je na spotrebu idealne. Ku kasarnam zides prakticky bez plynu, tam uz je motor zahriaty. Ja jazdim obcas Z vystaviste poza pisarky do Technologickeho parku a vychadza mi to asi 6-6,5. Zohreje sa mi to az na Privrate :-)
No to by mne zajímalo, kdo pak kouká na cestu, když řidič neustále sleduje PP a aktualní spotřebu, se nedivím, že už tenhle rok dva za mnou nedobrzdili....
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Reklama
 

Uživatelský avatar
maco
**
Příspěvky: 341
Registrován: 22 bře 2009, 09:57

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od maco »

Skyline píše:
Mexican píše:maco ak myslis Lisen/Vinohrady tak to je na spotrebu idealne. Ku kasarnam zides prakticky bez plynu, tam uz je motor zahriaty. Ja jazdim obcas Z vystaviste poza pisarky do Technologickeho parku a vychadza mi to asi 6-6,5. Zohreje sa mi to az na Privrate :-)
No to by mne zajímalo, kdo pak kouká na cestu, když řidič neustále sleduje PP a aktualní spotřebu, se nedivím, že už tenhle rok dva za mnou nedobrzdili....
samozrejme jsem myslel prumernou spotrebu na nadrz ne okamzitou :wink:

Mexican: myslel sem Kohótky, ale to je napodobno s Vinohrady :D , ale motor se mi prave pri jizde z kopce vubec neohriva (aspon dle budiku) ohrivani zacne az po jizde po rovine/do kopce...takze kdyz jedu dolu s vymrzlym autem tak spotreba neni idealni ikdyz jedu bez plynu. Pokud vis jak zahrat motor rychleji i pri jizde z kopce tak si necham poradit :) zkousel jsem jet i s nizsim prevod. stupnem a lehce pridavat ale ani tak se ohrati nezrychlilo.

Majlo: jsem presvedcenej, ze spotreba, kterou jsem psal, je pro 1,6 benzin s vykonem kolem 90kW a popsanem provozu naprosto v poradku.
i30 1.6 CVVT/92,7kW - shine red solid - Nošovice - 2009
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od pietro32i »

Motor ohreješ jazdou dole kopcom skôr tak, keď pôjdeš na neutrál, nie so zaradeným rýchlostným stupňom bez plynu. Jazdou so zaradeným stupňom bez plynu motor vraj práve naopak, mierne ochladzuješ. Aj s neutrálom je to dosť ťažké, pretože ak ideš vyššou rýchlosťou a teplota vzduchu je príliš nízka, tak sa bude ochladzovať voda v chladiči. Mám to vyskúšané dokonca aj v lete. Rozbehnem sa na rýchlostke na 130 km/h, vyradím rýchlosť a na úpätí kopca, po zaradení rýchlosti teplomer poskočí mierne vľavo. Skúšal som to však na iných autách, na :hyu: zatiaľ nie.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od willy50 »

Pravdu má, přeseda.
Ještě bych dodal, že větší průser než ochlazení motoru při jízdě bez plynu se zař. rychlostí je ochlazování katalyzátoru - ten se ochlazuje dost rychle - na to zareaguje sonda, která nám obohatí směs a spotřeba se zvýší.
To není z mé hlavy, to jsem někde vyčetl, ale myslím, že je to logické.
Uživatelský avatar
maco
**
Příspěvky: 341
Registrován: 22 bře 2009, 09:57

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od maco »

jo mam navrh, co jeste k prispevkum o prumerne spotrebe dodavat take prumernou rychlost? to taky rekne sve - takze k tem svejm mestskejm +-8litrum pridavam prum. rychlost 32km/h :wink:
i30 1.6 CVVT/92,7kW - shine red solid - Nošovice - 2009
hlobilp
****
Příspěvky: 1057
Registrován: 08 čer 2006, 17:17
Bydliště: Rychnov n. Kn.
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od hlobilp »

zatim nejlepsi vysledek mam 5,8l na sto pri prumerny rychlosti 73 km/h
jinac dlouhodobe mam rychlost pod 50 a spotreba od koupe auta 7,4... auto kupovane koncem leta.
H Tucson 1,6 T-GDI Go! od 10.5.2018
S Octavia combi SLX 2,0 od 3.5.2017 - 10.5.2018
H Genesis coupe 3,8 od 29.5.2014 - 22.3.2017
K Magentis 2,7 V6 EX+ od 8.5.2014 - 23.3.2016
H i30 1,4 Comfort+ESP od 25.8.2010 - 8.5.2014
H Sonata 2,5 V6 LPG - do 21.7.2010
novaki
Příspěvky: 9
Registrován: 02 úno 2010, 13:19

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od novaki »

Ahoj všichni,
včera jsem jel z Prahy do Třeboně a zpět.Dodržoval jsem rychlostní limity až na samé hranici.Někde i rychleji.Snažil jsem se nejít přez 2700ot./min.
Podle palubního počítače byla spotřeba 4,8l/100.Tak že dobrý.
i30cw 1.6CRDi 85kW 6st. Crystal White
N2DRFT
**
Příspěvky: 458
Registrován: 21 pro 2010, 12:59
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od N2DRFT »

abraaj píše:
be.sport píše:jaky crdi tam mas? 66kw 85 kw nebo 94kw? od toho se taky odviji spotreba..co se tyka 7/100 tak ted v zime, s autem v zabehu a rozdilem s TDI a CRDi bych tohle bral jako normalni..jde taky o zimni pneu..rozmer atd...me lita spotreba od 5,5 v klidu do 7,5 po meste kratky trasy...dlouhodoba je cca tech 6,3-6,5...ale uz tam mam taky 40 tis km..prvnich par tisic km jsem jezdil kolem 7,5

mimochodem s vypujcenou 1.4 behem opravy myho mazlicka mam v ted po prvnich 800 km ( na tacho je ted cca 1200 km ) spotrebu 9,2 l/100, po meste hrubo pres 10

no mam 85kw. pneu mam orginal 195/65/15 nejake ty hangkooky, nebo co to je za smejdy, upřimne uvazuju o vymene.... ale je pravda, ze jezdim svizne... jen jsem chtel vedet, jestli to takhle ze zacatku chlastalo i jinym, nebo to mam jenom spatne zajete, kdyz se tvrdi, ze prvnich 1000 km je nejdulezitejsich a ja to koupil ve 1400km po megatestu...
hankook jsou dobrý gumy, ale ono dost záleží na jakejch kolech jsou :) já je měl na R16" a šířce ráfku 6" a drželo to pěkně, tak pěkně, že jsem na svojí dráze dal auto i na 2 kola :) teď mám zimáky barum polaris 2 na 7" šířce stejnýho průměru a drží to ještě líp :) sorry za OT.
Hyundai i30 BLUE DRIVE 1.4 CVVT 2010 80kW
Obrázek
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od Hardcam »

toz to jsme na tom stejne...:)
jen nemam Hankooky a Barumky :)
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od pietro32i »

N2DRFT píše:hankook jsou dobrý gumy, ale ono dost záleží na jakejch kolech jsou :) já je měl na R16" a šířce ráfku 6" a drželo to pěkně, tak pěkně, že jsem na svojí dráze dal auto i na 2 kola :) teď mám zimáky barum polaris 2 na 7" šířce stejnýho průměru a drží to ještě líp :) sorry za OT.
Teraz neviem, či ironizuješ, alebo píšeš vážne.
Prečo si väčšina myslí, že širšie gumy = vyššia stabilita? Nebol som vo fyzike preborník, takže preto sa možno mýlim a vidím to zle, ale mne príde logickejšie, že práve naopak, auto s užšími pneumatikami sa ušmykne neskôr ako to isté auto so širšími, či?
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od Hardcam »

pietro: oni si to nemysli, oni to vedi...vetsi plocha, vetsi pruilnavost...podivej se na kola Formule ted a pred 50ti lety, docela rozdil, ne?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
super.soso
**
Příspěvky: 278
Registrován: 27 čer 2007, 14:10
Bydliště: Bratislava

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od super.soso »

Cim je plocha vacsia tym sa hmotnost vozidla lepsie rozlozi na cestu...Vacsia,teda sirsia pneumatika lepsie rozlozi tlak ktori je nanu kladeni...Staci si predstavit ze mas furik a v nom 150kg tak nato tenke kolecko co nanom mas tak to uz je docela slusna zataz,keby tam dali sirie tak by ti ten furik bez problemov uniesol aj 250kg lenze kto by to bolo dvihol a v terene je zase lepsie uzsie koleso... ale vratme sa k auto,pravda je ze kvalitka guma v rozmere 185 je urcite lepsia ako daka cinska v rozmere 205.
Hyundai Accent 1.5 12V 88HP r.v. 9/1997
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od pietro32i »

Ja to vidím inak, vyvráťte mi to, ak sa mýlim: Auto má hmotnosť, ktorú pneumatiky prenášajú na vozovku. Čím tenšia pneumatika, tým menšia trecia plocha vozovky s pneumatikou, a teda tým vyššia prítlačná sila, tlak na vozovku, resp. priľnavosť. Ak tú istú hmotnosť prenášajú širšie pneumatiky, ktoré majú s vozovkou väčšiu treciu plochu, tak tam bude logicky nižšia priľnavosť. Toto je moja "konštrukcia", vysvetlite mi, v čom sa mýlim (nemyslím vôbec ironicky).
Tú formulu dnes, vs. pred X rokmi fakt neviem zdôvodniť... :? Môže to súvisieť s nárastom rýchlostí a obrovskou záťažou, ktorú by tenké pneumatiky už neuniesli, ale s priľnavosťou? Fakt neviem...
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
jose3
**
Příspěvky: 139
Registrován: 14 zář 2010, 23:13
Bydliště: Veselí nad Moravou
Kontaktovat uživatele:

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od jose3 »

To, že bude vyšší tlak na cm2 máš pravdu, ale tlak není to, co udrží auto na místě. Jde o adhezi a ta je tím větší, čím větší je styčná plocha pneumatiky s vozovkou. Můžeš si udělat malý pokus. Vem si obyčejnou školní gumu a postav ji na úzkou stranu. Pak ji zatížíš a zkusíš posunout. Když to samé uděláš při poležení gumy velkou plochou na podložku, půjde posunout mnohem hůře. Přitom tlak na mm2 je nižší. :shock:
I30 1.4 Patriot White z Nošovic r.v. 2010
Felda 1.3 MPI, r.v. 1996
Velorex 250 r.v. 1960
Java 250 r.v. 1965
moto ČZ125 s ručním řazením r.v.1950
super.soso
**
Příspěvky: 278
Registrován: 27 čer 2007, 14:10
Bydliště: Bratislava

Re: Spotřeba i30

Příspěvek od super.soso »

Prispevok nadomnou to dobre vystihol len by som to doplnil. Pri kritickej situacii sa uzsia pneumatika viac zahreje a tym ze nanu posobi velky tlak tak sa zacne deformovat a skor strati prilnavost a guma ktora je sirsia ma vacsiu plochu o ktoru sa moze vaha opret. Ked si vsimnete tak ked auto zataca uz na hranici tak pneumatiky ktoru su v smere von zo zakruty idu po vonkajsej polovici opacny kraj pneumatiky nieje tak zatlaceny k ceste ako kraj a v tomto momente je uz uzsia guma na hranici udrzania sa. Napriklad v rozmere 185 je tak 150mm pritlacenych k ceste a zbytok ide tesne nad vozovkou.
Hyundai Accent 1.5 12V 88HP r.v. 9/1997
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“