Hyundai 4WD-2,5 CRDi-zaslepenie EGR ventilu
Moderátor: Moderátoři
Hyundai 4WD-2,5 CRDi-zaslepenie EGR ventilu
Rozhodol som sa skontrolovat stav EGR ventilu,ako dobre vieme toto zariadenie,ktore sa uz standartne montuje na motory splnajuce Euro2(neoverene) ma za ulohu pri volnobeznych otackach prepustat cast vyfukovych plynov do sania,tym zvysovat teplotu vstupnej spalovacej zmesi a znizovat emisie. Samotny ventil je ovladany podtlakom.Vela znalych uzivatelov ho s oblubou bud odstranuje,alebo zaslepuje.Vychadzaju z predpokladu,ze do sania ma ist cisty vzduch a nie na kyslik chudobne vyfukove plyny.Okrem toho zohriaty vstupny vzduch znizuje ucinnost spalovania a celkovy vykon(cim je teplota vstupneho vzduchu nizsia,tym ma vacsiu objemovu hmotnost a tym lepsiu ucinnost plnenia motoru=vacsi vykon) S tymto nazorom suhlasim a preto som prikrocil k zaslepeniu.U motora 2,5CRDI je to o to jednoduchsie,ze privodna trubka od vyfuku je vedena zo strany vyfuku na opacnu stranu dlhou vetvou(medzi motorom a motorovou stenou) a tak teplota vstupnych plynov na EGR ventil je nizka a netreba pouzit tepelne odolny material(v inom pripade dochadza k prepalovaniu tejto zaslepky) Takze odstranil som bateriu,drziak baterie,podtlakovu hadicky,najprv dva srouby,ktore upevnuju EGR ku vyfukovej trubke a potom dve matice,ktore drzia samotny ventil na sacom potrubi a privod plusoveho polu na starter na zlepsenie pristupu. Z hlinikoveho plechu 0,6mm som vystrihol dve zaslepky(podla originalneho tesnenia).natrel tepelnoodolnym tesniacim tmelom a zmontoval naspat.Zaslepky su aj na strane privodu vyf.plynov aj na strane vstupu do sacieho potrubia.Dovodom bolo,ze nechcem aby unikali vyfuk.plyny a ani nenasavalo falosny vzduch v pripade,ze by ventil prepustal cez ovladacie tiahlo. Kontrolou ventila som zistil,ze je normalne funkcny,podtlakom sa pohyboval a vo vnutri nebolo vela bordelu,zrejme uz bol servisovany.Casta zavada je,ze posobenim karbonu za zanesie v otvorenej polohe a potom nasava vyfukove plyny v celom rozsahu otacok s negativnymi ucinkami.Uvidim v dlhodobom horizonte,ako sa tato uprava osvedci a neskor by som napevno upravil sacie potrubie(na zlepsenie prudiacich pomerov v potrubi zavarit,vybrusit a vylestit potrubie zvnutra)
- Přílohy
-
- egr+predohrev.jpg (125.61 KiB) Zobrazeno 4073 x
-
- DSCN32872011-02-11_13-59-520001.JPG (116.92 KiB) Zobrazeno 4073 x
-
- DSCN32882011-02-11_14-00-040001.JPG (120.96 KiB) Zobrazeno 4073 x
- Reklama
Re: Hyundai 4WD-2,5 CRDi-zaslepenie EGR ventilu
Jsem zvědavý jestli to poznáš na výkonu a spotřebě.
Bylo: Hyundai Coupé 1.6 1997
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
Re: Hyundai 4WD-2,5 CRDi-zaslepenie EGR ventilu
Dokial ten ventil funguje,tak jeho zaslepenie sa asi nijak neprejavi,iba sa odstrani potencialne miesto problemu.Problem zaseknuteho a permanentne otvoreneho ventilu ma rozne priznaky,ktore sa mozu spojovat s roznymi zavadami na vstrekovani,cize jeho zaslepenim odstranim tuto moznost a mozem sa sustredit na riesenie inych problemov.V preklade : odstranil som dalsie "kurwitko" Ono tych veci,ktore sa daju spravit a vylepsit pracovny rezim motora je viac a mali by byt aplikovane este pred tym ako sa pristupi ku softverovym upravam na ECU.
Re: Hyundai 4WD-2,5 CRDi-zaslepenie EGR ventilu
Pokud to poznáš aspoň trochu na spotřebě a na výkonu, tak určo stojí za to dát ho pryč. Jako laik si myslím, že když jdou spaliny zas do motoru tak to moc dobré není....
Bylo: Hyundai Coupé 1.6 1997
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
Hyundai Trajet 2.0 CRDI 2005
Hyundai Lantra 1.6 J2 kombi
Re: Hyundai 4WD-2,5 CRDi-zaslepenie EGR ventilu
No Olcite todle sem udělal už je to asi dva roky, na výkonu to nepoznáš, ještě si dovolím tě upozornit schoď sací potrubí co tam vedla ta trubka od EGR ventilu a budeš koukat co tam je kolomaže a bordelu já sem se k tomu dostal až tento týden, takže sem to vyčistil. Trubky už zpátky dávat nebudu protože podtlaky už nefungují rovnou sem to zaslepil na sání
Re: Hyundai 4WD-2,5 CRDi-zaslepenie EGR ventilu
Jo Ivane,len som tam strcil prst,kolko to slo a je to len suchy karbonovy povlak,tak to nebude take strasne,urcite je lepsie zhodit potrubie dolu a poriadne to vycistit a pri tej prilezitosti to aj zavarit(ci zalepit) a vylestit sacie potrubie.To ked bude viac casu a hlavne ked bude teplejsie
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Hyundai 4WD-2,5 CRDi-zaslepenie EGR ventilu
já si dovolím jen upřesnit tu funkci co má EGR v motoru. Vemte si, že máte 2,0 motor který jede na cca 50% výkonu, tedy nasaje do válce vzduch a do něj cákne 50% paliva, jakou máte směs na výstupu z motoru ??????? No samo chudou !!! no a co se stane když je to úplně stejně akorát je otevřený EGR, tedy do válce se dostane 50% vzduchu a 50% výfukových plynů (tedy již bez kyslíku) a do toho dáte 50% paliva jaká bude směs na výstupu z motoru? samo OK !!!! Určitě není EGR otevřen při volnoběhu, ale jen v částečném zatížení a jakoby snižuje nepotřebný objem motoru. Samo při max. výkonu EGR je zavřenej, opravdu se využívá jen při částečném zatížení.......... pokusil jsem se to vysvětlit co nejvíc srozumitelně, aspoň doufám....
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Hyundai 4WD-2,5 CRDi-zaslepenie EGR ventilu
Tak vyleštit zevnitř by bylo dobré ale nevím jak to udělat
Re: Hyundai 4WD-2,5 CRDi-zaslepenie EGR ventilu
No za starych cias som to lestil smirglom a brusnom pastou na filci Teraz mam uz aj vysokootackovu stopkovu brusku s nadstavcami,akurat musim zohnat este predlzovaci bowden na vystup.Ale medzi nami kolagami to treba vycistit mechanicky,presmirglovat hrube vystupky po odlievani potrubia a potom to dolestit chemicky,mali by existovat nejake lestiace prostriedky na hlinikove zluceniny. Niekomu sa to bude mozno zdat zbytocne,ale my stari tuneri vieme o com to je
To richard555: vdaka za vysvetlenie,ale to nic nemeni na situacii,ze to zasiera sacie potrubie,ktore uz z principu musi byt proste akychkolvek prekazok v prudeni. A dokial to pracuje pri ciastocnom zatazeni,co je bratku prevazujuci rezim motora bezneho uzivatela,tak to nieje celkom v poriadku.Radsej s chudobnejsou zmesou ako so zasranim sanim. toz si zasa myslim ja.
To richard555: vdaka za vysvetlenie,ale to nic nemeni na situacii,ze to zasiera sacie potrubie,ktore uz z principu musi byt proste akychkolvek prekazok v prudeni. A dokial to pracuje pri ciastocnom zatazeni,co je bratku prevazujuci rezim motora bezneho uzivatela,tak to nieje celkom v poriadku.Radsej s chudobnejsou zmesou ako so zasranim sanim. toz si zasa myslim ja.
Re: Hyundai 4WD-2,5 CRDi-zaslepenie EGR ventilu
Tak to zní hezky jak to říkáš ale podle mě nemáš šanci zevnitř sací potrubí vyčistit natoš vyleštit nemáš šanci se tam dostat to bys musel ponořit do ňáké chemie, která by to zevnitř všechno sežrala a pak do ňáký lázně s povrchovou upravou
Re: Hyundai 4WD-2,5 CRDi-zaslepenie EGR ventilu
Kurna,ma prekvapuje tvoj skepticizmus,keby som to uz parkrat nerobil,nepoviem,ale ved to je easy uplne najjednoduchsie su tenke pasiky zo smirglu,zasunut skrz cely kanalik a tahat sem a tam a v rukave mam tajnu zbran,z UK som si doniesol nejaku speciju na baze kyseliny(asi fosforecnej) ktoru pouzivame na umyvanie veci z hlinika(navesy) s tou sa to postrieka,chvilku pockas a oplachnes vodou a hlinik sa leskne jak psie gulky ,na hlinikove bloky,sacie potrubia,hlinikove kryty,zo stareho spravi nove
Re: Hyundai 4WD-2,5 CRDi-zaslepenie EGR ventilu
Sice nejsem tak šikovnej, ale kanálky na sání sem vypygloval pilníkem do hladka a pak sem koupil granule (louch) a nalil dovnitř až se to vařilo a výsledek dokonale čisté ani ťuk sajrajtu, zítra to dám dohromady
Re: Hyundai 4WD-2,5 CRDi-zaslepenie EGR ventilu
no vidis dedku,aky si sikovnej
Re: Hyundai 4WD-2,5 CRDi-zaslepenie EGR ventilu
No, já nevím.
Ten ventil tam konstruktéři dali, aby snižoval emise. A podle mě nízké emise = výborné spalování.
Z čehož logicky vyplývá že jeho odstraněním zhoršíte kvalitu spalování ne?
Asi je otevřený jen v takovém režimu kdy jde do výfuku vlastně jen teplý vzduch.
Nevím, jestli se měří emise i při volnoběžných otáčkách. - Aby pak auto prošlo emisemi.
Jinak chápu, pokud ten ventil nefunguje tak jeho zaslepení je nejlevnější oprava.
Zdar!
Ten ventil tam konstruktéři dali, aby snižoval emise. A podle mě nízké emise = výborné spalování.
Z čehož logicky vyplývá že jeho odstraněním zhoršíte kvalitu spalování ne?
Asi je otevřený jen v takovém režimu kdy jde do výfuku vlastně jen teplý vzduch.
Nevím, jestli se měří emise i při volnoběžných otáčkách. - Aby pak auto prošlo emisemi.
Jinak chápu, pokud ten ventil nefunguje tak jeho zaslepení je nejlevnější oprava.
Zdar!
Co nejde silou, jde ještě větší silou
Re: Hyundai 4WD-2,5 CRDi-zaslepenie EGR ventilu
ne bufane,pri malom zatazeni(ovladane podtlakom v sacom potrubi) sa otvori EGR ventil a prepusti vyfukove plyny do sacieho potrubia,tym ma zmes mensi obsah kyslika a nedochadza k standartnemu horeniu,ale len k takemu "pridusenemu" a to znizi obsah urcitych zloziek vo vyfukovych splodinach a akoze vylepsi emisie....vraj EGR je tusim nutna podmienka aby auto splnalo Euro3 a z toho sa odvijaju zasa dane a ine veci,cize vyrobcovia to tam musia davat,aj ked je to vlastne blbost. Inac pre zaujimavost,na jednom webe zameranom na Landrovery sa normalne predava sada na zaslepenie EGR. Pretoze offroady potrebuju mat dobry vykon v malych otackach a EGR tomu zabranuje. Takze EGR out