vlado1979: PD a nesmrtelný? to bych tvrdil tak o původních srotačkách (66 a 81KW) s PD už je problémů podstatně více a navíc ta kultura chodu...
jinak co do volby motoru člověk musí vědět na co auto chce, pokud jezdíš s autem krátké štreky tak je turbomotor akorát rizikem navíc (více věcí co může odejít). Na dlouhé lety po dálnicích apod. bych zase turbomotor volil a nebo nějakou V6
A automat je volbou každého, já třeba řadím rád a neobtěžuje mě to, ale jsou auta kam se prostě manuál nehodí...
Vlado:
v tom je ta krása života, že jsme každý jiný,
já NECHCI turbo, NECHCI naftu, NECHCI automat, ty ostatní serepetičky taky nutně nemusím, NECHCI dokonce ani elektrony.
No asi jsem divný a bohužel za pár let si snad ani auto nekoupím, protože obyčejný benzín už asi nebude
Nové TSI začínajú mať problémy. Na fóre škodovky som čítal, že 1,8 (118 kW) má problémy s motorom a samozrejme sa objavia až po záruke. U škody štandardne 2 roky. Samozrejme, kvalita nepotrebuje dlhšiu záruku, podobne das auto. Oprava vyše 80 tisíc korún. VW pre istotu stiahol z výroby 1,4 (118 kW), vraj kvôli rentabilite. Ktovie kde je pravda. Skôr to vychádza na nízku životnosť motora, relatívne z malého objemu veľký výkon, podobne 1,2 a 1,4 TSI.
Asi radšej ostať u zlatej atmosféry. Navyše jazda s ňou je zábavná.
Jasné, že každý sme iný. Jeden chce to, druhý ono. Stále si myslím, že automat, hlavne do mesta kvôli presunom je oveľa komfortnejší ako sa trápiť s manuálom. Pomalá jazda, kde jednotku zaradiť nejde a dvojka sa dusí na hranici 1000 ot alebo menej a treba pomôcť spojkou, nepridáva životnosti motora ani spojky.
suhlasim s vladom. Ono u tej 118kW to chapem. Ale nahonit 1,2 turbom a dat ju do Octavie je mno.. zvlastne. Kolegyna a jej priatel ju maju. A chvalia si to. Maju vak 10 000km. Kupili k tomu teraz 17" disky so sirkou 8".. a moc to nejde :-0
ak benzin, tak radsej benzinovu atmosferu. Ale nemam moc rad vysokootackove motory
k automatu: vacsina ludi z CR a SR tvrdi pododbne ako soto ze radi radia. To je take to ospravedlnenie sa pred samymi sami. Kto cosi odjazdil s dobrym automatom, k manualu sa bude vracat velmi tazko
A aby som ostal pri teme. Megane combi nevyzera vobec zle. Takto synteticky to asi posudit nejde, treba to vyskusat. Je jasne ze tu bude vacsina ludi radit i30
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Väčšina ľudí tvrdí, že radi radia, pretože sa im nechce priplácať 1 500 € za automat alebo v aute s automatom nikdy nejazdili. Nech absolvujú aspoň jednu jazdu a potom ich prejde chuť na kvedlanie. Nepoznám nikoho kto vyskúšal automat, aby zatúžil späť po manuáli. U športového auta je to iné, tam sa manuál hodí viac, ale v bežnom živote ? Holt, priority, či peňaženka ? ...
Tiež mám pocit, že je tu viac doporučení na renaulta.
No ten Renault není špatné auto, ale otec má o generaci staršího a jako buhví jaké to taky není. A to je to přitom skoro plná palba. Takže tady si spíš myslim, že to je pomalu na osobních preferencích.
Hyundai Sonata NF r.v. 2005 2.4i LPG Dark Elegant Red Než založíte další téma, raději třikrát použijte tlačítko hledat (vpravo nahoře), než zmačknete nové téma. + Název nového tématu musí být výstižný. Děkujeme.
vlado1979 píše: Nepoznám nikoho kto vyskúšal automat, aby zatúžil späť po manuáli.
Tak jsem asi jedinej, kdo po automatu netouží rád si sednu po celodenním ježdění s automatem do obyčejného auta se šatlpákou ... v automatu vidím dvě výhody ... jízdu v kolonách a že v případě bouračky fungují všechny bezp. prvky ... jako ABS, ESP, servo, posilovač brzd ... protože je prokázáno, že až 90% bouraček s manuální převodovkou, se stane se zhasnutým motorem, protože řidič intenzivně brzdí, ale nevyšlápne spojku
Jinak za mě taky Renault Megane
Ssangyong Korando 1.5 GDI 2024
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 2018 Red Amore - prodaný
Yamaha Midnight Star 1300 De luxe New Accent 1.6i CVVT celadon blue - prodaný
A to kde si čítal o tých dôkazoch? Ja mám zafixované a predpokladám, že aj drvivá väčšina ostatných vodičov, že v krízovej situácii brzdím vždy aj so zošliapnutou spojkou. Myslím si, že tým 90-tim percentám sa stane to, že buď po ubrzdení alebo už po kolízii (neubrzdení) pustia spojku spolu s brzdou a zabudnú (alebo je v bezvedomí), že majú stále zaradený qualt.
Ináč automat som ešte nevyskúšal, ale verím tomu, že keby som skúsil, tak by som už iné nechcel. Od automatu ma zatiaľ teoreticky odrádza to "americké spohodlnenie", keď už tí amíci ani netušia, že existujú aj autá s manuálom a potom ide na jednotke cez pol Maďarska ako tá Američanka v Budapešti s autom z požičovne
Pokud tazatelka zmiňuje,že je I30 v podobné motorizaci a výbavě o 50tkč levnější,vzal bych I30 kombi s 1.6 Crdi 85kw,to bude s tím benzínovým Renckem cenově nastejno přičemž I30 se stane na delší přesuny vhodnějším povozem.
Co se týče těch +/- Megan vs. I30,tak já jel v obou a Renault u mě prohrál celkovou prostorností a to hlavně vzadu,což vidím pro mě jako nepřekousnutelný nedostatek (jsme rodina vyššího vzrůstu). Co se týče motorů tam to bude podobně a kufr mě zas tak nezajímá..
Megan je, pravda,komfortnější a vzhledově je to otázka vkusu,Mě se líbí v hatchbacku obě auta a v kombíku ani jedno
[quote="Mexican"]suhlasim s vladom. Ono u tej 118kW to chapem. Ale nahonit 1,2 turbom a dat ju do Octavie je mno.. zvlastne. Kolegyna a jej priatel ju maju. A chvalia si to. Maju vak 10 000km. Kupili k tomu teraz 17" disky so sirkou 8".. a moc to nejde :-0
Dost nechapu lidi co nejsou ochotni zaplatit si za motor a pak na auto nacpou draha kola, ktera jsou siroka a auto snimi poradne nejede a ma velkou spotrebu. Já mam na i30 185/65 15 tedy zaklad a neresim to jeste se mi nestalo aby mi to nestacilo ta sirka je i na moje obcasne blbnuti dostatecna a pochybuji ze vetsina tech co si koupi siroke kola je vyuzije k tomu k cemu jsou. stejna jako vidim Fabii HTP s 16'' nebo Citroen saxo s 1,0i a tunou tuningovych plastu, to ze se takova auta pak pomalu ani nerozjedou.....
Škoda O III 1,6tdi 7°DSG
Hyundai i30 1,4 cvvt 2010 (prodáno)
Skyline suhlas.. nechapem, neriesim - nie je moje (ani auto, ani peniaze)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
A to ja zase automat chci, chci a chci... jenze nebyla skladovka. A vubec by mi nevadilo, ze to je stary 4stupnovy automat, protoze vim, ze funguje a ze nezna poruchy.
Jen aby na to milovnici pretechnizovany doby jednou nedoplatili. Ja mam rad osvedceny veci, o kterych vim, jak funguji a co vydrzi. Nemam rad rychlokvasky a soucasny vyroby - nabita technologie, levne materialy, ocekavana poruchovost ktesne po zaruce, v horsim pripade uz behem zarucni doby...za tri roky si zase koupim nejakou skladovku (asi to bude nejaky soucasny model), ale predstava, ze za 6 let nebudu mit na vyber atmosfericky benzin +-2000ccm me docela desi, to se radeji vratim k CRDi, tam vim, co cekat a zadne vychladani nebylo potreba.
Vlado: ano, pul minuty je dost casu a ja kratsi casy jezdim pomerne svizne.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT