Jak je to s CVVT u motorů i20

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Uživatelský avatar
romishowski62
*
Příspěvky: 25
Registrován: 08 bře 2011, 21:20
Bydliště: Ostrava - Kateřinice

Jak je to s CVVT u motorů i20

Příspěvek od romishowski62 »

ahoj všichni. Mám jeden dotaz.jak se pozná .že motor je CVVT? Při prodeji mi dealer tvrdil.že ač mám pouze 1.2 Kappa,tak mám CVVT.
Hyundai i20 , 1.25 Kappa /57kW ,Electric green,inclusiv plus 3/2011
najeto prozatím 34500 km-velice spokojen, ex Mitsubishi galant 2.0 2004, ex Daewoo leganza 2.0 2011, Dacia Duster 10/2012,4x2 ,1.5 dCI, diesel spotřeba kolem 5litrů
Reklama
 

Uživatelský avatar
Poka
**
Příspěvky: 150
Registrován: 15 úno 2011, 10:29
Bydliště: Vratimov

Re: Můj první kontakt s i20tkou

Příspěvek od Poka »

Já bych mu moc nevěřil. Nevím sice jak se pozná plynulé variabilní časování ventilů (zřejmě by měl motor
mít dvě vačkové hřídele),ale když se podíváš na technická data k 1.4.2011 , tak CVVT je psaný
jen u motoru 1,4 (pokud vím,tak i u 1,6 zážeh.)
http://www.hyundai.cz/nabizene-modely/i ... -data.html
Hyundai i20 Family Plus 1,2i / 57 kW Elektric Red
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Můj první kontakt s i20tkou

Příspěvek od caruser »

Motor 1,2 Kappa nemá variabilné časovanie sacích ventilov. Ventilový rozvod je DOHC, takže 2 vačkové hriadele má. Viac info o motore:

http://www.hyundai.sk/o-spolecnosti/tla ... Kappa.html
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
amaize
Moderátor
Příspěvky: 1299
Registrován: 20 úno 2009, 19:35
Bydliště: Albrechtice u ČT

Re: Můj první kontakt s i20tkou

Příspěvek od amaize »

romishowski62 píše:ahoj všichni. Mám jeden dotaz.jak se pozná .že motor je CVVT? Při prodeji mi dealer tvrdil.že ač mám pouze 1.2 Kappa,tak mám CVVT.
ahoj , tak je to fakt jen dealer, jak může po dvouletech prodeje vyslovit takovou blbost #-o
je to jak píší ostatní
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Uživatelský avatar
romishowski62
*
Příspěvky: 25
Registrován: 08 bře 2011, 21:20
Bydliště: Ostrava - Kateřinice

Re: Můj první kontakt s i20tkou

Příspěvek od romishowski62 »

O motoru opravdu zajímavé info. Díky za info
Hyundai i20 , 1.25 Kappa /57kW ,Electric green,inclusiv plus 3/2011
najeto prozatím 34500 km-velice spokojen, ex Mitsubishi galant 2.0 2004, ex Daewoo leganza 2.0 2011, Dacia Duster 10/2012,4x2 ,1.5 dCI, diesel spotřeba kolem 5litrů
Uživatelský avatar
amaize
Moderátor
Příspěvky: 1299
Registrován: 20 úno 2009, 19:35
Bydliště: Albrechtice u ČT

Re: Můj první kontakt s i20tkou

Příspěvek od amaize »

však si mohl přijet na sobotní sraz byli jsme tam 4 x i20 a 2x 1,2 1x 1,4 a 1 x 1,6 benzín

teda bylo nás víc
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Uživatelský avatar
Poka
**
Příspěvky: 150
Registrován: 15 úno 2011, 10:29
Bydliště: Vratimov

Re: Můj první kontakt s i20tkou

Příspěvek od Poka »

romishowski62 píše:ahoj všichni. Mám jeden dotaz.jak se pozná .že motor je CVVT? Při prodeji mi dealer tvrdil.že ač mám pouze 1.2 Kappa,tak mám CVVT.
Jestli Tě to opravdu zajímá,tak porovnávej:
Přílohy
Motory Hyundai
Motory Hyundai
Porovnání.jpg (22.16 KiB) Zobrazeno 7589 x
Hyundai i20 Family Plus 1,2i / 57 kW Elektric Red
Uživatelský avatar
amaize
Moderátor
Příspěvky: 1299
Registrován: 20 úno 2009, 19:35
Bydliště: Albrechtice u ČT

Re: Můj první kontakt s i20tkou

Příspěvek od amaize »

poka kde jsi sehnal tak krásné pastelky :mrgreen:

ale jinak paráda =D>
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Uživatelský avatar
Amalfi
***
Příspěvky: 832
Registrován: 17 bře 2009, 08:25
Bydliště: Ostrava

Re: Můj první kontakt s i20tkou

Příspěvek od Amalfi »

1.2 ma rozvody CVVT. Neni to oznaceni motoru, ale znamena to plynule nastaveni vyfukovych a sacich ventilu. Nastavuji se v zavislosti na otackach a zatizeni motoru, pro optimalni vyuziti energie smesi. Kappa je jen oznaceni motoru 1.0 (ten se u nas neprodava) a 1.2 jako gamma je 1.4 a 1.6 Je to pouze pracovni oznaceni konstrukce.
Takze oznaceni jako je na obrazku 1.6 CVVT je nesmysl pokud je tam 1.2 kappa, tak 1.6 je gamma.
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Můj první kontakt s i20tkou

Příspěvek od caruser »

Amalfi, 1,2 je Kappa a bez CVVT. V žiadnych materiáloch nie je zmienka o CVVT.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
amaize
Moderátor
Příspěvky: 1299
Registrován: 20 úno 2009, 19:35
Bydliště: Albrechtice u ČT

Re: Můj první kontakt s i20tkou

Příspěvek od amaize »

mne by taky zajímalo kde k tomu amalfi přišel , tady dám text ze srpna 2008 , byl to tenkrát myslím výtah z nějakého dojče časopisu , takže asi šlo o toto :

V i20 září motor Kappa

Společnost Hyundai předpokládá, že zákazníci kupující model i20 učiní z benzinového motoru o objemu 1,2 litru – přezdívaného ‘Kappa’ – nejprodávanější pohonnou jednotku v dané třídě. Tato nová, celoslitinová jednotka je výsledkem 48-měsíčního vývoje a kombinuje příznivou spotřebu paliva s nízkými emisemi CO2. Výsledný motor je velmi atraktivní a provozní náklady jsou nižší než u konkurenčních výrobků.
Kappa je nejnovějším příkladem kvalit společnosti Hyundai ve vývoji lehkých, velmi výkonných motorů s nízkou úrovní hluku, vibrací a tvrdosti (NVH). Navazuje na 4,6 l motor V8 ‘Tau’ 4.6-litre V8, který byl jmenován jedním z 10 nejlepších motorů roku 2009 automobilovým vydavatelstvím Ward’s.
Pří výtlaku pouhých 1248cc 16-válcová jednotka DOHC Kappa dosahuje impozantních 78 koní při 6000 rpm a nejvyššího točivého momentu ve své třídě, 119 Nm při 4000 rpm. Díky tomu má i20 rychle reagující akceleraci a excelentní jízdní vlastnosti. Točivý moment je rovněž významně vyšší než u konkurence.
Výkon a účinnost vozidla jsou umocněny i tím, že vlastní hmotnost motoru bez náplní Kappa je pouze 82,4 kg – méně než u jakéhokoli jiného benzinového motoru podobné kapacity. Rovněž bylo přijato mnoho opatření ke snížení tření a zvýšení jemnosti, včetně využití inovativní vyrovnávací klikové hřídele. Podobně působivá je minimální hladina hluku za volnoběhu, která v kombinaci s NVH ratingem motoru Kappa v modelu i20 dále dokazuje konstrukční dovednosti společnosti Hyundai.
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
Uživatelský avatar
amaize
Moderátor
Příspěvky: 1299
Registrován: 20 úno 2009, 19:35
Bydliště: Albrechtice u ČT

Re: Jak je to s CVVT u motorů i20

Příspěvek od amaize »

a ještě jsem našel toto : Kappa na AutoMoto

a i když toto : Srovnání výkonů je z 25.4.2009 je, si myslím stále aktuální

"možná" už někteří četli , ale dávám pro ty co nečetli :-
i20 1,2/57kW comfort - 3/2009 do 11/2018 ~89007 km
R_Mégane 1,4/51kW/1997;ŠKODA 125 /1989 & Spartak /1959
momentálně Honda Jazz 11/2018
suah
**
Příspěvky: 254
Registrován: 23 dub 2010, 13:01

Re: Jak je to s CVVT u motorů i20

Příspěvek od suah »

amaize: Ten marketingovy text ma dojima =D> Bolo by vsak vhodne dodat, ze podobne kvalitny motor ma napriklad aj Suzuki (a verim, ze keby som podrobne popozeral aj ostatne cenniky, adeptov by sa naslo viac), ktore pri rovnakom objeme (1242cc) dokaze ziskat 94 konikov oproti 78 u Hyundaia, co moze byt v niektorych rezimoch viac poznat..
Kazdopadne, keby ho montovali aj k vybave Style, bol by som o nom aspon uvazoval #-o
Uživatelský avatar
Amalfi
***
Příspěvky: 832
Registrován: 17 bře 2009, 08:25
Bydliště: Ostrava

Re: Jak je to s CVVT u motorů i20

Příspěvek od Amalfi »

CVVT je zkratka continuous valve timing viz wikipedia je to obdoba i-VTEC od Hondy.
A CVVT ma kazdy novy motor od :hyu: dival jsem se na specifikace a fakt to ta 1.2 nema podle ceskeho webu, to bych ale nebral jako smerodatny zdroj, cesky importer ma dost chyb a nepresnosti na svych strankach. zde je napriklad videt ze 1.2 CVVT ma
Jinak to maji 1.4, 1.6, 2.0 a dalsi motory :hyu:. Verte si kazdy cemu chcete, je to vase vec, jen michat nazvy motoru s technologii, je fakt blbost.
Kia Sportage 2016 aktualne
Uz uplne bez Hyundai, ale bylo to fajn.
i10 1.2 - byvavalo
i20 1.6 - byvavalo
Getz 1.6 - byvavalo
Uživatelský avatar
Borek
******
Příspěvky: 4506
Registrován: 25 črc 2005, 01:25
Bydliště: Orlické hory
Kontaktovat uživatele:

Re: Můj první kontakt s i20tkou

Příspěvek od Borek »

[quote="amaize"
Pří výtlaku pouhých 1248cc 16-válcová jednotka DOHC Kappa dosahuje impozantních 78 koní [/quote]

Tyyyyy brďo-1248cc 16-VÁLEC :!: :shock: . :D
Konečně správná cesta.A potom,že objem prý ničím nenahradíš. :-k #-o 8-[ :D =D>
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Odpovědět

Zpět na „i20 Motor a převodovka“