Nejsem odborník, ale snažím se logicky uvažovat. I když jedu z kopce se zařazenou rychlostí a PP ukazuje momentální spotřebu 0 litrů, tak tomu prostě nevěřím. Podle mě tam prostě nějaké minimum fuelu musí jít, jen to prostě počítač vyhodnocuje jako nulovou spotřebu. Když ale vykvaltuješ a motor poběží na volnoběh, tak ti PP ukazuje momentální spotřebu, při té konkrétní rychlosti, jakou právě jedeš a jakou bys tedy měl spotřebu, pokud bys takto jel vzdálenost dlouhou 100 km. Pojedeš tedy z kopce na volnoběh, rychlostí 100km/h a PP ti bude ukazovat baj voko 0,4l/100km. Jakmile přibrzdíš a zpomalíš třeba před křižovatkou na 30km/h, ale stále jedeš na volnoběh, tedy stejné otáčky motoru jako při předešlé vyšší rychlosti, tak už ti bude PP ukazovat třeba 0,9l/100km. Ale přitom reálná spotřeba, díky stejným volnoběžným otáčkám, je stále stejná. Pokud máš ale průměrnou spotřebu kolem 10l/100 km, tak to jistě není díky tomu, jestli jezdíš nebo dojíždíš na vyhozenou, nebo ne. Tam bych viděl maximální rozdíl, v těchto dvou odlišných stylech jízdy, asi tak maximálně 1l / 100 km. I když tedy dojíždíš na volnoběh, tak momentální spotřeba je nižší, než když jedeš pod plynem na rovince a tudíž ti dojíždění na volnoběh musí snižovat průměrnou spotřebu. Každý má prostě jiný styl jízdy, někdo vyřazuje, někdo ne, ale rozíl ve spotřebě nemůže být nějak zásadní. Toť můj názorJirka B. píše:Odborníci poraďte má jízda na "neutrál" za následek větší spotřebu?
![Think :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)