Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
JoKo: ja tvrdim, ze nejaka spotreba tam je, vy tvrdite, ze neni. U beziciho motoru (ktery ma nejakych na petku bez plynu z kopce nejakych 1200otacek) mi prijde nejaka spotreba PHM prirozena a proto ocekavam argumenty tech, co tvrdi, ze auto nesezere ani kapku. Mne osobne je jedno, jestli zere 0, 0,3 nebo litr. Jinak se 100% ztotoznuji s ladou.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Reklama
- Yurii
- Moderátor
- Příspěvky: 3430
- Registrován: 08 říj 2006, 09:41
- Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
- Kontaktovat uživatele:
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
Pokud mechanický ztráty motoru a převodovky vykompenzuje energie získaná z pohybu auta proč by nemohla být spotřeba nulová?
Já osobně sem zastánce názoru že při brždění motorem do něj palivo do cca 1200 ot. prostě neteče.
Když sem si naposledy hrál s HiScanem, tak mi na dálnici při brždění motorem ukazoval čas otevření vstřiků 0ms cca po dobu dvou minut, a na zpětně vyvolanym grafu nebyl ani náznak něčeho jinýho takže nemam důvod tomu nevěřit.
Schválně si někdy zkusim před Štěchovičákem odpojit pojistku z palivový pumpy a otestuju jakej je rozdíl mezi tim když brzdim motorem s palivem a bez něj.
Já osobně sem zastánce názoru že při brždění motorem do něj palivo do cca 1200 ot. prostě neteče.
Když sem si naposledy hrál s HiScanem, tak mi na dálnici při brždění motorem ukazoval čas otevření vstřiků 0ms cca po dobu dvou minut, a na zpětně vyvolanym grafu nebyl ani náznak něčeho jinýho takže nemam důvod tomu nevěřit.
Schválně si někdy zkusim před Štěchovičákem odpojit pojistku z palivový pumpy a otestuju jakej je rozdíl mezi tim když brzdim motorem s palivem a bez něj.
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
Rozdíl mezi tím, že nevyřazuješ či vyřazuješ, nemůže být větší než spotřeba při volnoběhu a to vztaženo na 100km je tak max. 1l v neprospěch volnoběhu, ale..!Jirka B. píše:Překvapuje mne velká spotřeba benzínu
To podstatné je, že nevyřazení = brzdění motorem, čili pokud jedeš z kopce, tak je výhodnější nechat zařazeno.
Pokud však jedeš po rovině, může být výhodnější i vyřadit a plachtit = brzdit aerodynamickým odporem a odvalováním kol a převodů. Například vítr v zádech, žádnej provoz, před tebou rovina a cedule obec. S brzděním motorem třeba někam za polovinu oné roviny, kdy rychlost klesne třeba na 50-60km/h. Pak musíš zařadit a akcelerovat nebo min. držet rychlost a už je tu spalování třeba 4L/100km na vzdálenost třeba 0,3-0,4km, nebo akcelerace při 8L/100 na 100metrech..
Projeď si nějakou trasu oběma způsoby, každejch 100m si zapiš rychlost a pak ti vypadne rozdíl třeba nula, ovšem trasu projedeš třeba o 4s pomaleji se zařazeným kvaltem...
Konečná bilance je otázkou/kombinací aerodynamiky vozu (ve vyšších rychlostech hraje výrazně vyšší roli než zatížení nákladem), otáček, které při brzděním motorem držíš (přece jenom 1,4litrovej cca 10Atm. kompresor ci cosi vezme, profil dráhy (rovina, klesání) a záměr pilota (ne/muset brzdit/nespěchat..)...
Jinak 10L je celkem dost, já mám CW a nejvíce jsem měl 8,7L a to ještě s mixem N95+E85, se kterým to bralo cca o 10% více než čistě na N98.
(PS příloha na hraní, čísla si tam každej zadá takový aby měl pravdu )
tak nic. excel nejde pripnout tak aspoň obrázek do hádanice..
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
Tabulka pekna, mozna by to chtelo udaj 0,73 l vice zvyraznit...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
Hodně zajímavá tabulka s grafem
nicméně v jestli takhle někdo v praxi brzdí motorem tak je s prominutím vůl proč bych měl začít kilometr před obcí brzdit, abych mohl následně zrychlovat a zase brzdit? Nechápu podstatu takovýho plýtvání a otravováni řidičů za mnou. Osobně mi hodně vadí když nějakej důchodce kilometr před vesnicí začne brzdit (ať už motorem nebo vyřazením) a pak k velkému překvapení zjistí, že je ještě půl kilometru před cedulí a jede lehce přes 60, no tak zase přidáme a zase zabrzdíme
všichni snad ví, že nejvíc paliva žere akcelerace, udržování je mnohem méně náročné. Takže zkus prosím graf s bržděním motoru přeopravit abys například prvních 400m udržoval rychlost a následně začal brzdit motorem. Jelikož začneš zpomalovat až po 400m (stále jedeš 90km/h) ->na volnoběh už jedeš cca 70. Tak prostě těch 400m dosáhneš rychleji a poté se křivky začnou přibližovat až se v cílovém místě spojí při 50km/h. Že tyhle ideální hodnoty v praxi nedosáhneš řešit nehodlám, ale lze se jim samozřejmě velmi přiblížit v obou případech (brždění i plachtění). Poté se můžem bavit o výsledné spotřebě a sázím (samozřejmě na svůj názor ) že při brždění bude spotřeba menší. Ale když to tak proženeš excelem a hodíš screen, bude to asi nejlepší
nicméně v jestli takhle někdo v praxi brzdí motorem tak je s prominutím vůl proč bych měl začít kilometr před obcí brzdit, abych mohl následně zrychlovat a zase brzdit? Nechápu podstatu takovýho plýtvání a otravováni řidičů za mnou. Osobně mi hodně vadí když nějakej důchodce kilometr před vesnicí začne brzdit (ať už motorem nebo vyřazením) a pak k velkému překvapení zjistí, že je ještě půl kilometru před cedulí a jede lehce přes 60, no tak zase přidáme a zase zabrzdíme
všichni snad ví, že nejvíc paliva žere akcelerace, udržování je mnohem méně náročné. Takže zkus prosím graf s bržděním motoru přeopravit abys například prvních 400m udržoval rychlost a následně začal brzdit motorem. Jelikož začneš zpomalovat až po 400m (stále jedeš 90km/h) ->na volnoběh už jedeš cca 70. Tak prostě těch 400m dosáhneš rychleji a poté se křivky začnou přibližovat až se v cílovém místě spojí při 50km/h. Že tyhle ideální hodnoty v praxi nedosáhneš řešit nehodlám, ale lze se jim samozřejmě velmi přiblížit v obou případech (brždění i plachtění). Poté se můžem bavit o výsledné spotřebě a sázím (samozřejmě na svůj názor ) že při brždění bude spotřeba menší. Ale když to tak proženeš excelem a hodíš screen, bude to asi nejlepší
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
Aaaaa, uz jsou tady argumenty na odvraceni tematu
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
třeba takhle..
(opraven graf)
(opraven graf)
- Přílohy
-
- decelerace2.JPG (104.9 KiB) Zobrazeno 2070 x
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
Jestli to tak vyznělo tak teda rozhodně nemělo
Nicméně i v té tabulce snad vidíš, že při brždění motorem je spotřeba 0 ->nula což snad bylo hlavním předmětem diskuze, nicméně do ní patří i snížení spotřeby a to se musí brát na delším úseku (viz graf), né na vybraných 100m a pokud vezmem v úvahu příjezd k obci tak podle mě má stejně brždění motorem náskok - jak ve spotřebě paliva tak v čase. Akorát je tady znevýhodněno brždění motorem (otázka jestli neúmyslně nebo ne), stejně tak bys mohl vyřadit 1400m před obcí, a až zpomalíš na 50 tak 60m zrychlovat se spotřebou 8l a pak zase doplachtit. Pak by obě situace byly ve stejně blbý a nesmyslný pozici a zase by plachtění prohrálo
Nicméně pokud bys bral nulovou spotřebu jako doslova nulovou tak pak bych ti dal za pravdu, protože jak jsem psal výše. Podtlak ve válcích určitě nějaký mikrokapičky ze vstřikovačů nasaje. Ale čerpadlo rozhodně nepracuje a necucá benzin z nádrže
Koukám žes mě předběhl, teď to vypadá zase jako jednoznačná výhra pro plachtění takže jako jediná námitka mě napadá, že to je v excelu a praxe bude jiná netvrdím že máš/nemáš pravdu, ale já si stejně stojím za svým, že brždění motorem je výhodnější. Když jsem začínal jezdit, měl jsem od táty odkoukáno vyřazování a jezdil jsem cca za 11l, poté jsem si vyjezdil vlastní způsob a ten je podřazování a brždění motorem, celkově jsem přidal na rychlostech a spotřeba mi klesla na cca 9,5l/100. Takže to bys mi vysvětlil jak?
Edit: já bych nedržel konstatní devadesátku, ale mírně zpomaloval třeba na 85 a pak by spotřeba k "udržování" nebyla 4l ale třeba 2
Nicméně i v té tabulce snad vidíš, že při brždění motorem je spotřeba 0 ->nula což snad bylo hlavním předmětem diskuze, nicméně do ní patří i snížení spotřeby a to se musí brát na delším úseku (viz graf), né na vybraných 100m a pokud vezmem v úvahu příjezd k obci tak podle mě má stejně brždění motorem náskok - jak ve spotřebě paliva tak v čase. Akorát je tady znevýhodněno brždění motorem (otázka jestli neúmyslně nebo ne), stejně tak bys mohl vyřadit 1400m před obcí, a až zpomalíš na 50 tak 60m zrychlovat se spotřebou 8l a pak zase doplachtit. Pak by obě situace byly ve stejně blbý a nesmyslný pozici a zase by plachtění prohrálo
Nicméně pokud bys bral nulovou spotřebu jako doslova nulovou tak pak bych ti dal za pravdu, protože jak jsem psal výše. Podtlak ve válcích určitě nějaký mikrokapičky ze vstřikovačů nasaje. Ale čerpadlo rozhodně nepracuje a necucá benzin z nádrže
Koukám žes mě předběhl, teď to vypadá zase jako jednoznačná výhra pro plachtění takže jako jediná námitka mě napadá, že to je v excelu a praxe bude jiná netvrdím že máš/nemáš pravdu, ale já si stejně stojím za svým, že brždění motorem je výhodnější. Když jsem začínal jezdit, měl jsem od táty odkoukáno vyřazování a jezdil jsem cca za 11l, poté jsem si vyjezdil vlastní způsob a ten je podřazování a brždění motorem, celkově jsem přidal na rychlostech a spotřeba mi klesla na cca 9,5l/100. Takže to bys mi vysvětlil jak?
Edit: já bych nedržel konstatní devadesátku, ale mírně zpomaloval třeba na 85 a pak by spotřeba k "udržování" nebyla 4l ale třeba 2
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
Grafy jsou nádherná věc, údaj na PP o nulové spotřebě je taky super. Ještě jednou upřesňuji, že téměř nulová, nebo minimální spotřeba, není v reálu nulová spotřeba. A jedna technická otázka: Tak že když pojedu s autem z kopce na neutrál a zhasne mi motor, klíček v zapalování je ve stejné poloze, do které se samočinně vrátí po nastarování a já tam za chvíly vrazím kvalt a pustím spojku bez sešlápnutí akcelerátoru, tak mi samočinně motor nenaskočí, protože tam nejde žádné palivo a nemá se tím pádem co ve válcích vznítit? Nechci tady rozebírat, jestli se tohle má nebo nemá dělat, jestli můžu poškodit rozvody nebo katalyzátor. Celá tato diskuze je převážně o tom, jestli tupě věřím hodnotě 0 = NULA na PP. Prostě tam nějaké MINIMÁLNÍ množství paliva zákonitě musí jít.
Hyundai i30 Comfort, 1,6 CRDi VGT - 85kW, Vivid Blue, 07 / 2010.
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
Celkove vzato je brzdeni motorem urcite vyhodnejsi, na tom se bezpochyby shodnem. Ale spotrebe 0,000 stale neverim, to bych se do motoru musel zavrit jako maly skritek a pozorovat to in natura
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
joo, tenhle problém by mě taky zajímal
osobně si myslim, že spotřeba může býti úplně nulová.
jinak ad. lada71 - nemůže být problém nenaskočení motoru za jízdy v taky tom, že vypnutej motor "nemaže"?
osobně si myslim, že spotřeba může býti úplně nulová.
jinak ad. lada71 - nemůže být problém nenaskočení motoru za jízdy v taky tom, že vypnutej motor "nemaže"?
Hyundai S-Coupé GTTurbo r.v.1993 - potvora červená
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
Ty excelovské tabulky samozřejmě nemůžou rozsoudit zda brzdit motorem/nebrzdit.. jsou to jenom čísla, která nemají oporu v konkrétním měření, nicméně ukazují, že rychlé soudy u klávesnice jsou pošetilé a zavádějící...
V režimu brzdění do motoru žádné palivo nejde, není důvod, resp. je důvod aby nešlo - brzdit. Režim "bez paliva" trvá do "nějakých nadvolnoběžných" otáček - ŘJ si to přebere podle rychlosti a zařazeného kvaltu a začne dávat dříve než otáčky klesnou pod volnoběžné, jinak by se chovala "nekorektně"..
V režimu brzdění do motoru žádné palivo nejde, není důvod, resp. je důvod aby nešlo - brzdit. Režim "bez paliva" trvá do "nějakých nadvolnoběžných" otáček - ŘJ si to přebere podle rychlosti a zařazeného kvaltu a začne dávat dříve než otáčky klesnou pod volnoběžné, jinak by se chovala "nekorektně"..
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
Nemaže stojící motor.-JxD- píše:vypnutej motor "nemaže"?
Motor, kterej se točí, maže. Jesli se točí spalováním směsi nebo tím, že tlačíš auto se zařazeným kvaltem (jedeš z kopce..) je irelevantní... (samozřejmě relevantní pro dobré mazání jsou "normální" otáčky => tlak oleje, kterej se dostane všude kam se dostat má...
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
Sranda, že sa v dnešnej dobe nájdu ľudia, ktorí si nevedia technicky predstaviť, ako sa môže motor "točiť" predtým získanou a zotrvačným pohybom celého auta naďalej získavanou kinetickou energiou, bez prívodu paliva A ešte to celé nazývať perpetuum mobile, muhehe...
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?
tak jsem trochu zagooglil a našel jsem 2 věci...pro každou "stranu" jednu - neříkám, že je to všechno pravda....
nevím jak všechny auta, ale minimálně tenhle Toyota manuál jsem našel, kde se na 7. stránce píše o úplném vypnutí vstřiků.
http://www.autoshop101.com/forms/h43.pdf
na druhou stranu, viděl jsem i argument, který říkal, že vstřiky jsou vždycky aspoň trochu aktivní kvůli tomu, aby teplota výfukových plynů byla dostatečně vysoká na to, aby správně fungoval katík.
(pouze cituji, netušim, co by katík říkal na studenější plyny)
nevím jak všechny auta, ale minimálně tenhle Toyota manuál jsem našel, kde se na 7. stránce píše o úplném vypnutí vstřiků.
http://www.autoshop101.com/forms/h43.pdf
na druhou stranu, viděl jsem i argument, který říkal, že vstřiky jsou vždycky aspoň trochu aktivní kvůli tomu, aby teplota výfukových plynů byla dostatečně vysoká na to, aby správně fungoval katík.
(pouze cituji, netušim, co by katík říkal na studenější plyny)
Hyundai S-Coupé GTTurbo r.v.1993 - potvora červená